Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 20:12

Op zijn insta story waren weer wat foto's verschenen zag ik.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Furst

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 20:54

Ondanks alle ellende, vind ik dat het paard nog wel normaal oogt. Of ben ik de enige die dat wat ziet (hoopt te zien)?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 20:57

Ik vind zijn poot echt flink opgelopen. En daar begint de ellende al, want om dat vocht weg te krijgen moet hij bewegen. Maar als je bedoelt dat hij niet opgetrokken staat, dat viel me ook op.

Ik ben heel erg benieuwd hoe dit eruit ziet onder het verband. Weet iemand of het gewricht nou ook open lag?

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 21:04

Furst schreef:
Ondanks alle ellende, vind ik dat het paard nog wel normaal oogt. Of ben ik de enige die dat wat ziet (hoopt te zien)?

Ik vind hem er ook nog goed bij staan, zeker omdat hij ook nog steeds oortjes naar voren heeft. (ook op eerdere foto's/ filmpjes) Met wat hij heeft meegemaakt lijkt hij het goed te doen.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 21:05

journee schreef:
Furst schreef:

Ik vind hem er ook nog goed bij staan, zeker omdat hij ook nog steeds oortjes naar voren heeft. (ook op eerdere foto's/ filmpjes) Met wat hij heeft meegemaakt lijkt hij het goed te doen.

Dit vind ik ook idd. Had een veel ongelukkiger paard verwacht.
Maar toch. Zo lang op deze manier kan nooit goed zijn voor dat been.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 21:06

Wie weet hoeveel pijnstillers erin gepompt worden.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 21:07

Ik bedoelde zoals Journee eigenlijk. Zijn hoofd en zijn mimiek. Ik zie eigenlijk niet echt een painface.. En Utixo, het gewricht lag niet open. Er zijn foto's van het been en hoe ik me kan herinneren was eht gewoon een schram met bloed

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 21:08

Utixo schreef:
Ik vind zijn poot echt flink opgelopen. En daar begint de ellende al, want om dat vocht weg te krijgen moet hij bewegen. Maar als je bedoelt dat hij niet opgetrokken staat, dat viel me ook op.

Ik ben heel erg benieuwd hoe dit eruit ziet onder het verband. Weet iemand of het gewricht nou ook open lag?

Er was wel een wondje op de kogel. Maar hoe zie je opgelopen been? De zwachtel zelf is natuurlijk extra dik voor stabiliteit tijdens vervoer...

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 21:42

Neem aan dat hij op een retegoede pijnstiller staat. Ik hoop oprecht dat het paard ook een goede reis heeft alleen kan ik het me niet voorstellen dat hij dalijk niet nog slechter in Frankrijk aankomt we zijn dan meer dan een week verder toch

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 21:45

journee schreef:
Utixo schreef:

Er was wel een wondje op de kogel. Maar hoe zie je opgelopen been? De zwachtel zelf is natuurlijk extra dik voor stabiliteit tijdens vervoer...

Er was wel wat meer dan een wondje op de kogel.

Afbeelding

Afbeelding

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 21:50

Ik vind hem er inderdaad ook wel happy en zonder painface uit zien, en inderdaad mooi op gewicht en niet opgetrokken. Ik weet niet of het been echt gezwollen zit, ik vermoed dat er toch wel iets van spalk zal rond zitten?

Op 3 benen staan is inderdaad niet zo gezond voor de andere benen, maar ik had eens een merrie die door een niet ontdekte hoefzweer (dierenartse bleef beweren dat ze geen pulsatie voelde dus dat het geen zweer kon zijn) 3 weken letterlijk op 3 benen rondgelopen heeft, ze galoppeerde zelfs zo (ze had net een actief jong veulen). Paard had wel wat verzuring in bloedonderzoek, maar verder nooit iets van gemerkt.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 21:50

Blij met de foto’s van Furion.
Jammer dat er inmiddels over knol en poot gepraat wordt.
Zal wel onder het mom van “ mij laat het koud “ zijn…… maar toch jammer.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 22:02

Ik word niet zo heel vrolijk van die foto waar hij zijn been zo naar achteren ontlast. Dat ziet er niet goed uit. Voor de rest lijkt hij er inderdaad wel oke bij te staan. Maar pfft.. die zijn nog wel een paar dagen onderweg vrees ik.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 22:07

Oh ja tuurlijk, kun je daar je niet bestaande centen aan gaan uitgeven nog extra. Goed idee.

:')
Moderatoropmerking:
screenshot van foto verwijderd

En dat t paard niet 100% goed erbij staat qua houding is ook niet gek natuurlijk maar ik vind het ook enigszins een positievere update als ik verwachtte maar ja de reis is nog lang zat nu…

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 22:10

Pffff.. Wat een rare vent is het toch. Vind het echt zielig voor dit paard.

Moest ook even denken, als het paard dan zo verdoofd zou zijn voor de pijn, lijkt me dan niet logisch dat hij er zo bijstaat, maar eerder suf idd? Of zeg ik domme dingen?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 22:18

Het valt mij echt mee hoe het paard erbij staat op deze foto's.
Of het komt door goede pijnstilling of een goed aangelegde spalk of wat dan ook, paard lijkt redelijk comfortabel.

DP, het kan zijn dat deze wagen überhaupt geen laadklep heeft. Is misschien wel dusdanig laag dat ze er zo opstappen. Als het stalgebouw iets hoger ligt zou het paard er, in theorie, zo in kunnen lopen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 22:25

Hm, ik vind het paard op het eerste oog nog best fris uit de ogen kijken.
Maar...we weten ook allemaal hoe hard een paard voor zichzelf kan zijn dus zeker weten of hij (relatief) pijnvrij is, weten we niet.

Laten we hopen dat hij snel geholpen kan worden, op welke manier dan ook om het hem comfortabel te maken.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 22:34

BigOne schreef:
journee schreef:

Er was wel wat meer dan een wondje op de kogel.

[ [url=m/hMiiOq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/njXQ75.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gezien de ernst van de breuken had ik eigenlijk ernstiger verwondingen aan de buitenzijde verwacht.

Weer jij of de rontgenfotos in dit topic inderdaad van dit paard zijn?
Of horen er andere foto's bij, met minder versplintering en zijn de foto's puur als illustratie van de locatie van de breuk gebruikt?

Compleet verbrijzeld geeft natuurlijk een ander perspectief op herstel tot pijnvrij dan één of twee eenvoudige enkelvoudige breuken.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 22:35

Nieuwste story op z’n Instagram is ook weer heerlijk dramatisch :Y)

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 22:37

Grote neusgaten kunnen teken van pijn zijn (maar kan ook momentopname zijn, misschien aan het hinniken). Hengst op vreemd terrein met oren naar voren zegt nog weinig. Knie lijkt opgezet (boven bandage). Dus heel erg blij wordt ik hier niet van. Maar had uiteraard nog erger gekund.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 22:38

Dit is een van de foto’s van het paard, anderen staan volgens mij ook in het topic.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 22:39

Raineri schreef:
Nieuwste story op z’n Instagram is ook weer heerlijk dramatisch :Y)

Bizar

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 22:41

7ofhearts schreef:
Blij met de foto’s van Furion.
Jammer dat er inmiddels over knol en poot gepraat wordt.
Zal wel onder het mom van “ mij laat het koud “ zijn…… maar toch jammer.

Gaan we daar nu over vallen? Mijn eigen paarden hebben ook koppen en poten, en worden vaak zat knol genoemd. Laten me alles behalve koud, maar ik geloof niet dat de paarden er wat van vinden hoe we de ledematen noemen. Dus als ik het hier over een poot heb, is dat alles behalve denigrerend.

Ik vind hem boven het verband opgelopen. Misschien is het de foto, maar ik vind zijn bovenbeen vol. Wat heel logisch is, onder het verband kan het vocht nergens heen, dus het komt omhoog.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 22:56

Gaat mentaal steeds slechter denk
Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 22:58

Dit begint best een beetje eng te worden zo.. >;)