Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

charootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 13:23

Ailill schreef:
In mijn optiek het melden bij instanties waard, maar dat gaat denk ik richting dweilen met de kraan open, helaas.

Dat denk ik ook indd.

Die palomino Merrie die nou fb staat, dat is toch geen adoptie paard? Das gewoon handel. Maar wel aandacht vragen voor een andere die al een jaar in de opvang staat :?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 13:27

Jaloers och ja direct .

Het is 3 dingendoor elkaar handel en de verwaarloosde paarden en paarden van particulieren die via hun baasje vinden.

Die palomino is wel een mooie merrie.
Staat ook in de reacties wel commentaar over hoe die ketting vast zit.

Er word overal wel commentaar op gegeven online op iedereen niet alleen op hun.

En commentaar word ook vast veel veel zelf gedaan online bij mensen/bedrijf die commentaar krijgen.

Zam_Cas

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 13:40

Als ze gewoon de vragen die zij zien als kritische vragen zouden beantwoorden en de vraagsteller niet zouden blokkeren, dan zou het zoveel minder vragen en ‘onvrede’ oproepen. Althans voor mij.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 13:48

Wat heeft die palomino met der linker voorbeen?

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 13:59

SharonIndezz schreef:

Lijkt een draadwond op de pijp van haar linkervoorbeen. Best opvallend eigenlijk.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 14:14

Zam_Cas schreef:
Als ze gewoon de vragen die zij zien als kritische vragen zouden beantwoorden en de vraagsteller niet zouden blokkeren, dan zou het zoveel minder vragen en ‘onvrede’ oproepen. Althans voor mij.

Ja inderdaad, PZB verward kritiek met jaloezie. Een goed bedrijf leert van kritiek en is er blij mee dat zie je dan ook in de revieuws terug dat klanten met kritiek naderhand tevreden zijn over de afhandeling. PZB blokkeert mensen die kritiek geven bijvoorbeeld over het feit dat paarden niet droog en fijn kunnen liggen of dat cushing door PZB afgedaan wordt alsdat het geen problemen zou gaan. Die werkwijze hebben de slechtste handelsstallen ook.
Laatst bijgewerkt door Rizette op 19-11-24 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 14:21

Dat ze aandacht vragen voor een dier die er al een jaar staat, vind ik echt prima. Weide maatje kost 250 euro en is natuurlijk ook het waard om aandacht op te vestigen.

Scrolde even door hun website, geen idee hoe up to date die is, maar mensen wat staan er daar veel op.

Vanuit hun oogpunt, snap ik dat je meer dieren aanneemt, maar als er zoveel aan de strijkstrok blijven hangen, help je jezelf vanzelf omzeep. Want je wel verhandelbare paarden, moeten steeds meer opbrengen, als je weidemaatjes niet te slijten zijn. Kan me niet voorstellen dat een oude eigenaar al dag in dag uit de kosten op zich neemt, als de stichting na een jaar nog steeds geen plekje heeft gevonden.

Ik vind de palomino handel, want dat kan je niet meer slijten als paarden opvang. Wordt je 'adoptant' van een 2.5 jarige, ben je mooi de sjaak, mag je niets mee en als die weg moet, kan je hem weer inleveren, weg 'aankoopbedrag' en tijd/energie investering. Als je er de sport mee in gaat en na 5 jaar zo'n dier in het M2 hebt en een nieuwe uitdaging zoekt, kan je deze weer inleveren, dat gaat toch niemand doen mag ik hopen.....
Laatst bijgewerkt door Ladybird op 30-11-24 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 14:23

Ohhh ik ben echt heel jaloers. :')

Ik ben vrijwilliger van het asiel met zwerf katten en kittens.

Paarden kotsen niet als het goed is, dus daar zou ik wel mee willen ruilen :'). Whahah

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 14:28

Rizette schreef:
Zam_Cas schreef:

Ja inderdaad, PZB verward kritiek met jaloezie. Een goed bedrijf leert van kritiek en is er blij mee dat zie je dan ook in de revieuws terug dat klanten met kritiek naderhand tevreden zijn over de afhandeling. PZB blokkeert mensen die kritiek geven bijvoorbeeld over het feit dat paarden niet droog en fijn kunnen liggen of dat cushing door PZB afgedaan wordt alsdat het geen problemen zou gaan. Die werkwijze hebben de slechste handelsstallen ook.

Het komt op mij over alsof ze veel te verbergen hebben, ik stelde een heel normale vraag over de leeftijd van een paard. Op social media wordt een heel andere leeftijd genoemd dan op hun website. Het scheelt 4 jaar. Maar i.p.v. aan te geven dat er een fout is gemaakt, is het verwijderen en mij uiteindelijk blokkeren blijkbaar eenvoudiger? Dat snap ik niet, juist transparantie brengt zoveel verder dan dit.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 14:30

Moeilijke vraag was dat blijkbaar? Idd gek dat je dan direct wordt geblokkeerd of had je vaker 'kritische' vragen? Ik vind de vraag naar leeftijd als diverse plekken iets anders staat, helemaal geen gekken vraag... Als je vervoglens wordt geblokkeerd en de post wordt verwijderd, ga je toch twijfelen wat er wordt verzwegen...

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 15:04

Zam_Cas schreef:
Het komt op mij over alsof ze veel te verbergen hebben, ik stelde een heel normale vraag over de leeftijd van een paard. Op social media wordt een heel andere leeftijd genoemd dan op hun website. Het scheelt 4 jaar. Maar i.p.v. aan te geven dat er een fout is gemaakt, is het verwijderen en mij uiteindelijk blokkeren blijkbaar eenvoudiger? Dat snap ik niet, juist transparantie brengt zoveel verder dan dit.

Lijkt me toch als dit echt een fout is dat je dan dankbaar bent zodat je het kan aanpassen, of zeg ik nou iets vreemds? :Y)
Niet alles is een 'aanval' of kritiek. Het kunnen ook goed bedoelde of helpende berichten zijn, als zo'n vraag al als kritiek word gezien :o?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 15:06

Jaloers op het hebben van zoveel paarden? Ik moet er niet aan denken. Ik heb er nog 2 en dat is meer dan zat. Liever 2 met goede zorg dan, bij wijze van spreken, 20 waar je niet de juiste zorg aan kan geven.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 15:53

DuoPenotti schreef:
Wat je zelf niet hebt ben je jaloers op toch?
Dan moet het de stront zijn want ik heb dat zelf inderdaad niet. :')
Maar goed, magere paarden weer op gewicht brengen, doen ze top.
meen ik echt.

Soms ook te goed. Sommige zijn zelfs veel te dik. ;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 15:57

MarliesV schreef:
Vanuit hun oogpunt, snap ik dat je meer dieren aanneemt, maar als er zoveel aan de strijkstrok blijven hangen, help je jezelf vanzelf omzeep. Want je wel verhandelbare paarden, moeten steeds meer opbrengen, als je weidemaatjes niet te slijten zijn. Kan me niet voorstellen dat een oude eigenaar al dag in dag uit de kosten op zich neemt, als de stichting na een jaar nog steeds geen plekje heeft gevonden.

Voor de weidemaatjes moet de oud eigenaar 250.00 betalen. En dat is ook best inkomen voor PZB, want als ze 24/7 buiten staan kost dat natuurlijk ook niet de hoofdprijs.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 23-11-24 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht in overleg met plaatser aangepast

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 15:58

Ik ben wel jaloers. Ik wil ook allemaal donaties om mijn hobby te bekostigen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 15:59

Tancreda4 schreef:
Moeilijke vraag was dat blijkbaar? Idd gek dat je dan direct wordt geblokkeerd of had je vaker 'kritische' vragen? Ik vind de vraag naar leeftijd als diverse plekken iets anders staat, helemaal geen gekken vraag... Als je vervoglens wordt geblokkeerd en de post wordt verwijderd, ga je toch twijfelen wat er wordt verzwegen...

Oeps.. Het terugdraaien van de kilometerteller zijn wel handelspraktijken :+

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 16:10

Waarom voelt iedereen zich hier zo aangesproken over dat "jaloers" zijn?

Door daar nu tig pagina's op door te bomen en jezelf te gaan verdedigen, geef je ze net wat ze willen => reactie!

Het lijkt bijna kinderlijk de over en weer spelletjes tussen bokt en pzb zeg...

Van een opvang mag je beter verwachten maar toch ook van volwassen vrouwen op bokt...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 16:15

Little_Gift schreef:

Aangesproken?
Dat lees ik hier niet. Ik vind meer dat het een bespottelijk verwijt is. De "jaloers"kaart spelen doen ze altijd en is zo tekenend voor PZB. Er is echt een enorm gebrek aan zelfreflectie.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 23-11-24 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 16:27

Ik vind die fjordenkruising veulens (inmiddels jaarlingen) zo leuk die ze hebben staan. Die daar geboren zijn.
Maar die prijs…. Dat kostte mijn veulen (populair ras met vol papier en paneltesten) niet eens :wow:

Jaloers zeker niet. Ik heb het prima voor elkaar met mijn paardenspul. Maar ik zou zo graag zien dat dit (van oorsprong mooie) bedrijf eerlijk is en 2 bedrijfstakken binnen paarden zou hebben. De zakelijke handelskant met paarden die afgestaan zijn of gekocht zijn en weer verkocht worden, of zoals die veulens of sportpony die er nu staan. Met eerlijke verhalen en gewone keuringen, maar ook eigendom voor de koper. En dus een BV, een bedrijf, met winstoogmerk. Geld verdienen is echt geen vies woord, je hebt er inmiddels ook gewoon een salaris en inkomsten uit te halen.

En de opvangkant met de adoptiepaarden, zoals een asiel. Waarbij pzb gewoon eigenaar blijft en vanuit de stichting werkt, zonder winstoogmerk. Met een eerlijk contract, eerlijke adoptieprijzen, geen heen en weer geschuif met geld tussen stichting en bv.
Alleen dat zou al zoveel transparanter zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 16:38

Volgens mij zijn het PZB aanhangers die de jaloers kaart trekken, niet PZB zelf. En dat is natuurlijk een manier om te deflecteren wat hier besproken wordt.

De adoptiepaarden waar ze e250,- voor vragen heb ik echt geen moeite mee, en prima werk doen ze daarmee als ze deze herplaatsen als weidemaatjes. Die palomino vind ik inderdaad gewoon handel, want het lijken gezonde paarden te zijn die niks mankeren en die volgens marktprijzen verkocht worden. Maar beesten gaan dan alsnog van hot naar her, enige verschil is dat PZB er steeds aan verdiend als "tussenstation".
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 24-11-24 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 17:42

Tancreda4 schreef:

Nee ik had geen andere kritische vragen gesteld, ik vroeg alleen hoe oud het paard in kwestie was. Het was niet eens vervelend bedoeld, maar als tip dat er verschillende informatie gedeeld wordt.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 19:28

SharonIndezz schreef:

Misschien daarom wel bij hun beland denk ik nu. Het is wel echt iets wat opvalt.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 21:22

Little_Gift schreef:

Door daar nu tig pagina's op door te bomen en jezelf te gaan verdedigen, geef je ze net wat ze willen => reactie!

Het lijkt bijna kinderlijk de over en weer spelletjes tussen bokt en pzb zeg...

Van een opvang mag je beter verwachten maar toch ook van volwassen vrouwen op bokt...

Verdedigen? Hoe kom je daarbij? is dat jouw idee erbij dat men zich hier aan het verdedigen is? Lijkt me een totaal verkeerde conclusie. Beetje hetzelfde als het verschil tussen jaloezie en kritiek.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 21:23

Daihyo schreef:
Ik vind die fjordenkruising veulens (inmiddels jaarlingen) zo leuk die ze hebben staan. Die daar geboren zijn.
Maar die prijs…. Dat kostte mijn veulen (populair ras met vol papier en paneltesten) niet eens :wow:

Jaloers zeker niet. Ik heb het prima voor elkaar met mijn paardenspul. Maar ik zou zo graag zien dat dit (van oorsprong mooie) bedrijf eerlijk is en 2 bedrijfstakken binnen paarden zou hebben. De zakelijke handelskant met paarden die afgestaan zijn of gekocht zijn en weer verkocht worden, of zoals die veulens of sportpony die er nu staan. Met eerlijke verhalen en gewone keuringen, maar ook eigendom voor de koper. En dus een BV, een bedrijf, met winstoogmerk. Geld verdienen is echt geen vies woord, je hebt er inmiddels ook gewoon een salaris en inkomsten uit te halen.

En de opvangkant met de adoptiepaarden, zoals een asiel. Waarbij pzb gewoon eigenaar blijft en vanuit de stichting werkt, zonder winstoogmerk. Met een eerlijk contract, eerlijke adoptieprijzen, geen heen en weer geschuif met geld tussen stichting en bv.
Alleen dat zou al zoveel transparanter zijn.

Fokken ze ook?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 21:37

Nee, een aantal paarden zijn drachtig bij hun binnen gekomen.