Zammie schreef:@Zammie: wanneer met een rotvaart de helft van de Nederlandse mannen en vrouwen (nu nog niet, maar de voorspellingen zijn reeds gedaan) te dik wordt. Zou het onzin zijn dat jij de enige bent die er niks meer aan kan doen. Dat is nu ook juist wat ik wil zeggen: mensen zijn geen slachtoffer, en zijn niet willoos overgeleverd aan hun gewicht, mensen hebben een keuze.... je kunt er dus iets aan doen, net als al die andere duizenden mensen. Het zou jammer zijn wanneer je ontmoedigd raakt door dit soort topics.
Voor mij was het lezen van het boek van Ivan Wolffers een stok achter de deur om mijn leven anders in te richten. Voor jou kan dat weer iets anders zijn. Maar dat je er wat aan kunt doen staat vast.
je hebt mij niet horen zeggen dat ik er niets aan kan doen. Ik ben absoluut geen slachtoffer. heb dat gevoel totaal niet. Tuurlijk kan ik afvallen. heb dat in het verleden al eens te goed gedaan, met als resultaat dat ik in het ziekenhuis ben beland omdat mijn suiker zo laag was dat ik in een coma was beland. Maar jij doet alsof je de antwoorden hebt op alles wat met afvallen (en dus dikke mensen) te maken heeft en vraag je daarom nu advies. vertel jij me maar wat ik zo kunnen doen en ik zal je alle gegevens geven die je nodig bent.... wil er nog wel ff bij vermelden dat hij mij niets kan schelen dat ik overgewicht heb en nog op een paard rij. Ik rijdt m'n hele leven al en zit goed op m'n paard en heb ook nog eens een goed zadel en als iemand anders op mijn paarden rijd, dan krijg ik altijd een compliment over hoe fijn de paarden te rijden zijn... Dus kom maar op....
Wil je nu van mij een medisch advies vanachter mijn computer?
Het lijkt me klip en klaar dat je met je aanpak destijds zeer onverstandig te werk bent gegaan. Maar wanhoop kan je in rare bochten doen wringen, daar kan ik zelf ook over meepraten.
Ik "doe niet alsof ik alle antwoorden heb op alle vragen die met afvallen te maken hebben'. Ik deel wat ik wel weet, en wordt graag gecorrigeerd als ik het bij het verkeerde eind zou hebben.
Ik ben geen arts, ik ben geen dietist, maar ik ben een mens en een vrouw en kan ook te dik worden.... net als iedereen. Alles wat ik deel, deel ik op basis van ervaring of andere bronnen.
Vervolgens deel ik dat vanuit de beste intenties en niet om iemand een kut-zaterdag te geven.
Weten dat er echt wel mogelijkheden zijn, voor iedereen (nogmaals: behalve mensen met ziektebeeld dat dit verhinderd), en ieder op zijn eigen manier, zou een stukje kracht, empowerment moeten geven en kunnen motiveren.
Dat was mijn inzet. Natuurlijk vind ik het jammer dat het snel ontaard in verbale steekspelletjes.
@ Runningkawa: wanneer jij zegt dat sommige mensen niet zoveel kunnen bewegen als zij willen kan ik natuurlijk niet weten dat je jezelf daarmee bedoelt.
Ook ben ik geen dokter en kan ik niet beoordelen waarom je lichaam op die manier reageert. laat ik duidelijk zijn en zeggen dat dit algemene posts zijn, en niet op de man gericht.
Daarbij heb ik al vele malen gezegd dat ik doel op de gezonde mens, en niet degene die gehinderd wordt door een medische achtergrond die resulteert in overgewicht. Wanneer jij dus volgens jezelf in die categorie valt hoef je uiteraard niet zo boos te zijn.
Jammer dat het je in het verkeerde keelgat schiet.
Maar ik ga uit van de kracht in de mens, en het feit dat je jezelf kunt helpen.
Je achter van alles verschuilen heeft nog nooit iemand geholpen.
Ik ben zelf zo krakkemikkig als de pest: heb een vergroeide ruggegraat, twee slechte knieen, heb een vorm van suiker en ben dit jaar in het ziekenhuis beland met een hartafwijking. Ben vorig jaar een eigen bedrijf begonnen, en bleek daardoor ook nog eens burn-out te hebben maar moest wel doorwerken. We hebben allemaal ons kruis te dragen.
Toch stel ik me ten doel niet uit de kluiten te groeien en net als iedereen, en daar zitten gezondere mensen dan ik tussen, moet ik daar moeite voor doen.
Ik wil dus gewoon duidelijk maken dat dat voor iedereen mogelijk is.
jammer dat mijn vriendelijke toon en inhoudelijkheid niet aan lijken te komen.
Ik ga toch maar een topicje verder. Ik heb alles wel gezegd dat ik wilde zeggen.
Ik wil iedereen succes wensen met zijn/ haar goede voornemens.