KNHS organiseert proefwedstrijd voor bitloos rijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:28

haha ja das waar :D

maar ik heb geleerd van een " heks" hier inde buurt dat een lichaam het woord 'niet' niet kent.
zij had ook geen wekker, maar versliep zich nooit. Ze zegt als je denkt: ik mag me niet verslapen ik mag me niet verslapen :
verslaap je je juist omdat je lichaam ontvangt: ik mag me '...' verslapen ik mag me '...' verslapen.

en k dacht ja dat gaat om een mens..vast ook voor een paard ;)
Dus eigenijk bedoelde ik het meer in die zin..maar schreef het er niet bij..hihi. zweverig he :Y)

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:36

Sjolv: ik snap je probleem van oprichten want ik heb zelf nl ook het gevoel dat de mijne te diep loopt. Nu heb ik natuurlijk 1 geluk; in de L2 maakt dat nog niet zo heel veel uit. Maar ik snap dat jij er mee zit. Normaal zou ik zeggen: benen eraan voor de activiteit, handen wat hoger en wat feubelen.. maar ja, dat is met bit :Y)
Morgen weer oefenen *\o/* . Heb alleen pijn aan m'n bips |( . Ben gevallen vandaag (omver gelopen door de hond) en precies op m'n stuitje terecht gekomen. Zitten en liggen is pijnlijk evenals lichtrijden; doorzitten viel mee :(:) Ben dus benieuwd morgen :D

FahyaFemke

Re: KNHS organiseert proefwedstrijd voor bitloos rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:41

oh jee evelienepien dat klinkt auwie!

He ik had es een vraagje, blijven jullie allemaal tot het einde? Voor de prijsuitreiking? Want ik moet om kwart over 7 rijden, en om 10 uur rijd de laatste pad. dan alles optellen.. en zijn we erg laat thuis, en vooral mijn paard moet daar super lang wachten... we moeten al 2,5 uur op de trailer.. ik ga liever gewoon naar huis. We zijn er ook al rond 4 a 5 uur hopen we om de files voor te zijn. Dus vind t al ang zat voor t paard tot half8-8uur. Zou graag iedereen zien maar.. ja. t blijf me liefe paardjuh tuuk ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:09

FahyaFemke schreef:
haha ja das waar :D

maar ik heb geleerd van een " heks" hier inde buurt dat een lichaam het woord 'niet' niet kent.
zij had ook geen wekker, maar versliep zich nooit. Ze zegt als je denkt: ik mag me niet verslapen ik mag me niet verslapen :
verslaap je je juist omdat je lichaam ontvangt: ik mag me '...' verslapen ik mag me '...' verslapen.

en k dacht ja dat gaat om een mens..vast ook voor een paard ;)
Dus eigenijk bedoelde ik het meer in die zin..maar schreef het er niet bij..hihi. zweverig he :Y)

Ik ken het principe maar hetzelfde geldt voor het woord "stoppen", als je denkt aan "stoppen bij de ...." denk je nog altijd aan stoppen
en vertel je dat aan je lichaam en indirect dus ook aan je paard. Het is dus beter om pas te denken aan stoppen op het moment dat je dat wil, en daarvoor te denken aan "ik wil de hele middellijn doorrijden".

Vast véél succes allemaal vrijdagavond en vooral genieten van het feit dat je een unieke wedstrijd meemaakt!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:17

ik moet gelukkig pas om half 10 rijden.
ik hoop dat ze snel zijn met tellen.
maar zal niet een erg vroege avond worden

dat verzuchtte ik vandaag tegen Bungie van bokt,
en hij zegt: "Sjonge jonge jonge" Vroeger....
toen gingen ze om 6 uur rijden, met een vrachtwagen vol paarden, en gingen ze om 8 weer eens naar huis, Tenzei ze bleven plakken tot 10 of 11 uur.
en het was hem al meer opgevallen dat ik zo'n instelling had van pff wat duurt het allemaal lang dat wachtten. 8-)

toch hoop ik stiekem wel dat ze alles vanaf het begin bijhouden en
de prijsuitreikingen tussen de klasses door doen.
en dat ik toch nog 12 uur thuis ben haha

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:19

hoe lang moet iedereen rijden?
ik 2,5 uur, enkele reis.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:20

anderhalf uur heen.
en weer anderhalf uur terug

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:43

poe, gisteren was het hangen en wurgen, niets wou goed gaan.
maar vandaag liep hij als een zonnetje. (het weer trouwens niet, nat geregend, 1e keer weer in 2 jaar, want ik ben verwend met een binnenbak io school, stage en pension ) En mijn instructrice zei "Zo kan je ze daar echt wel overtuigen dat het kan hoor! " haha dat is fijn om te horen.

het is alleen nog niet zo dat hij altijd maar braaf zijn rondje doet.
soms,...hmmm... -O- :n
en soms... :)* _/-\o_ +:)+ :oo

we gaan het zien wat we ervan brouwen. Eerst de hele dag trailer rijden, dus hoop dat ik nog concentratie over heb haha.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:06

Wij ook 2,5 uur enkel; vandaar dat wij ervoor hebben gekozen om daar te blijven overnachten :o Niet dat ik daar nu ook erg na uitkijk :D In een stink trailer, op een matje met slaapzak EN een hyperactieve hond erbij (die nooit bij ons slaapt) :):) Tel uit je winst ;)
Maar idd; voor zo'n unieke wedstrijd +:)+
Vanavond weer rijden :(:)

Oh en Mooprayer; succes alvast met je rijbewijs! Je kan het *\o/*

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:10

ja overnachten zou ik zelf ook wel doen, en dan wel gewoon een hotelletje metmn vriend :P maar we mogen beide niet met de trailer rijden helaas. En de mensen die me brengen willen eigenlijk gelijk naar huis.. ik hoop op snel antwoord van de knhs, en dat k niet perse hoef te blijven tot t einde..

Ik heb vanmiddag nog 1 keer les, gister was ze enooorm vervelend maar toen waren we buiten.. ze springt ook steeds verkeerd aan in galop,even tips vragen ik zal wel te veel willen.
Ik moet wel in de wei, dus hoop dat de galop uberhaupt geoefent kan worden, dus dat het niet te glad is..!

Moonprayer we duimen voor je, Gewoon in 1 x halen dus he!! :D *\o/*

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:36

tips voor de goede galoop aanspringen (ervaringsdeskundige haha. )

zelf op je eigen houding letten, goed rechtop in het midden boven je paard, niet naar voren achteren buiten of binnen vallen.
heel rustig blijven.
Stelling en buiging in orde hebben, en de binnenteugel weinig druk Zodat hij binnen achter door kan komen en goed aan kan springen. wil het dan nog niet zo makkelijk..doe het dan eerst op een kleine volte zodat hij er een beetje invalt, en daarna gewoon in de hoek proberen.

hoop ook dat het niet te glad is.
hier kan ik nie tin de wei oefenen.
maar ik ben verwend met een binnenbak haha

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 18:02

thanks voor de tips!
Heel logisch, denk er allemaal aan: behalve van die binnenteugel weinig druk, ik gaf eigenlijk juist wel druk op de zgn binnenteugel (reed in het bos).
ik reed op recht stuk, en dan stelling naar links van voor maar wel rechtdoor blijven lopen (weet niet of dat een naam heeft?) en dan in de linkergalop: rechterbeen naar achter linkerbeen op singel. Geen probleem.
Maar dan andersom. Rechtsom stelling vragen prima, dus de hals en licht om mijn binnenbeen al lopen en dan rechtergalop! Linkerbeen naar achter, rechterbeen op de singel: tada! Linkergalop :+)
Ik zal vast vanalles nog er bij verzonnen hebben want ze wilde echttt niet. Uiteindelijk gaf ik de hulpen andersom en toen ging ze wel :Y) Maarja, vanavond met les in de bak kon lesgeefster me niet corriceren, want alles ging goed. Zelfs té goed (had ff spoortjes van haar aan voor andere oefening dus ging wat te heftig).

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:07

FahyaFemke schreef:
ja overnachten zou ik zelf ook wel doen, en dan wel gewoon een hotelletje metmn vriend :P maar we mogen beide niet met de trailer rijden helaas. En de mensen die me brengen willen eigenlijk gelijk naar huis.. ik hoop op snel antwoord van de knhs, en dat k niet perse hoef te blijven tot t einde..

Ik heb vanmiddag nog 1 keer les, gister was ze enooorm vervelend maar toen waren we buiten.. ze springt ook steeds verkeerd aan in galop,even tips vragen ik zal wel te veel willen.
Ik moet wel in de wei, dus hoop dat de galop uberhaupt geoefent kan worden, dus dat het niet te glad is..!

Moonprayer we duimen voor je, Gewoon in 1 x halen dus he!! :D *\o/*

wat je ook nog kunt proberen naast alle tips van moonprayer is je bovenlichaam iets indraaien naar de zijde van de stelling, dan kan hij bijna niet verkeert aanspringen..

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:23

Ik heb zelf gewoon erg vaak en veel verkeerd aangesprongen, ben door schade en schande wijs geworden.

Foto's waarop helemaal voorover viel , omdat ik aan wil galopperen (en vervolgens wel verwachtten dat mijn paard, met 70 kg extra op de voorhand duwend, van achteruit aanspringt he 8-) *D )

mooi dat het met les goed ging!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:09

Evelienepien schreef:
Wij ook 2,5 uur enkel; vandaar dat wij ervoor hebben gekozen om daar te blijven overnachten :o Niet dat ik daar nu ook erg na uitkijk :D In een stink trailer, op een matje met slaapzak EN een hyperactieve hond erbij (die nooit bij ons slaapt) :):) Tel uit je winst ;)
Maar idd; voor zo'n unieke wedstrijd +:)+
Vanavond weer rijden :(:)

Oh en Mooprayer; succes alvast met je rijbewijs! Je kan het *\o/*

:D 't is alsof ik mijn trailer zie staan, moet hem ook delen met ADHD hond, die ontkent al 9 jaar te zijn geweest.
Alleen neem ik denk ik luchtbedje mee.
(overigens in geval van plensbuien, kies ik eieren voor mijn geld en ga naar huis)

Heb geloof ik deze week ietwat recalcitrante fjord, gisteren met springen ook str*nt eigenwijs. Niet in te buigen
en oke, ik reed niet alles keurig aan, maar dan kom je een keer keurig aanrijden gaat die muts vol in de ankers voor
de oxer. (grom...)
Ach ik zie het zo, als ze de rest van de week niet echt super was, kan het vrijdag alleen maar beter gaan.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 04:15

slechte generale goede voorstelling toch!

ik hoop want, voor mij is er morgen, nouja vandaag (het is inmiddels kwart over 4 's nachts) geen repetitie...
ik is ziek :r :(:)
nu maar weer proberen een beetje te slapen dan.

el_Padrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:55

Ik ga morgen kijken en dan wil ik meteen m'n nieuwe camera uit testen. Heeft iemand de startlijst of weet iemand waar ik hem kan vinden? Het is wel zo leuk dat als er dan een paar foto's lukken dat ze dan ook van bokkers zijn :D

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:08

Jemig wat veel starts zeg, en helemaal in de hogere klasses. Hmmmm misschien toch hubbie maar ff alleen laten morgenavond. Wel balen dat het niet gewoon op zaterdag of zondag is.
Mocht ik het niet redden, allemaal heel veel succes, baal dat ik nog niet mee kan doen met ukkepoownie.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:09

Vorige pagina staat startlijst.

el_Padrino schreef:
Ik ga morgen kijken en dan wil ik meteen m'n nieuwe camera uit testen. Heeft iemand de startlijst of weet iemand waar ik hem kan vinden? Het is wel zo leuk dat als er dan een paar foto's lukken dat ze dan ook van bokkers zijn :D

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:19

die startlijst klopt niet.

dit is de correcte

st tijd Naam Pony/ Paard optoming
1. B 19,00 uur Ninge Huijser Corby Freestyle van Emiel
2. B 19.08 uur Lisanne Thomas Ginger Dr. Cook Bitless Bridle
3. B 19.16 uur Mariëlle Desiré Huizer Fahya-Femke Sidepull
4. B 19.24 uur afgemeld

5. B 19.32 uur Elisabeth Kalkhoven Ruby Sidepull

Klasse L1/L2
6. L1 19.40 uur Nienke Wanders Blue Stilton Bitloos
7. L1 19.48 uur Hannie Vastenburg neusriem met teugels er aan
8. L2 19.56 uur Marc van der Hooren Update Hackemore
9. L2 20.04 uur Joke van Westerop Pidona Bitloos
10. L2 20.12 uur Mayke Bons Nienke bitless Bridle
11. L2 20.20 uur Joan Boetzkes Guillermo Kaakgekruist
12. L2 20.28 uur Ophelia Pruys Ringen aan de neusriem

Klasse M1/M2
13. M1 20.48 uur Janneke Buddendijk Olympic H Rijhalster
14. M1 20.56 uur Debbie van Beek Guinness-Gabe Hackemore
15. M1 20.04 uur Anita Withagen DTLL Alaska
16. M2 21.12 uur Sabine Post Vigor Kaptoom
17. M2 21.20 uur Mayke Bons Yasha Bitless Bridle
18. M2 21.28 uur Ingrid van Alten Kaakgekruist
19. M2 21.36 uur Saskia Higler Ulysses Hackemore

Klasse Z1/Z2
20. Z1 21.44 uur Lotje Moerdijk Marylot Controller
21. Z1 21.52 uur Dominique Kuiper Sjolvir Hackemore
22. Z2 22.00 uur Liesbeth Jorna Matador Hackemore of crossbridle

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 16:15

hee 1 afgemeld?

Enne, moonprayer beterschap!!
Ik blijf helaas niet to thet einde. heb mail van de knhs dat het niet hoeft, dus na mijn proef kan ik misschien nog even kijken, ik hoop ook nog paar L maar daarna gaan we echt weg. Die mensen willen ook niet te laat thuis zijn natuurlijk.
Jammer dat ik het Z dan niet kan zien, hoop dat er veel foto's gemaakt worden!!! Want daar ben ik nog het meest benieuwd naar :D

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 16:27

ja dat meisje ken ik. ik zou eerst met haar mee. daarom weet ik dat ze heeft afgemeld

el_Padrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:05

Dankje moonprayer die had ik nodig.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:37

maar wie nou bokkers zijn dat weet ik niet :O
ik ben deze: 19. M2 21.36 uur Saskia Higler Ulysses Hackemore
ik hoop dat je er dan nog bent om je camera te testen ;)

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:34

Ik ben natuurlijk 19:16 Marielle met Fahya-Femke

Wie wilde er hier nou voorlezen?
wil diegene mij even een pbtje doen? Want ik heb nog geen voorlezer...!