Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 22:52

modie schreef:
Maar als het gedwongen wordt, door alleen maar de handen, of de slof, zal het nooit echt goed kunnen, en zijn.

Wat jammer dat veel foto's en filmpjes totaal iets anders laten zien. Zelfs monden die tot bloedens toe gereden zijn, paarden die er absoluut niet happy uitzien en het achterbeengebruik is echt een punt. Dat is ook al vaker hier op bokt verschenen: foto's waarbij de voorbenen achter de oren verdwijnen, maar de achterbenen weinig doen. Dan gaat er toch iets niet goed? Waar is in hemelsnaam de tact gebleven die ik als eerste basisprincipe leer?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 22:58

Het probleem is dat deze mensen die professioneel met het trainen van paarden bezig zijn , een zo gemeen strak opgeknoopte pony rondslingeren.

Terwijl elke halve gek kan zien dat dit niet bepaald prettig kan zijn voor het dier.

De vraag is dan : hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat deze mensen zo verblind zijn dat ze dit niet door hebben ?????

Nog maar een rare vergelijking : het is alsof je bij een zeer hoog aangeschreven dokter komt met een heel zwart been , en hij haalt het andere been eraf...... dat KAN toch niet , zo iemand moet toch zien wat er aan de hand is , dat ziet elke halve zool toch ?
Als een dokter die fout maakt vraag je je ook af hoe het ziekenhuis wereldje in elkaar steekt , dat er zulke idiote fouten gemaakt kunnen worden.

En dat moet hier gewoonweg ook eens een keer gaan gebeuren.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 22:59

palo2 schreef:
esperanza schreef:
feit blijft dat je met LDR het achterbeengebruik vermindert. En dat kan nooit een streven zijn lijkt me.

En zoals het al vaker beschreven is; wanneer het op de juiste manier toegepast wordt, wordt het paard juist leniger, losser kan meer rek in zijn lijf maken en op een mooiere manier zijn achterbeengebruik verbeteren! Het maakt niet uit in welk systeem je rijdt, als het correct toegepast wordt treedt er verbetering op, helaas is dat in de praktijk vaak niet het geval. En op het moment dat je als ruiter de weg kwijt raakt zul je bij jezelf te rade moeten gaan waar het fout ging. Als je dat kunt en bereid bent om telkens weer terug te komen bij het begin en een nieuwe start maakt ben je aan het paardrijden.

Waarschijnlijk totaal offtopic maarreh ik vind dit dus echt mooi geschreven... Afgod , menens...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-09-07 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepeareerd.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:03

pmarena schreef:
Het probleem is dat deze mensen die professioneel met het trainen van paarden bezig zijn , een zo gemeen strak opgeknoopte pony rondslingeren.

Terwijl elke halve gek kan zien dat dit niet bepaald prettig kan zijn voor het dier.

De vraag is dan : hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat deze mensen zo verblind zijn dat ze dit niet door hebben ?????

Als ik Coby moet geloven heeft dit voorval niet langer dan een minuut geduurd. Dat zou betekenen dat ze niet zo verblind is als jij omschrijft...

pmarena schreef:
Nog maar een rare vergelijking : het is alsof je bij een zeer hoog aangeschreven dokter komt met een heel zwart been , en hij haalt het andere been eraf...... dat KAN toch niet , zo iemand moet toch zien wat er aan de hand is , dat ziet elke halve zool toch ?
Als een dokter die fout maakt vraag je je ook af hoe het ziekenhuis wereldje in elkaar steekt , dat er zulke idiote fouten gemaakt kunnen worden.

En dat moet hier gewoonweg ook eens een keer gaan gebeuren.

Je vergelijkt het longeren van P&P met een verkracht kind en een operatie van een mens? Verward

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:05

Ik denk even hardop. Door dit eieren eten weet nu niet alleen Power and Paint hoe het is om benauwd rond te moeten lopen.
Coby weet het nu ook.

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:08

Pluizebolpum schreef:
palo2 schreef:
En zoals het al vaker beschreven is; wanneer het op de juiste manier toegepast wordt, wordt het paard juist leniger, losser kan meer rek in zijn lijf maken en op een mooiere manier zijn achterbeengebruik verbeteren! Het maakt niet uit in welk systeem je rijdt, als het correct toegepast wordt treedt er verbetering op, helaas is dat in de praktijk vaak niet het geval. En op het moment dat je als ruiter de weg kwijt raakt zul je bij jezelf te rade moeten gaan waar het fout ging. Als je dat kunt en bereid bent om telkens weer terug te komen bij het begin en een nieuwe start maakt ben je aan het paardrijden.

Waarschijnlijk totaal offtopic maarreh ik vind dit dus echt mooi geschreven... Afgod , menens...

Bloos
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-09-07 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

Mireille1970

modie schreef:
Het ldr lukt ook allleen maar echt goed, als ze zuiver voor het been en de zit zijn, een halve ophouding en ze buigen zelf op de ldr manier af. Maar als het gedwongen wordt, door alleen maar de handen, of de slof, zal het nooit echt goed kunnen, en zijn. En het echte voor het been zijn, is moeilijker dan je denkt. Maar dat is in de klassieke manier van trainen ook. Felle sensibele paarden zijn ook niet allemaal echt voor het been. Bij de meeste is het ook alleen maar de rem loslaten en bedienen. Maar strak aan een bijzet, zodat ze inderdaad geen kant opkunnen, is volgens mij nooit goed.

Waar het in den beginne in deze discussie mis gaat is bij het feit dat mensen denken dat "te diep", "ldr", "rollkur" en "opknopen aan de longe zoals power" 1 zijn...
Dit zijn 4 totaal verschillende dingen, die elkaar vreselijk bijten...

Daarnaast wordt Cony nu als zondebok gebruikt voor de paardensport in het algemeen, want als dit al nader onderzoek vergt, waarom wordt er dan niet sinds jaar en dag ieder weekend in de B al nader onderzoek gedaan.

Laten we de jury's een schifting maken. Jij rijdt te diep, hup van je paard af, verkopen en op dammen. Jij rijdt te strak, hup van je paard af, verkopen en op dammen. Jij trekt je paard in de krul of erop, hup van je paard af, verkopen en op dammen. Jij zet 'm niet lang genoeg in de wei per dag, hup...

Dan houden we een handje vol mensen met paarden over (ik denk de mensen die ik hier op Bokt tref en lees en het altijd beter weten) en dan is iedereen gelukkig.

Laten we dan niet de springsport vergeten, de military, de endurance én de wielsporen van de cowboy. Want kom op, we gaan toch niet een insider geloven dat ze die wielen niet keihard gebruiken... Immers wat doet ervaring ertoe, wij zien straffe sporen, en dus is het zielig. Want foto's liegen niet.

Ulissa

Citaat:
Ik denk even hardop. Door dit eieren eten weet nu niet alleen Power and Paint hoe het is om benauwd rond te moeten lopen.
Coby weet het nu ook.

Deze vind ik heel sterk!!!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:09

Verkeerd nadoen van trainingsmethodes van toppers :

En dat is het hem.

Mensen willen goed scoren in de ring , gaan dus "nadoen" wat ze zien , verliezen daarbij het welzijn van het paard uit het oog want het zal wel zo horen , en de wedstrijdleiders grijpen niet in.

Wrd er nu op wedstrijdterreinen en door instructie en jury's WEL ingegrepen , dan zit je goed. Dan leert het hele wereldje : hee dit kunnen we niet maken , ipv. : dit is de manier om te scoren.

Nadir : bij het verkrachten van dat kind hoef je toch ook niet een minuut bezig te zijn om tot de conclusie te komen dat dit niet goed is ? Als je een beetje fatsoen in je donder hebt dan bedenk je zoiets niet eens...en al bedenk je het wel , dan hoort er iets in je te zijn dat je tegenhoudt om het uit te voeren.

Ik vergelijk het in een benarde en kleinerende positie gedwongen worden van een paard met die van een mens , zodat sommige mensen die het zelf niet inzien , wat makkelijker kunnen relateren aan de situatie als het met een ander levend wezen gebeurd dat dichter bij ze staat. Misschien dat er dan wel een lichtje wil gaan branden hoe fout dit soort dwang is.

En dat iemand die een prof heet te zijn , nooit zo'n idiote fout zou moeten kunnen maken omdat er anders in de hele leerschool daarnaartoe het 1 en ander ernstig fout zit.

Dus als je een BEETJE goede wil hebt dan kunnen deze vergelijkingen je misschien helpen om in te zien hoe vervelend de situatie is , ook al lijkt het wel mee te vallen.

Wil je het niet zien dan snap je de vergelijking ook niet , inderdaad.

Hihi dat laatste citaat is wel erg goed Haha!

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:13

Mireille1970 schreef:
modie schreef:
Het ldr lukt ook allleen maar echt goed, als ze zuiver voor het been en de zit zijn, een halve ophouding en ze buigen zelf op de ldr manier af. Maar als het gedwongen wordt, door alleen maar de handen, of de slof, zal het nooit echt goed kunnen, en zijn. En het echte voor het been zijn, is moeilijker dan je denkt. Maar dat is in de klassieke manier van trainen ook. Felle sensibele paarden zijn ook niet allemaal echt voor het been. Bij de meeste is het ook alleen maar de rem loslaten en bedienen. Maar strak aan een bijzet, zodat ze inderdaad geen kant opkunnen, is volgens mij nooit goed.

Waar het in den beginne in deze discussie mis gaat is bij het feit dat mensen denken dat "te diep", "ldr", "rollkur" en "opknopen aan de longe zoals power" 1 zijn...
Dit zijn 4 totaal verschillende dingen, die elkaar vreselijk bijten...

Daarnaast wordt Cony nu als zondebok gebruikt voor de paardensport in het algemeen, want als dit al nader onderzoek vergt, waarom wordt er dan niet sinds jaar en dag ieder weekend in de B al nader onderzoek gedaan.

Laten we de jury's een schifting maken. Jij rijdt te diep, hup van je paard af, verkopen en op dammen. Jij rijdt te strak, hup van je paard af, verkopen en op dammen. Jij trekt je paard in de krul of erop, hup van je paard af, verkopen en op dammen. Jij zet 'm niet lang genoeg in de wei per dag, hup...

Dan houden we een handje vol mensen met paarden over (ik denk de mensen die ik hier op Bokt tref en lees en het altijd beter weten) en dan is iedereen gelukkig.

Laten we dan niet de springsport vergeten, de military, de endurance én de wielsporen van de cowboy. Want kom op, we gaan toch niet een insider geloven dat ze die wielen niet keihard gebruiken... Immers wat doet ervaring ertoe, wij zien straffe sporen, en dus is het zielig. Want foto's liegen niet.

En wat dan te denken van die cowboyfilms met vallende paarden die niet geheel zachtzinnig ïngebogen" worden en dan met een rotsmak neerkomen. Heb alleen geen e-mailadres van de regiseurs!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:14

Pluizebolpum schreef:

Nou lees eens in dit topic viewtopic.php?f=8&t=819575, kijk vooral naar de foto van WinBinChes halverwege het topic, met de driehoekjes tussen de benen.

En zet dan deze foto's ernaast:
http://www.dressuurstal.be/images/Meche ... _4349b.jpg
http://www.dressuurstal.be/images/Den_B ... _8788b.jpg
http://www.dressuurstal.be/images/Den_B ... _8834b.jpg

En leg nu eens uit dat het achterbeen beter is geworden door de trainingsmethode. Een paard kan imo nooit zijn tact behouden als de voorbenen hoger worden weggezet en de achterbenen als het ware achterblijven. En tact is toch een basisprincipe?
Laatst bijgewerkt door LuvdaTossa op 28-09-07 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Je hoeft ook niet meteen op dammen als je iets doet wat niet "mag".

Maar je mag er wel puntenaftrek voor krijgen , slechter scoren op een wedstrijd.

Want daar gebruikt men de onprettige dingen nu juist voor : om beter te scoren. Dus als je mensen op die score pakt dan ben je bezig om dingen te veranderen.

Als het niet uit eigen fatsoen komt , dan maar op die manier die ZEKER werkt.

Whoknows

Mireille1970 kun jij in een woord zeggen of twee wat je van de foto's vindt?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:15

Dus de profs zijn verantwoordelijk voor de rijderij van de amateurs omdat ze een zogenaamde voorbeeldfunctie hebben? Verward Fuck de voorbeeldfunctie, je gaat toch ook geen Spiderman of een profesionele motorrijder thuis nadoen?????

De vergelijking van P&P en de verkrachting van een kind kan ik inderdaad niet begrijpen en dat wil ik ook niet eens.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:16

LuvdaTossa schreef:
Pluizebolpum schreef:

Nou lees eens in dit topic viewtopic.php?f=8&t=819575, kijk vooral naar de foto van WinBinChes halverwege het topic, met de driehoekjes tussen de benen.

En zet dan deze foto's ernaast:
http://www.dressuurstal.be/images/Meche ... _4349b.jpg
http://www.dressuurstal.be/images/Den_B ... _8788b.jpg
http://www.dressuurstal.be/images/Den_B ... _8834b.jpg

En leg nu eens uit dat het achterbeen beter is geworden door de trainingsmethode. Een paard kan imo nooit zijn tact behouden als de voorbenen hoger worden weggezet en de achterbenen als het ware achterblijven. En tact is toch een basisprincipe?

Ik zat ook aan dit Topic te denken. De mensen hier (in dit Topic dus) kijken nu heel anders tegen tactfouten aan.
Laatst bijgewerkt door Ulissa op 28-09-07 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:17

Wat heeft de LDR discussie met het longeren van P&P (dit topic) te maken?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:18

pmarena schreef:

Maar je mag er wel puntenaftrek voor krijgen , slechter scoren op een wedstrijd.

Want daar gebruikt men de onprettige dingen nu juist voor : om beter te scoren. Dus als je mensen op die score pakt dan ben je bezig om dingen te veranderen.

Dus de profs en juryleden doen het allemaal al jaren verkeerd en jij kunt uitleggen hoe het wel moet...?

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:19

Citaat:

Van hetzelfde laken een pak.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:21

Whoknows schreef:
Mireille1970 kun jij in een woord zeggen of twee wat je van de foto's vindt?

Eerlijk Knipoog

Dat vind ik het. Ik weet wat andere ruiters (die op voorterreinen zich voorbeeldig gedragen en altijd publiekslieveling zijn) thuis doen, als er geen fotograaf is. En dat is niet van de laatste jaren.

Ik vind het alleen erg jammer dat er niet eerlijk op gereageerd kan worden omdat ze zich ervoor schamen blijkbaar... iets te verbergen dus... zou je denken.

(en verder kan misschien niet iedereen tussen de regels lezen wat ik ervan vindt, maar waarschijnlijk een heel aantal mensen wel)

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:22

Ulissa schreef:
Citaat:

Dan begrijp je er dus helemaal niets van (en laat Coby het maar niet horen hahahahahaha)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:23

@ LuvdaTossa: wat ik bedoelde was het vetgeschreven gedeelte, vooral de laatste zin vind ik mooi. Over LDR als methode kan ik vrij weinig zeggen omdat ik daar niet bekend mee ben, maar ik geef je gelijk dat het vrijlopende paard er mooier en losser bij loopt, als ik heel stiekum heel eerlijk ben vind ik vrij altijd mooier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:23

Nadir schreef:
Dus de profs zijn verantwoordelijk voor de rijderij van de amateurs omdat ze een zogenaamde voorbeeldfunctie hebben? Verward Fuck de voorbeeldfunctie, je gaat toch ook geen Spiderman of een profesionele motorrijder thuis nadoen?????

De vergelijking van P&P en de verkrachting van een kind kan ik inderdaad niet begrijpen en dat wil ik ook niet eens.

Niet verantwoordelijk.
Iedere ruiter moet zelf kunnen beseffen wat kan en niet kan.
Een voorbeeld functie hebben ze wel. Lijkt me dat ze zich daar ook bewust van moeten zijn.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:25

Citaat:

Dan begrijp je er dus helemaal niets van (en laat Coby het maar niet horen hahahahahaha)

Coby zegt toch ook dat dit niet de manier is.
Laatst bijgewerkt door Ulissa op 28-09-07 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:26

Nadir schreef:
pmarena schreef:

Dus de profs en juryleden doen het allemaal al jaren verkeerd en jij kunt uitleggen hoe het wel moet...?

Het slechte rijden is er altijd al geweest!

Slecht rijden is zonder twijfel iets dat verbannen moet worden, de instructie is vaak naadje... maarrrrrr dat is toch niet de schuld van de topper. Dat is de schuld van het antitalent dat zo nodig wil rijden en starten omdat ze zwarte ponys zo mooi vind...

Men is niet slechter gaan rijden voor meer punten, dat is afgunst als je dat denkt. Meer in de zin van "huh, hun paarden lopen niet in de wei, hebben geen natuurlijke bekapping en snorharen zodat ze zich niet stoten, worden niet dagelijks volgens het boekje uit 1912 gereden, maar krijgen wel winst, en ik niet... maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr mijn pony met dikke haren mag wel in de wei lekker, en dat is veel belangrijker... tja... ga dan niet starten en hou 'm op de wei en in de klei"

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:27

Ulissa schreef:
Citaat:

Coby zegt toch ook dat dit niet de manier is.

En dat het 1 minuut duurde, en dat geloof je toch ook niet...