Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ik vind het erg jammer dat de LID moeite doet om verontruste bokkers op de hoogte te houden, en dat er dan nog eens extra getwijfeld moet worden.
runningkawa schreef:
Cayenne schreef:Ik vind het erg jammer dat de LID moeite doet om verontruste bokkers op de hoogte te houden, en dat er dan nog eens extra getwijfeld moet worden.
ThePast03 schreef:Ik twijfel dus aan het hele verhaal en weiger iemand te beschuldigen, wat tevens ook inhoudt dat ik niemand vrijspreek.
Het zal niet de eerste keer zijn dat de dierenbescherming ernstig de fout in gaat en zeker ook niet de laatste keer.
runningkawa schreef:Ik ben ook voor het aanleren van voetjes geven, wie niet
Maar er komt een paard op een handelsstal recht van de wei, zo in omgang gaat hij wel, maar als je zijn voetjes wilt pakken mept hij hard, gewoon omdat hij het niet kent.
Paard heeft hoeven met scheuren tot ver naar boven, moet dus echt gedaan worden.
Weken/maanden oefenen zit er gewoon niet in voor het welzijn van het paard.
Praam helpt niet, sedalin ook niet altijd, paarden die daar doorheen breken zijn nog veel gevaarlijker dan zo.
En als de smid dan rustig is, niet scheld en vloekt en zo het been wel omhoog krijgt (trekken het wel hoger) paard probeert te meppen maar merkt dat niet gaat en geeft zich over.
En de smid kan ineens bekappen.
Wint geen schoonheidsprijs, maar ik heb het een paar keer gezien, maar de paarden konden het daarna beter hebben dat men aan de voetjes kwam. Omdat ze hadden ervaren dat het eigenlijk niet zo eng was en geen pijn deed.
Dus trauma's er aan over houden...mmmm, valt imo mee.
Maar nogmaals als laatste redmiddel en gewoon uit rust en het paard met het hoofd gewoon los
runningkawa schreef:Hij werd door die handelsstal aangekocht en de vorige eigenaren hadden er idd niks mee gedaan.
Ik ben zelf een groot voorstander van de opfok en zo veel mogelijk paard laten zijn en zo min mogelijk getut, omdat dat vaak resulteerd in verwennen en lastig paarden als men niet weet hoe het moet.
runningkawa schreef:Bij een jonger paard gaat dat echt veel erger fout.
Paard moet leren hoe het zit en leert meteen aan hoe hij over mensen heen kan denderen.
Bij een paard die dat allemaal al wel eens geleerd heeft is dat globaal gezien toch wel beter weer terug te leren.
mii_rocky schreef:SORRY DAT DE BAAS ER NIET BIJ KON ZIJN WAT WE HEBBEN MEERDE PAARDEN WAAR WE MEE BEZIG WAREN
mii_rocky schreef:IK WEET NIET WAT ER GAAT GEBEUREN MET DE HOEFSMIDT MAAR DAT MAAKT ONS OOK NIKS UIT DE BAAS VAN DE PAARDEN DIE REGELD HET WEL
GROETJES LINDA OP DEN DRIES
Nadya schreef:runningkawa schreef:Bij een jonger paard gaat dat echt veel erger fout.
Paard moet leren hoe het zit en leert meteen aan hoe hij over mensen heen kan denderen.
Bij een paard die dat allemaal al wel eens geleerd heeft is dat globaal gezien toch wel beter weer terug te leren.
Ik bedoel dat als een eigenaar een jong paard 3 of 4 jaar op het land laat staan, zonder er iets mee te doen, en hem na die jaren er uit haalt om hem zelf te gaan beleren. Als zo'n eigenaar de eerste 3 of 4 jaar al verpest, verpest hij het na die jaren ook. Snap je wat ik bedoel?
Ik vind dat je een veulen al moet leren om aan de hand netjes mee te lopen en de hoefjes op te tillen. Hoef je er verder nog niets mee te doen (liever niet zelfs), maar dat zijn belangrijke zaken in de rest van zijn leven.
Nadya schreef:Als een hoefsmid mijn paard zo behandeld heeft, kan je er vanuit gaan, dat het mij wel degelijk uitmaakt wat er met zo'n man gebeurt. Ik vind dat heel belangrijk, omdat zulke dingen nooit meer mogen gebeuren.
CCCCorine schreef:Nadya schreef:Als een hoefsmid mijn paard zo behandeld heeft, kan je er vanuit gaan, dat het mij wel degelijk uitmaakt wat er met zo'n man gebeurt. Ik vind dat heel belangrijk, omdat zulke dingen nooit meer mogen gebeuren.
Helemaal mee eens. Degene die ooit zoiets bij een paard van mij uit zou durfen halen, die zou voorlopig nog niet klaar met me zijn. Wellicht bedoelde ze dat het aan de eigenaar van het paard is om stappen te ondernemen?