Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 08:49

De ironie.....

Zelf een foto gebruiken van een ander om die af te gaan kraken en jezelf beter proberen weg te zetten en precies datzelfde niet willen dat hier gebeurt @pzb.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 08:50

Cayenne schreef:
Ik snap deze mededeling ook niet helemaal. Ze plaatsen zelf zonder toestemming foto's van een andere stal? :o?

Heel officieel mag het natuurlijk gewoon niet. Het is alleen de manier waarop die het in dit geval best grappig maakt.

Want je doet het zelf ook maar zegt tegen een ander dat het niet mag.

maralyn

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 09:10

Ze kunnen het wel vanuit hier verwijderen.
Maar op Facebook wordt het nog massaal gedeeld met schande.

Dus, die raken ze niet meer kwijt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 09:10

En juist dit soort acties maakt dat mensen wantrouwend worden en een deurtje verder gaan kijken voor een paard.
Nog buiten de prijzen en belachelijke voorwaarden in de zgn adoptie/bruikleencontracten om gerekend natuurlijk.
Ik bedoel maar; als ik €5000,- of meer voor een paard met 'verborgen' en/of gebagatelliseerde gebreken wil uitgeven en/of welke compleet naar de klote is kan ik daarvoor ook op Marktplaats oid terecht, dan bespaar ik geld, is het volledig mijn paard én komt die zogenaamde verplichte donatie niet bij een of andere vage bv terecht ipv bij de stichting. :+

Ook een reden om ze over te slaan wanneer ik zou doneren trouwens, dat gebrek aan transparantie. :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 09:19

Heel bijzonder.
Ik zal geen screenshots meer plaatsen.

En zal het ook minder stellig zeggen waarom ik vind dat die overkapping vies is. Want ook dat is weggehaald.

Maar helpt het als ik mijn onderschrift zet: "alles wat ik schrijf is mijn persoonlijke mening. Niet die van een ander. En ook geen feit. Maar hoe ik erover denk"

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 09:44

Geweldige mod opmerking. Erg duidelijk en legt zeer goed uit hoe pzb is :D :+ wat laten die zich kennen.

Nu ze toch duidelijk mee lezen 1 goede tip. Doe de basis/dagelijkse verzorging eerst en doe dan de media aandacht pas maken. Scheelt je hoop tijd om voor Facebook politie te moeten spelen en die kun je weer mooi gebruiken aan verzorging van maar liefst 80 paarden.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 09:47

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd
Laatst bijgewerkt door Muiz op 13-11-24 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verwijderd

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 09:48

DuoPenotti schreef:
Heel bijzonder.
Ik zal geen screenshots meer plaatsen.

En zal het ook minder stellig zeggen waarom ik vind dat die overkapping vies is. Want ook dat is weggehaald.

Maar helpt het als ik mijn onderschrift zet: "alles wat ik schrijf is mijn persoonlijke mening. Niet die van een ander. En ook geen feit. Maar hoe ik erover denk"

Ik denk het niet, tenslotte mag je zelf wel denken maar dat klopt nooit, alleen wat hun vinden klopt. :j Denk ik hé. Sarcasm off.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:14

Lekker hypocriet weer...

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:18

Mooi dat ze zo trouw mee lezen, misschien steken ze er iets van op of doen ze er iets mee. Zoveel paarden op zo'n kleine ruimte is naar mijn mening(!) bizar. Ik zou ze adviseren zo voor de winter dringend heel veel minder paarden te gaan houden daar of voor (heel) veel meer hectares te gaan zorgen. Anders hebben ze straks zelf instanties over de vloer vanwege het dierenwelzijn.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:36

Muiz schreef:
Algemene mededeling:
We hebben een heel aantal berichten moeten verwijderen vanwege een verzoek van PZB omtrent het delen van hun content en eventuele copyright en auteursrechten die hier mee gemoeid zijn. Dit waren zo veel berichten dat we niet iedereen persoonlijk op de hoogte kunnen stellen.
Bij deze het verzoek om geen screenshots te delen van facebook en/of de website, hier zit namelijk copyright aan vast. Mocht je iets willen bespreken of delen hier is het gebruik van een link een veiligere optie.[/mod]

Volgens mij is dit niet zo.
Dit vind ik onder de servicevoorwaarden van Facebook:
Hoewel Facebook zegt dat jij de eigenaar bent van je berichten, hangt een groot deel van de juridische impact van je eigendom af van je privacy-instellingen. Facebook brengt voortdurend wijzigingen aan in zijn privacybeleid, maar de kern van de zaak: alle informatie die je plaatst onder de instelling 'Openbaar' is beschikbaar voor iedereen om te gebruiken

Dus als PZB zn berichten deelt onder Prive zou je het niet kunnen gebruiken, onder Openbaar wel. Maar aan Prive berichten heeft PZB natuurlijk niks om zn verkoop te slijten. Ik zou niet zo bang zijn voor de dreigementen van PZB.
Misschien even goed juridisch advies inwinnen voor je alle berichten weghaalt?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:40

Elin_ schreef:
Muiz schreef:
Algemene mededeling:
We hebben een heel aantal berichten moeten verwijderen vanwege een verzoek van PZB omtrent het delen van hun content en eventuele copyright en auteursrechten die hier mee gemoeid zijn. Dit waren zo veel berichten dat we niet iedereen persoonlijk op de hoogte kunnen stellen.
Bij deze het verzoek om geen screenshots te delen van facebook en/of de website, hier zit namelijk copyright aan vast. Mocht je iets willen bespreken of delen hier is het gebruik van een link een veiligere optie.[/mod]

Huh.. ze delen zelf ook fotos van die andere stal? :')

Wat PZB doet is eigenlijk nog veel erger. Ze delen een foto van stal Sans Souci zonder toestemming. En met een beschuldiging van verwaarlozing. Een foto die niet ergens "openbaar" heeft gestaan. Als Sans Souci dit juridisch zou aanpakken geef ik ze veel kans.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:42

Citaat:
Ook een foto die op social media, zoals Facebook, is geplaatst, is meestal auteursrechtelijk beschermd. Dit betekent dat het niet is toegestaan om een foto van iemands Facebook-pagina af te halen en die in bijvoorbeeld een tijdschrift of op een andere website te plaatsen. Wat Facebook zelf met de foto’s mag doen is afhankelijk van het contract dat met Facebook is aangegaan.
Bron: https://www.auteursrecht.nl

Maar als linkjes plaatsen wel mag, is dat een prima optie denk ik.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:51

Polar schreef:
Citaat:
Ook een foto die op social media, zoals Facebook, is geplaatst, is meestal auteursrechtelijk beschermd. Dit betekent dat het niet is toegestaan om een foto van iemands Facebook-pagina af te halen en die in bijvoorbeeld een tijdschrift of op een andere website te plaatsen. Wat Facebook zelf met de foto’s mag doen is afhankelijk van het contract dat met Facebook is aangegaan.
Bron: https://www.auteursrecht.nl

Maar als linkjes plaatsen wel mag, is dat een prima optie denk ik.

Wat hier bedoeld wordt is wat anders. Een foto van iemands SM halen en bv plaatsen in een tijdschrift of andere content, mag vanwege auteursrecht niet, omdat dan niet duidelijk is dat het gaat om een foto die door iemand anders is gemaakt. Je 'steelt' ahw de creativiteit van een ander, zonder dat je ervoor hebt betaald.
Daar is het hele auteursrecht voor bedoeld.

Maar daar is hier natuurlijk geen sprake van. Sterker nog je deelt een foto waarin duidelijk is dat het een foto is van PZB en die ze ook nog eens zelf openbaar hebben geplaatst. Als je dan de link er nog bij zou zetten naar het bericht, dan is er niks aan de hand.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 13-11-24 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:53

Zo lees ik het niet.
Er staat dat je geen foto van een FB-pagina af mag halen en op een andere website mag plaatsen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:57

Met linkjes zie je de "auteur" zijn eigen pagina zeker? Ach als dat de regels zijn snap ik het deels.

Ben wel met de reacties boven eens bijzonder is het wel.

Ze lezen dus ook wel van alles hier of horen het van andere prima dat dat kan.

In het verleden reageerden ze ook nog wel dat mensen langs mochten komen.

Ik zou er zelf niets kopen nu ik meer gelezen heb. Leek eerst wel leuk allemaal.

Voor de verwaarloosde paarden ben ik wel blij dat ze er waren en nog zijn. Als ze er eenmaal staan krijgen ze wel de zorg.

Hoewel ik het zelf anders zou doen kwa bijvoorbeeld owen of benji..

Doet elke eigenaar met zijn eigen dier een behandeling waar ik niks van lees of hoor in heel Nederland zijn zo veel behandelingen
Laatst bijgewerkt door Christiene op 13-11-24 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:58

Polar schreef:
Zo lees ik het niet.
Er staat dat je geen foto van een FB-pagina af mag halen en op een andere website mag plaatsen.

De site heeft het over foto's.
Wat wij hier delen is een schermafbeelding waarbij de bron duidelijk is. Daar heb je ook niks aan als je dat in een tijdschrift of andere content zou willen gebruiken. Er wordt echt iets anders bedoeld.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:01

Citaat:
De bescherming van auteursrecht strekt zich uit tot de inhoud (zoals foto’s, teksten en video's) die gebruikers op Facebook plaatsen, en dat geldt ook voor screenshots van deze inhoud.
Ik maak de wetten niet, maar het is echt niet toegestaan.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:02

Ik kan mij ook voorstellen dat Bokt bij twijfel graag sowieso liever aan de veilige kant wil zitten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:14

Polar schreef:
Citaat:
De bescherming van auteursrecht strekt zich uit tot de inhoud (zoals foto’s, teksten en video's) die gebruikers op Facebook plaatsen, en dat geldt ook voor screenshots van deze inhoud.
Ik maak de wetten niet, maar het is echt niet toegestaan.

"Ook mag je zonder toestemming een plaatje gebruiken als dat goed duidelijk maakt waar jouw tekst over gaat. Dat heet ‘citaatrecht’. Als het plaatje alleen maar bedoeld is om je tekst te versieren, dan is het geen ‘citaat’ en heb je wel toestemming van de maker nodig.
Denk er wel aan dat je altijd de naam van de maker bij de foto of tekening moet zetten en ook de plaats waar je die gevonden hebt, bijvoorbeeld de titel van een boek of de link naar een website"

Zolang je de bron erbij zet en een link naar de website of facebook is er niks aan de hand.

Maar goed, er wordt in diverse topics ontzettend veel plaatjes van internet getrokken en gedeeld. Dus het is voor Bokt sowieso goed om eens juridisch uit te zoeken wat nu wel en wat nu niet mag.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:20

Alleen die link wordt er nooit bij gezet, al zou je er in dit topic logischerwijs vanuit kunnen gaan dat de bron PZB is.
Mee eens dat er dan wel 1 lijn getrokken moet worden.
Dan zou je in principe ook geen foto meer mogen plaatsen van een LeMieux deken of dekje dat je van plan bent te kopen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:25

Polar schreef:
Alleen die link wordt er nooit bij gezet, al zou je er in dit topic logischerwijs vanuit kunnen gaan dat de bron PZB is.
Mee eens dat er dan wel 1 lijn getrokken moet worden.
Dan zou je in principe ook geen foto meer mogen plaatsen van een LeMieux deken of dekje dat je van plan bent te kopen.

in mijn geplaatste screenshot stond de naam er op

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:29

Voor zover ik kan vinden heb je nog steeds toestemming nodig van de maker.
Maar ik vind het ook erg onduidelijk allemaal.
Bokt staat vol met productfoto's van bekende paardenmerken, etc. Dan zou dat ook niet meer mogen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:40

Ja geen idee hoe dat dan zit.

Ik meende ook dat als je zelf iets openbaar op facebook zet mensen het mogen gebruiken.
En positief zal er niet snel iemand aan de bel trekken, maar negatief is minder leuk natuurlijk.

Maar goed ik zal het nu niet meer doen omdat ik bokt niet in de problemen wil brengen.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:47

Nog even een kleine toelichting:
We hebben hier een tijdje geleden nieuwe regels voor opgesteld, je kunt dat lezen in het BBB van augustus [BZ] [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Augustus 2024

Het komt er op neer dat wij in de basis openbare informatie laten staan en privé informatie verwijderen, maar dat we ook openbare informatie verwijderen als de persoon op de screenshot daar om vraagt.

En dan zou ik jullie bij deze willen verzoeken om de discussie over auteursrecht te laten voor wat het is en weer on-topic verder te gaan :D Mocht je hier nog vragen over hebben, dan mag je mij altijd een PB sturen!