Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:50

waarom mag er niet gediscussieerd worden over auteursrecht?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:51

Ik zie het vooral de reactie van pzb typisch, het heeft echt een 'do as I say, don't do as I do' gehalte. Maar goed dat is met dieren die in in de blub staan of dieren die op 3 benen rond strompelen imo net zo, een ander mag dat niet want dan is het zielig en bij pzb mag het wel. En paardenhandel is vies, behalve wanneer pzb dat doet. Schiet mij maar lek hoor.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:56

Maar daarom is het eigenlijk ook wel prima toch? Ze snijden hiermee zichzelf wéér in de vingers imo. Dit bevestigd alles wat we hier zeggen en vermoeden. Ze lezen al jaren mee hier maar ze kunnen alleen maar dreigen met onzin ipv dingen verbeteren, want dat zou wel mogen opzich. Je zou al die tijd en moeite maar steken in je bedrijf, belachelijk idee van mij. :Y)

Als ik me niet vergis hebben ze ook al eens bij Bokt gedreigd met een rechtzaak toch? Zo sneu. Voor Bokt ook trouwens.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 04-03-25 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht in overleg met plaatser aangepast

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:19

Kinke schreef:
waarom mag er niet gediscussieerd worden over auteursrecht?

Ik denk omdat het offtopic is :) Misschien is het handig om er een ander topic over te openen?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:21

Ik denk dat Bokt al een uitzondering maakt door dit topic open te laten, zodat eventuele misstanden aan de kaak kunnen worden gesteld.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:21

Bokt doet het top hoor in deze. Complimenten. +:)+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:28

nevica schreef:
Bokt doet het top hoor in deze. Complimenten. +:)+

Vind je dat echt?
Ik vind de censuur door de dreigementen van PZB verre van top. (maar ook dat is een mening :P )
Laatst bijgewerkt door manzano op 13-11-24 12:31, in het totaal 2 keer bewerkt

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:30

In dit topic wel ja. Ik denk dat ze inderdaad al een uitzondering maken door dit topic open te laten. Zoals ik al zei dacht ik me te herinneren dat pzb al eens heeft gedreigd met een rechtzaak tegen Bokt dus ja, dan vind ik dat echt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:39

NadjaNadja schreef:
Nog even een kleine toelichting:
We hebben hier een tijdje geleden nieuwe regels voor opgesteld, je kunt dat lezen in het BBB van augustus [BZ] [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Augustus 2024

Het komt er op neer dat wij in de basis openbare informatie laten staan en privé informatie verwijderen, maar dat we ook openbare informatie verwijderen als de persoon op de screenshot daar om vraagt.

En dan zou ik jullie bij deze willen verzoeken om de discussie over auteursrecht te laten voor wat het is en weer on-topic verder te gaan :D Mocht je hier nog vragen over hebben, dan mag je mij altijd een PB sturen!

Dat houdt neem ik aan in, dat in dat screenshots van voor het opstellen van die nieuwe regels gewoon mogen blijven staan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:51

Ik vind ook dat Bokt het prima doet.
In eerste instantie had ik verwacht dat het topic snel dicht zou gaan, maar je merkt echt dat ze modereren om ook het topic zo lang en goed mogelijk open te laten blijven.
Dus ook vanuit hier complimenten! +:)+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:15

Mellow schreef:
Cayenne schreef:
Ik snap deze mededeling ook niet helemaal. Ze plaatsen zelf zonder toestemming foto's van een andere stal? :o?

Heel officieel mag het natuurlijk gewoon niet. Het is alleen de manier waarop die het in dit geval best grappig maakt.

Want je doet het zelf ook maar zegt tegen een ander dat het niet mag.
Precies het laatste. Ik vind het kinderachtig gedrag.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:43

Cayenne schreef:
Ik vind ook dat Bokt het prima doet.
In eerste instantie had ik verwacht dat het topic snel dicht zou gaan, maar je merkt echt dat ze modereren om ook het topic zo lang en goed mogelijk open te laten blijven.
Dus ook vanuit hier complimenten! +:)+

Zeker :D We zijn nog steeds blij met Bokt _/-\o_

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:52

Babootje schreef:
Christiene schreef:
Met linkjes zie je de "auteur" zijn eigen pagina zeker? Ach als dat de regels zijn snap ik het deels.

Ben wel met de reacties boven eens bijzonder is het wel.

Ze lezen dus ook wel van alles hier of horen het van andere prima dat dat kan.

In het verleden reageerden ze ook nog wel dat mensen langs mochten komen.

Ik zou er zelf niets kopen nu ik meer gelezen heb. Leek eerst wel leuk allemaal.

Voor de verwaarloosde paarden ben ik wel blij dat ze er waren en nog zijn.

Maar het punt is dat de verwaarloosde paarden niet door PZB worden opgevangen.
Dat wordt gedaan door de daarvoor bedoelde opvangadressen. Daar worden ze opgelapt en van daaruit verkocht aan handelaren. Daar is PZB er 1 van.
Dus als PZB er niet zou zijn worden verwaarloosde paarden nog steeds opgevangen en is er alleen 1 handelaar minder om aan te verkopen.
Om het beeld van opvang adres in stand te houden wordt af en toe en vermagerd paard gekocht.
Maar het grootste deel van de paarden die door PZB in hun systeem wordt doorgezet is dat niet.
https://www.paardzoektbaas.nl/de-paarden-van-pzb/

Oke iets meer duidelijk, ik had weleens gezien dat er een magere van de markt gekocht was hier. Maar dat is dus met al die verwaarloosde van tegenwoordig zo.

Werkt wel goed zo'n verwaarloosde dan kopen en erop zetten, trape er zelf ook in ondanks dat ik hier ook wel meeleest.

Die fries bijvoorbeeld ofzo molly die stond ook vastgezet op Facebook boven aan de lijst

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 15:08

Babootje schreef:
Christiene schreef:
Met linkjes zie je de "auteur" zijn eigen pagina zeker? Ach als dat de regels zijn snap ik het deels.

Ben wel met de reacties boven eens bijzonder is het wel.

Ze lezen dus ook wel van alles hier of horen het van andere prima dat dat kan.

In het verleden reageerden ze ook nog wel dat mensen langs mochten komen.

Ik zou er zelf niets kopen nu ik meer gelezen heb. Leek eerst wel leuk allemaal.

Voor de verwaarloosde paarden ben ik wel blij dat ze er waren en nog zijn.

Maar het punt is dat de verwaarloosde paarden niet door PZB worden opgevangen.
Dat wordt gedaan door de daarvoor bedoelde opvangadressen. Daar worden ze opgelapt en van daaruit verkocht aan handelaren. Daar is PZB er 1 van.
Dus als PZB er niet zou zijn worden verwaarloosde paarden nog steeds opgevangen en is er alleen 1 handelaar minder om aan te verkopen.
Om het beeld van opvang adres in stand te houden wordt af en toe en vermagerd paard gekocht.
Maar het grootste deel van de paarden die door PZB in hun systeem wordt doorgezet is dat niet.
https://www.paardzoektbaas.nl/de-paarden-van-pzb/

Christiene schreef:
Oke iets meer duidelijk, ik had weleens gezien dat er een magere van de markt gekocht was hier. Maar dat is dus met al die verwaarloosde van tegenwoordig zo.

Werkt wel goed zo'n verwaarloosde dan kopen en erop zetten, trape er zelf ook in ondanks dat ik hier ook wel meeleest.

Die fries bijvoorbeeld ofzo molly die stond ook vastgezet op Facebook boven aan de lijst

Dat weet ik niet of ze alle verwaarloosde paarden van de markt halen.
Maar wel dat het gros van de paarden die door PZB in hun systeem wordt weggezet geen verwaarloosde paarden zijn. De paarden die worden afgestaan zijn dat ook niet, want die moeten in goede gezondheid zijn. Dat staat ook op hun site. De paarden die vanuit de opvangadressen komen zijn ook al opgelapt.
Dat is eigenlijk het meeste wel.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 01:03

Zou zo'n paard van 18 nog een plek vinden voor 24 uur buiten, veel plaatsen kan dat al niet meer met de wolf en dan niet bereden maakt het wel lastig plaatsen. Die staat nu op Facebook.

Die haflinger was ook echt graatmager in de post ervoor. Als je dat dan ziet zonder je er in te verdiepen zou ik zeker donatie doen of huisje zoeken voor die dieren.
Ze werken wel heel slim met die constructie

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 07:14

Ik hoop in elk geval dat de discussie over de vieze stallen ervoor zorgt dat de paarden er weer wat beter bij staan :D

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 10:03

Ik hoop het ook, maar dat zal niet meevallen als je zoveel paarden op een klein stukje propt. Ze mogen wel oppassen dat ze zelf geen instanties over de vloer krijgen omdat hun paarden er zo bij staan.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 10:50

Bokt wordt besproken in reacties :D Dat de negatieve meldingen van bokt komen omdat we jaloers zijn...

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:07

Cinnepin schreef:
Bokt wordt besproken in reacties :D Dat de negatieve meldingen van bokt komen omdat we jaloers zijn...

Wij zijn toch ook allemaal heel jaloers? :))

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:20

Cinnepin schreef:

Hahaha ja ik ben ontzettend jaloers! Op wat precies?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:35

Wat je zelf niet hebt ben je jaloers op toch?
Dan moet het de stront zijn want ik heb dat zelf inderdaad niet. :')

Maar goed, magere paarden weer op gewicht brengen, doen ze top.
meen ik echt.

Maar naar mijn idee, ja PZB, mijn idee geen feit dus geen laster oid, zijn ze ergens de verkeerde weg ingeslagen.
Jammer.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:44

Hoezo zou een mens jaloers moeten zijn op vrijwilligen bij een dierenopvang? Iedereen die dat wil kan zich zo aanmelden bij een lokale dierenopvang, bijna overal is chronisch een tekort aan handjes. Dat tekort aan vrijwilligers is omdat onbetaald urenlang, dagenlang jezelf inzetten om voornamelijk dierenverblijven schoon te maken namelijk niet zo populair is.

Ik heb dat werk zelf jaren gedaan en weet prima wat het is om dieren te redden. Ik mis dat werk ja, maar jaloers... Nee, waarom?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:17

Nou ja, exact dat.
Waarom zou ik jaloers zijn nadat ik op 2 verschillende stallen vrijwillg heb meegedraaid en op de administratie en bardiensten na zo ongeveer alles heb gedaan, zowel de leuke dingen als de kutklussen?
En daarna eerst een hond heb opgevangen en vervolgens als gastgezin van een kattenopvang heb gefunctioneerd?

Overigens waren de stallen die ik moest uitmesten heus weleens vies maar op een enkele uitzondering na (strovreters) nooit kaal en al helemaal geen puur natte mest/urine.

Ik wens ze veel succes met de ellende die hieruit kan voortvloeien zoals rotstraal, glijpartijen met verstuikingen/breuken etc tot gevolg.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:18

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de Bokt-regels

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:19

In mijn optiek het melden bij instanties waard, maar dat gaat denk ik richting dweilen met de kraan open, helaas.