Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wmp2@yahoogroups.com schreef:Here in the USA, it is slightly different in each state, but horse theft is definitely against the law, and if caught, the thieves go to prison. Here in Colorado, as in many of the mountain and western states, we have a system of Brand Inspections under the Colorado State Brand Board, and every animal, equine or bovine must be indivudally inspected by a Brand Inspector, and have a Certificate of Brand Inspection in order to be bought or sold, or transported more than 75 miles. This makes horse theft a little more difficult, but it doesn't stop it. I think I just forwarded a stolen horse notice that was from Montgomery County in Maryland.
Once the pony gets sold and sold again, though, I have no idea how one would trace its identity. Buying stolen property is, of course, also against the law. I guess it's a question of the buyer being very careful, checking references, etc., but even so it would always be possible to unknowingly purchase a stolen pony.
Ruwe vertaling schreef:Hier in de verenigde staten is het enigszins verschillend per deelstaat, maar paardendiefstal is zeker tegen de wet en mits gepakt gaan de dieven naar de gevangenis. Hier in Colorado, als in vele van de Mountain en Western staten, hebben we een systeem van brandmerk inspecties onder de Colorado State Brand Board, en ieder dier, paardachtig of hondachtig moet individueel geinspecteerd worden door een brandmerkinspecteur en een Cerficaat van Brandmerkinspectie hebben om gekocht of verkocht te mogen worden, of zelfs getransporteerd over een afstand van meer dan 75 mijl (120 kilometer). Dit maakt paardendiefstal moeilijker, maar niet stopt het niet. er is onlangs nog een paard gestolen in Montgomery, Texas.
Als een paard vaak doorverocht wordt, weet ik niet hoe de identiteit kan worden nagegaan. Natuurlijk is ook het kopen van gestolen eigendom tegen de wet. Ik denk dat het een zaak is van de koper die heel voorzichtig moet zijn. Referenties natrekken enz., maar zelfs dan is het altijd mogelijk om onwetend een gestolen pony te kopen.
joostvangestel schreef:Hoi Yfande,
en hier komt een probleem. Jij hebt die eigendomsoorkonde en verkoopt je paard. Je "vergeet" de eigendomsoorkonde mee te geven met het paard. Na 10 jaar kom je aankloppen en zeggen dat het paard is gestolen?
Ik weet wel, jij zou dit niet doen, maar je zou zoiets wel kwijt kunnen raken (er zijn wel vreemdere zaken kwijtgeraakt).
Doordat de Wetgeving in de meeste europese landen zo slap is, ben je niet verplicht om die eigendomsoorkonde over te dragen. (En zeker zal er niemand zijn die weten dat ze er om moeten vragen...) En dat is dus feitelijk fout....
Adri schreef:Ter informatie, na lang zoeken heeft Kelly in 2OO4 ontdekt dat Queen een Rheinlander is, ik heb in I995 een kopie ontvangen van de stamboekpapieren, maar werden er toen ook al eigendomsoorkonde afgeleverd ???? of is het nu recent. Ik weet dat Queen verzekerd was, maar heb nooit van de Fokkers een kopie ontvangen van de eigendomsoorkonde. De wetgeving is zo moeilijk op gebied van diefstallen, je mag de dader kennen, hij mag bekennen, en toch kan je het paard niet terugvinden omdat hij zwijgt. Het is niet te begrijpen, Swieber die nu gestolen is, heeft ook een chip in,zoals normaal alle nederlandse paarden, maar toch kunnen zij Belgie binnen, eventueel als slachtpaard, geen kontrole van chip in de slachthuizen van Belgie, bevestigd door zeker vijf slachthuizen, vreemd maar waar.
yfande schreef:Hm.... zie wat je bedoelt, maar tegenwoordig lijkt het me toch dat
alle zaken die het daglicht kunnen verdragen via de bank geregeld
worden, je hebt dan het bewijs dat je het paard van die persoon
(de eigenaar dus) gekocht hebt.
Mij is toen trouwens gezegd dat als ik een paard koop en er een
reële prijs voor betaal ik ter goeder trouw gehandeld heb, daarentegen
als je een paard kopt voor 100 eurie waarvan een blinde met een kruk-
stok ervan uit kan gaan dat dit een louche handel is, dan maak je je
ook nog eens schuldig aan helen.
Citaat:(4) Pferdepass und Eigentumsurkunde
Der Pferdepass und die Eigentumsurkunde gehören zum Pferd. Bei Besitzwechsel ist der Pferdepass dem neuen Besitzer auszuhändigen und bei Tod des Pferdes an die ausstellende Stelle zurückzugeben. Bei Eigentumswechsel sind sowohl Pferdepass als auch Eigentumsurkunde dem neuen Eigentümer auszuhändigen.