Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 19:47

Polar schreef:
Aangezien er een tijd geleden iemand een rechtszaak heeft gewonnen tegen PZB en de geadopteerde pony in eigendom kreeg, denk ik dat hun contract wettelijk gezien geen stand houdt.
Tenzij het ondertussen is aangepast.

Best wel bijzonder dat mensen niet en masse dan refereren aan die uitspraak en PZB bericht doen dat ze een eigendomsbewijs willen. Ik had dat ook nog niet gehoord dat dat mensen gelukt was om een paard in eigendom te krijgen. Is dat wel in het nieuws geweest?

Polar

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 19:52

Weet ik niet, ik zal eens kijken of het terug te vinden is.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 19:57

Rizette schreef:
Polar schreef:
Aangezien er een tijd geleden iemand een rechtszaak heeft gewonnen tegen PZB en de geadopteerde pony in eigendom kreeg, denk ik dat hun contract wettelijk gezien geen stand houdt.

Best wel bijzonder dat mensen niet en masse dan refereren aan die uitspraak en PZB bericht doen dat ze een eigendomsbewijs willen. Ik had dat ook nog niet gehoord dat dat mensen gelukt was om een paard in eigendom te krijgen. Is dat wel in het nieuws geweest?

Niet in het nieuws, maar pzb heeft daar zelf ooit een vlog over gemaakt.
Ook de eigenaar heeft toendertijd haar verhaal op insta gedaan.
Edit; volgens mij is het deze vlog
https://youtu.be/qXR7fAvTCcI?si=ANcfjztomEAZSpIM

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 21:29

Polar schreef:

Het klopt niet wat je zegt, de nieuwe eigenaar won de zaak omdat pzb had nagelaten een adoptiecontract te laten tekenen. Ze hebben de pony langs gebracht, de adoptant was zelf niet aanwezig dus ze hebben het contract achtergelaten om te tekenen en terug te sturen. Adoptant heeft dat nooit gedaan, wel het adoptiebedrag betaald.
Na twee jaar gesteggel over de pony heeft de rechter Lilly aan de adoptant toegewezen. Er was immers een bedrag voor betaald en de adoptant droeg ook al 2 jaar alle kosten voor zorg en onderhoud. PZB is zelf nalatig geweest door geen contract te laten tekenen maar wel de pony af te leveren.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 21:37

Ah, dat zit helaas anders in elkaar dan.
Al ben ik nog steeds benieuwd of hun contract wettelijk gezien stand houdt, als je een bedrag betaald dat gelijk staat aan de waarde van het dier en daarna maanden/jaren alle kosten voor het dier betaald.
Maar helaas doen er nog genoeg mensen aan mee, zowel aan de adoptie kant als aan de weggeef kant.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 09:36

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de regels voldoet.

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 09:58

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat speculeren niet is toegestaan.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 08-11-24 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie bericht

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 13:18

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd, content die maar bepaalde tijd online staat mag niet in screenshots worden gedeeld
Laatst bijgewerkt door Muiz op 13-11-24 03:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: bericht verwijderd.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 13:23

Die laatste foto oogt wel vol, maar op een foto zie je de hele wei ook weer niet. En ja wat is die grote grasweides.. ligt aan de aantal op hoeveel hectare

Wel grappig getimed inderdaad.
Maar dat waren ook op Facebook reacties denk ik daarover.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 13:27

Haha, hoe doorzichtig :D

Maar de zomer is voorbij....

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 13:31

Zie het zo, de vragen die hier gesteld worden, worden zo iig beantwoord. :))

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 13:32

ja behalve waarom cpl niet vermeld word of andere kwalen.
Waarom de paarden ter adoptie staan terwijl dat wettelijk niet kan enz.
Vul aan...

maar misschien staat dit er nu morgen wel op :))

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 13:41

Paardenfann4 schreef:
Dit gaat toch niet over jouw paarden? Het lijkt net of je jezelf nu voortdurend zit te verdedigen in elk bericht over pzb. Zij houden 80 (!) paarden op 3.5 hectare, hoe je het ook went of keert, dat is gewoon veel te weinig ruimte voor zoveel paarden. Bij jou is het allemaal prima geregeld zo te lezen, daar dus absoluut niet. Het is een en al stront.

Dat zeg ik ook. Het is teveel. Maar mensen verzinnen smoesjes waarom het wel kan of waarom het in de ochtend vies kan zijn.

Ik geef onze paarden slechts als voorbeeld hoeveel paarden en hoeveel werk je aankan, tegenover wat zij hebben staan en hoeveel werk daarbij zal horen. Goed lezen........

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 13:45

80 paarden op 3,5 hectare is 8 paarden op 3500m2.
Dat is echt heel veel. (edit: veel paarden dus, niet veel grond)

Staan de paarden die PZB ter adoptie aanbiedt en door de jaren heen succesvol heeft geplaatst, eigenlijk allemaal op naam van PZB/Henk?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 13:59

Maar die 80 is een soort gok toch....? Gezien het niet duidelijk is wat er nu precies waar staat.

Het zijn sowieso heel veel paarden natuurlijk....

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 14:11

Sherivey schreef:
Zie het zo, de vragen die hier gesteld worden, worden zo iig beantwoord. :))

Alleen jammer dat ze het weer via een ander kanaal doen ipv hier dan de vragen te beantwoorden en toe te lichten.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 14:18

Als er gespeculeerd wordt en dingen beweerd worden, is het toch normaal dat ze daarom repliceren en hoe ze dat doen of via werk kanaal, is toch volledig aan henzelf om te beslissen?

Ze willen hier misschien niet reageren omdat ze het de Bokkers niet gunnen en dat is ergens wel begrijpelijk als je kijkt hoe er op elke slak zout gelegd wordt en dan heb ik het niet over hun werking maar over werkelijk alles wat gezegd, niet gezegd, geschreven, niet geschreven wordt en waar dat dan weer wel en niet mag

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 14:20

Zal aan mij liggen maar ik vind de beelden wel fijn, zoals dat je erop kan zien dat er ook hogere punten zijn die droog blijven, dat er gewoon hooi is en dat ze met het voeren iets anders bedoelden als alleen hooi. Dat vind ik toch fijner als het maken van aannames en daarbij uit gaan van het slechtste.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 14:21

Little_Gift schreef:
Als er gespeculeerd wordt en dingen beweerd worden, is het toch normaal dat ze daarom repliceren en hoe ze dat doen of via werk kanaal, is toch volledig aan henzelf om te beslissen?

Ze willen hier misschien niet reageren omdat ze het de Bokkers niet gunnen en dat is ergens wel begrijpelijk als je kijkt hoe er op elke slak zout gelegd wordt en dan heb ik het niet over hun werking maar over werkelijk alles wat gezegd, niet gezegd, geschreven, niet geschreven wordt en waar dat dan weer wel en niet mag

Maar als je vervolgens wel indirect via je socials reageert, is dat toch hetzelfde als wanneer je gewoon hier zou antwoorden op dingen?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 14:22

Neen want via hun socials kunnen de Bokkers niet massaal in de aanval gaan. Daar schrijven ze hun verhaal zonder gestoord te worden in hun woorden

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 14:27

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels.
Laatst bijgewerkt door Muiz op 09-11-24 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: bericht verwijderd.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 14:29

Ik geloof ook niet dat ze slecht voor de dieren zorgen. Ze zijn ondoorzichtig in hun geldstromen, juridisch wankele contracten en eventuele bemerkingen aan de paarden.
Maar ik geloof niet dat ze slechte zorg krijgen

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 14:30

Ailill schreef:
Little_Gift schreef:
Neen want via hun socials kunnen de Bokkers niet massaal in de aanval gaan. Daar schrijven ze hun verhaal zonder gestoord te worden in hun woorden
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd.

Ziezo, dit maakt dus mijn standpunt. Of het nu wel of geen leugens zijn, wie zou met zo'n ondertoon waarvan dit topic doordrenkt is, nou nog in dat topic willen antwoorden?
Ze zijn bokkers geen verantwoording verschuldigd hé
Laatst bijgewerkt door Muiz op 13-11-24 03:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 14:41

Little_Gift schreef:

Net zoals ze bijna iedere vorm van kritiek op bvb FB gewoon verwijderen?

Oftewel: ze mogen hun zegje doen, maar vrijwel niemand mag er tegenin gaan of vragen over hebben?
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 07-11-24 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht in overleg met plaatser aangepast

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 14:54

Little_Gift schreef:
Ziezo, dit maakt dus mijn standpunt. Of het nu wel of geen leugens zijn, wie zou met zo'n ondertoon waarvan dit topic doordrenkt is, nou nog in dat topic willen antwoorden?
Ze zijn bokkers geen verantwoording verschuldigd hé

Dat hebben ze natuurlijk ook wel aan zichzelf te danken.

Ze maken filmpjes en krijgen daar reacties op. Of ze verwijderen reacties of reageren kinderachtig.

Als ze een stukje schrijven komt het vaak niet professioneel over en lees je inderdaad dat het antwoorden zijn op wat hier is besproken. Dat is hun goed recht om daar zo te reageren, maar komt niet professioneel over.

Mensen zijn kritisch. Dat hebben ze echt aan zichzelf te danken. Wat hier wordt besproken helpt hun vooral om te verbeteren. Want ze mogen dan wel hier niet de discussie aandurven of negatieve reacties op sm verwijderen, ze leren er wel van...........Dus aan de ene kant een grote mond en aan de andere kant toch profiteren van de "tips".

Er zijn meer stichtingen waar ik grote vraagtekens bij heb, maar zolang ze binnen de regels werken, is dat slechts een mening. Waar we overigens geheel vrij zijn om een mening te hebben.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 13-03-25 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht in overleg met plaatser aangepast