Swieber komt toch naar huis, update pagina 41

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jiehaaa

Re: Swieber na bijna 2 jaar teruggevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:51

Heling is toch strafbaar?
Een gestolen artikel kopen is net zo slecht als het stelen.

Deze zaak is onvoorstelbaar. Je hebt alle bewijzen in huis, en nog krijg je je paard niet terug.
Mijn vriend zou hem eigenhandig terughalen als het mijn paard betrof, wat nou niet teruggeven? Hier met dat paard!
Maar hoe graag ik hem ook even aan je zou willen "uitlenen" voor dit doel, ik denk dat dat je zaak niet zou helpen.
Wat een ontzettend onsympathieke mensen dat ze hem niet willen terugverkopen aan je. Je zou ze toch he...

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:58

...

dit is toch te gek voor woorden... Waarom hebben die mensen dan in godsnaam contact met je opgenomen...

ik hoop eerlijk waar dat je hem terugkrijgt. Ach gut

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 23:04

Swieb, je bent misschien emotioneel omdat je je kinderen terug naar huis wilt hebben, maar dat is toch logisch, ik denk dat ze mij konden afvoeren, of ik ging haar persoonlijk terughalen, iemand moet het initiatief nemen en wie kan dit beter verduidelijken als iemand die er middenin zit.

Precies, niemand

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 23:13

@jiehaa: mijn man en heel veel vrienden hebben ook al voorgesteld om hem te gaan halen en ergens onder te brengen, maar dat is wat ikniet wil. Ik wil hem legaal terug, met genoeg ophef nu dat het voor anderen makkelijker gaat worden om hun dier terug te krijgen en ze niet door deze hel hoeven zoals wij nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 23:19

ik heb ook veel respect voor je hoe jij dorzet, je hebt hem eindelijk gevonden en krijg je hem niet teruG! Ik snap het ook niet van de nieuwe eigenaren, hoe kunnen die gelukkig zijn met een paard die eigenlijk van iemand anders is die er veel verdriet van heeft? Ik zou dat echt niet kunnen!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 09:16

MSQuincyTE schreef:
sonjim schreef:
Ik begin me langzaam af te vragen of dit normaal is in Nederland, ik dacht altijd dat je paard van jouw blijft als hij gestolen wordt, anders heeft het hele chippen en zoeken absollut geen zin.

Daar zeg je inderdaad iets

Chippen is ter registratie (ze willen weten hoeveel paarden er in Nederland zijn), dat je daar eventueel een gestolen dier mee terug zou kunnen vinden is meer een leuk verkooppraatje. Knipoog Chip, paspoort en volgens mij zelfs stamboompapieren gelden niet als eigendomsbewijs maar zijn enkel ter registratie.

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 09:20

Wat is dan wel een eigendomsbewijs ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 09:32

Beroerd zeg zo iets. Het gaat om een levend wezen en dat maakt het nog emotioneler.

Als ik in de schoenen van die mensen zou staan, jemig je bent dol op dat paard en er goed voor, zomaar terug geven of laten kopen? Echt wel een dilemma. Ik hoop dat jullie er samen uit zullen komen en de gevoelens reden brengen.

Probeer niet meteen met zwaar geschut aan te komen, die mensen hebben misschien tijd nodig om aan het idee te wennen dat hun lieveling eigenlijk bij zijn eigenaren behoort waar hij is weggehaald. Ga je strijden, dan gaat er bij hun een knop om.

De wet proberen te veranderen, zou de enige optie zijn. Neem een goede advokaat die strijdbaar is in het eigendomsrecht. Wellicht komen er regels die mensen zoals jij wat meer rechten gaan geven. De advokaat kan misschien je zoekaktie met fotoos en al je werk er aan vast, aangifte van diefstal e.d. gebruiken om jouw als rechtmatige eerdere eigenaar aan te wijzen, laat de rechter een uitspraak doen.

Hoe zit het met het privaatrecht in het land waar hij nu staat? Ook dat is niet makkelijk, want over de grens werken moet ook mogelijk zijn als 2 rechtsystemen met elkaar in de clinch gaan.

Kopen ter goeder trouw is nooit heling.

IIg weet je nu waar hij is en dat er goed voor gezorgd wordt. Ook een hele opluchting lijkt mij.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 09:46

Natuurlijk zou ik willen dat hij teruggaat, inderdaad waar dient anders het chippen voor. Er zou een soort verplichting moeten komen dat bij verkoop verplicht het chipnummer wordt gekontroleerd.

Waar ik me wel over verbaas (even niet om jou te plagen Swieb) is het feit dat geloof ik een jaar geleden of zo er een heel lang topic geweest is met iemand voor wie het andersom was. Die had een paard of pony gekocht (te goeder trouw) en daar zijn toen voorzover ik het me kan herinneren allemaal rechtszaken over geweest en uiteindelijk mocht ze hem houden (weet helaas niet meer wie de TS was). Toen zat heel Bokt mee te duimen dat ze hem mocht houden en waren alle argumenten die kant op.

Nu is het andersom en dan vindt men ineens dat de huidige eigenaren hem terug moeten geven. Voor beide kanten zijn er nl. argumenten te verzinnen, dus zo zwart/wit ligt het allemaal niet !

Overigens denk ik dat als ik de nieuwe eigenaar was en ik had hem pas sinds november, dat ik dan wél - tegen betaling van mijn aankoopsom uiteraard - hem terug zou geven... Hoeveel pijn het me ook zou doen....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 10:03

Ik vraag me ook idd af hoe de binding met dat paard is door de nieuwe eigenaren. Ze hebben hem sinds december op stal en laten hem rijden en verzorgen door een verzorgster.

Bovendien heeft Swieb ik weet niet allemaal wat in het werk gesteld om haar paardjes te vinden. Haar inspanning is zonder meer te bewijzen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 10:09

zoo dat is vreselijk en wat ziet hij eruit zeg niet echt goed
jammer dat tess nog onvindbaar is.

dat mensen zoiets kunnen doen he en als dan blijkt dat hij van
jou is krijg je hem nog niet terug Boos! %#@#%@#@@%#@

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 10:40

Jeetje Swieb wat een k.u.t nieuws !! Geen andere woorden voor. Maar je bent al 2 jaar aan het knokken, dus geef echt niet op, hij komt thuis, hoe dan ook. Dat hoort !! Dat is het lot !!! En dan kan de wet even in de weg staan nu, maar hij komt thuis !!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 10:59

Ts te gek voor woorden.

Goed dat je mensen/instanties zoals hvn en pieter storms hebt gemaild.

Dit is echt belachelijk.

Niet opgeven hoor swieber, ooit staat swieber zich weer lekker tonnetje rond te eten in je weiland.

Ik ben heel erg benieuwd wat voor reactie je krijgt op je mails, en of ze wat op touw zetten! Hopelijk van wel!

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:30

Hart voor dieren, maandblad gaat in elk geval een stukje plaatsen en een nieuwe oproep voor Tess

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:41

dat is goed nieuws! ik vind het ongeloofelijk dat de mensen swieber niet terug willen geven. als ze hem nog maar zo kort hebben. weten ze wel hoeveel moeite jij hebt gedaan?

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:48

Nou meid heel veel sterkte en ook van onze kant als je hulp nodig heb je pbt maar.

Ik blijf ook van mening dat je iets niet ter goede trouw kan kopen als zijn papieren niet kloppen of er niet bij zitten.

En net wat swieb zeg waarom cantakt opnemen als je daarna niks wil.
Dus de mensen weten wel waar ze mee bezig zijn.

HEt paard is van diegene waar hij van gepikt is en van niemand anders.
Dus daar hoort hij thuis.
Ik vind het gewoon ook tegek voor woorden dat je al eigenaar dus geen enkele rechten heb.
En ja de vraag is zeker waar is chippen dan wel goed voor.
Ach voor het centen kasje van de dokter/staatskast enz.
Maar dus niet voor de eigenaar.

En terug kopen ik zou het niet doen.
Je hebt hem ooit als eens gekocht het is je kind die gepikt is en die zou ik terug halen.

Heel veel sterkte meid

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:50

Ik snap het van hun kant ook wel.. hun hebben hem met goed vertrouwen gekocht en met de gedacht het is nu ONS paard..
het is inderdaad wel een beetje raar als ze de papieren niet hebben..
Maar toen ik mijn pony kocht had ze ook nog geen papieren (chip).. wel stond ze al 3 a 4 jaar op dezelfde manege..

helaas voor hun hoort hij wettelijk nog steeds bij jou.. en ik vind zowiezo in (bijna) elke situatie dat wanneer je paard gestolen is en je vind hem terug, dat de rechtmatige eigenaars hem terug moeten kruigen..

Ik hoop voor je mee swieb

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:01

Swieb schreef:
Wat is dan wel een eigendomsbewijs ?

Dat vraag ik mij dus dan ook af

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:02

Wanneer is de rechtzaak of heb ik hier over gelezen

succes in de moeilijke tijden swieb

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:23

Er is NOG geen rechtzaak, het is nu allemaal lamgzaam aan het lopen. HJet enige wat ik hier nu verteld heb zijn de feiten die ze me vertellen en de kansen die ik maak om hem terug te krijgen.
Wie weet (en daar hoop ik heel erg op) krijg ik iemand als rechter die juist heel erg paardengek is en zich kan inleven.
De wonderen zijn de weeld nog niet uit, en als we niets doen verliezen we altijd.

Of misschien komen die mensen nog tot inkeer, of worden ze omgepraat door deze of gene....

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:24

eigendomsbewijs is als je de aankoop op papier hebt staan.

Alleen het registreren (stamboek etc.) van je paard is niet voldoende.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:27

Deze situatie is inderdaad absurt!!!
het is zeker te bewijzen dat jij al die tijd bezig bent geweest je paarden te zoeken.. dat werkt in je voordeel, je hebt het nooit opgegeven..
Dat deze mensen ter goede trouw een paard hebben gekocht ok... maar ze hebben zeker niet aan hun onderzoeksplicht voldaan in de zin van een (klinische) aankoopkeuring..
anders waren ze wel achter die chip gekomen... blijkt een paard gechipt en de papieren daarvan ontbreken, dan moet er al een belletje gaan rinkelen...
Kom je er daardoor achter dat er iets niet klopt, en dat weten ze want ze hebben je gebeld, dus ze weten dat hij gestolen is.. dan ben je echt niet meer ter goede trouw.. dan hou je willens en wetens een bezit van een ander voor jezelf...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:30

Swieb schreef:
Er is NOG geen rechtzaak, het is nu allemaal lamgzaam aan het lopen. HJet enige wat ik hier nu verteld heb zijn de feiten die ze me vertellen en de kansen die ik maak om hem terug te krijgen.
Wie weet (en daar hoop ik heel erg op) krijg ik iemand als rechter die juist heel erg paardengek is en zich kan inleven.
De wonderen zijn de weeld nog niet uit, en als we niets doen verliezen we altijd.

Of misschien komen die mensen nog tot inkeer, of worden ze omgepraat door deze of gene....

Dus met andere woorden je weet totaal nog niet hoe je staat in deze zaak Ach gut Hopelijk krijg je die paardengek en kun je eindelijk wat rust nemen

En de eigenaren zijn niet bereid om te praten en tot een overleg te komen?

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:39

Het lijkt me stug dat je zo'n zaak kan verliezen, want alles wat je erin hebt gestoken! Z'n rechter ziet echt wel dat jij vel zoekakties hebt gedaan etc. De posters hingen op veen plekken, op internet was het bekend!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:44

Kunnen we niet iets op gang zetten met een hand tekeningen actie?

Wij zijn Voor Om Swieber Terug naar Nederland te krijgen ofzo>?