Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 19:04

Little_Gift schreef:
Babootje schreef:

En toch staat het me helemaal vrij om dat wél te doen.
Ook ik mag hier gewoon reageren.

Net zoals jullie ook gewoon PZB kunnen overslaan of negeren als je PZB niet leuk vindt toch?
En toch keuvelen jullie er al 238 pagina's over... Dus die vlieger gaat dezelfde richting op hé :')

Ben nog steeds benieuwd waarom je dit topic 2 jaar lang hebt overgeslagen. :D

Doet dat ertoe?
Wat voor meerwaarde heeft die kennis dan? In welk opzicht is dat relevant?

Die opmerking sluit eigenlijk aan bij het "vitten en op alle slakken zout leggen" en haalt je, anders waardevolle vragen betreffende PZB, fiks naar beneden.[/quote]

Maar je komt hier wel na twee jaar ineens reageren om ons op de vingers te tikken omdat jij je daar aan stoort.

Little_Gift

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 19:08

Dat is jouw interpretatie.
Daarom niet de juiste.

En op je voorgaande post te antwoorden: ik ben toch niet enkel tegen jouw bezig? Nogmaals, ik heb niet jouw berichten gequote.
Er zijn er hier meerdere die praten over het voeren.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 19:13

Little_Gift schreef:
Daarom niet de juiste.

En op je voorgaande post te antwoorden: ik ben toch niet enkel tegen jouw bezig? Nogmaals, ik heb niet jouw berichten gequote.

Nou ja, volgens mij was ik de eerste die een opmerking over dat voeren maakte. De rest reageerde daarop. Dus ja, ik voel me wel aangesproken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 19:34

Babootje schreef:
Little_Gift schreef:
En toch staat het me helemaal vrij om dat wél te doen.
Ook ik mag hier gewoon reageren.

Net zoals jullie ook gewoon PZB kunnen overslaan of negeren als je PZB niet leuk vindt toch?
En toch keuvelen jullie er al 238 pagina's over... Dus die vlieger gaat dezelfde richting op hé :')

Ben nog steeds benieuwd waarom je dit topic 2 jaar lang hebt overgeslagen. :D

Little_Gift schreef:
Doet dat ertoe?
Wat voor meerwaarde heeft die kennis dan? In welk opzicht is dat relevant?

Niet. Behalve dan het bevredigen van mijn nieuwsgierigheid. Maar je ontvangt dat verkeerd zie ik. Wil je het niet vertellen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 19:55

Telpeva schreef:
Earth schreef:
Moderatoropmerking:
Oorspronkelijk bericht verwijderd

Moderatoropmerking:
Oorspronkelijk bericht verwijderd

Worden ze door de dierenbescherming dan totaal niet meer gebruikt als opvangadres bij inbeslagname?
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 13-03-25 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 19:57

Babootje schreef:
Niet. Behalve dan het bevredigen van mijn nieuwsgierigheid. Maar je ontvangt dat verkeerd zie ik. Wil je het niet vertellen?

Jawel hoor maar de reden is eigenlijk weinig spectaculair... Ik ben gewoon niet meer op dit topic gestuit of had het te druk.
Recentelijk dacht ik, hmmm ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu zit met PZB want ook ik heb mijn twijfels en vraagtekens bij veel van hun handelen dus besloot ik er eens voor te gaan zitten en bij te lezen en ik vond de vraagtekens en teksten die voornamelijk jij altijd neerpende betreffende de transparantie en publicatie, telkens heel interessant en leerrijk.

Echter, tijdens het bijlezen begon het alsmaar meer en meer te gaan om "alles wat ze dagdagelijks doen (met dan het 1x voeren als voorbeeld, niet als énige voor Dreamboy zich wéér aangesproken voelt)" en daarop vitten ipv de interessante leerstof.

Vandaar...

Dreamboy schreef:
Little_Gift schreef:
Daarom niet de juiste.

Nou ja, volgens mij was ik de eerste die een opmerking over dat voeren maakte. De rest reageerde daarop. Dus ja, ik voel me wel aangesproken.

Laat het los.
Het was niet énkel op jou dus, ook op allen die volgden na jouw opmerking.
Jeezes...

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 20:02

Dreamboy schreef:
Little_Gift schreef:
Daarom niet de juiste.

Laat het los.
Het was niet énkel op jou dus, ook op allen die volgden na jouw opmerking.
Jeezes...[/quote]

Dat jeezes had je er echt niet achter hoeven te zetten hoor. Dan was de boodschap een stuk aardiger over gekomen. Laat jij het ook los dan? Leg je er gewoon bij neer dat wij hier neer zetten wat wij willen. Het is niet zo dat wij ons allemaal gaan aanpassen aan jou.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 20:06

Telpeva schreef:
Earth schreef:
Oh het is echt compleet langs me heen gegaan dat ze al jaren geen officieel opvangadres meer zijn _O-

Voor mij de hoofdreden van mijn mening over PZB. Elke donatie die naar paardenhandel gaat, is een donatie die niet naar een opvang gaat die wel daadwerkelijk opvang biedt voor mishandelde, verwaarloosde etc. dieren.

Daarom vind ik het ook zo interessant om te volgen.

Dat geldt voor mij ook! Ik blijf me er over verbazen dat mensen echt enorme bedragen uitgeven aan een BV en niet aan de stichting, waar ze het paard in bruikleen krijgen. Het was anders geweest als ze symbolische bedragen voor de paarden vroegen, gewoon via de stichting. Het gaat nu via bruikleencontracten en dan een verplichte "donatie aan pzb" alleen gaat die donatie niet naar pzb, maar naar een BV van hun. En dan gaat het ook niet om symbolische bedragen, maar om bedragen die vaak veel meer zijn dan als je het paard rechtstreeks ergens koopt.

Dat is allemaal tot daar aan toe, het meest rare blijf ik vinden dat ze paarden met ernstige aandoeningen af doen of het niets is, terwijl het vaak ernstige aandoeningen zijn die best wel wat management vergen. Als daar kritiek op komt dan blokkeren ze je.
Ik ga er vanuit dat de paarden genoeg te eten krijgen gezien ze meesten eerder te dik dan te dun zijn. Dus of ze 1 of 10 keer voeren, dat vind ik ook niet van belang.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 13-03-25 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht in overleg met plaatser aangepast

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 20:12

Cayenne schreef:
Telpeva schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Daarom vind ik het ook zo interessant om te volgen.

Worden ze door de dierenbescherming dan totaal niet meer gebruikt als opvangadres bij inbeslagname?

Ik moet hem even iets anders verwoorden, dit is waarom ik zo mijn twijfels over ze heb en waarom ik het interessant vind om te volgen. Ik weet het antwoord zelf niet, ik had overgenomen wat ik hier in het topic erover las en ik weet niet of dat waarheid is (zou niet weten hoe ik dat zou kunnen nakijken anders zou ik het doen).

Op de site claimen ze van wel, en als ik dan hier lees dat het dus al jaren niet meer het geval zou zijn dan heb ik er mijn vraagtekens bij.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 14-03-25 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 20:22

Opvangadressen van de Dierenbescherming zijn bij mijn weten geheim. Dus die gaan zelf niet rondbazuinen dat ze dat zijn. Die blijven zoveel mogelijk onder de radar. Althans zo was het altijd Dan moet er veel veranderd zijn. Het RVO schrijft het volgende:
Landbouwhuisdieren en paarden
In 2018 was er een aanbesteding voor opvangadressen voor landbouwhuisdieren en paarden. Deze overeenkomsten:

startten op 1 oktober 2018
eindigden op 1 oktober 2022
hebben we verlengd tot 1 oktober 2023 Dus mocht PZB een opvangadres zijn dan zijn ze dat in 2018 via een aanbestedingsprocedure geworden en zouden ze dat nog steeds zijn.
Vraag me ook af of het RVO dus info geeft over wel of geen opvangadres.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 20:25

Little_Gift schreef:
Dat kan, maar die legitieme vragen, zijn al vaker niet dan wel de issue van dit topic.

Van de 238 pagina's, gaan er veel meer over gevit zoals dat 1x voeren per dag dan over het werkelijke juridische reilen en zeilen.

Oh, dan ga ik morgen even een bril kopen. Ik heb al die jaren verkeerd gelezen dus. Gelukkig ben jij er voor de verduidelijking. :j

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 20:26

Little_Gift schreef:
Ik zal de vraag anders stellen... Voor degenen die hier de laatste 2 à 3 pagina's gereageerd hebben en vol in de aanval gingen als iemand nog maar suggereert dat één iets van wat pzb doet (het verduidelijken van de voederbeurten en accommodatie via hun socials na speculaties), nu wel logisch is...

Kan voor jullie pzb ook maar één iets goed doen?

En dan doel ik niet op degenen die hier ik dit topic al geschreven hebben dat er ook goede kanten zitten aan...
Maar louter op degenen van de voorbije 3 pagina's.

Want nogmaals... Pzb noch eender welk bedrijf, stichting, opvang, business, zaak is ook maar enige verantwoording of uitleg of communicatie schuldig aan gewone burgers.
Dus neen, dat is gewoon niet een vanzelfsprekend recht, ook niet als het goed onderbouwd is zoals de vragen van babootje.
Het is en blijft een even groot recht om niet te antwoorden.

Die voederbeurten zijn nog steeds niet logisch aangezien er geschreven wordt dat er wel oude paarden zijn met een slecht gebit die ze drie x per dag voeren. We weten allemaal dat dat te weinig is. PZB blijkbaar niet want die schrijven het zelf. En zo gaat het eigenlijk aldoor. Dus wat er werkelijk gebeurt daar? Dat moet je horen van de pubers die er met trammelant weggegaan zijn. Niet van PZB.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 20:43

Babootje kan je het bevestigen met iets dat ze geen opvangadres meer zijn? Weet je nog hoe je daar achter bent gekomen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 20:47

Cayenne schreef:
Telpeva schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Telpeva schreef:
Ik moet hem even iets anders verwoorden, dit is waarom ik zo mijn twijfels over ze heb en waarom ik het interessant vind om te volgen. Ik weet het antwoord zelf niet, ik had overgenomen wat ik hier in het topic erover las en ik weet niet of dat waarheid is (zou niet weten hoe ik dat zou kunnen nakijken anders zou ik het doen).

Op de site claimen ze van wel, en als ik dan hier lees dat het dus al jaren niet meer het geval zou zijn dan heb ik er mijn vraagtekens bij.

Staat gewoon op hun site. Ze zijn geen 1e opvangadres.
https://www.paardzoektbaas.nl/de-paarden-van-pzb/
De paarden die uit de opvang worden gekocht, zijn al beoordeeld door een dierenarts. De ergste gevallen worden al daar (bij het opvangadres) ingeslapen. De paarden die "verkoopbaar" zijn gaan naar handelaren. PZB haalt daar zn "verwaarloosde" paarden op. Dat scheelt hun het oplappen van paarden en dierenartskosten.
Maar volgens PZB moeten de paarden eerst "geestelijke trauma's" verwerken voor ze kunnen worden geadopteerd. En daarom die hoge adoptiekosten.
*excuus voor mijn sarcasme*
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 14-03-25 17:09, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Bericht in overleg met plaatser aangepast + zie moderatoropmerking

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 20:52

Dreamboy schreef:
Dat jeezes had je er echt niet achter hoeven te zetten hoor. Dan was de boodschap een stuk aardiger over gekomen. Laat jij het ook los dan? Leg je er gewoon bij neer dat wij hier neer zetten wat wij willen. Het is niet zo dat wij ons allemaal gaan aanpassen aan jou.

Dat geldt voor jou ook hé, aanvaard jij dan dat ik daar wat van mag zeggen... Want ook dat mag gewoon.

Je bent hier tegen mij precies datgene aan het doen waarop ik een opmerking maakte, doordrammen en vitten en dingen zoeken die er niet zijn.
Dat deed je tov pzb maar ook net zo tegenover mij.
Daar doelde die jeezes trouwens op.

En ik was trouwens ook niet de enige die daarop sprak op dat onnodig vitten qua voeren zie ik nu ik even terug lees
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op 05-11-24 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 20:55

Rizette schreef:
Little_Gift schreef:
Ik zal de vraag anders stellen... Voor degenen die hier de laatste 2 à 3 pagina's gereageerd hebben en vol in de aanval gingen als iemand nog maar suggereert dat één iets van wat pzb doet (het verduidelijken van de voederbeurten en accommodatie via hun socials na speculaties), nu wel logisch is...

Kan voor jullie pzb ook maar één iets goed doen?

En dan doel ik niet op degenen die hier ik dit topic al geschreven hebben dat er ook goede kanten zitten aan...
Maar louter op degenen van de voorbije 3 pagina's.

Want nogmaals... Pzb noch eender welk bedrijf, stichting, opvang, business, zaak is ook maar enige verantwoording of uitleg of communicatie schuldig aan gewone burgers.
Dus neen, dat is gewoon niet een vanzelfsprekend recht, ook niet als het goed onderbouwd is zoals de vragen van babootje.
Het is en blijft een even groot recht om niet te antwoorden.

Die voederbeurten zijn nog steeds niet logisch aangezien er geschreven wordt dat er wel oude paarden zijn met een slecht gebit die ze drie x per dag voeren. We weten allemaal dat dat te weinig is. PZB blijkbaar niet want die schrijven het zelf. En zo gaat het eigenlijk aldoor. Dus wat er werkelijk gebeurt daar? Dat moet je horen van de pubers die er met trammelant weggegaan zijn. Niet van PZB.

Dat klopt inderdaad, er is geen transparantie maar helaas is ook dat gewoon hun goed recht.

Earth schreef:
Gewoon niet meer op LG reageren, dan is het snel weer voorbij...

Ik moet nog steeds even verwerken dat ze geen opvang meer zijn...

Earth, jouw post is onnodig kinderlijk. Er wordt een nette discussie gevoerd met woord en weerwoord en dat mag gewoon onder volwassen mensen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 21:06

Little_Gift schreef:
Dreamboy schreef:

Dat geldt voor jou ook hé, aanvaard jij dan dat ik daar wat van mag zeggen... Want ook dat mag gewoon.

Je bent hier tegen mij precies datgene aan het doen waarop ik een opmerking maakte, doordrammen en vitten en dingen zoeken die er niet zijn.
Dat deed je tov pzb maar ook net zo tegenover mij.
Daar doelde die jeezes trouwens op.

En ik was trouwens ook niet de enige die daarop sprak op dat onnodig vitten qua voeren zie ik nu ik even terug lees

Vind je jezelf nu niet heel vermoeiend? Als er iemand aan het vitten en doordrammen is ben jij het. Gefeliciteerd dat je een medestander hebt gevonden. Alleen heeft die haar zegje gedaan en toen was het klaar. Jij bent inmiddels al vier pagina's aan het drammen. Slik die drol dus nu maar door of zet me desnoods onder de foei of zo. Fijne avond.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 21:08

Opvang vanuit de (dierenpolitie) en NWVA zijn inderdaad geheim.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 21:10

Dreamboy schreef:
Vind je jezelf nu niet heel vermoeiend? Als er iemand aan het vitten en doordrammen is ben jij het. Gefeliciteerd dat je een medestander hebt gevonden. Alleen heeft die haar zegje gedaan en toen was het klaar. Jij bent inmiddels al vier pagina's aan het drammen. Slik die drol dus nu maar door of zet me desnoods onder de foei of zo. Fijne avond.

Maar jij toch net zo erg? Zie je dat dan niet? Jij blijft erop doorgaan en ik verdedig me.

Maar het is inderdaad duidelijk dat je niet met "kritiek" om kan dus inderdaad, ik zal de eer hoog houden en niet meer op je reageren want je blijft maar doorgaan.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 21:11

Jaja LG daar doen we helemaal niks mee.

Ik heb wel sterk het idee dat de interesse voor PZB wel afneemt, het viel me laatst op dat er maar een paar duizend volgers waren op fb. Dat waren er in het verleden veel meer.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 21:12

Little_Gift schreef:
Maar jij toch net zo erg? Zie je dat dan niet? Jij blijft erop doorgaan en ik verdedig me.

Maar het is inderdaad duidelijk dat je niet met "kritiek" om kan dus inderdaad, ik zal de eer hoog houden en niet meer op je reageren want je blijft maar doorgaan.

Jij hebt vast geen spiegels in huis? Ik ben niet degene die jou een prive bericht stuurt en het vervolgens weer snel verwijdert. Jij komt na twee jaar binnenvallen om te rellen en blijkbaar ben ik de pineut. Ik hoop dat het je een goed gevoel geeft. Graag tot over twee jaar.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 21:15

Dreamboy schreef:
Little_Gift schreef:

Jij hebt vast geen spiegels in huis? Ik ben niet degene die jou een prive bericht stuurt en het vervolgens weer snel verwijdert. Jij komt na twee jaar binnenvallen om te rellen en blijkbaar ben ik de pineut. Ik hoop dat het je een goed gevoel geeft. Graag tot over twee jaar.

Laatste reactie omdat ik geen speculaties in stand wil houden: dat privé bericht was per ongeluk ipv te quoten dus inderdaad direct terug verwijderd en de juiste knop geklikt => namelijk quoten.

Je hebt dus niks gemist, alleen moest het in het topic hier en niet via pb.

Rellen? Nou alsjeblieft zeg, een afwijkende mening hebben van jou en vinden dat er op slakken zout gelegd worden, is niet rellen, dat is discussie voeren.
Het jezelf zo aantrekken dat je koste wat kost in de aanval blijft gaan, dat is rellen.

Blij dit opgehelderd te hebben maar nu is het echt genoeg. Ik ga op jou niet verder meer in want inderdaad, je lokt alleen maar rellen uit om mij te kunnen verwijten van rellen.
Zal niet lukken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 21:29

Zullen we nu weer ontopic gaan?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 22:06

Geen transparantie mag je een goed recht vinden Little Gift. Maar als geen transparantie boven op het feit komt van onjuiste informatie over paarden en situaties dan moet PZB accepteren dat het vertrouwen op 0 komt. Net als jij dat moet accepteren want je kunt een ander niet verplichten om een instantie te vertrouwen die keer op keer bewijst dat ze niet te vertrouwen zijn.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 22:07

Uiteraard niet.

Dat is ook niet mijn doel trouwens.

Maar het is wel hun goed recht. De gevolgen daarvan, ja daar moeten ze dan inderdaad ook bereid zijn mee te leven.