[HK][WEG] De dressuur is begonnen! - kijk en klets mee!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:39

Ons apenpakkie met groene hoed blijkt de ringmeester te zijn. _O- _O-

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:39

TinekeHorses schreef:

Ja wie bedoel je nou dan? doe daar eens een foto van _O-

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:41

Marjoow schreef:
Dat gaf ik toch ook al aan in mijn eerdere post ;) Veel bekende ruiters komen weg met foutjes waar onbekende ruiters of ruiters van onbekende landen hard op afgestraft worden :)
Maar dat neemt niet weg dat de organisatie deze fouten gewoon moet meenemen in het naberekenen van de scores. Ze worden niet voor niets gecontroleerd toch? Jury's kunnen het niet weten maar de ringmeester wel! En als er ze er steeds maar mee weg komen....

Iemand hier trouwens geinteresseerd in een paar foto's die ik vandaag heb gemaakt??

Foto's zijn absoluut gewaardeerd!! :D :D

Waar ik op doel is dat menig Bokker Charlotte overgewaardeerd vond op basis van haar naam en prestaties uit het verleden. Dat zal voor een deel absoluut waar zijn, maar nog steeds stijgt zij ver boven het deelnemersveld uit.
Ik vind Adelinde juist vreselijk gewaardeerd gebaseerd op haar naam en prestaties uit het verleden. Met de proef die ze in Londen neerzette, had ik het kunnen begrijpen. Maar die harmonie waar Adelinde zogezegd zo hard aan heeft gewerkt, ben ik juist volledig uit het oog verloren bij deze combinatie. Ik zag twee jaar geleden meer harmonie, ik zag vlak voor ze er aan ging werken meer harmonie, dan het resultaat van haar training.

Marjo

Re: [HK][WEG] De dressuur is begonnen! - kijk en klets mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:43

Edward Gal & Glock's Voice:
Afbeelding

Afbeelding

Diederik van Silfhout & Armando NH NOP:
Afbeelding

Afbeelding

Jose Daniel Martin Dockx met Grandioso:
Afbeelding

Hans Peter Minderhoud met Glock's Johnson TN:
Afbeelding

Afbeelding

Charlotte Dujardin met Valegro:
Afbeelding

Afbeelding

Adelinde Cornelissen met Jerich Parzival NOP:
Afbeelding

Afbeelding

En de terechte winnaar: Charlotte Dujardin! :D

Afbeelding

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:44

TinekeHorses schreef:

die kikker? :'), nouja hij was wel goed herkenbaar zo :+

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:44

Gave foto's Marjow!

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:45

Ladybird schreef:
TinekeHorses schreef:

Ja wie bedoel je nou dan? doe daar eens een foto van _O-

Afbeelding
Foto: Facebook Irene de Wolf

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:46

Jeetje! liep ie echt zo rond :oo

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:47

Ladybird schreef:

:j
Kon niet missen toch? :')

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:48

Hele gave fotos Marjoow!

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:51

Gave foto's Marjoow!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:03

Gasssss!!! :D

Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:03

Ladybird schreef:

Als euhh... sinds maandag :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:04

Gaaf Marjoow!

omg die hoed :')

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:04

Wat ziet die ringmeester eruit zeg. Jeetje :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:05

Janine1990 schreef:
Marjoow schreef:
Dat gaf ik toch ook al aan in mijn eerdere post ;) Veel bekende ruiters komen weg met foutjes waar onbekende ruiters of ruiters van onbekende landen hard op afgestraft worden :)
Maar dat neemt niet weg dat de organisatie deze fouten gewoon moet meenemen in het naberekenen van de scores. Ze worden niet voor niets gecontroleerd toch? Jury's kunnen het niet weten maar de ringmeester wel! En als er ze er steeds maar mee weg komen....

Iemand hier trouwens geinteresseerd in een paar foto's die ik vandaag heb gemaakt??

Waar ik op doel is dat menig Bokker Charlotte overgewaardeerd vond op basis van haar naam en prestaties uit het verleden. Dat zal voor een deel absoluut waar zijn, maar nog steeds stijgt zij ver boven het deelnemersveld uit.
Ik vind Adelinde juist vreselijk gewaardeerd gebaseerd op haar naam en prestaties uit het verleden. Met de proef die ze in Londen neerzette, had ik het kunnen begrijpen. Maar die harmonie waar Adelinde zogezegd zo hard aan heeft gewerkt, ben ik juist volledig uit het oog verloren bij deze combinatie. Ik zag twee jaar geleden meer harmonie, ik zag vlak voor ze er aan ging werken meer harmonie, dan het resultaat van haar training.

Klopt ook wel hoor. Ik vind Adelinde echt de minste van onze 4 ruiters :P Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat ze niet afgerekend kan worden op iets waarvan zij niets kon doen. Ze was al te vroeg namelijk, ze stond al te wachten!! :)

Maar Charlotte had ook een aantal kostbare fouten die amper afgestraft werden hoor :) .

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:06

Janine1990 schreef:

Hier ben ik het absoluut mee eens. Het komt nu te geforceerd over. Harmonie zie ik niet meer.. Behoorlijke druk wel. Daarom score wel terecht. De kwaliteiten van Parzival redden haar daarbij. En trekken de score weer omhoog.

Charlotte, net beeld. Duidelijk dat de juryleden nooit objectief naar haar of elk andere ruiter in de top 5 kunnen kijken. Dat is gewoon onmogelijk, je houdt altijd die gave middendraf oid in je hoofd. Zeker als je al meerdere keren haar gejureerd hebt. Had wat mij betreft wat lager gepunt mogen worden. Maar die discussie kan waarschijnlijk eeuwig doorgaan.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:14

Ik ben benieuwd wat ze met de klacht gaan doen. Wat als ze het wel serieus nemen, wat ik overigens niet verwacht. Raakt Sprehe dan haar medaille kwijt?

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:15

Marjoow schreef:
Klopt ook wel hoor. Ik vind Adelinde echt de minste van onze 4 ruiters :P Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat ze niet afgerekend kan worden op iets waarvan zij niets kon doen. Ze was al te vroeg namelijk, ze stond al te wachten!! :)

Maar Charlotte had ook een aantal kostbare fouten die amper afgestraft werden hoor :) .

Dat is ook gewoon waar...

Wat betreft de fouten van Charlotte. Zoals ik eerder al zei, soms wordt bij de ene een fout strenger aangerekend omdat al niet van een 10 uit kon worden gegaan omdat het paard niet aan alle punten van het skala voldeed in die oefening, waar Valegro dat wel doet. Dus ja... Dan kan je natuurlijk al snel minder erg afgerekend worden dan andere ruiters.

Dat zie je ook in de B. Een ruiter met een paard met bovengemiddeld goede gangen en (dan ook vrijwel altijd) goed lichaamsgebruik komt ondanks een enkel foutje ook hoger uit dan een paard met normale gangen, gewoon lichaamsgebruik zonder fouten.
Dat zie je overal in de basissport gebeuren.

Ik heb ook wel eens een keurige, bovengemiddelde proef gereden waarin mijn paard een paar keer dik vet tegen de hand kwam. Maar ik verder zo'n constant beeld toonde, dat ik toch eerste en tweede werd met in totaal 4 winstpunten. Ondanks een paar dikke vette onvoldoendes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:18

Mja er valt altijd wel wat te zeuren. Feit is dat Adelinde gewoon niet goed genoeg gepresteerd heeft voor een eerste plaats, Charlotte wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:19

Vrijdag nog een kans om te knallen

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:20

Ik heb de proeven van de eerste 4 gezien. Maar sorry, vind echt dat Charlotte is overgewaardeerd. Er hadden een paar dikke onvoldoendes mogen komen. Kregen anderen ook, dus dan hoort zij ze ook te krijgen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:24

Leuk nieuwtje en nog meer om naar uit te kijken. Hans Peter rijd zijn nieuwe kür die speciaal voor Johnson is gecomponeerd. Hij twijfelde of die die zou gaan rijden.

Hij verwoord het overigens wel heel grappig in z'n blog.:')
'Inmiddels heb ik besloten mijn nieuwe Kür te doen. Toch niet op safe met mijn oude choreografie, maar de dood of de gladiolen, ik ga ervoor vrijdag'
Bron: de hoefslag.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:25

HorseTimeXL schreef:
Ik ben benieuwd wat ze met de klacht gaan doen. Wat als ze het wel serieus nemen, wat ik overigens niet verwacht. Raakt Sprehe dan haar medaille kwijt?

Ik neem aan dat Adelinde er gewoon een krijgt en dat Sprehe die van haar mag houden??

Janine1990 schreef:
Marjoow schreef:

Dat is ook gewoon waar...

Wat betreft de fouten van Charlotte. Zoals ik eerder al zei, soms wordt bij de ene een fout strenger aangerekend omdat al niet van een 10 uit kon worden gegaan omdat het paard niet aan alle punten van het skala voldeed in die oefening, waar Valegro dat wel doet. Dus ja... Dan kan je natuurlijk al snel minder erg afgerekend worden dan andere ruiters.

Dat zie je ook in de B. Een ruiter met een paard met bovengemiddeld goede gangen en (dan ook vrijwel altijd) goed lichaamsgebruik komt ondanks een enkel foutje ook hoger uit dan een paard met normale gangen, gewoon lichaamsgebruik zonder fouten.
Dat zie je overal in de basissport gebeuren.

Ik heb ook wel eens een keurige, bovengemiddelde proef gereden waarin mijn paard een paar keer dik vet tegen de hand kwam. Maar ik verder zo'n constant beeld toonde, dat ik toch eerste en tweede werd met in totaal 4 winstpunten. Ondanks een paar dikke vette onvoldoendes.

Klopt. Voor het eindresultaat hoeven de foutjes niet uit te maken. Maar in de wissels om de twee heeft Charlotte een fout gereden: De laatste wissel was om de pas. Dat moet in mijn optiek niet beoordeelt worden met een 7,5+ of wel soms?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:29

FriesWytske schreef:
Ik heb de proeven van de eerste 4 gezien. Maar sorry, vind echt dat Charlotte is overgewaardeerd. Er hadden een paar dikke onvoldoendes mogen komen. Kregen anderen ook, dus dan hoort zij ze ook te krijgen.

Ja maar stel he (en volgens mij probeert Janine dit ook steeds al te zeggen)
Ik rij een proef, gewoon gemiddeld, sommige dingen wat beter. Ik haal normaal voor de uitgestrekte draf ook altijd een 7,5 en nu ook, maar ik maak er een fout in en daarom krijg ik nog maar een 7. De inzet was echter heel erg goed en zeker die 7,5 tot een 8 waard, maar net op het einde vlak voor de overgang maak ik die fout.
Charlotte loopt een geweldige proef, want sommige dingen waren gewoon echt heel er goed. De uitstrekte draf is 1 van haar sterkte puntenen normaal scoort ze daar een 8,8 voor, ze maakt echter dezelfde fout (op exact hetzelfde punt ook) als ik en daardoor krijgt ze een 8.
We hebben beiden in het begin een hele sterke, voor ons doen, uitgestrekte draf laten zien en worden daar op beoordeeld. Echter maken we net aan het eind een fout en we worden daar voor afgestraft.
In verhouding zakken we ongeveer hetzelfde alleen het uiteindelijke cijfer ligt voor Charlotte toch hoger.
Lijkt me nie tmeer dan logisch.

Ik ben het dus ook met Janine eens, ze had hier en daar misschien iets zwaarder gestraft kunnen worden, maar voor mij is ze wel een terechte winnaar.

Ik heb de proef van Adelinde ook nog even teruggekeken en ik vind het algemene beeld ook jammer. Dat vond ik gister ook al, maar vandaag nog meer. Wellicht door de slechte start, maar dan had ik nog liever Diederik zien winnen :o