Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ricie schreef:Zoals al zo vaak gezegd, dit is dus niet te voorspellen!
enjoymyhorse schreef:Ricie schreef:Zoals al zo vaak gezegd, dit is dus niet te voorspellen!
Daarom ook in een straal van (geen idee hoe ver een vlucht gaat) alles in kaart brengen, controleren en eigenaar om toestemming vragen.
Ja veel werk maar jullie willen landen op iemands eigendom.
Hoppen is overlast dus hop maar in 1 beweging naar beneden. Als je alle weides in kaart hebt kan dat best.
Of zijn jullie te bang dat je maar erg weinig toestemming geregeld krijgt?
Ja dan wordt landen moeilijk.
enjoymyhorse schreef:Maar veel mensen in het buitengebied weten wel beter.
enjoymyhorse schreef:Leuk zo'n kaartje als ze er niets mee doen.
Bij de buren zijn al dieren verongelukt.
Hier komen ze vaak laag over toch staan er paarden.
Dus dat kaartje is leuk om de passagiers te laten zien hoe geweldig ze zijn. En die geloven dat dan blijkbaar. Net als jij en je moeder.
Maar veel mensen in het buitengebied weten wel beter.
En op dat kaartje van niet welkom om te landen is echt niet van te voren gevraagd. Maar puur omdat ze bij een landing mot hebben gekregen met de landeigenaar.
Hier in de buurt is namelijk nog nooit een piloot geweest met die vraag hoor.
Dus je verdediging slaat nogal ver van de werkelijkheid.
Palmera schreef:Ik lees hier toch echt wel meer negatieve verhalen. Dus om nou te beweren dat dáár geen greintje waarheid inzit, maar alleen in jouw positieve ervaring, gaat ook een brug te ver.
enjoymyhorse schreef:Ik zal niet spreken over heel Nederland. Heb ik ook niet gedaan. Ik haal steeds onze buurt aan.
enjoymyhorse schreef:Ja veel werk maar jullie willen landen op iemands eigendom.
Hoppen is overlast dus hop maar in 1 beweging naar beneden. Als je alle weides in kaart hebt kan dat best.
Of zijn jullie te bang dat je maar erg weinig toestemming geregeld krijgt?
Ja dan wordt landen moeilijk.
enjoymyhorse schreef:Leuk zo'n kaartje als ze er niets mee doen.
Bij de buren zijn al dieren verongelukt.
Hier komen ze vaak laag over toch staan er paarden.
Dus dat kaartje is leuk om de passagiers te laten zien hoe geweldig ze zijn. En die geloven dat dan blijkbaar. Net als jij en je moeder.
Maar veel mensen in het buitengebied weten wel beter.
Citaat:En op dat kaartje van niet welkom om te landen is echt niet van te voren gevraagd. Maar puur omdat ze bij een landing mot hebben gekregen met de landeigenaar.
Palmera schreef:Maar het probleem is die 15%. 15% heeft vee door draden, in sloten, hooi oogsten plat, sporen van banden in een vochtige wei, etc, etc.
Dat is 14% teveel! Zeker omdat het niet netjes opgelost word en de gedupeerden met (financiële) schade zitten waar niets aan word gedaan.
Stel je toch eens voor dat 15% van de automobilisten mag parkeren waar het ze uitkomt! Jouw tuin, mijn tuin, de honden uitlaatstrook, het sportveld, de speeltuin. Snap je hem? E
En, om eerlijk te zijn denk ik dat er meer dan 15% moeite heeft met ballonvaarders.
enjoymyhorse schreef:Als jij bij veel leest alle ja dan zijn we snel uitgepraat.
Maar er staat geen alle.
Citaat:Dus wie generaliseert nu?
cobiie schreef:Je hoort hier hoofdzakelijk natuurlijk enkel de verhalen waarbij het niet netjes verloopt.
Alle ballonnen die hoog over gaan en niet bij jou of bij kennissen landen ga je ook niet prijzen dat ze dat zo goed doen.
Ricie schreef:Dat hoor je mij/ons toch niet zeggen? En ik heb zo een beetje het idee dat er ook wel wat meegesleept wordt of dat er gewoon totaal niet open gestaan wordt voor een normale communicatie en een normaal gesprek hier....en ja hier op bokt heeft miss een merendeel negatieve ervaring. Maar ik denk dat als je het boj de gelande boeren gaat vragen en eens een tijd met ons mee zou gaan. En de boeren en omstanders etc om meningen vraagt. Dan denk ik dat 85% positief is en miss 15% negatief....dat is bij meerdere bedrijven waar ik gelopen heb mijn ervaring.
Dan ga ik me toch afvragen....of het niet gewoon grotendeels een bokt kwaaltje is....
enjoymyhorse schreef:Ja ik heb de rest ook gelezen.
Maar als jij door zulke bril aan het lezen bent maakt het niets uit wat ik nog type.
Dan heb jij je mening toch al gevormd, ook al klopt er niets aan.
Dan hou ik me daar verder buiten en steek daar ook geen moeite in.
Dit berichtje als antwoord vind ik dan eigenlijk zelfs al te veel, maar vooruit maar.
enjoymyhorse schreef:En op dat kaartje van niet welkom om te landen is echt niet van te voren gevraagd. Maar puur omdat ze bij een landing mot hebben gekregen met de landeigenaar.
Niello schreef:Misschien moeten we bedrijven die overlast geven, hier met naam en toenaam maar gaan noemen Dan.