modie schreef:Het ldr lukt ook allleen maar echt goed, als ze zuiver voor het been en de zit zijn, een halve ophouding en ze buigen zelf op de ldr manier af. Maar als het gedwongen wordt, door alleen maar de handen, of de slof, zal het nooit echt goed kunnen, en zijn. En het echte voor het been zijn, is moeilijker dan je denkt. Maar dat is in de klassieke manier van trainen ook. Felle sensibele paarden zijn ook niet allemaal echt voor het been. Bij de meeste is het ook alleen maar de rem loslaten en bedienen. Maar strak aan een bijzet, zodat ze inderdaad geen kant opkunnen, is volgens mij nooit goed.
Waar het in den beginne in deze discussie mis gaat is bij het feit dat mensen denken dat "te diep", "ldr", "rollkur" en "opknopen aan de longe zoals power" 1 zijn...
Dit zijn 4 totaal verschillende dingen, die elkaar vreselijk bijten...
Daarnaast wordt Cony nu als zondebok gebruikt voor de paardensport in het algemeen, want als dit al nader onderzoek vergt, waarom wordt er dan niet sinds jaar en dag ieder weekend in de B al nader onderzoek gedaan.
Laten we de jury's een schifting maken. Jij rijdt te diep, hup van je paard af, verkopen en op dammen. Jij rijdt te strak, hup van je paard af, verkopen en op dammen. Jij trekt je paard in de krul of erop, hup van je paard af, verkopen en op dammen. Jij zet 'm niet lang genoeg in de wei per dag, hup...
Dan houden we een handje vol mensen met paarden over (ik denk de mensen die ik hier op Bokt tref en lees en het altijd beter weten) en dan is iedereen gelukkig.
Laten we dan niet de springsport vergeten, de military, de endurance én de wielsporen van de cowboy. Want kom op, we gaan toch niet een insider geloven dat ze die wielen niet keihard gebruiken... Immers wat doet ervaring ertoe, wij zien straffe sporen, en dus is het zielig. Want foto's liegen niet.