Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Noah2006 schreef:Ook zijn er veel manages waar paarden de hele dag op stal staan, waarom doet de db daar niks aan? Die stimuleren de 'onwetende mens' om paard te rijden en zouden juist een voorbeeld moeten geven hoe paarden leven.
De manege waar ik begon stonden 40 stoffige paardjes in hun stal de hele dag maar rondkjes te lopen.Weiland? dat kennen ze niet eens!
Sammie schreef:Je neemt nooit een kind die krijg je... En er zijn zat 12 jarigen die kinderen krijgen..Dus die vergelijking slaat geen hout...
Of had je deze nog niet gespot:
[NM] Negenjarig meisje zwanger van een tweeling
[NM] Wat vinden we hier nu van? 13 jarige jongen wordt vader..
Verder ben ik het wel met je eens.
anneliesdj schreef:Ook in de winter? Dat lijkt me dan weer zeldzamer.
Maar ik bedoel maar; een half uur tot een uur stapmolen is ook al flink beweging. Als je ze buiten zet stappen ze niet een uur lang stevig door dus als het puur op de beweging vast zit is een stapmolen beter. En in de molen hebben ze ook nog wat sociaal contact, enige nadeel is dat ze niet echt 'speeltijd' hebben maar sommigen maken er gewoon een feestje van hoor
tita schreef:ik vind een paddock ook geen optie voor lekker vrij bewegen, gooi de mijne 5 uur in de paddock en ik weet zeker als ik 15 min ga stappen aan de hand dat ie meer beweging heeft gehad.
Pipo schreef:tita schreef:ik vind een paddock ook geen optie voor lekker vrij bewegen, gooi de mijne 5 uur in de paddock en ik weet zeker als ik 15 min ga stappen aan de hand dat ie meer beweging heeft gehad.
Waarom doe je niet beide? Kan hij in de paddock zelf bepalen wat hij doet en voor de extra beweging stap je hem een kwartiertje. Ook nog goed voor je eigen conditie!