Pony van het jaar ontdaan van staart en manen *UPDATE*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Pony van het jaar ontdaan van staart en manen *UPDATE*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:08

frunnik schreef:
Tja en dan doe ja alles op slot en breekt er brand uit. Nee, dat is een stuk verstandiger. Rolleyes
Mensen moeten gewoon met hun vingers van andermans pony afblijven. Tegen dit soort dingen valt niet te beveiligen. Het enige wat je kunt proberen te voorkomen is dat paarden en zadels niet gestolen kunnen worden door een afgesloten zadelkamer en zorgen dat mensen niet zomaar een paard van het erf af kunnen halen. Maar als er brand uitbreekt en je hebt de stallen op slot zitten dan kom je helemaal in een rampscenario terecht.

ja hallo...Als je een bak water voor ze zet en ze houden hun neus er te lang in kunnen ze ook verdrinken....

Zorg dat elke eigenaar die daar staat een sleutel heeft. Als er dan iets dergelijk gebeurt kan je al meteen de gehele bevolking van nederland behalve die op je stal uitsluiten...Dat bespaart ook al een hoop.

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:10

echt te belachelijk voor woorden! wanneer leren mensen nou eens dat ze met hun handen van andermans dingen afmoeten blijven en ook van beesten afmoeten blijven.

zoiets is geen toeval na een wedstrijd, ik denk dat je aardig tussen de concurentie kan gaan zoeken. dan kan je jezelf toch ook nooit geen paardenliefhebber meer noemen of recht in de spiegel aankijken.

@ tita wat de geld uitreiking heb je gelijk. politie moet zijn werk doen en ik zou er geen 5000 euro voor neerleggen. zo laat je degen zich alleen maar speciaal voelen. tevens zullen de extensions de aankomende jaren genoeg gaan kosten. mochten ze de gene vinden zou ik zorgen dat dit voor haar rekening komt.

maar beveiligging ja bij ons lopen ook 3 honden zit er een hek voor maar je kan natuurlijk altijd stiekem binnen sluipen als je het heel slim aanpakt. het is in een nacht gebeurd.. je kan een stal ook niet afsluiten in gevaar met brand..

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:13

Wat een ziek persoon moet dat geweest zijn! Gedver, geen woorden heb ik er voor.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:16

sommige mensen zijn ziek!!! blijf met je fikken van andersman spullen/dieren af!!!!!!!!!!!!!
hoe komt iemand op het idee alleen al om zoiets te doen en dan nog daadwerkelijk uitvoeren, hoe ziek kan je zijn???
Wat is de volgende zieke actie???/

afspuiten zulke lui; de maatschappij heeft er niets aan!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:17

pharagirlke schreef:
frunnik schreef:
Tja en dan doe ja alles op slot en breekt er brand uit. Nee, dat is een stuk verstandiger. Rolleyes
Mensen moeten gewoon met hun vingers van andermans pony afblijven. Tegen dit soort dingen valt niet te beveiligen. Het enige wat je kunt proberen te voorkomen is dat paarden en zadels niet gestolen kunnen worden door een afgesloten zadelkamer en zorgen dat mensen niet zomaar een paard van het erf af kunnen halen. Maar als er brand uitbreekt en je hebt de stallen op slot zitten dan kom je helemaal in een rampscenario terecht.

ja hallo...Als je een bak water voor ze zet en ze houden hun neus er te lang in kunnen ze ook verdrinken....

Zorg dat elke eigenaar die daar staat een sleutel heeft. Als er dan iets dergelijk gebeurt kan je al meteen de gehele bevolking van nederland behalve die op je stal uitsluiten...Dat bespaart ook al een hoop.

Ja en als je dan zo'n honderd pensionklanten hebt raakt gelukkig niemand ooit een sleutel kwijt. Als jij je stal op slot wilt hebben dan doe je er toch lekker een hangslot om de tralies. Rolleyes Maar daar gaat dit hele topic niet over. Ik vind het behoorlijk hypocriet om te zeggen dat het allemaal niet zo erg is, het zou jou pony maar zijn, nou ik zou behoorlijk pissed zijn. Boos!
Sorrie hoor, maar het is toch gewoon te gek voor woorden dat dit soort dingen gebeuren. En wat een pony dan waard is of wat voor beloningsgeld er wordt uitgeloofd is toch helemaal niet van belang Verward Dat moeten die mensen toch helemaal zelf weten, jij kunt niet in hun portemonee kijken en het doet er toch ook gewoon niet toe.
Laatst bijgewerkt door frunnik op 16-04-08 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:18

ollie1 schreef:
Charaz schreef:
Ik vind het heel naar voor haar dat de manen en staart afgeknipt zijn, maar dat de rabobank hier in gaat lopen sponsoren is imo overdreven.

Sorry hoor maar de Rabobank draagt de paardensport een warm hard toe en zeker iemand die zo goed presteerd in de sport, verdiend het om de komende maanden zonder onderbreking te kunnen blijven presteren. Het gehele A en B-kader worden gesponsord door de Rabobank en waarom dan niet iemand die benadeeld is door een ander en die ook hoog in de dressuur loopt ?

Loopt de pony beter met lange manen en staart dan?

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:21

Lopen we al jaren te klagen dat de rabobank met zijn talentenplan alleen maar kinderen van rijdende ouders sponsort. Doet de Rabobank eens wat voor de gewone ruiter is het nog niet goed Rolleyes
Ik vind het een slimme actie van de Rabobank, het is goede reclame en dat is toch het doel van sponsoring.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:25

Ik ga mezelf nog 1 keer heeeeel erg duidelijk maken. Dit is inmiddels de vierde waarschuwing en de laatste!
De eerstvolgende die nu nog bezig blijft, kan een OW tegemoet zien.

Annash schreef:
Moderatoropmerking:
Hoe vervelend de situatie ook is, ik wil even benadrukken dat inzamelingsacties op bokt niet de bedoeling zijn. Bij deze dan ook het verzoek om alles wat te maken heeft met de inzamelingsactie die is opgestart, links te laten liggen, en terug te gaan naar het hoofdonderwerp in dit topic. Om die reden heb ik ook een aantal berichten verwijderd.

Daarnaast wil ik jullie verzoeken niet te speculeren over vanalles en nog wat.

Annash schreef:
Moderatoropmerking:
Nogmaals het verzoek om niet te speculeren. Zolang er geen dader is is ook niet bekend wat het motief was. Reacties dat het komt omdat men jaloers is is dus speculeren. Lachen

Verder zijn inzamelingsacties niet toegestaan op Bokt, en ook de discussie daarover willen we dan ook niet zien.

Annash schreef:
Moderatoropmerking:
Dames, blijven we hier wel een beetje gezellig? Elkaar voor het een of ander uitmaken is niet nodig, dat kan ook op een normale manier besproken worden. Onderbouw je mening, zodat de ander niet gelijk op de kast vliegt en blijf vooral rustig. Ieder mag zijn mening hebben, mits dit op een normale manier gebracht wordt. Persoonlijke aanvallen/verwijzingen zijn nergens voor nodig.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:28

Annash schreef:
Ik ga mezelf nog 1 keer heeeeel erg duidelijk maken. Dit is inmiddels de vierde waarschuwing en de laatste!
De eerstvolgende die nu nog doorgaat over iets wat in de modopmerking vermeldt staat, kan een OW tegemoet zien.

Mij is altijd geleerd, 1 keer waarschuwen en dan slot erop. Het zijn geen kleine kinderen meer waar je hier mee bezig bent.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:48

Ik zag het vandaag ook in het AD staan. Mafkezen zijn het! Boos!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:08

Charaz schreef:

Verwacht je nu écht een serieus antwoord ? Ik zie in je profiel dat jij ook mooie knotjes hebt gemaakt bij je pony voor de wedstrijd, is die van jou daardoor beter gaan lopen? Laten we even on-topic blijven.

Ik kom de laatste tijd tot de conclusie dat steeds meer nieuwsberichten en andere topics op Bokt uitdraaien op een tweestrijd tussen voor- en tegenstanders en daardoor gesloten worden. We hebben toch allemaal dezelfde hobby, waarom kan dit niet anders Verward Dit versterkt mijn gevoel dat in paardenland niemand iets gegund kan worden, we hoeven het absoluut niet met elkaar eens te zijn, maar een beetje 'volwassen' gedrag is op dit forum geen onoverbodige luxe.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:19

ollie1 schreef:
Charaz schreef:

Verwacht je nu écht een serieus antwoord ? Ik zie in je profiel dat jij ook mooie knotjes hebt gemaakt bij je pony voor de wedstrijd, is die van jou daardoor beter gaan lopen? Laten we even on-topic blijven.

Wil niet k*t doen maar even tussendoor; In belgie bv is het verplicht om knotjes te maken (of een hengstenvlecht) Knipoog Wat heeft dat in godsnaam te maken met het topic? Ik weet niet hoe het voor Charaz of voor de nederlandse regeling zit. Maar hier is het iig verplicht, misschien voor haar ook? Al eens bij stil gestaan? Beetje onfair deze.

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:33

Loopt de pony beter met lange manen en staart dan?[/quote]
Dat heeft er toch niets mee te maken Boos!
Ik denk niet dat iemand dit wil mee maken, je geniet toch ook van je paard/pony door ernaar te kijken en hem te bewonderen.
En het doet pijn om Merlin nu zo te zien, dit had niet nodig geweest. Huilen
Dus maak aub niet van die rare opmerkingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:49

Een pony zonder staart en manen is heel wat minder waard, laten we eerlijk zijn wie wil zo een pony?? Het was idd een hele mooie dikke witte staart, een sieraad voor het dier. De staart maakt een paard mooier dan hij al is, zonder staart minder mooi, dat is gewoon zo, kijk maar eens rond.

Mijn ervaring is dat manen sneller op gewenste lengte zijn dan staartharen. Zo is de dikke een lengte staart van mijn paard 6 jaar geleden flink gekortwiekt en uitgedund door een merrie waar hij mee stond, ze knabbelde hele plukken staart af. Nog is zijn staart niet een lengte en nu pas zie je dat de staart weer een heel eind bij is gekomen, maar mooi alles op een lengte, nee dat gaat nooit meer lukken.

Eeuwig zonde en ik denk dat het paard zijn staart ook wel zal missen, niet voor niets hebben ze een staart en dat is volgens mij ook niet alleen voor de vliegen, maar ook een roer, het zal voor het dier een raar gevoel zijn, jammer hoor.

Laten we geen ruzie maken of het wel of niet belangrijk is, natuurlijk is het belangrijk, het is toch een genot om je mooie beestje klaar te maken voor wedstrijd en dat je mooie plaatjes kan laten schieten, zonder staart is toch geen gezicht, dat is toch in verdrietig als je zo op wedstrijd moet?

Ik hoop voor beiden dat ze snel een mooie echt lijkende extension krijgt voor de staart en dan maar hopen dat ze daar van af blijven..

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:54

dubbelpost sorry Bloos

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:10

DIT IS MIJN LAATSTE POST HIER WAARSCHIJNLIJK, WANT HET IS GEEN TOPIC MEER WAAR HET MEE BEGON;

1: HET GAAT ALLEMAAL GEWOON OM HET FEIT DAT JE MET JE TENGELS VAN ANDERMANS EIGENDOM HOORT TE BLIJVEN, OF DIT NU EEN AUTO OF
EEN PAARD IS, JE MAAKT ER GEEN SCHADE AAN.
2: DE STAL WAAR DEZE PONY STAAT, HEEFT 3 INGANGEN, WAARVAN ER 2 OP SLOT GAAN, 1 BLIJFT OPEN VOOR EVENTUEEL NOODSITUATIES ZOALS
BRAND ED. STALLEN MOGEN NIET HELEMAAL OP SLOT VAN DE BRANDWEER.
DE DEUR DIE DUS NIET OP SLOT IS, IS OVERZICHTELIJK VANUIT DE HUIZEN WAAR DE EIGENAARS VAN DE STAL WONEN, ER LOPEN MEERDERE
HONDEN OP HET TERREIN. AAN BEVEILIGING LIJKT ME DIT VOLDOENDE
3: HET GAAT E RNIET OM WAT ZE GEDAAN HEBBEN, ZE HADDEN HEM KUNNEN VERGIFTIGEN OID, MAAR HET GAAT EROM DAT HET GEDAAN IS.
DEGENE DIE DIT OP ZN GEWETEN HEEFT, ZAL DIT WAARSCHIJNLIJK GEDAAN HEBBEN UIT JALOEZIE. EEN HELE ERGE ZIEKELIJKE
DE EIGENARESSE VAN DE PONY WILT HELEMAAL GEEN HULP, DIE WOU DR LAATSTE SPAARCENTEN GEBRUIKEN VOOR DE EXTENSIONS, MAAR
STALGENOTEN, EN UITEINDELIJK OOK MENSEN DIE HAAR EIGENLIJK NIET KENNEN, VONDEN DIT BELACHELIJK, EN HEBBEN MET ZN ALLEN WAT OP
POTEN GEZET OM DENISE EN MERLIN TE HELPEN.
MISSCHIEN IS HET ALLEMAAL WAT VEEL WAT ER GEDAAN IS EN NOG GEDAAN WORDT, MAAR IK VIND DIT PERSOONLIJK ALLEEN MAAR LEUK.

IK HOOP DAT ALS ER WAT MET MIJN PAARD GEBEURD ER OOK ZOVEEL MENSEN ZIJN DIE ME STEUNEN!
EN DAT KAN JE NIET VERWACHTEN ALS JE ALLES MAAR BELACHELIJK EN OVERDREVEN VIND

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:13

Normale letters was prettiger geweest om te lezen om de rust in dit topic terug te willen krijgen..

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:16

het is in ieder geval duidelijk Knipoog

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:18

waar slaat dit dan op?? iemand jaloers zeker of zo.
maar ja wel heel erg is dat het misschien een bekende meot zijn. als deze even ongemerkt op stal kan komen pfff
gelukkig groeit het weer aan, maar ja dat duurt een tijdje

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:18

1. ben ik volledig met je eens.
2. geef zo'n beest een stuk vlees en het is een uurtje zoet en komt je kwispelend om nog meer vragen Ach gut Desalniettemin geloof ik wel dat de eigenaren er alles aan doen om de stal zo veilig mogelijk te maken en daar heb ik dan ook absoluut geen commentaar op Knipoog
3. als ze zijn manen en staart kunnen afknippen kunnen ze hem ook vergiftigen Knipoog Dat gaat een pakske sneller...Als het binnen is, is het binnen. Dan kan je rustig weg wandelen. En haar laatste spaarcenten? 5000 euro apart hebben staan zijn bij mij niet "haar laatste spaarcentjes" uit geven....Dan zou ik nl ook wel mijn laatste spaarcentjes willen hebben!

Als het met mijn paard gebeurt, hoop ik eerlijk gezegd niet dat daar zoveel aandacht aan besteed zou worden Nagelbijten / Gniffelen daar zou ik niet happy van worden.

4. je hoeft niet zo te schreeuwen Ach gut dat we doof zijn betekent nog niet dat we blind zijn Ach gut lezen lukt nog wel...Ook als je het in kleine lettertjes zet! Komt zoveel aangenamer over Knipoog

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:23

blijkbaar ken je niet lezen, of je leest heel geselecteerd, maar volgens mij heb ik in ieder geval 1x, maar volgens mij meerdere keren al verteld dat de beloning niet uit haar eigen zak hoeft te komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:24

Niet iedereen wil een moord op zijn geweten hebben, maar het leedvermaak van een paard zonder zijn mooie staart en manen, is lachen achter het vuistje..., de achterbaksheid ten top en daarom denk ik dat de dader(s) wel bekend worden. Hun lol zal nl de verkeerde op het juiste moment wel opvallen, even geduld hebben.....en dan komt het aan het licht.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:25

nee uit die van haar ouders. Daar heb ik niet overheen gelezen Knipoog

Welke idioot zou zichzelf aan geven enkel omdat ie de manen en de staart geknipt heeft? Met wat pech was het een misselijk grapje van een stel jongeren dat zich wilde bewijzen...No way dat die zich nog bekend gaan maken nu het zo in het nieuws gekomen is enz Knipoog Denk dat ze meer kans had gehad de daders te pakken te krijgen als er niets in het nieuws verschenen was. Ik zou het iig niet meer doen moest ik de dader zijn. Waar ik anders misschien wel een stapje naar voren had gezet...Maar als ik, wanneer ik liefjes ga bekennen dat ik de schaar erin gezet heb, met mijn kop op een poster met daarboven "most wanted" kom...Nee laat dan maar... Knipoog
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 16-04-08 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:25

KellyG schreef:
DIT IS MIJN LAATSTE POST HIER WAARSCHIJNLIJK, WANT HET IS GEEN TOPIC MEER WAAR HET MEE BEGON;

1: HET GAAT ALLEMAAL GEWOON OM HET FEIT DAT JE MET JE TENGELS VAN ANDERMANS EIGENDOM HOORT TE BLIJVEN, OF DIT NU EEN AUTO OF
EEN PAARD IS, JE MAAKT ER GEEN SCHADE AAN.
2: DE STAL WAAR DEZE PONY STAAT, HEEFT 3 INGANGEN, WAARVAN ER 2 OP SLOT GAAN, 1 BLIJFT OPEN VOOR EVENTUEEL NOODSITUATIES ZOALS
BRAND ED. STALLEN MOGEN NIET HELEMAAL OP SLOT VAN DE BRANDWEER.
DE DEUR DIE DUS NIET OP SLOT IS, IS OVERZICHTELIJK VANUIT DE HUIZEN WAAR DE EIGENAARS VAN DE STAL WONEN, ER LOPEN MEERDERE
HONDEN OP HET TERREIN. AAN BEVEILIGING LIJKT ME DIT VOLDOENDE
3: HET GAAT E RNIET OM WAT ZE GEDAAN HEBBEN, ZE HADDEN HEM KUNNEN VERGIFTIGEN OID, MAAR HET GAAT EROM DAT HET GEDAAN IS.
DEGENE DIE DIT OP ZN GEWETEN HEEFT, ZAL DIT WAARSCHIJNLIJK GEDAAN HEBBEN UIT JALOEZIE. EEN HELE ERGE ZIEKELIJKE
DE EIGENARESSE VAN DE PONY WILT HELEMAAL GEEN HULP, DIE WOU DR LAATSTE SPAARCENTEN GEBRUIKEN VOOR DE EXTENSIONS, MAAR
STALGENOTEN, EN UITEINDELIJK OOK MENSEN DIE HAAR EIGENLIJK NIET KENNEN, VONDEN DIT BELACHELIJK, EN HEBBEN MET ZN ALLEN WAT OP
POTEN GEZET OM DENISE EN MERLIN TE HELPEN.
MISSCHIEN IS HET ALLEMAAL WAT VEEL WAT ER GEDAAN IS EN NOG GEDAAN WORDT, MAAR IK VIND DIT PERSOONLIJK ALLEEN MAAR LEUK.

IK HOOP DAT ALS ER WAT MET MIJN PAARD GEBEURD ER OOK ZOVEEL MENSEN ZIJN DIE ME STEUNEN!
EN DAT KAN JE NIET VERWACHTEN ALS JE ALLES MAAR BELACHELIJK EN OVERDREVEN VIND

Afgod

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:26

pharagirlke schreef:
nee uit die van haar ouders. Daar heb ik niet overheen gelezen Knipoog

het is helemaal niet bekend waar dat geld vandaan komt, dus schei daar alsjeblieft over uit zeg