Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 22:16

Little_Gift schreef:
Uiteraard niet.

Dat is ook niet mijn doel trouwens.

Maar het is wel hun goed recht. De gevolgen daarvan, ja daar moeten ze dan inderdaad ook bereid zijn mee te leven.

Nou nee, eigenlijk niet. Het recht niet transparant te zijn hebben ze opgegeven zodra ze een anbi stichting werden.

Little_Gift

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 22:22

Dan zal de overkoepelende dienst die toezicht houdt, daar terzijner tijd wel de nodige maatregelen voor nemen, me dunkt?

Belastingdienst ontduiken, dat lukt je niet eeuwig.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 08:51

Nog even terug te komen op het aantal paarden op de aantal m2.

Op de locatie staan ook pension paarden?
Ik vraag me af of die apart staan of staat alles samen?
Maar mochten ze apart staan ben ik benieuwd hoeveel pzb paarden en hoeveel pension paarden.
Want stel er staan 10 pension paarden die op een apart gedeelte staan dan gaat dat van die 30.0000 m2 af. Als die bv 10.000 hebben. Dat houd in dat de overige 70 op maar 20.000 staan.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:02

_San87_ schreef:
Little_Gift schreef:
Dan zal de overkoepelende dienst die toezicht houdt, daar terzijner tijd wel de nodige maatregelen voor nemen, me dunkt?

Belastingdienst ontduiken, dat lukt je niet eeuwig.

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Met niet verplicht transparant te zijn, bedoelde ik hier op bokt. Zij hoeven geen verantwoording af te leggen aan bokkers die toch al de rol van advocaat, jury, rechter en beul opgenomen hebben.

Eender wat ze hier zouden schrijven of geven aan uitleg, zou toch niks opleveren en olie op het vuur gooien.

Ik ga er van uit dat de nodige instanties wel zullen handhaven als ze hun verplichtingen en transparantie niet correct nakomen overall in de echte wereld maar aangezien dat tot nu toe nog niet gebeurd is, blijkt het nog wel mee te vallen met het niet nakomen van die verplichtingen
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 14-03-25 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

Jet_33

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:11

Little_Gift schreef:
Met niet verplicht transparant te zijn, bedoelde ik hier op bokt. Zij hoeven geen verantwoording af te leggen aan bokkers die toch al de rol van advocaat, jury, rechter en beul opgenomen hebben.

Eender wat ze hier zouden schrijven of geven aan uitleg, zou toch niks opleveren en olie op het vuur gooien.

Ik ga er van uit dat de nodige instanties wel zullen handhaven als ze hun verplichtingen en transparantie niet correct nakomen overall in de echte wereld maar aangezien dat tot nu toe nog niet gebeurd is, blijkt het nog wel mee te vallen met het niet nakomen van die verplichtingen

De naam PZB mag geen winst maken, maar de stichting waar je aan betaalt wel. En volgens mij heeft die stichting geen verplichting tot inzage (als ik dit ooit goed las hier), waardoor het onduidelijk is wat er met al het geld gebeurd.

Edit: spelfout
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 08-11-24 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: In overleg met gebruiker aangepast

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:11

Ik had een bericht geschreven over wat er gebeurt als de BV's van PZB omvallen. Dat is verwijderd. Kan het niet helemaal volgen maar goed ik ben nog steeds benieuwd of iemand hier zoveel weet van faillissementsrecht dat bekend is wat er gebeurt als en/ of mensen dan hun "geadopteerde" paard kwijt raken omdat PZB eigenaar blijft of dat ze het kunnen houden?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:11

Klopt Little Gift ze hoeven hier helemaal niets en moeten daarvan ook zelf de gevolgen dragen die daardoor verschijnen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 12:20

Als Anbi "moeten" ze weldegelijk wat.
Helaas heeft de belastingdienst helemaal geen capaciteit om dit soort wantoestanden allemaal uit te pluizen en na te trekken. Die hebben echt grotere en belangrijker problemen om op te lossen in NL.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 12:44

Wat mij vooral persoonlijk stoort is manier van communiceren.
En dat heb ik zelf ervaren.

Ook die beelden met de hoeveelheid poep, vind ik geen reclame. Dat... Vind ik, is dus een mening.

Ook met het weghouden van ernstige dingen of bagetaliseren van aandoeningen, vind ik echt niet okey.

Ook ik vind, wederom mijn mening, de prijzen wel erg hoog! Zeker voor iets wat nooit van jou wordt, tenminste, op papier gezien.

Als ik op marktplaats kijk, zie ik genoeg paarden die goedkoper worden aangeboden dan vanuit deze stichting.

Ook het massaal verwijderen van reacties, of zelfs vragen oprecht of niet, en geblokkeerd worden, zijn dingen waar ik mij oprecht bij afvraag, wat daar het doel van is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 12:52

Rizette schreef:
Ik had een bericht geschreven over wat er gebeurt als de BV's van PZB omvallen. Dat is verwijderd. Kan het niet helemaal volgen maar goed ik ben nog steeds benieuwd of iemand hier zoveel weet van faillissementsrecht dat bekend is wat er gebeurt als en/ of mensen dan hun "geadopteerde" paard kwijt raken omdat PZB eigenaar blijft of dat ze het kunnen houden?

Dat zou nu typisch iets zijn dat in een contract zou moeten staan.
De oude "adoptie" contracten heb ik wel eens gezien, maar ik kan me niet herinneren dat daar toen iets over in stond. Inmiddels zijn er nieuwe contracten die uitgaan van bruikleen. Die heb ik nooit gezien. Misschien iemand hier? Als het ergens vastgelegd zou zijn zou je het daar verwachten.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 13:30

En over de ruggen van de (zieke) paarden, is overigens ook mijn mening.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 13:31

MarjanB schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Je betaald niet de "volle prijs" want ze vragen maar 50% van de marktwaarde. De paarden zijn dus eigenlijk het dubbele waard.

Ik weet alleen helaas niet waar ze de marktwaarde dan precies op baseren :+
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 20-03-25 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 13:37

Op de waarde "wat de gek er voor geeft"
Zoals uiteraard in heel paarden land :P

Verschil lijkt wel dat bij andere handelaren er geen 80, zowat voor eeuwig te lijken te blijven staan.

Dus gaat er imo wat mis.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 16:51

Little_Gift schreef:

Dat is wel flink overdreven hoor.

Little_Gift schreef:

Dat ligt er een beetje aan wat PZB wil dat het oplevert. We gaan natuurlijk niet zeggen dat ze het geweldig doen als ze een paard met zware artrose, waarvan ze de foto's in bezit hebben, 3 x als rijpaard doorplaatsen als je er niet meer op kunt rijden. En PZB maar ontkennen, terwijl de bewijzen er zwart op wit liggen. Hoe wil je dat anders uitleggen dan?
Kijk, PZB heeft zelf gezorgd voor de beeldvorming die er over hen is. Het zijn geen uitzonderingen.

Little_Gift schreef:

Zo werkt dat natuurlijk niet. Er zijn genoeg fraudeurs (vooral met stichtingen is dat bekend) die handig genoeg zijn om buiten het zicht van instanties te blijven. Dat wil dan nog niet zeggen dat ze klare zaken doen.
En hoeveel malafide handelaren komen er niet weg met oplichting?

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 18:54

Zou het misschien kunnen zijn dat ze zelf teveel paarden aan nemen ?
En ze moeilijk vinden alles bij te houden ?
Is dat een reden voor alle negatieve wat je daar ziet?
Kan een reden zijn natuurlijk en ik wil niets goed praten hoor ik vind dat ze ook verkeerd bezig zijn op deze manier en vooral als je het goed voor hebt met de paarden maar het dan niet na kunt komen om welke reden dan ook

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 10:00

Ze hebben een foto van stal sans soucis geplaast

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 10:15

Met welk doel?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 10:19

Verhaaltje over verwaarlozing. En als je zoiets tegen komt je het moet melden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 10:20

Is dat de foto van 4 dagen geleden in de soort overkapte schuur?

eva92

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Muiz op 13-11-24 03:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

Cinnepin

Elisa2 schreef:
Is dat de foto van 4 dagen geleden in de soort overkapte schuur?

Ja klopt

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 10:21

eva92 schreef:
Cinnepin schreef:
Ze hebben een foto van stal sans soucis geplaast

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd.

Ik heb erbij gezet welke stal het is....
Laatst bijgewerkt door Muiz op 13-11-24 03:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 10:22

Oke dankjewel, ik kan ook niet goed zien of die paarden nu in zand/ modder staan of dat het mest is. In ieder geval bij de foto van die shetten die hier voorbij kwam van hunzelf was het wel duidelijk dat het om mest ging.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 10:28

Ik denk modder. Deze foto komt uit een filmpje die gemaakt is van een ex pension klant op stal sans souci. Er kwamen dus wel meer plaatjes voorbij over deze stal, waarbij mijn nekharen van omhoog gaan staan. Maar dat pzb foto's van anderen gaat stelen om een verhaaltje te maken vind ik te ver gaan. Laten ze eerst zelf gaan kijken daar en hun eigen fotomateriaal gebruiken. Al ben ik het er wel mee eens dat stal sans souci nou niet echt de meest geschikte plek is

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 10:29

Ok mijn opmerking is weggehaald met de naam van de stal