Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Electra63 schreef:Het heeft de uitslag niet beinvloed, maar wel je voorbereiding en je start. Geen fijn begin.
ik las dat Charlotte zelf vond dat ze 3 dure fouten had gemaak, dat zie je niet in de punten.
ik heb gewerkt en behalve Adelinde nog niets gezien.
Tazzey schreef:Ze had 45 seconden om de ring binnen te gaan vanaf het moment dat de bel ging. De teller langs de ring stond al ruimschoots op 0 toen ze binnen kwam. Dat zijn 2 strafpunten. Daar kan de jury ook niet veel van maken.
petraaken schreef:Ik heb het niet meer kunnen zien omdat ik om 15 u naar huis ging van mijn werk en thuis gewoon mijn eigen stallen en paarden heb gedaan.
Moet zeggen dat ook bij de Spaanse Morgan Barbaçon de bel erg snel ging. Ze was amper 3 passen binnen in het stadion toen hij al ging dus ook niet veel tijd meer om nog even de baan rond te gaan. De ene ruiter kreeg meer tijd dan de andere. Dat viel mij gewoon op gedurende de dag.
Dus ja dan snap ik Adelinde haar excuses wel. Ze moet vrijdag er gewoon voor gaan.
Tazzey schreef:Ze had 45 seconden om de ring binnen te gaan vanaf het moment dat de bel ging. De teller langs de ring stond al ruimschoots op 0 toen ze binnen kwam. Dat zijn 2 strafpunten. Daar kan de jury ook niet veel van maken.
Hermelientje schreef:Tazzey schreef:Ze had 45 seconden om de ring binnen te gaan vanaf het moment dat de bel ging. De teller langs de ring stond al ruimschoots op 0 toen ze binnen kwam. Dat zijn 2 strafpunten. Daar kan de jury ook niet veel van maken.
Ik geef dat protest ook niet veel kans. Je hebt gewoon 45 seconden vanaf dat de bel gaat. Ga je dan niet dan krijg je -2. Zijzelf heeft het over tweemaal 45 seconden. Maar dat is volgens mij als de teller op 0 staat. Als je daarna niet binnen 45 seconden binnen bent dan mag je helemaal niet meer starten. Wat Adelinde er van maakt in dat interview klopt niet. Ik weet ook niet of anderen mensen langer de tijd kregen, maar dat is in feite ook niet erg relevant. De jury gaat toch strikt naar de regels kijken. Maar het is wel weer de zoveelste keer dat er met het vingertje wordt gewezen en wordt geroepen dat er iets niet eerlijk is, de standaardreactie als het tegenvalt.
Marjoow schreef:Ik ben er live bij geweest en wat is Adelinde genaaid zeg![]()
Echt waar, ze heeft een paar vijven gekregen waar ik nog steeds niet achter ben waarom en als je nu leest dat ze strafpunten heeft voor te laat binnen komen?? Dan breekt werkelijkwaar mijn klomp.
Mevrouw Sprehe vond ik overigens ook erg overgewaardeerd.
Sowieso was de jurering discutabel.. Bekendere ruiters kwamen weg met foutjes waar de onbekende ruiters hard op afgestraft zijnWinnaar en tweede plaats terecht, maar Adelinde had veel meer verdiend
Janine1990 schreef:Hermelientje schreef:
Ik geef dat protest ook niet veel kans. Je hebt gewoon 45 seconden vanaf dat de bel gaat. Ga je dan niet dan krijg je -2. Zijzelf heeft het over tweemaal 45 seconden. Maar dat is volgens mij als de teller op 0 staat. Als je daarna niet binnen 45 seconden binnen bent dan mag je helemaal niet meer starten. Wat Adelinde er van maakt in dat interview klopt niet. Ik weet ook niet of anderen mensen langer de tijd kregen, maar dat is in feite ook niet erg relevant. De jury gaat toch strikt naar de regels kijken. Maar het is wel weer de zoveelste keer dat er met het vingertje wordt gewezen en wordt geroepen dat er iets niet eerlijk is, de standaardreactie als het tegenvalt.
Daarbij... Wat als ze die punten aftrek niet had gehad en niet was tegengehouden door de ringmeester. Was dat dan garantie voor hogere punten in haar proef? Had er dan niet in de proef alsnog wat kunnen gebeuren? Het blijven dieren... Ik vind het een beetje koffiedik kijken...
Marjoow schreef:Ze wilde wel naar binnen hoor, voordat die 45 seconden op waren... Maar dat mocht dus niet van de ringmeester![]()
Of de proef beter was gegaan dat zul je nooit weten, maar wellicht dat ze door de aftrek wel haar medaille misloopt en dat is natuurlijk erg zuur!
Janine1990 schreef:Marjoow schreef:Ze wilde wel naar binnen hoor, voordat die 45 seconden op waren... Maar dat mocht dus niet van de ringmeester![]()
Of de proef beter was gegaan dat zul je nooit weten, maar wellicht dat ze door de aftrek wel haar medaille misloopt en dat is natuurlijk erg zuur!
Tsjah... als er een andere jury bij tussen had gezeten had ze misschien nog wel lager gescoord...
En wat dacht je van IsabellAls die had meegedaan... Edward met Undercover...
Tsjah, het spijt me zeer, hoewel ik ook geen fan van Edward ben, zie ik hem wel stukken liever rijden dan Adelinde.
En ik vind 79% ook behoorlijk aan de hoge kant hoor...
Marjoow schreef:Ja, maar daar gaat het dus niet omHet gaat erom dat ze strafpunten heeft gekregen over iets waar zij helemaal niets aan kon doen. Al was het een derderangs B ruitertje die springend en steigerend de ring door zou gaan, die strafpunten zijn gewoon níet terecht
Marjoow schreef:Dat gaf ik toch ook al aan in mijn eerdere postVeel bekende ruiters komen weg met foutjes waar onbekende ruiters of ruiters van onbekende landen hard op afgestraft worden
![]()
Maar dat neemt niet weg dat de organisatie deze fouten gewoon moet meenemen in het naberekenen van de scores. Ze worden niet voor niets gecontroleerd toch? Jury's kunnen het niet weten maar de ringmeester wel! En als er ze er steeds maar mee weg komen....
Iemand hier trouwens geinteresseerd in een paar foto's die ik vandaag heb gemaakt??