Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marjoow schreef:Dat gaf ik toch ook al aan in mijn eerdere postVeel bekende ruiters komen weg met foutjes waar onbekende ruiters of ruiters van onbekende landen hard op afgestraft worden
![]()
Maar dat neemt niet weg dat de organisatie deze fouten gewoon moet meenemen in het naberekenen van de scores. Ze worden niet voor niets gecontroleerd toch? Jury's kunnen het niet weten maar de ringmeester wel! En als er ze er steeds maar mee weg komen....
Iemand hier trouwens geinteresseerd in een paar foto's die ik vandaag heb gemaakt??
Janine1990 schreef:Marjoow schreef:Dat gaf ik toch ook al aan in mijn eerdere postVeel bekende ruiters komen weg met foutjes waar onbekende ruiters of ruiters van onbekende landen hard op afgestraft worden
![]()
Maar dat neemt niet weg dat de organisatie deze fouten gewoon moet meenemen in het naberekenen van de scores. Ze worden niet voor niets gecontroleerd toch? Jury's kunnen het niet weten maar de ringmeester wel! En als er ze er steeds maar mee weg komen....
Iemand hier trouwens geinteresseerd in een paar foto's die ik vandaag heb gemaakt??
Foto's zijn absoluut gewaardeerd!!![]()
![]()
Waar ik op doel is dat menig Bokker Charlotte overgewaardeerd vond op basis van haar naam en prestaties uit het verleden. Dat zal voor een deel absoluut waar zijn, maar nog steeds stijgt zij ver boven het deelnemersveld uit.
Ik vind Adelinde juist vreselijk gewaardeerd gebaseerd op haar naam en prestaties uit het verleden. Met de proef die ze in Londen neerzette, had ik het kunnen begrijpen. Maar die harmonie waar Adelinde zogezegd zo hard aan heeft gewerkt, ben ik juist volledig uit het oog verloren bij deze combinatie. Ik zag twee jaar geleden meer harmonie, ik zag vlak voor ze er aan ging werken meer harmonie, dan het resultaat van haar training.
Janine1990 schreef:Foto's zijn absoluut gewaardeerd!!![]()
![]()
Waar ik op doel is dat menig Bokker Charlotte overgewaardeerd vond op basis van haar naam en prestaties uit het verleden. Dat zal voor een deel absoluut waar zijn, maar nog steeds stijgt zij ver boven het deelnemersveld uit.
Ik vind Adelinde juist vreselijk gewaardeerd gebaseerd op haar naam en prestaties uit het verleden. Met de proef die ze in Londen neerzette, had ik het kunnen begrijpen. Maar die harmonie waar Adelinde zogezegd zo hard aan heeft gewerkt, ben ik juist volledig uit het oog verloren bij deze combinatie. Ik zag twee jaar geleden meer harmonie, ik zag vlak voor ze er aan ging werken meer harmonie, dan het resultaat van haar training.
Marjoow schreef:Klopt ook wel hoor. Ik vind Adelinde echt de minste van onze 4 ruitersMaar dat neemt natuurlijk niet weg dat ze niet afgerekend kan worden op iets waarvan zij niets kon doen. Ze was al te vroeg namelijk, ze stond al te wachten!!
![]()
Maar Charlotte had ook een aantal kostbare fouten die amper afgestraft werden hoor.
HorseTimeXL schreef:Ik ben benieuwd wat ze met de klacht gaan doen. Wat als ze het wel serieus nemen, wat ik overigens niet verwacht. Raakt Sprehe dan haar medaille kwijt?
Janine1990 schreef:Marjoow schreef:Klopt ook wel hoor. Ik vind Adelinde echt de minste van onze 4 ruitersMaar dat neemt natuurlijk niet weg dat ze niet afgerekend kan worden op iets waarvan zij niets kon doen. Ze was al te vroeg namelijk, ze stond al te wachten!!
![]()
Maar Charlotte had ook een aantal kostbare fouten die amper afgestraft werden hoor.
Dat is ook gewoon waar...
Wat betreft de fouten van Charlotte. Zoals ik eerder al zei, soms wordt bij de ene een fout strenger aangerekend omdat al niet van een 10 uit kon worden gegaan omdat het paard niet aan alle punten van het skala voldeed in die oefening, waar Valegro dat wel doet. Dus ja... Dan kan je natuurlijk al snel minder erg afgerekend worden dan andere ruiters.
Dat zie je ook in de B. Een ruiter met een paard met bovengemiddeld goede gangen en (dan ook vrijwel altijd) goed lichaamsgebruik komt ondanks een enkel foutje ook hoger uit dan een paard met normale gangen, gewoon lichaamsgebruik zonder fouten.
Dat zie je overal in de basissport gebeuren.
Ik heb ook wel eens een keurige, bovengemiddelde proef gereden waarin mijn paard een paar keer dik vet tegen de hand kwam. Maar ik verder zo'n constant beeld toonde, dat ik toch eerste en tweede werd met in totaal 4 winstpunten. Ondanks een paar dikke vette onvoldoendes.
FriesWytske schreef:Ik heb de proeven van de eerste 4 gezien. Maar sorry, vind echt dat Charlotte is overgewaardeerd. Er hadden een paar dikke onvoldoendes mogen komen. Kregen anderen ook, dus dan hoort zij ze ook te krijgen.