Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Ik snap deze mededeling ook niet helemaal. Ze plaatsen zelf zonder toestemming foto's van een andere stal?
DuoPenotti schreef:Heel bijzonder.
Ik zal geen screenshots meer plaatsen.
En zal het ook minder stellig zeggen waarom ik vind dat die overkapping vies is. Want ook dat is weggehaald.
Maar helpt het als ik mijn onderschrift zet: "alles wat ik schrijf is mijn persoonlijke mening. Niet die van een ander. En ook geen feit. Maar hoe ik erover denk"
Muiz schreef:Algemene mededeling:
We hebben een heel aantal berichten moeten verwijderen vanwege een verzoek van PZB omtrent het delen van hun content en eventuele copyright en auteursrechten die hier mee gemoeid zijn. Dit waren zo veel berichten dat we niet iedereen persoonlijk op de hoogte kunnen stellen.
Bij deze het verzoek om geen screenshots te delen van facebook en/of de website, hier zit namelijk copyright aan vast. Mocht je iets willen bespreken of delen hier is het gebruik van een link een veiligere optie.[/mod]
Elin_ schreef:Muiz schreef:Algemene mededeling:
We hebben een heel aantal berichten moeten verwijderen vanwege een verzoek van PZB omtrent het delen van hun content en eventuele copyright en auteursrechten die hier mee gemoeid zijn. Dit waren zo veel berichten dat we niet iedereen persoonlijk op de hoogte kunnen stellen.
Bij deze het verzoek om geen screenshots te delen van facebook en/of de website, hier zit namelijk copyright aan vast. Mocht je iets willen bespreken of delen hier is het gebruik van een link een veiligere optie.[/mod]
Huh.. ze delen zelf ook fotos van die andere stal?
Bron: https://www.auteursrecht.nlCitaat:Ook een foto die op social media, zoals Facebook, is geplaatst, is meestal auteursrechtelijk beschermd. Dit betekent dat het niet is toegestaan om een foto van iemands Facebook-pagina af te halen en die in bijvoorbeeld een tijdschrift of op een andere website te plaatsen. Wat Facebook zelf met de foto’s mag doen is afhankelijk van het contract dat met Facebook is aangegaan.
Polar schreef:Bron: https://www.auteursrecht.nlCitaat:Ook een foto die op social media, zoals Facebook, is geplaatst, is meestal auteursrechtelijk beschermd. Dit betekent dat het niet is toegestaan om een foto van iemands Facebook-pagina af te halen en die in bijvoorbeeld een tijdschrift of op een andere website te plaatsen. Wat Facebook zelf met de foto’s mag doen is afhankelijk van het contract dat met Facebook is aangegaan.
Maar als linkjes plaatsen wel mag, is dat een prima optie denk ik.
Polar schreef:Zo lees ik het niet.
Er staat dat je geen foto van een FB-pagina af mag halen en op een andere website mag plaatsen.
Polar schreef:Ik maak de wetten niet, maar het is echt niet toegestaan.Citaat:De bescherming van auteursrecht strekt zich uit tot de inhoud (zoals foto’s, teksten en video's) die gebruikers op Facebook plaatsen, en dat geldt ook voor screenshots van deze inhoud.
Polar schreef:Alleen die link wordt er nooit bij gezet, al zou je er in dit topic logischerwijs vanuit kunnen gaan dat de bron PZB is.
Mee eens dat er dan wel 1 lijn getrokken moet worden.
Dan zou je in principe ook geen foto meer mogen plaatsen van een LeMieux deken of dekje dat je van plan bent te kopen.