Slecht nieuws voor ruiters met overgewicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Re: Slecht nieuws voor ruiters met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 14:06

runningkawa schreef:
Ik hoef geen boek te lezen om te weten dat crash dieten en pillen slecht zijn, dat weet iedereen wel...maar ja je wilt niet dik zijn, dus je probeert toch wat.

En uitzonderingsgevallen...denk dat er die meer zijn dan gedacht
Te snel wordt gedacht, elk pondje komt door het mondje... zonder te weten wat er is.
Zelfs dokters weten het vaak niet

Als ik braaf mijn eet gewoonten in vul bij voedingswijzer...haal ik zelden de calorien die ik zou mogen hebben

Weet je dat het probleem al vaak in zit?
Veel mensen vallen af door MEER te eten. Door je verbrandingsmotor constant te laten doorlopen, ipv telkens aan en uit te zetten, verbrandt je de gehele dag MEER calorietjes.
En ja, er zijn al heel veel onzinnige pipo de clown boeken geschreven.
Maar als jij precies wist hoe het allemaal zat met afvallen en geen advies nodig hebt, en niemand in dit topic, dan hadden we het nu niet over te dikke ruiters.
Er valt genoeg te leren en te weten, wanneer je dat hele commerciële circus maar omzeilt en er echt tijd en aandacht in investeert.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 14:10

Nou Ninx, aangezien jij het zo goed weet.... ik ben zo iemand die door beperkingen niet veel meer kan bewegen en ook nog eens een langzame stofwisseling heeft en ook nog eens goed oplet met wat er in het mondje wordt gestopt.... ik zou zeggen: leef je eens lekker uit, en vertel jij me dan maar hoe ik wat kilootjes kwijt kan raken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 14:11

Citaat:
Maar als jij precies wist hoe het allemaal zat

En als jij even mijn eerdere berichten op deze pagina zou lezen ipv wederom te veroordelen... zou de wereld een stuk fijner maken

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 14:15

Zammie schreef:
Nou Ninx, aangezien jij het zo goed weet.... ik ben zo iemand die door beperkingen niet veel meer kan bewegen en ook nog eens een langzame stofwisseling heeft en ook nog eens goed oplet met wat er in het mondje wordt gestopt.... ik zou zeggen: leef je eens lekker uit, en vertel jij me dan maar hoe ik wat kilootjes kwijt kan raken....

Leest iemand hier wel eens terug wat er al gepost is?
Heb ik niet een kleine 10.000 keer aangegeven dat ik mij richt op de gezonde mens, die NIET gehinderd is door medische beperkingen en een verstoorde stofwisseling? Heb ik niet ook bijna in IEDERE post aangegeven dat dat iets is waar geen mens iets aan kan doen (2 posts terug heb ik dat zelfs nog geschreven), en dat je dan al genoeg te stellen hebt met vooroordelen en gezeur.
Ik zou zeggen: lees gewoon even alles voordat ik je zegt dat 'ik alles zo goed weet'.
Als ik daadwerkelijk 'alles zo goed wist' had ik een forse bankrekening en waarschijnlijk geen tijd om een discussie aan te gaan op basis van vriendelijke, zo goed mogelijk onderbouwde argumenten.
Maar het lijkt wel of niemand het topic doorleest, alleen je laatste post leest, en vervolgens daar de poten onder vandaan wil zagen. Ik doe erg mijn best een volwassen manier van discussiëren te betrachten. Maar wordt er een beetje moe van mezelf te herhalen om de post.
Wanneer je alles terug zou lezen, zou je zien dat ik nergens lomp of ongevoelig ben. En dat ik zelfs regelmatig een lans breek voor iemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 14:19

En ik krijg juist de indruk dat je zelf niet leest

Anders quote je mijn bericht niet met zo'n zwam verhaal erbij...
Sorry, maar netter kan ik het niet omschrijven...het is gewoon duidelijk dat je niet gelezen hebt wat ik eerder schreef...of het niet wilt laten doordringen

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 14:19

Tja, heb inderdaad niet het hele topic gelezen, maar als je het toch weet, deel het dan met mij. Misschien kan ik er wat mee. Vind het een beetje jammer dat ik meteen een hulpeloos geval ben geworden Huilen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 14:27

runningkawa schreef:
En ik krijg juist de indruk dat je zelf niet leest

Anders quote je mijn bericht niet met zo'n zwam verhaal erbij...
Sorry, maar netter kan ik het niet omschrijven...het is gewoon duidelijk dat je niet gelezen hebt wat ik eerder schreef...of het niet wilt laten doordringen

Ja, want je hebt last van je knieen weet ik inmiddels. Dat heb ik zelf ook, en ik kan daardoor bijna geen sporten bedrijven. Paardrijden is ook erg belastend voor je knietjes en dat doen we ook. Los daarvan doe ik Pilates of zwem ik eens, en dat trekken mijn knieen prima.

Daarnaast vertel ja dat je ernstig ge-jojo-ed hebt. Dat je een periode had waarin je het er niet aan kon eten, en vervolgens een periode waarin je het er niet meer af kreeg. Ook weet ik dat je verschillende dingen hebt geprobeerd, waaronder een crash-dieet. Wat voor je lichaam een teken is geweest om eens een flinke tijd in de reserve stand te gaan.
Er is genoeg te leren op dit gebied. En dat boek, ja.... voor mij een prima boek.
Eindelijk iemand die breder kan kijken, iemand die arts is en zelf ook met overgewicht kampte. Voordat je het helemaal afschiet zou ik toch een lezen op internet of het je misschien toch aanspreekt.

Ik heb dus echt wel alles gelezen, maar nog steeds zie ik de 'onmogelijkheid' niet om af te vallen.
Er is voor iedereen een mogelijkheid. Maar het is soms een lange en zware weg.
Opgeven moet je in ieder geval nooit, maar zoek naar de juiste wegen. Alles wat ik zeg is erop gestoeld aan te geven dat iedereen met dit soort dingen stoeit en dat je elkaar hier misschien kunt helpen.

De eerste stap is dan echter wel je niet te verschuilen achter redenen die je huidige leefpatroon in stand houden.

@Zammie: wanneer met een rotvaart de helft van de Nederlandse mannen en vrouwen (nu nog niet, maar de voorspellingen zijn reeds gedaan) te dik wordt. Zou het onzin zijn dat jij de enige bent die er niks meer aan kan doen. Dat is nu ook juist wat ik wil zeggen: mensen zijn geen slachtoffer, en zijn niet willoos overgeleverd aan hun gewicht, mensen hebben een keuze.... je kunt er dus iets aan doen, net als al die andere duizenden mensen. Het zou jammer zijn wanneer je ontmoedigd raakt door dit soort topics.
Voor mij was het lezen van het boek van Ivan Wolffers een stok achter de deur om mijn leven anders in te richten. Voor jou kan dat weer iets anders zijn. Maar dat je er wat aan kunt doen staat vast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 14:33

Heb ik last van mijn knieën door mijn gewicht....ooo..weer wat nieuws Lachen
Tot jou berichtje aan nog geen last van gehad Lachen

Ernstig gejojod...ja eenmalig...niemand weet waarom.. Ik was ook niet aan het lijnen want ik had al jaren een perfect gewicht...dus het is maar hoe je het noemen wilt dan hè

En nee dat jojo-en (zoals jij graag wilt) kwam dus niet van crash dieeten, was jaren eerder dan dat ik dat dieet eens heb gedaan
Overigens op een crash dieet 0 gram afvallen...lijkt me ook niet gewoon...

Dus alles gelezen...nou nee

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 14:38

runningkawa schreef:
Heb ik last van mijn knieën door mijn gewicht....ooo..weer wat nieuws Lachen
Tot jou berichtje aan nog geen last van gehad Lachen

Ernstig gejojod...ja eenmalig...niemand weet waarom.. Ik was ook niet aan het lijnen want ik had al jaren een erfect gewicht...dus het is maar hoe je het noemen wilt dan hè

En nee dat jojo-en (zoals jij graag wilt) kwam dus niet van crash dieeten, was jaren eerder dan dat ik dat dieet eens heb gedaan
Overigens op een crash dieet 0 gram afvallen...lijkt me ook niet gewoon...

Dus alles gelezen...nou nee

Sorry, Fojoe is de persoon met de slechte knietjes.... Godzijdank dat jij die niet hebt dan; dan kun je in tegenstelling tot Fojoe en mij wel lekker alle sporten bedrijven die je wilt.
Zo'n jojo-moment kan door een hormoonschommeling komen. Overigens had ik wel goed begrepen dat je juist door dat extra gewicht zo'n crash dieet hebt geprobeerd. Dat lees ik tenminste in je post.

Tot slot: we kunnen nu gaan zitten muggenziften op punten en komma's, maar het gaat om de grote lijnen.
Is in mijn verhaal NIETS steekhoudend en alles klinkklare onzin? Als dat echt zo is, zal ik mijn biezen pakken en richting een ander topic gaan.
Ik heb me er behoorlijk in verdiept en wil vanuit goede intenties dingen delen die ik heb opgepikt.
Maar wanneer dat niet gewaardeerd wordt is er geen man overboord, maar dan doe ik er iig niemand een plezier mee.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 14:40

@Zammie: wanneer met een rotvaart de helft van de Nederlandse mannen en vrouwen (nu nog niet, maar de voorspellingen zijn reeds gedaan) te dik wordt. Zou het onzin zijn dat jij de enige bent die er niks meer aan kan doen. Dat is nu ook juist wat ik wil zeggen: mensen zijn geen slachtoffer, en zijn niet willoos overgeleverd aan hun gewicht, mensen hebben een keuze.... je kunt er dus iets aan doen, net als al die andere duizenden mensen. Het zou jammer zijn wanneer je ontmoedigd raakt door dit soort topics.
Voor mij was het lezen van het boek van Ivan Wolffers een stok achter de deur om mijn leven anders in te richten. Voor jou kan dat weer iets anders zijn. Maar dat je er wat aan kunt doen staat vast.

je hebt mij niet horen zeggen dat ik er niets aan kan doen. Ik ben absoluut geen slachtoffer. heb dat gevoel totaal niet. Tuurlijk kan ik afvallen. heb dat in het verleden al eens te goed gedaan, met als resultaat dat ik in het ziekenhuis ben beland omdat mijn suiker zo laag was dat ik in een coma was beland. Maar jij doet alsof je de antwoorden hebt op alles wat met afvallen (en dus dikke mensen) te maken heeft en vraag je daarom nu advies. vertel jij me maar wat ik zo kunnen doen en ik zal je alle gegevens geven die je nodig bent.... wil er nog wel ff bij vermelden dat hij mij niets kan schelen dat ik overgewicht heb en nog op een paard rij. Ik rijdt m'n hele leven al en zit goed op m'n paard en heb ook nog eens een goed zadel en als iemand anders op mijn paarden rijd, dan krijg ik altijd een compliment over hoe fijn de paarden te rijden zijn... Dus kom maar op....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 14:43

joepie , ik kan gaan sporten..mijn ME/CVS is ineens verdwenen...
Wat ik eerder al aangaf, niet iedereen kan zoveel bewegen als dat die graag wil.. (weer niet gelezen)

Ja idd ik heb vorig jaar een crash dieet gedaan (zonder gram eraf), maar dat plotseling afvallen en ineens giga bijkomen is van héél wat jaren eerder.

En het gaat me niet om muggeziften...maar eigenlijk wel dat het me steekt dat je blijft roepen, afvallen kan iedereen.
Doktoren snappen mijn schommeling niet
Dieetist snapt mijn gewicht gezien mijn eetgewoonte niet (nee ik gooi het niet de hele dag stil)

En jij zou wel ff weten dat ik kan afvallen...
Nou sorry, maar dat zeg je dan tegen de verkeerde...mij schiet dat behoorlijk verkeerd
Je hebt de wijsheid wat dat betreft niet in pacht...beter gezegt je slaat de plank behoorlijk mis

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 14:57

Zammie schreef:

je hebt mij niet horen zeggen dat ik er niets aan kan doen. Ik ben absoluut geen slachtoffer. heb dat gevoel totaal niet. Tuurlijk kan ik afvallen. heb dat in het verleden al eens te goed gedaan, met als resultaat dat ik in het ziekenhuis ben beland omdat mijn suiker zo laag was dat ik in een coma was beland. Maar jij doet alsof je de antwoorden hebt op alles wat met afvallen (en dus dikke mensen) te maken heeft en vraag je daarom nu advies. vertel jij me maar wat ik zo kunnen doen en ik zal je alle gegevens geven die je nodig bent.... wil er nog wel ff bij vermelden dat hij mij niets kan schelen dat ik overgewicht heb en nog op een paard rij. Ik rijdt m'n hele leven al en zit goed op m'n paard en heb ook nog eens een goed zadel en als iemand anders op mijn paarden rijd, dan krijg ik altijd een compliment over hoe fijn de paarden te rijden zijn... Dus kom maar op....

Wil je nu van mij een medisch advies vanachter mijn computer?
Het lijkt me klip en klaar dat je met je aanpak destijds zeer onverstandig te werk bent gegaan. Maar wanhoop kan je in rare bochten doen wringen, daar kan ik zelf ook over meepraten.
Ik "doe niet alsof ik alle antwoorden heb op alle vragen die met afvallen te maken hebben'. Ik deel wat ik wel weet, en wordt graag gecorrigeerd als ik het bij het verkeerde eind zou hebben.
Ik ben geen arts, ik ben geen dietist, maar ik ben een mens en een vrouw en kan ook te dik worden.... net als iedereen. Alles wat ik deel, deel ik op basis van ervaring of andere bronnen.
Vervolgens deel ik dat vanuit de beste intenties en niet om iemand een kut-zaterdag te geven.
Weten dat er echt wel mogelijkheden zijn, voor iedereen (nogmaals: behalve mensen met ziektebeeld dat dit verhinderd), en ieder op zijn eigen manier, zou een stukje kracht, empowerment moeten geven en kunnen motiveren.
Dat was mijn inzet. Natuurlijk vind ik het jammer dat het snel ontaard in verbale steekspelletjes.

@ Runningkawa: wanneer jij zegt dat sommige mensen niet zoveel kunnen bewegen als zij willen kan ik natuurlijk niet weten dat je jezelf daarmee bedoelt.
Ook ben ik geen dokter en kan ik niet beoordelen waarom je lichaam op die manier reageert. laat ik duidelijk zijn en zeggen dat dit algemene posts zijn, en niet op de man gericht.
Daarbij heb ik al vele malen gezegd dat ik doel op de gezonde mens, en niet degene die gehinderd wordt door een medische achtergrond die resulteert in overgewicht. Wanneer jij dus volgens jezelf in die categorie valt hoef je uiteraard niet zo boos te zijn.

Jammer dat het je in het verkeerde keelgat schiet.
Maar ik ga uit van de kracht in de mens, en het feit dat je jezelf kunt helpen.
Je achter van alles verschuilen heeft nog nooit iemand geholpen.
Ik ben zelf zo krakkemikkig als de pest: heb een vergroeide ruggegraat, twee slechte knieen, heb een vorm van suiker en ben dit jaar in het ziekenhuis beland met een hartafwijking. Ben vorig jaar een eigen bedrijf begonnen, en bleek daardoor ook nog eens burn-out te hebben maar moest wel doorwerken. We hebben allemaal ons kruis te dragen.
Toch stel ik me ten doel niet uit de kluiten te groeien en net als iedereen, en daar zitten gezondere mensen dan ik tussen, moet ik daar moeite voor doen.
Ik wil dus gewoon duidelijk maken dat dat voor iedereen mogelijk is.
jammer dat mijn vriendelijke toon en inhoudelijkheid niet aan lijken te komen.

Ik ga toch maar een topicje verder. Ik heb alles wel gezegd dat ik wilde zeggen.
Ik wil iedereen succes wensen met zijn/ haar goede voornemens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 15:00

Ik klaag niet... (zoals ook jij nu weer zelf verzint en je eigen invullingen geeft, zoals al het hele topic) wordt alleen simpel van mensen die wel ff vertellen hoe het zit....
En daar wordt ik simpel van voor mijzelf...maar ook voor alle andere die daarmee weer ff zo makkelijk te kakken gezet worden....
Niet iedereen hangst zijn vuile was buiten betreft medisch gebeurden...wellicht eens bedenken als je een keer een dikker persoon in de frietzaak zit...dat hij daar wellicht niet dagelijks zit...

En dat bedoel ik niet alleen op jou, maar op alle mensen die er zo licht over denken

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 15:04

Wil je nu van mij een medisch advies vanachter mijn computer?
Het lijkt me klip en klaar dat je met je aanpak destijds zeer onverstandig te werk bent gegaan. Maar wanhoop kan je in rare bochten doen wringen, daar kan ik zelf ook over meepraten.
Ik "doe niet alsof ik alle antwoorden heb op alle vragen die met afvallen te maken hebben'. Ik deel wat ik wel weet, en wordt graag gecorrigeerd als ik het bij het verkeerde eind zou hebben.
Ik ben geen arts, ik ben geen dietist, maar ik ben een mens en een vrouw en kan ook te dik worden.... net als iedereen. Alles wat ik deel, deel ik op basis van ervaring of andere bronnen.
Vervolgens deel ik dat vanuit de beste intenties en niet om iemand een poedersuiker-zaterdag te geven.
Weten dat er echt wel mogelijkheden zijn, voor iedereen (nogmaals: behalve mensen met ziektebeeld dat dit verhinderd), en ieder op zijn eigen manier, zou een stukje kracht, empowerment moeten geven en kunnen motiveren.
Dat was mijn inzet. Natuurlijk vind ik het jammer dat het snel ontaard in verbale steekspelletjes.

@Ninx. Jij leest echt niet wat ik erneer zet....Medisch advies hoef ik van jou ook niet. Jij zegt dat je weet hoe iemand MOET afvallen en ik heb al meerdere keren gezegd dat je me daarin advies mag geven. Maar dat kun jij niet. Maakt me niet uit, maar schreeuw het dan niet zo hard, dat jij DE OPLOSSING hebt, want dat heb jij niet. Jij probeert mensen een rotgevoel aan te praten met je antwoorden. Dit doe je ook in andere topics. Moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar jammer voor jou: ik ben niet iemand die zich in een hoekje laat drukken en zichzelf daarom zielig gaat vinden. ben daar een veel te sterke vrouw voor....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 15:06

Wel apartt dat Zammie en ik precies hetzelfde bemerken in de berichten.
Niet als aanval..maar denk er even over na Lachen
Dat je berichten wellicht anders over komen dan dat je goed bedoeld graag zou willen. Lachen

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 15:08

Wij zitten wel vaker op dezelfde lijn Runningkwaa Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 15:08

Alleen gaat het dan niet over een maatje meer Lachen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 15:09

@ Runningkawa: wanneer ik er werkelijk zo licht over dacht had ik toch niet gezegd dat ik mensen met een medische achtergrond van dit verhaal excludeer?
Ik heb het alleen gehad over mensen die gezond zijn van lijf en leden en die geen lichamelijke of geestelijke beperkingen hebben.
Dus heb ik die hele groep niet gekwetst. Dat heb je toch wel iedere keer kunnen lezen?
Daarbij zeg ik niet 'ff' hoe het zit. Ik neem deel aan de discussie en deel de kennis die ik heb, zoals jullie de kennis delen die jullie hebben.
Ik weet niet ALLES, jij weet ook niet ALLES, maar bij elkaar weten we behoorlijk wat.
Ik vind het jammer dat jij me bij de groep onnadenkende lomperikken gooit die hier kortzichtige 'oneliners' posten.
En waarom post ik maar wel even wat me zoal mankeert (wat niet zo bijzonder is, iedereen mankeert wel iets)? Om aan te geven dat niemand alles komt aanwaaien...
Nogmaals wens ik iedereen veel sterkte. En het is niet mijn bedoeling geweest je te kwetsen. Misschien heb ik onbedoeld de herinnering aan rotopmerkingen van anderen getriggerd, Want zelf kan ik niet goed bedenken waar ik de fout in ben gegaan.

Tenslotte: wat zou je graag anders willen zien in mijn posts? Ik sta zeker open voor kritiek en wil best aannemen dat ik in al die posts iets heb gezegd dat minder goed overkomt, ook al bedoel ik dat niet zo.
Maar misschien zou je dat voor me kunnen verduidelijken, dan kan ik er iets mee doen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 15:11

Tja, wat kennis delen ben ik van jou nog niet tegen gekomen Ninx....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 15:12

Zammie schreef:

Wat bedoel je daarmee?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 15:13

Ninx schreef:
Zammie schreef:

Wat bedoel je daarmee?

Dat je tot nu toe nog geen kennis (die jij toch hebt over overgewicht en wat je eraan kunt doen, heb dit al meerdere keren gevraagd!) hebt gedeeld....

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 15:14

Sorry hoor dames, ik zie even niet in waarom Ninx nu opeens aangevallen moet worden. Dit Topic gaat toch helemaal niet over individuele problemen van iedereen afzonderlijk of ze wel of niet kunnen afvallen, wel of niet een aangeleerde verslaving hebben etc. etc. Als het gros een dikkerd ziet oordeelt het gros dat dat komt door jezelf volproppen, dat weet iedereen neem ik aan. Ninx geeft juist aan dat er enorm veel gradaties zijn, enorm veel oorzaken en dat ze die juist niet over 1 kam scheert maar probeert uit te vinden wat jullie persoonlijk mogelijke problemen zijn wordt ze daar op afgerekend ?
Dat snap ik niet hoor.

Het gaat er hier over met welk gewicht je wel of niet op een paard kan gaan zitten zonder je paard te benadelen. In een ander Topic heb ik al gelezen dat wij stevigerds in meer of mindere mate, ons verdedigen en ons er uit lüllen om toch maar op onze paarden te kruipen. Zo zie je maar weer dat men niet leest, gelijk oordeelt en erg bekrompen is.

Ninx zegt afvallen kan iedereen die gezond is en waarvan de oorzaak ligt bij jezelf volproppen omdat je het zo lekker vind of omdat je emotionele toestand dit veroorzaakt.

Ninx zegt niet dat iedereen kan afvallen, dus ook mensen met een storing ergens in het lichaam of een ziekte. Wat is daar nu verkeerd aan ?

Heb jij Me RK ? Dat wist ik niet ? Heb je dan ookniet enorme moeite met het verzorgen van je paarden, uitmesten enzo of doet je man/vriend dat voor je. Paarden verzorgen is toch best uitputtend werk voor iemand met ME ook zonder uitmesten. Of heb je soms goede dagen ertussen ?

En dan even een vraagje, ik ben de eerste 10 kilo's afgevallen met pillen voor ik een paard ging kopen en zelfs nog voor ik uberhaupt een manege binnen durfde te stappen. Toen woog ik dus 100 kilo. Daarna ben ik erg hard aan het werk gegaan en weer gaan roken, in de tuin, vijvers graven ,terassen leggen noem maar op en daar gingen de volgende 8 kilo ongeveer. Toen woog ik dus 92 kilo. Toen ben ik op les gegaan en heb daarna mijn eerste paard gekocht en daardoor ben ik nog meer kilo's verloren. Waarvan er deze winter helaas weer 6 a 7 bij zijn gekomen aangezien mijn paard ook al weer ingeslapen is door ongeluk, en met volgende paard dus al maanden kreupel is zonder aantoonbare oorzaak.
Maar ook degegen die niet kunnen afvallen door ziekte die beweging belemmert, jullie kunnen wel paardrijden, vallen jullie daar niet van af dan ? Dat is toch ook beweging en best inspannend etc. Als ik drie keer in de week een uur ga lichtrijden nou dan merk ik dat, en als ik dan ook nog 20 minuten moet doorzitten zie je mn buik strakker worden.
Paardrijden is toch ook een sport of heeft mn vader altijd gelijk gehad dat ik met mn luie kont op mn paard zat en hem eens rondjes door de bak moest gaan dragen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 15:19

Voor mj zand erover...maar ik lees ook geen gedeelde kennis...en zie berichten gequote worden waar mensen eerder zeiden niet alles er aan te kunnen doen..maar onder de quote komt dan weer gebazel over afvallen kan iedereen...ja duh...

@perrokai
Ja ik Heb al lang ME en helaas kost me die dingen doen idd moeite.
Eerst ramde ik me daar doorheen met pijnstillers en oppeppers maar dat doe ik niet meer.
Ik ben nu ook opzoek voor een bijrijder voor Zanda omdat mijn lijf dit niet meer alleen kan.
helaas. Ook hier geen zielig iemand, maar iemand die binnenkort hoopt te genieten van een ander op het paard.
daar waar ik vroeger blij was paarden van andere te kunnen rijden hoop ik dadelijk een ander die mogelijkheid te gaan geven. Ook al zou je niets liever doen dan het helemaal zelf Lachen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 15:19

Fijn dat je dit post Perrokai, niet om een teampje te vormen ofzo.
Maar ik wilde geenszins lompe of kwetsende taal posten, en zat nu al bezorgd terug te lezen waar ik stoms had zitten typen.
Ik probeer altijd zorgvuldig mijn woorden te kiezen, kwetsen en idiote dingen zeggen achter een toetsenbord is makkelijk en snel gebeurd.
Ook kun je de toon, het gevoel dat je probeert over te brengen, er niet altijd in leggen.
Maar Perrokai heeft echt gelijk; ik post met de juiste intenties en niet om mijn gelijk even te halen of mensen een rotgevoel te geven.

Overigens te gek dat je een aanpak hebt gevonden die bij je past Perrokai; die extra 6 zullen met de langere dagen voor de deur ook wel weer wegsmelten wanneer je weer lekker veel buiten kunt zijn ...Succes iig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 15:21

ow...over de vraag of je kunt paardrijden en afvallen
Ik hobbel enkele keren in de week, zonder inspanning een buitenrit.
Dat valt niet echt onder paardrijden en sport Haha!