[BLOG] Mongol Derby 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:21

Niet handig van Devan, nu zit ze vast op HS21. AC en AN kunnen er nog voor kiezen om HS21 te verlaten.
De voorhoede heeft nu al 750 km afgelegd.

Ivm het veld niet te breed te laten worden, wordt onder andere Rouke weer voorruit gereden;
https://twitter.com/mongolderbylive/sta ... 9792678912

Hinke heeft er alweer 120 km op zitten, wow! Hopelijk haalt ze HS20 nog.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:28

Caoilfhinn schreef:
Ik ben zelf endurance ruiter, en mijn achterwerk is heel wat kms gewend, maar de lokale zadels deden pijn. Geen idee hoe mijn ouders dit volhielden. Het zullen vast de geweldige omgeving en de fantastische ontmoetingen onderweg zijn geweest. Voor een ieder die de kans krijgt, doen!
Respect voor je ouders!
Wie weet ooit. Volgens mij ben ik nog te pussy voor de milde versie, mijn vriend zou er geen moeite mee hebben.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:29

Oh Novalues, waar ik ook nog benieuwd naar was. In hoeverre zijn deze paarden eigenlijk al ingereden? Zijn dit al paarden die al jaren gereden worden of zijn ze voorafgaand aan de derby uit de kudde getrokken en is er iemand een keer opgeklommen?

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:33

Ik heb me er ook over verbaast dat Devan weer een penalty te pakken heeft. Snap dat ze graag wil winnen, maar sympathie wint ze er niet mee. En ook ik heb inderdaad wat gelezen over maximaal 3 vet penalties toegestaan. Weet iemand wat er gebeurt als dat overschreden wordt? Word je dan gediskwalificeerd?

En Hinke is weer lekker op dreef vandaag! Ik hoop dat Rouke zich na haar vooruitplaatsing weer lekker in de derby komt te zitten en lekker kan genieten van het avontuur ipv dat het in haar hoofd blijft malen. Lijkt me mentaal best een tegenvaller. Maar misschien vul ik nu te veel in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:37

Meile schreef:
Ik heb me er ook over verbaast dat Devan weer een penalty te pakken heeft. Snap dat ze graag wil winnen, maar sympathie wint ze er niet mee. En ook ik heb inderdaad wat gelezen over maximaal 3 vet penalties toegestaan. Weet iemand wat er gebeurt als dat overschreden wordt? Word je dan gediskwalificeerd?

En Hinke is weer lekker op dreef vandaag! Ik hoop dat Rouke zich na haar vooruitplaatsing weer lekker in de derby komt te zitten en lekker kan genieten van het avontuur ipv dat het in haar hoofd blijft malen. Lijkt me mentaal best een tegenvaller. Maar misschien vul ik nu te veel in

:)

Afbeelding

Meile

Re: [BLOG] Mongol Derby 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:40

Thanks voor je uitleg, duidelijk!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:41

Wouw dus nog een penalty en ze is gediskwalificeerd. "We will have no discretion to "let you off" if 4", dus ze gaan hem dan ook geven als het verdiend is begrijp ik hier uit ook al ben je dan gediskwalificeerd. Geen pardon dus.....
Ben benieuwd waarom ze de 3de heeft gehad, vind dat niet echt slim.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:42

Tja en AC en AN mogen wel door. Geen slimme zet van DH.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:43

Foto komt van hun Twitter, ik had hem opgeslagen om later is door te nemen :) Deze stond er ook bij:
Afbeelding

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 12:44

Selka schreef:
Tja en AC en AN mogen wel door. Geen slimme zet van DH.

Sowieso geen slimme zet natuurlijk. Ongeacht welke positie ze heeft. Maar als dit haar derde is zou ze dus eigenlijk 4 uur moeten krijgen? Heb het meteen even nagevraagd op Twitter.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:45

Maar heeft Devan 3 vet penalties te pakken? De tweede penaltie was toch omdat ze iets te laat bij een hs was? Want die diskwalificatie gaat toch met name om vet penalties?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:48

Maar moet ze dan nu geen 4 uurs straf krijgen als het de derde keer is? Of lees ik dat verkeerd?
In het bericht staat 2 uur.
Edit; lees nu de berichten hierboven. Dat zal het dan verklaren Rocamor.

AC en AN zijn begonnen aan hun voorsprong.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:50

Dit hele gebeuren is niet zo goed voor m'n algemene arbeidsproductiviteit := :))

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:50

Ja dat las ik inderdaad ook, dat de 3e vet penalty een 4 uurs penalty zou zijn. Maar inderdaad is dit dan misschien niet haar derde vet penalty. Eén was inderdaad voor te lang doorrijden, volgens mij gecombineerd met een vetpenalty zelfs (2 uur en 8 min).

Psychologisch een goede zet van AC en AN om nog te vertrekken. En ik lees dat ze ook daadwerkelijk gaan vertrekken en buiten zullen gaan slapen.

Wat doe je eigenlijk als je een paard hebt dat af blijft gaan en het dus moeilijk wordt om het laatste stuk te stappen of in een rustig galopje binnen te komen? Stap je dan af en wandel je het laatste stuk binnen met je paard?
Juist als ik zo vooraan zo rijden, zou ik geen enkel risico nemen denk ik.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:56

Grit schreef:
Maar moet ze dan nu geen 4 uurs straf krijgen als het de derde keer is? Of lees ik dat verkeerd?
In het bericht staat 2 uur.
Edit; lees nu de berichten hierboven. Dat zal het dan verklaren Rocamor.

AC en AN zijn begonnen aan hun voorsprong.

Ik weet niet of het zo is hoor. Vandaar ook de vele vraagtekens in mijn bericht. :o

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:57

Wat zou Hinke aan het doen zijn? Zie (afwijkende?) lijn nr boven.

Het is idd niet goed voor de arbeidsproductiviteit :D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 13:00

Willekes schreef:
Wat zou Hinke aan het doen zijn? Zie (afwijkende?) lijn nr boven.
Volgens mij een bochtje om een bergkam heen. Haar stip zit nu weer op de lijn richting het HS, maar de tijd lijkt tekort om het te halen.
Laatst bijgewerkt door Grit op 13-08-18 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

xAndrea96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 13:01

Ik volg de Mongol derby nu ook al een paar jaar en aangezien ik in Australië woon ben ik best trots op hoe AC & AN bezig zijn. Volgens mij hebben ze ook nog geen enkele vet penalty gekregen, tegenover de 3 van DH.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 13:05

Vandaag is het inderdaad vreselijk... Ik ben in ieder geval de weg kwijt in de penalties. Hinke gaat goed inderdaad. Volgt de weg om de bergkam heen. Hopelijk voor acht uur op HS20. Rouke is volgens mij net in een auto gestapt om zich bij het volgende HS af te laten zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 13:12

Wat is MG aan het doen? :+

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 13:18

Nee Chris, dat ben ik met je eens. Ben benieuwd of dit voor Devan een grote mentale klap is. Voor het eerst op achterstand. Ze kan in ieder geval niet meer te hard van start want dan heeft ze weer een penalty te pakken bij aankomst op een HS.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 13:25

Anoniem schreef:

Ik vermoed een (enkeltje) UB voor het ziekenhuis of een ander noodgeval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 13:30

Novalues schreef:
Anoniem schreef:

Ik vermoed een (enkeltje) UB voor het ziekenhuis of een ander noodgeval.

Oooooh sh*it ik heb denk ik gemist wat er gebeurt is dan.. :oo

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 13:31

Ik kan er ook geen bericht over vinden, maar de lijn wijkt we heel scherp (en snel) af.

Ai, Hinke nog net een stukje voor het HS.

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 13:32

Novalues schreef:
Ninette schreef:
Wat ik me afvroeg staan er op elk hs 40 paarden klaar? Dan heb je meer als 1000 paarden die eraan mee doen? Dat is wel erg veel....

Op elk HS staan meer dan 40 paarden. Dus inderdaad, meer dan 1000 paarden. Alle paarden worden voorafgaand aan de wedstrijd geselecteerd, gekeurd, foto van genomen, aantekeningen van gemaakt zodat ze zeker weten dat ze te maken hebben met gezonde dieren. Het is best een organisatie, die Mongol Derby.

Chris, weet jij ook of je als vrijwilliger kan helpen? Ik zie mezelf nooit de rit rijden, maar helpen zou ik super leuk vinden :D