[HK][WEG] De dressuur is begonnen! - kijk en klets mee!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:28

SAKKIA schreef:
Ja en dan? Dan krijg je misschien alsnog een bronzen medaille, maar dit is toch niet de manier waarop je alsnog een medaille wilt willen? Er zou voor mij tenminste altijd een nare bijsmaak bijzitten :o

Ik weet niet of ik het zo zou willen inderdaad...
Maargoed, er zijn altijd nog mensen die dat wel willen...

Hoewel.... de truien die Lance Armstrong zijn afgenomen zijn niet aan de nummers twee overgedragen...

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: [HK][WEG] De dressuur is begonnen! - kijk en klets mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:30

Die bronzen medaille krijgt ze volgens mij echt niet meer hoor :=

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:31

FriesWytske schreef:
Heb haar uitslagenlijst gezien. En het laagste wat ze gekregen had was een 5. Terwijl anderen er lager hadden gekregen, als ze een dikke fout hadden.

Waar staan de uitslagen dan?
En het lijkt me nogal logisch dat als een oefening een 9 zou hebben gekregen zonder fout en er zit een foutje in dat er dan nog een 5 overblijft, dat zijn al 4 punten aftrek. Terwijl iemand die anders maar een 7 zou hebben gekregen maar een 3 overhoudt bij 4 punten aftrek.
Laatst bijgewerkt door Hermelientje op 27-08-14 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:32

Hermelientje schreef:
FriesWytske schreef:
Heb haar uitslagenlijst gezien. En het laagste wat ze gekregen had was een 5. Terwijl anderen er lager hadden gekregen, als ze een dikke fout hadden.

Waar staan de uitslagen dan?

Ben ik ook wel benieuwd naar... :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:34

Janine1990 schreef:
SAKKIA schreef:
Ja en dan? Dan krijg je misschien alsnog een bronzen medaille, maar dit is toch niet de manier waarop je alsnog een medaille wilt willen? Er zou voor mij tenminste altijd een nare bijsmaak bijzitten :o

Ik weet niet of ik het zo zou willen inderdaad...
Maargoed, er zijn altijd nog mensen die dat wel willen...

Hoewel.... de truien die Lance Armstrong zijn afgenomen zijn niet aan de nummers twee overgedragen...

Ik zou dan eigenlijk alleen maar willen dat ze toegeven dat ze het niet goed gedaan hebben, dat ze een fout gemaakt hebben. Dat ze daarvoor hun oprechte excuses aanbieden en dit ook officieel zo de wereld insturen. Dan was het voor mij afgedaan geweest en hadden ze die medaille echt mogen houden :o

Even aangenomen dat het zo gegaan is zoals beweerd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:38

Idd... Al is het vast de laatste weg voor dit paard, hij wordt oud

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:38

Als je dat tegen Cornelissen zegt wordt ze boos :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:39

:') kort lontje? Nee als ze over half jaar terug kijkt dan weet ze vast genoeg!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:40

Charlotte's kur <3. Wat kan ze toch prachtig rijden, wat een team! Jammer van de foutjes, maar ik vind het dik verdiend.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:41

Ik denk dat Adelinde beter met een mes tuseen de tanden de kur kan gaan rijden ipv klagen. Natuurlijk het is zuur maar als je na elke belangrijke wedstrijd klaagt, word je niet symphatieker gevonden. Jurysport is al subjectief. Ik weet niet of dit nou iets gaat opleveren behalve bekend staan als mevrouw klaag en geroddel over onsportieve houding. Maargoed ik sta ook niet in haar schoenen en als zij zich echt zwaar benadeeld voelt en denk dat het iets gaat opleveren....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:42

Wat moet je dan... Elke keer koekjes aan de jury geven , dressuur is echt gruwelijk wereldje..

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:43

ja precies. ik zou ook echt niet de medaille willen hebben. maar het zou de pijn wel verzachten als ze op z'n minst zouden zeggen van oké we zaten idd fout.

maar ach vrijdag kan ze idd even flink gaan knallen en dan komt het allemaal wel goed :)

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:44

Sammie schreef:
Als je dat tegen Cornelissen zegt wordt ze boos :D

Hihi, moet ze niet doen... Wat een verspilde energie.
Is ze mentaal toch ook wel sterk genoeg voor ga ik vanuit? Zij is degene die het mentale aspect (zéér terecht!!) zo omhoog brengt voor de ruiters.

Moet alleen zeggen dat die winnaar van die Bit Talentendag wel een beetje vreemd werd beoordeeld op mentaliteit. Hihi.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:44

Ladybird schreef:
Die bronzen medaille krijgt ze volgens mij echt niet meer hoor :=

Op de site van de KNHS staat dat ze zonder de strafpunten ook geen brons zou hebben gehad. En als niet alle ruiters gelijk behandeld worden moet je als bond zeker klagen, maar dat hoeft dan niet altijd zo'n publieke affaire te worden.

Verder hebben wij bij het EK van vorig jaar het teamzilver gekregen in plaats van het brons door een hele rare afwijkende jurering van 1 jurylid. De Britten hebben daar nooit openlijk over geklaagd en niemand in het Britse team heeft er ook maar een woord aan vuil gemaakt in het openbaar. Er is natuurlijk wel iets over gezegd achter de schermen en nu kan dat niet meer gebeuren. Als een juryresultaat nu zoveel afwijkt wordt het geschrapt.
Laatst bijgewerkt door Hermelientje op 27-08-14 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:45

In het interview zegt adelinde zelf dat ze ook met herstel van het aftrek geen brons gehad zou hebben Dus daar gaat het helemaal niet om.

Waar het wel om gaat is dat zij gestraft is wat niet terecht was. Ik snap heel goed dat ze dat aankaart.

Vind ik persoonlijk ook niet vallen onder zeuren.

Anoniem

Ik ga slapen , niet te druk maken hier. Maak je maar druk over het afkicken morgen :z , of wat je doen moet ter vervanging hmm ..

mbkaatje

Logisch dat Adelinde een klacht heeft ingediend. Iedereen hoort dezelfde kansen te krijgen.
En volgens mij had ze op de Olympische Spelen juist helemaal niet geklaagd over haar zilveren medaille. Ze was er toen juist ontzettend blij mee. Dus een slechte verliezer zou ik haar niet durven noemen.
Ik heb alleen Sprehe niet gezien, maar ik denk dat Adelinde nu niet hoger had verdiend. Ik vond de passage vaak ook niet mooi, erg ongelijk en ze had ook nog een paar fouten.

Sammie

Nou ik begrijp het ergens wel. Het gaat nu bij Parzival alleen maar over hij is al 17 jaar. Wanneer stopt ie er mee? Dat wordt nu echt telkens gevraagd. In principe zou ie zeker nog een jaar meekunnen. Alleen ja.. Dat is wel net het jaar dat er geen hele grote wedstrijden mer zijn :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:47

Ik denk dat ze er op gokt hem nog mee naar Rio te nemen en hem daarna met pensioen te laten gaan :j Moet ze natuurlijk wel goed haar best doen om in het team te komen, want er liggen kapers op de kust.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:49

takkie_muis schreef:
Ik ga slapen , niet te druk maken hier. Maak je maar druk over het afkicken morgen :z , of wat je doen moet ter vervanging hmm ..

haha echt he, en ik ben ook net morgen noodgedwongen verplicht om thuis te blijven omdat we hier bouwvakkers hebben. Was er maar een dagje paardensport, dan zou dat vast veel verdraaglijker zijn. :')

EDIT: ik las idd ook net in het interview dat ze dan waarschijnlijk net iets te kort komt idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:50

HorseTimeXL schreef:
takkie_muis schreef:

haha echt he, en ik ben ook net morgen noodgedwongen verplicht om thuis te blijven omdat we hier bouwvakkers hebben. Was er maar een dagje paardensport, dan zou dat vast veel verdraaglijker zijn. :')

EDIT: ik las idd ook net in het interview dat ze dan waarschijnlijk net iets te kort komt idd.

Dat is zuur :(:) , zit je dan met je bouwvakkers.

Als ze knap zijn heb je wat te staren *D , zouden ze piaffe en passage beheersen?

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:52

Sammie schreef:
Nou ik begrijp het ergens wel. Het gaat nu bij Parzival alleen maar over hij is al 17 jaar. Wanneer stopt ie er mee? Dat wordt nu echt telkens gevraagd. In principe zou ie zeker nog een jaar meekunnen. Alleen ja.. Dat is wel net het jaar dat er geen hele grote wedstrijden mer zijn :D

Natuurlijk is het vervelend dat je die vraag krijgt. Dat kan ik absoluut begrijpen.
Maar het is ook begrijpelijk, zoals je zegt, hij is 17. Ze zijn een van de best presterende combinaties. Dan krijg je die vraag nu eenmaal. Ontkennen dat hij ouder wordt en zeggen dat hij pas 7 is, schiet ze zelf toch ook niets mee op? Het lijkt mij dan logischer om te zeggen: "Tsjah, wie zal het zeggen? We kijken wel hoe het komt." En ondertussen een eigen plan trekken. De manier waar ze er nu mee om gaat, en dat is volgens mij al maanden zo, voedt juist de vraag... Want we lezen en horen niets anders dan dat hij ondanks zijn leeftijd nog elke dag verbeterd, nog steeds zo lekker jong aanvoelt etc.

Tsjah, hij is gewoon in een lullig jaar geboren :')

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:53

normann_love schreef:
billy3105 schreef:
Ik moet morgen heel de dag werken en vrijdag als groom mee naar t nk

dan kom ik je misschien nog wel tegen :D ik ga ook mee als groom met iemand die ook moet rijden op het NK!

Dressuur of springen?

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:53

Welterusten allemaal en tot vrijdag!! :):) :):)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:54