[HK][WEG] De dressuur is begonnen! - kijk en klets mee!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:30

Marjoow schreef:
Klopt. Voor het eindresultaat hoeven de foutjes niet uit te maken. Maar in de wissels om de twee heeft Charlotte een fout gereden: De laatste wissel was om de pas. Dat moet in mijn optiek niet beoordeelt worden met een 7,5+ of wel soms?

Kijk als er één of twee jury's zijn die het niet hebben gemerkt, dan is dat niet zo gek.
En als voor de rest de wissels perfect waren (een 10) dan hebben ze misschien maar 2 tot 2,5 punt aftrek gegeven. Ik weet niet hoeveel aftrek er voor staat in het FEI reglement.

Sammie

Re: [HK][WEG] De dressuur is begonnen! - kijk en klets mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:33

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:33

Janine1990 schreef:
Marjoow schreef:
Klopt. Voor het eindresultaat hoeven de foutjes niet uit te maken. Maar in de wissels om de twee heeft Charlotte een fout gereden: De laatste wissel was om de pas. Dat moet in mijn optiek niet beoordeelt worden met een 7,5+ of wel soms?

Kijk als er één of twee jury's zijn die het niet hebben gemerkt, dan is dat niet zo gek.
En als voor de rest de wissels perfect waren (een 10) dan hebben ze misschien maar 2 tot 2,5 punt aftrek gegeven. Ik weet niet hoeveel aftrek er voor staat in het FEI reglement.

Ja dat kan ook zo zijn inderdaad.

Mja ik blijf er wel bij hoor. Die bekende ruiters komen makkelijker met foutjes weg dan de onbekende ruiters...

Heeft iemand trouwens de bok van Voice nog gezien?? :P

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:36

Wat grappig. 3 van de 4 ruiters van het Braziliaanse team komen uit hetzelfde gezin.
Even met heel de familie mee rijden op de WEG. :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:39

Kom je daar nu pas achter :D

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:44

Heb jammer genoeg nog niets kunnen zien door school..

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:45

TinekeHorses schreef:
Wat grappig. 3 van de 4 ruiters van het Braziliaanse team komen uit hetzelfde gezin.
Even met heel de familie mee rijden op de WEG. :D

Sammie schreef:

Dat wis ik ook niet _O-

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:46

Sammie schreef:

Ik vond er al twee verdacht veel op elkaar lijken. Dacht dat ik niet meer helemaal scherp was na al die combinaties. :')
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 27-08-14 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:46

Nou met de WEG heb ik het minstens zo druk als op school... Alles goed plannen zodat je de toppers niet mist en alle starttijden in je hoofd stampen, 't is niet niks, pfoe!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:55

Zit op Horse en Country naar de reining te kijken. Maar vind dat er nu niet echt diervriendelijk uit zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:58

HorseTimeXL schreef:
Leuk nieuwtje en nog meer om naar uit te kijken. Hans Peter rijd zijn nieuwe kür die speciaal voor Johnson is gecomponeerd. Hij twijfelde of die die zou gaan rijden.

Hij verwoord het overigens wel heel grappig in z'n blog.:')
'Inmiddels heb ik besloten mijn nieuwe Kür te doen. Toch niet op safe met mijn oude choreografie, maar de dood of de gladiolen, ik ga ervoor vrijdag'
Bron: de hoefslag.

Wat heb je te verliezen met die ijzersterke vrouwen?

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:11

Ik vind adelinde haar punten ook erg hoog. Ziet er vaak zo geforceerd uit, veel zijn mond open etc. Als je het vergelijkt met diederik.. kan ik mezelf afvragen wat ze nou eigenlijk willen zien in de dressuur

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:12

Het is altijd wat met adelinde, ze werd al benadeeld op de OS (vond ze), nu weer tegengehouden door een official en daarom kon ze niet goed genoeg rijden. De Engelse en de Duitse ruiters hoor ik nooit zo veel klagen. Het kan niet elke keer de schuld van iets/iemand anders zijn als je niet wint.

Ik vind Adelinde niet de meest sportieve verliezer. Toen Charlotte in Aken ergens halverwege eindigde hoorde je niks van mopperen. Enige wat ze zeiden was "ach, kan een keer gebeuren. Volgende keer beter".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:15

Eddie is wel sportief vindt ik :j

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:15

Eddie? :') _O- Edward heet ie hoor _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:16

Zolang als ik me kan herinneren wordt er veel gemopperd in het NL kamp over de jurering tot en met de bondscoach toe in het verleden. Dus nee, daarin hebben we geen goede reputatie.

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:17

Het schijnt dat een Engels jurylid ook vond dat de bel te snel klonk.
Al zijn het wel de woorden van Adelinde.

''Volgens Cornelissen hoorde ze na afloop ook dat het Britse jurylid Stephen Clark woest was, omdat de hoofdjury, de Australische Susanne Hoevenaars, de bel zo vroeg voor Cornelissen liet klinken. ‘Parzival heeft ook gewoon dat rondje rond de ring nodig om even te wennen. Dit moet gewoon niet kunnen. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. We zijn nota bene op een WK!’ ''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:18

Ladybird schreef:
Eddie? :') _O- Edward heet ie hoor _O-

Edward bekt niet , Ed ook niet Eddie klinkt zo lekker <3

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:19

StalDuijndam schreef:
Het schijnt dat een Engels jurylid ook vond dat de bel te snel klonk.
Al zijn het wel de woorden van Adelinde.

''Volgens Cornelissen hoorde ze na afloop ook dat het Britse jurylid Stephen Clark woest was, omdat de hoofdjury, de Australische Susanne Hoevenaars, de bel zo vroeg voor Cornelissen liet klinken. ‘Parzival heeft ook gewoon dat rondje rond de ring nodig om even te wennen. Dit moet gewoon niet kunnen. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. We zijn nota bene op een WK!’ ''

Dat zou wellicht gunstig kunnen zijn? Als er blijkbaar meer het waren opgevallen? Al zijn het wel de woorden van Adelinde.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:20

FriesWytske schreef:
Zit op Horse en Country naar de reining te kijken. Maar vind dat er nu niet echt diervriendelijk uit zien.

Wat vind je er niet diervriendelijk aan? Gewoon nieuwsgierig. Denk dat er in alle takken van paardensport dingen gebeuren die je liever niet ziet.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:21

Ja en dan? Dan krijg je misschien alsnog een bronzen medaille, maar dit is toch niet de manier waarop je alsnog een medaille wilt willen? Er zou voor mij tenminste altijd een nare bijsmaak bijzitten :o

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:21

FriesWytske schreef:
Ik heb de proeven van de eerste 4 gezien. Maar sorry, vind echt dat Charlotte is overgewaardeerd. Er hadden een paar dikke onvoldoendes mogen komen. Kregen anderen ook, dus dan hoort zij ze ook te krijgen.

En hoe weet je dat zij geen onvoldoendes heeft gehad?
Charlotte reed zo ontzettend goed zonder die fouten was de score misschien wel richting de 90% gegaan. Voor bijvoorbeeld de wissels om de twee had ze toch ook een onvoldoende. Maar bij mij (en ook volgens de computer ;) ) is 5 keer een 9,5 en 1 keer een 4 nog altijd ongeveer een 8,6 gemiddeld. Bij jou misschien niet?

Het kan natuurlijk zijn dat jij het allemaal goed ziet (want je zegt bij elke proef van haar dat ze onterecht gewonnen heeft/veel te veel punten heeft) en dat ik het helemaal fout zie. Maar als ik het fout zie dan heeft dus de hele rest van de internationale dressuurwereld er ook geen verstand van, inclusief de volledige Duitse vakpers, alle internationale ruiters, trainers, liefhebbers en alle juryleden. Nou ben ik nooit te beroerd om mijn mening bij te stellen maar dan zou ik toch wel minstens moeten weten waarom jouw oordeel beter zou zijn dan bijvoorbeeld het oordeel van haar vakbroeders zoals Isabel Werth, Edward Gal, Steffen Peters en de vele anderen die gewoon genieten van de geweldige dressuur die daar getoond wordt.

@TinekeHorses
Volgens mij hebben ze nog een zusje die ook rijdt. Dus in principe kan Brazilië met die familie een heel team afvaardigen. De jongemannen zijn tweelingbroers.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:25

Nu is het gewoon een kwestie van afwachten wat hoe ze gaan presteren met de kür.
Maar ergens zit nu toch alweer de zure nasmaak van "Charlotte zal wel weer eerste zijn.."
En dat is jammer, ik gun het iedereen he maar naarmate je de wedstrijden zit is het altijd wel dat met monsterscore's ..

Zolang de 3 van Nederland nou gewoon maar dik gaan knallen!
Ze hebben het toch maar zover geschopt met jonge paarden en alle tegenslagen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:27

SAKKIA schreef:
Ja en dan? Dan krijg je misschien alsnog een bronzen medaille, maar dit is toch niet de manier waarop je alsnog een medaille wilt willen? Er zou voor mij tenminste altijd een nare bijsmaak bijzitten :o

Absoluut :j, maar dan heb je toch een soort van 'gelijk' gekregen. Of in ieder geval gevoel. Het gaat er gewoon dat er blijkbaar, maar goed dat zijn woorden van Adelinde, iets niet eerlijk gegaan. En dat mag best aan het daglicht komen.. Maarja nogmaals weet ik niet of het echtwaar is, maar mocht het wel zo zijn..

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:28

Hermelientje schreef:
FriesWytske schreef:
Ik heb de proeven van de eerste 4 gezien. Maar sorry, vind echt dat Charlotte is overgewaardeerd. Er hadden een paar dikke onvoldoendes mogen komen. Kregen anderen ook, dus dan hoort zij ze ook te krijgen.

En hoe weet je dat zij geen onvoldoendes heeft gehad?
Charlotte reed zo ontzettend goed zonder die fouten was de score misschien wel richting de 90% gegaan. Voor bijvoorbeeld de wissels om de twee had ze toch ook een onvoldoende. Maar bij mij (en ook volgens de computer ;) ) is 5 keer een 9,5 en 1 keer een 4 nog altijd ongeveer een 8,6 gemiddeld. Bij jou misschien niet?

Het kan natuurlijk zijn dat jij het allemaal goed ziet (want je zegt bij elke proef van haar dat ze onterecht gewonnen heeft/veel te veel punten heeft) en dat ik het helemaal fout zie. Maar als ik het fout zie dan heeft dus de hele rest van de internationale dressuurwereld er ook geen verstand van, inclusief de volledige Duitse vakpers, alle internationale ruiters, trainers, liefhebbers en alle juryleden. Nou ben ik nooit te beroerd om mijn mening bij te stellen maar dan zou ik toch wel minstens moeten weten waarom jouw oordeel beter zou zijn dan bijvoorbeeld het oordeel van haar vakbroeders zoals Isabel Werth, Edward Gal, Steffen Peters en de vele anderen die gewoon genieten van de geweldige dressuur die daar getoond wordt.

@TinekeHorses
Volgens mij hebben ze nog een zusje die ook rijdt. Dus in principe kan Brazilië met die familie een heel team afvaardigen. De jongemannen zijn tweelingbroers.

Heb haar uitslagenlijst gezien. En het laagste wat ze gekregen had was een 5. Terwijl anderen er lager hadden gekregen, als ze een dikke fout hadden.