Paardenhoudster woedend na inval

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Masada
Berichten: 3112
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 01:18

[/quote]

Bovendien worden er hier beschuldigingen geuit: broodfok (waarvan ik dan toevallig wel zeker weet dat dit niet plaats heeft gevonden), dode paarden door te weinig voer, waarvoor je echt wel opgepakt kan worden in verband met laster als je zulke uitspraken niet kunt bewijzen.[/quote]

Het woord broodfok heb ik niet genoemd en al helemaal niet beweerd
Ik heb enkel de vraag gesteld dat ik benieuwd was hoevaak de honden een nestje hadden.
Dus wel eerst goed lezen voordat je mij van laster gaat beschuldigen.
Zo zie je maar dat men alleen leest wat men wil lezen.
En dan dat paard met dat oog.
Ik heb er echt geen woorden voor dat ze ook nog een gebroken been blijkt te hebben toen ze drachtig was.
Zeker ook nog niet behandeld???
Ronduit schandalig om zo met je dieren om te gaan.
In het eerste begin wilde ik Wanda nog geloven, na het zien van de foto's van het oog en de hoeven viel Wanda voor mij al door de mand maar nu ik lees dat ze ook nog een gebroken been heeft gehad vind ik de toevalligheden toch wel te veel.
Er zijn zoveel dingen gaande daar dat het gewoon teveel is om Wanda te geloven.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 01:28

poppekontje schreef:
Het woord broodfok heb ik niet genoemd en al helemaal niet beweerd
Ik heb enkel de vraag gesteld dat ik benieuwd was hoevaak de honden een nestje hadden.
Dus wel eerst goed lezen voordat je mij van laster gaat beschuldigen.
Zo zie je maar dat men alleen leest wat men wil lezen.


Jouw eigen woorden:


poppekontje schreef:
En nog even een vraagje..
Hoevaak hebben de honden daar een nestje??
Ik heb de indruk dat het net als bij de paarden ook een hondenverzamelaarster is. lekker makkelijk geld verdienen..


Je hebt inderdaad het woord broodfok niet letterlijk genoemd maar dat zijn wel degene die makkelijk geld verdienen in de hondenwereld.
Je zegt hier iets belastends wat je absoluut niet kunt bewijzen, ook al zeg je dat het een indruk van je is. Het is en blijft laster.

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 02:01

Ik zal eens even wat recente foto's van de paarden op jullie verzoek plaatsen! Ik had het druk vandaag, maar maak hier wel even tijd voor....
Dit is dus de beruchte Gisela. overigens niet in beslag genomen, vlak voor de geboorte van haar merrieveulen (nu 2 weken oud)
Afbeelding
Dit is de kleine targua, het atactische veulen die ook mee moest, er is verder niks met haar aan de hand. Is gezond, vrolijk en ging gewoon met de groep mee
Afbeelding
Sisi, de 23 jarige norikermerrie (wat last van haar tanden en met pension na jaren gedane arbeid, die ook mee moest:
Afbeelding
Lucky en haar veulen storm
Afbeelding
Afbeelding
die trouwens bij het inladen bijna haar dood tegemoed liep, omdat ze langs de trailer rende (op zoek naar moeders) en bijna de hele drukke weg op schoot!

Ik heb ook op verzoek een fotootje gevonden van vorige week (datum is te checken op koudbloedenforum, waar deze ook geplaatst was!!!)..laster was geen bijvoeding in het weiland, maar ik weet dus niet wat ik al die dagen dat ik hier was, dan heb zitten voeren??. En mocht ik nu zelf die grote baal hooi met de trekker in het land te hebben gezet (die er trouwens nu ook gewoon staan, zoals gewoonlijk), we hadden er per ongeluk foto's van gemaakt, omdat alle paarden dan in een kuddegevoel bij elkaar staan en het gewoon een mooi gezicht is.
Afbeelding
ik samen tussen de melkmerries (achter mij lucky en naast mij bella)
Afbeelding
hier een klein overzichtje van de middagpauze van de paardjes, hier nuska op de voorgrond (trouwens hier geen zeer oog!!!) met haar veulentje...

Niet dat het wat uitmaakt, eindoordeel ligt bij de rechter. En misschien zien er een aantal paarden die mee moesten er niet goed uit, maar ik weet gelukkig het verhaal erachter! ik weet wel dat de paarden hier happy waren zoals het was.....

Ik wil trouwens nog wel even melden dat ik wil verwerpen dat er veel paarden hier dood zouden gaan?? waarop wordt dat gebaseerd? in de afgelopen 2 jaar is er 1 paard doodgegaan, afgelopen maart! Dit paard (stokoud) was samen met de welsh (zie ergens bij de foto's) hier achtergelaten door de eigenaar. Het paard is hier opgevangen en was zo enorm versleten dat de dierenarts hem uiteindelijk uit zn lijden heeft verlost na volle medische verzorging (op rekening van het bedrijf). De welsh staat hier nog gewoon (is alleen wat dampig) en wordt netjes verzorgd, zie wederom zijn foto.....
Afbeelding

Kan trouwens iemand die foto van de hoeven (waar jullie het eerder over gehad hebben ophalen??), want dat kan geen recente foto zijn (ik zag wel een foto van een vos met witte benen, is het die? want dat is dus echt geen paard van NU).....de hoefsmid was er deze week namelijk 2 dagen en dat was ook zo in mei en juni!

Anoniem

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 08:46

Wat een schattige fotoos brechje, maar over die fotoos hebben de meesten het niet.

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 09:04

meng me niet meer in de discussie, de rechter mag inderdaad beslissen.
Over gisela, nee brechje, de merrie staat er helaas niet zo rond bij, daarom weet ik zeker dat het geen recente foto is.
Ik hoop op de beste uitkomst voor de paarden!En dat Wanda hulp krijgt.

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 09:06

hier een klein overzichtje van de middagpauze van de paardjes, hier nuska op de voorgrond (trouwens hier geen zeer oog!!!) met haar veulentje...

Dan zijn deze foto's zeker al meer als 4 weken oud omdat nouska al 4 weken ( ondertussen langer) met dit oog rond loopt zoals te zien is in de topics en verteld door jullie.

Anoniem

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 09:10

Ik vind het erg te lezen dat de grootste paardenliefhebbers op dit forum stelselmatig die fotoos die echt shocking zijn negeren, leuke fotoos blijven plaatsen en maar blijven roepen dat het laster is en dat de paarden zo ontzettend goed verzorgd worden. Juist als paardenliefhebber kun je beter je vriendin bijstaan en vragen hoe het zo ver heeft kunnen komen, zijn er problemen omdat er toch al 10 bijlopen waarmee het niet goed gesteld is. Oude paarden hebben meer zorg nodig. Zijn er rekeningen van paardentandartsen? Hoe gaat zij om met paarden die niet meer goed kunnen kauwen?

Ipv dat jullie je verenigen om Wanda te helpen te zorgen dat zij alles tiptop kan houden, refereren jullie naar een uitje ooit dat het zo goed is daar, de paarden zo tiptop verzorgd, leuke vakantiefotoos. Er is toch kennelijk de afgelopen maanden wat aan de hand geweest. Het is zomer geweest, een bar warme zomer, ook dan hebben de paarden extra aandacht nodig.

Ik vind het stuitend om dan steeds maar die tegenreakties te moeten lezen, alsof wij niet weten hoe een gezond paard er uit moet zien.
De LID is er geweest, de DB, DA's, Justitie bekijkt het. Zoiets gebeurd niet als er niets aan de hand is. Oude paarden zijn idd schraal, spierloos, maar denken jullie ook na over paardwaardig bestaan? Een paard dat niet meer kan eten, zodat hij zo vel over been is dat hij op die manier de winter niet in kan. Hoe denken jullie daar dan over? Zo willen jullie dat toch ook niet voor je eigen paard? Oud is toch geen excuus? Wat nou mooie oude dag op 10 hectare. Nogmaals soep eten met een vork gaat niet. Ook dat is mishandeling, verwaarlozing.

Het is een enorme zorg 50 paarden, zoiets kan je niet alleen, en kuddes op de wei zonder er naar om te kijken, kan dus kennelijk niet. Er is dus wat aan de hand geweest. geldzorgen, privezorgen, etc. Allemaal heel ellendig. Komt haar niet ten goede als haar vrienden nu ineens oude gezellige fotoos gaan plaatsen en roepen dat er helemaal niets aan de hand is, de paarden buikje rond zijn, bergen hooi, allemaal laster. Komt haar echt niet ten goede. Dat geeft dan alleen maar aan dat het dubbel fout zit. Die struisvogelpolitiek schaadt haar naam meer dan dat er een aantal maanden ellende in huize Wanda is geweest waardoor het haar boven het hoofd groeide. Dan staat hulp aan de zijlijn, maar dit is een schot in open doel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 09:13

Ik ben het met Russel eens, dat valt mij ook al geruime tijd op, dacht dat ik er misschien overheen gelezen had maar het valt haar kennelijk ook op

Je kan wel deze foto's blijven plaatsen, maar die rechtvaardigen ECHT NIET wat er op de andere foto's staat.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 09:14

Russel heeft een punt! en zeker het overdenken waard

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 09:22

KiWiKo schreef:
Russel heeft een punt! en zeker het overdenken waard


mee eens

Caira
Berichten: 26090
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 09:36

Ik heb ooit ook in zo'n situatie gezeten, ik heb hetzelfde van dichtbij zien gebeuren. Paarden die de boxen de hele winter niet uitkwamen, die het moesten doen met een arm kuilgras op een dag. Paarden die niet gepoetst, niet gereden en al helemaal niet naar de hoefsmid gingen. En ook ik ben blind geweest, wilde het beste van de situatie maken en hopen op betere tijden. En wat deed ik? Ik die altijd goed voor mijn eigen paarden is en altijd bij anderen helpt om ook daar alles netjes te hebben? Ik hield mijn mond dicht en deed alsof er niets aan de hand was, verdedigde haar zelfs tegenover anderen. Waarom? Het zal een misplaatst gevoel van verantwoording jegens haar geweest zijn. Wat ik wel weet is dat ik spijt heb, enorm veel spijt, dat ik niet eerder aan de bel getrokken heb en duidelijk gemaakt heb wat er aan de hand was. Nu ben ik degene die zich nog steeds na al die tijd schuldig voelt. En ook de paarden zijn de dupe geworden van ik die al die tijd mijn mond dichtgehouden heb.

Leer hiervan dat je altijd een verantwoording hebt jegens de paarden. Zij kunnen niet voor zichzelf zeggen wat er aan de hand is. De foto's spreken voor zich, zelfs 10.000 verdedigende monden kunnen daar niets aan veranderen. 1 mager paard kan, 2 ook nog maar het aantal dat hier staan is gewoon TE veel om te verantwoorden.

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 10:51

// Sjoert


--> oud nieuws
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 27-08-06 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: nieuwsbericht was al geplaatst, dus weer verwijderd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 10:53

Heeft er een paar bladzijden geleden al opgestaan Haha!

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 10:54

hihihi, inderdaad sjoerd!

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 10:56

timokyana schreef:
meng me niet meer in de discussie, de rechter mag inderdaad beslissen.


Dan mag hij ook meteen beslissen wat er met mensen gedaan wordt die zonder toestemming andermans terrein betreden en foto's maken.

Dit valt nl. onder laster en smaad.

En het aangeven van iemand bij de DB uit onzuivere motieven is wel degelijk strafbaar.

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 10:56

Cayenne schreef:
Heeft er een paar bladzijden geleden al opgestaan Haha!


Damn, en ik maar denken goed bij te lezen. Haha!

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 10:58

Sjoert schreef:
Damn, en ik maar denken goed bij te lezen. Haha!


Moderators zijn ook maar mensen Knipoog

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:00

Arabesk schreef:
timokyana schreef:
meng me niet meer in de discussie, de rechter mag inderdaad beslissen.


Dan mag hij ook meteen beslissen wat er met mensen gedaan wordt die zonder toestemming andermans terrein betreden en foto's maken.

Dit valt nl. onder laster en smaad.

En het aangeven van iemand bij de DB uit onzuivere motieven is wel degelijk strafbaar.


Arabesk ik ben het terrein niet op geweest en heb geen foto's gemaakt, diegene van de foto's was toch een ex werknemer volgens jou.Het spijt me maar dat ben IK dus niet, pas even op wie je beschuldigd asjeblieft, en helemaal als je dit onterecht doet.

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:01

timokyana schreef:
Arabesk ik ben het terrein niet op geweest en heb geen foto's gemaakt, diegene van de foto's was toch een ex werknemer volgens jou.Het spijt me maar dat ben IK dus niet, pas even op wie je beschuldigd asjeblieft, en helemaal als je dit onterecht doet.



He zeg ik ergens dat JIJ het terrein bent op geweest?

je felle reactie is op zijn zachtst gezegd opmerkelijk Cool
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 27-08-06 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 11:03

Dames, kunnen we dergelijke opmerkingen gewoon achterwege laten?

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:03

nee arabesk, je hebt mij gequote, een daarbij noem je laster en smaad.Ik zie die dingen niet graag in verband met mijn naam, raar dat je dat niet begrijpt.

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:06

russel schreef:
Ik vind het erg te lezen dat de grootste paardenliefhebbers op dit forum stelselmatig die fotoos die echt shocking zijn negeren, leuke fotoos blijven plaatsen en maar blijven roepen dat het laster is en dat de paarden zo ontzettend goed verzorgd worden.


Ik kan het heel goed begrijpen dat er leuke foto's geplaatst worden. Aangezien het hier heel normaal is om een totaal oordeel klaar te hebben liggen aan de hand van een stuk of 6 foto's, zou iedereen hier anders denken dat er bij Wanda 50 paarden verwaarloosd worden. Op deze manier voorkom je dat deze conclusie getrokken wordt.

Citaat:
De LID is er geweest, de DB, DA's, Justitie bekijkt het. Zoiets gebeurd niet als er niets aan de hand is.

Uit wat ik heb gelezen, is de LID alleen geweest om een paar beesten op te hokken, dat had dus totaal niets met de paarden te maken. Verder is er maar 1 groep die geweest is: dat is de DB, en die neemt dan automatisch een DA mee, en justitie kijkt er dan ook automatisch naar. Maar het is dus niet zo dat er nu 3 groepen zijn die afzonderlijk van elkaar besloten hebben dat dit aangepakt moet worden.

Citaat:
Oude paarden zijn idd schraal, spierloos, maar denken jullie ook na over paardwaardig bestaan? Een paard dat niet meer kan eten, zodat hij zo vel over been is dat hij op die manier de winter niet in kan. Hoe denken jullie daar dan over? Zo willen jullie dat toch ook niet voor je eigen paard? Oud is toch geen excuus? Wat nou mooie oude dag op 10 hectare. Nogmaals soep eten met een vork gaat niet. Ook dat is mishandeling, verwaarlozing.


Dit zijn goede vragen. Vragen die de DB een paar maanden VOOR deze razzia aan Wanda had moeten stellen.

En dan nog iets in het algemeen. Vaak vind ik een ondertoon in reacties als: We doen alsof zij vinden dat die schrale paarden er heel goed uit zien, en dan zijn we lekker makkelijk de held als we roepen dat een schraal paard er niet goed uit ziet.

Niemand hier zegt dat een schraal paard er goed uit ziet. De vraag zou moeten zijn, zoals russel hem al stelt: wanneer moet je een paard laten afmaken?
In plaats van maar te roepen dat het paard er slecht uit ziet. Er is hier niemand die dat nog niet was opgevallen. Maar denk je eens in, als je paard ouder wordt en zo mager als op de foto's. Maar verder hinnikt het nog elke dag vrolijk naar je als je aan komt fietsen bij de wei, draaft het vrolijk rond met z'n maatjes en heeft het nergens last van. Ik zou het in ieder geval niet makkelijk vinden.
Ik zeg trouwens niet dat het met deze paarden ook zo was, want ik heb alleen maar een paar foto's gezien en kan daarop niet zien hoe ze door de wei liepen.

En dan het paard met dat oog: als de DA inderdaad geweest was voordat de DB er was en hij had inderdaad geadviseerd het paard zo te behandelen, vind ik het onterecht dat het paard zo is meegenomen. Was hij er niet geweest, dan was het idd waarschijnlijk een spoedgeval, in ieder geval had er een DA naar moeten kijken.

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:07

timokyana schreef:
nee arabesk, je hebt mij gequote, een daarbij noem je laster en smaad.Ik zie die dingen niet graag in verband met mijn naam, raar dat je dat niet begrijpt.


Jij zegt iets over een rechter en ik ook. Nergens geef ik een connectie over jou en foto's nemen.

Ik begrijp niet waarom je zo fel reageert.

Je reactie zegt meer over jezelf dan over mij Cool

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:13

denk dat de rechtzaak bepaalde mensen een klap in het gezicht gaat geven.
ik heb al in situaties gekomen waar er drie lama's zwaar verwaarloost waren. twee hebben het ter plekken niet gehaald één later toch moeten doodspuiten.
kwam die meneer binnen verwaarlozing hoe wat. die beesten staan toch goed, kijk naar die pony en die hond volkomen gezond.

ik zie echt terug een draad in het verhaal. Kan er niet aan doen maar ik vind het behoorlijk erg. Iedereen maakt fouten is gewoon menselijk, maar de grootste fout die je volgens mij kunt maken is het niet toegeven.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:15

Ik heb in een van de topics ook een oude pony van mezelf als voorbeeld gesteld.Dit diertje van 1.38m is 35jaar oud en is vel over been.Eet 2,5 kg bix per dag en krijgt volop hooi of kuil.Paardentandarts conroleerd hier iedere 3/4 jaar en zij heeft het gebit van een 7 jarige Haha! Vorige week zaterdag heb ik de veearts bij haar gehad omdat ze wat koliekerig was.Haar leeftijd in aanmerking genomen en haar conditie,heb ik de veearts verzocht goed te bekijken of behandelen tegen de koliek wel zinvol was.Toen ik thuis kwam van mijn werk stond madam weer lekker tegen me te hinniken en om eten te bedelen.De DA vond de tijd nog niet gekomen om haar te laten hemelen.Ik zou trouwens geen foto van deze pony op Bokt durven plaatsen........ Bloos
Neemt natuurlijk niet weg dat er eerlijk over dit bedrijf geoordeeld moet gaan worden en dat zal de rechter dan ook ,hoop ik ,gaan doen.