Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special *Update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:57

easygoing schreef:
Tot zover dus het Totilas-tijdperk.

Heb er gemengde gevoelens over.
Zou hem zo graag weer zien willen schitteren zoals vroeger maar ben ook zo blij dat er nu eindelijk voor het paard gelozen is.

dan moet je naar youtube...daar schitterde hij echt met edward gal.

Ayasha
Blogger

Re: Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:59

eerst een hoop gemauw dat ze hem met rust moeten laten en op pensioen moeten sturen, gaat ie op pensioen, komt er gemauw dat ze een afscheid willen.... Sjezus.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:18

Goede beslissing, ben blij dat ze hebben gekozen om hem uit de sport te halen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:23

Jammer voor de sport, het zal Totilas zelf niet uitmaken zolang hij maar goed wordt verzorgd.
Hopelijk zijn zijn nakomelingen goede paarden zodat de naam Totilas iets moois blijft betekenen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:46

Ayasha schreef:
eerst een hoop gemauw dat ze hem met rust moeten laten en op pensioen moeten sturen, gaat ie op pensioen, komt er gemauw dat ze een afscheid willen.... Sjezus.

Word jij nooit moe van je eigen negativiteit? :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:53

Het zou je kunnen verbazen wat voor positief mens ik in werkelijkheid ben. :D
Doe alleen niet aan doekjes er rond draaien.
Mooi toch dat ze besloten hebben gewoon lekker met 'm te gaan knuffelen ipv te sporten.
Dat laatste blijkt toch geen succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:17

Vind het ook een redelijk fijn bericht, want ik kan mij het knuffelen niet echt voorstellen als ze letterlijk het laatste zaadje nog uit hem gaan persen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:18

ik herinner me dat Ann Kathrin (ik weet niet goed hoe je haar naam schrijft dus mijn excuses als het mis is) over hem sprak als een penny meisje dat haar eerste pony kreeg dus volgens mij gaat die het zo slecht nog niet eens krijgen. :)
Ik hoop het iig, elk paard verdient een leuk leven. :)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:25

Jannepauli schreef:
Wat wordt hier weer een kolder uitgespogen door onze belgische vriendin - je zou bijna denken dat ze zowel in de Harskamp én bij de familie Rath 24/7 aanwezig is geweest. Schei eens uit met dit geratel en vooral met de gotspe dat je sommige schrijvers trakteert op ' moet ik dat maar aannemen'.. Ja, ik zou zeggen dat als we jouw insinuaties moeten verduren, je dan ook maar de speculaties van anderen moet aannemen.

Het enige wat ik dan denk. Je kunt het aannemen of even opzoeken, maar ik ben aan het werk. Haha

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:28

Enige wat ik vind was een interview over de keuring toen hij erkend werd. Verder niks. :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 08:43

Nou ik vind het toch eerlijk ook wel wat naief om te denken dat een paard als Totilas voor miljoenen wordt gekocht zonder dat er ook maar een dierenarts bij komt kijken. Los daarvan is het idd nodig voor de verzekering en die zal er echt wel zijn.
Wat dan weer niet betekend dat de koop niet door gegaan zou zijn als er ook maar een bemerking op papier staat.
Los daarvan, wat is dat nu nog van belang, die koop is al jaren geleden gesloten, hij loopt nu echt niet meer te kreupelen om iets wat hij bij de verkoop al had.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 08:54

Daar heb je het toch niet helemaal bij het juiste eind. Enige dat bekend is, is dat Totilas voor aankoop gekeurd is, niet wat de uitkomst was van die keuring ;)
Hij zal niet het eerst toppaard zijn die niet 100% goed wordt gekeurd, en ondanks bemerkingen voor een topbedrag wordt verkocht.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:30

Jaime_ schreef:
Daar heb je het toch niet helemaal bij het juiste eind. Enige dat bekend is, is dat Totilas voor aankoop gekeurd is, niet wat de uitkomst was van die keuring ;)
Hij zal niet het eerst toppaard zijn die niet 100% goed wordt gekeurd, en ondanks bemerkingen voor een topbedrag wordt verkocht.

En de vraag bij zo'n aanschaf (en dus ook bij de keuring) is ook: wat wil je uiteindelijk met het beestje?

In eerste instantie ligt bij Totilas het antwoord voor de hand: prijzen winnen, sportief succes. En dan moet het beest toch (bijna) 100% OK zijn.

Het kernwoordje in deze is volgens mij "BIJNA". Immers, het echte cashen met succesvolle paarden volgt pas later, op het moment dat er gefokt gaat worden. En voor de fok is 100% gezondheid zeker geen absolute voorwaarde.

Het mooiste voorbeeld hiervoor zijn wellicht de Cassini's.

Cassini 1 verdiende in zijn actieve carriere als springpaard volgens de Duitse Wikipedia minder dan DM 300.000,00 (da's ongeveer Euro 135.000 voor de jongeren onder ons). Je kunt op je vingers uittellen dat 'ie als fokpaard een veelvoud daarvan verdiend heeft. Immers: zelfs als het dekgeld slechts Euro 500 is (en ik gok dat het veeeeeeel meer is geweest), dan heeft 'ie met 270 dekkingen al net zoveel verdiend als met zijn springcarriere. Maar er lopen toch echt veel meer Cassini 1 afstammelingen rond dan 270. Veel, veel, heeeeel veel meer.

Het verhaal van Cassini 2 is nog spectaculairder in dit licht: #2 heeft nooit in de wedstrijdsport vanwege een blessure op jonge leeftijd. Afgekeurd dus. 100% ONgeschikt. Verdiensten in de sport: 0. Maar wel genetisch zeer gelijkend op #1 (97+% meen ik) en dus is er in de fok een godsvermogen mee verdiend.

Kortom: een keuring is belangrijk, maar vooral in relatie tot wat je commercieel gezien uiteindelijk wil met het beest.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:41

anneliesdj schreef:
Nou ik vind het toch eerlijk ook wel wat naief om te denken dat een paard als Totilas voor miljoenen wordt gekocht zonder dat er ook maar een dierenarts bij komt kijken. Los daarvan is het idd nodig voor de verzekering en die zal er echt wel zijn.
Wat dan weer niet betekend dat de koop niet door gegaan zou zijn als er ook maar een bemerking op papier staat.
Los daarvan, wat is dat nu nog van belang, die koop is al jaren geleden gesloten, hij loopt nu echt niet meer te kreupelen om iets wat hij bij de verkoop al had.
Ach....wat een gek ervoor geeft toch?Al stond er een heel a viertje vol met bemerkingen,als iemand hem persee wil kopen en het geld heeft liggen,kopen ze hem gewoon....de bedoeling was om goud binnen te slepen dat ging alleen niet door

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:51

Ik moet dan weer denken aan de Eurocommerce paarden.
Als je die rapporten moest geloven was het een wonder dat die überhaupt nog op hun benen stonden... en toch springen ze een aardig eindje rond.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:55

Schockemole heeft teveel geld om op te maken.
Dus het risico, wat hij (misschien) met Totilas nam( mocht hij niet 100%zijn geweest) doet hem zakelijk misschien wel wat. Maar hij eet er geen biefstuk minder door hoor :)
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 19-08-15 11:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:55

En diezelfde Eurocommerce liet er ook paarden op staan, die later onder een ander wel 1.60m sprongen.. Maar inderdaad wel minder lang meeging dan hun top paarden ;)

Sommige mensen hebben er gewoon een ontzettend goed oog voor en die kopen bewust een risico. Of Totilas nou goed was of niet maakt niet uit. Hun hadden er het geld voor over of er nou risico was of niet en hun besloten de gok te nemen.

Overigens gebeurt het ook vaak zat in de basis sport dat paarden het ineens niet meer doen, ziek worden, kreupel worden etc. etc. Hier word het alleen groot uitgemeten omdat het een bekend paard is. Maar verder gebeuren dit soort dingen waarschijnlijk wel dagelijks. Paarden zijn nou eenmaal geen goede investering. Het kan heel lang goed gaan, maar je kan er uiteindelijk ook op failliet gaan ;)

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:03

Inderdaad, wat er uit een keuring komt boeit hen niet meer. De prijs hangt af van de prestaties en wat zijn de verwachtingen. Ze zullen geen toppaarden laten gaan voor een appel en een ei omdat hij een 3 op de foto's heeft of een ocd of zelfs KS. Zolang ze aan de praat zijn en presteren, dat is het voornaamste voor die mannen.
Afkeuren op foto is voor paarden uit de middenklasse.
Ook vind ik heel het keuren beetje overroepen hoor, maar dat is een andere discussie

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:08

Sunrise19 schreef:
En diezelfde Eurocommerce liet er ook paarden op staan, die later onder een ander wel 1.60m sprongen.. Maar inderdaad wel minder lang meeging dan hun top paarden ;)

Sommige mensen hebben er gewoon een ontzettend goed oog voor en die kopen bewust een risico. Of Totilas nou goed was of niet maakt niet uit. Hun hadden er het geld voor over of er nou risico was of niet en hun besloten de gok te nemen.

Overigens gebeurt het ook vaak zat in de basis sport dat paarden het ineens niet meer doen, ziek worden, kreupel worden etc. etc. Hier word het alleen groot uitgemeten omdat het een bekend paard is. Maar verder gebeuren dit soort dingen waarschijnlijk wel dagelijks. Paarden zijn nou eenmaal geen goede investering. Het kan heel lang goed gaan, maar je kan er uiteindelijk ook op failliet gaan ;)

Dat zal dan een weloverwogen beslissing zijn van eurocommerce om er niet op in te gaan.
Maar uiteindelijk is het gewoon zaken doen. Kunnen we onze investering eruit halen of niet.
Bij Totilas zal er ook wel over nagedacht zijn. Rath zijn naam is serieus op de kaart gezet. Bij sommige positief en bij andere negatief. Maar dat is ook publiciteit.
Ging natuurlijk beter geweest zijn dat hij de periode dat hij Toti reedt dat hij gepresteerd had, maar goed het is niet anders.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:09

slechte reclame is ook reclame en als dat jong met zijn andere paarden gaat presteren zullen ze zijn naam iig beter onthouden nu.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:21

Uiteindelijk is het allemaal speculeren en is elke aankoop van een paard een risico. Maakt dan niet uit of dat Totilas is of die boerenknol van op de hoek.

Ik vind het alleen wel jammer dat er zo slecht gesproken word over deze mensen. Dan kan je over elk topsport bedrijf wel zeuren, want overal is wel iets wat niet in iemands straatje past.

Paarden van 10miljoen zet je niet zo even op de wei, zeker niet als het een blessure gevoelig paard is of als er al wat uit de keuring kwam waardoor het niet slim was. Hoe het ook zal zijn in de paardensport zal je het nooit goed kunnen doen. Op geen enkele manier ;)

Of dit nou topsporters zijn of onderling op bokt, altijd is er wel iemand die commentaar heeft op een ander. Deze mensen dachten nou eenmaal een sprookje te kopen en kwamen thuis met een nachtmerrie.

Weet je hoe vaak dit in de basis sport gebeurd? Een goede kopen en dan maar hopen dat zoon of dochter er wat mee bereikt? Zelfs ik heb talentvolle paarden gereden omdat gehoopt werd dat dat mijn tekortkomingen misschien zou verbloemen :)

En hierin ben ik niet de enige dus snap ook niet waarom er zo raar gesproken word over deze mensen. Kijk eerst maar eens om je heen, dan zal je zien dat dit echt heel vaak voorkomt.

Ik vind het jammer dat hij stuk is, maar om daar nou iemand de schuld van te geven? Nee dat vind ik laag..

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:50

De Eurocommerce paarden is totaal niet te vergelijken. Ger Visser wilde zijn paarden absoluut niet kwijt. Wat doe je dan als je er geen zeggen in hebt en ze onder je kont vandaan verkocht worden, hoe slechter je ze aanprijst hoe meer kans je hebt dat ze niet verkocht worden. Er waren zo vreselijk veel bemerkingen, daar geloof je toch niet in. Er waren er die op papier nog geen recreatief ritje was toevertrouwd leek het wel.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:20

MiniMouse schreef:
Schockemole heeft teveel geld om op te maken.
Dus het risico, wat hij (misschien) met Totilas nam( mocht hij niet 100%zijn geweest) doet hem zakelijk misschien wel wat. Maar hij eet er geen biefstuk minder door hoor :)

Ik denk zelfs niet dat hij er geld op gaat toeleggen. Laat hem eens 5 miljoen hebben meebetaald. Alle dekgelden (zoals ik het begrijp) zijn voor hem.

Volgens deze site: http://www.deijzerenman.com/weblog/post/129 uit 2011 al Euro 8.000 per keer. Als Schockemohle nog hetzelfde vangt: 625 keer dekgeld = aandeel Totilas afgefinancierd. Appeltje eitje.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:24

Jaime_ schreef:

Je leest het niet goed, want jouw laatste zin is precies wat ik ook zei ;)

Maar Totilas liep al GP op dat moment en liet verder geen mankementen zien, dus ookal zou hij dan ernstige bemerkingen hebben op papier, de praktijk bewijst dat het geen belemmering is.
Risico heb je altijd, een paard kan 100% goed zijn en toch niet willen lopen, of helemaal verrot op de foto terwijl hij in zijn hele leven nog een stap onregelmatig heeft gelopen. Koop je een belofte, op papier of in beweging, of een bewezen topper, met of zonder gebreken? Het is maar net waar je oog op valt en waar je 't geld voor over hebt.
Zolang de embyo's voor tonnen verkocht worden, zal het voor een paard als totilas geen belemmering zijn als er een paar slechte cijfers op papier staan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:57

Sunrise19 schreef:
Uiteindelijk is het allemaal speculeren en is elke aankoop van een paard een risico. Maakt dan niet uit of dat Totilas is of die boerenknol van op de hoek.

Ik vind het alleen wel jammer dat er zo slecht gesproken word over deze mensen. Dan kan je over elk topsport bedrijf wel zeuren, want overal is wel iets wat niet in iemands straatje past.

Paarden van 10miljoen zet je niet zo even op de wei, zeker niet als het een blessure gevoelig paard is of als er al wat uit de keuring kwam waardoor het niet slim was. Hoe het ook zal zijn in de paardensport zal je het nooit goed kunnen doen. Op geen enkele manier ;)

Of dit nou topsporters zijn of onderling op bokt, altijd is er wel iemand die commentaar heeft op een ander. Deze mensen dachten nou eenmaal een sprookje te kopen en kwamen thuis met een nachtmerrie.

Weet je hoe vaak dit in de basis sport gebeurd? Een goede kopen en dan maar hopen dat zoon of dochter er wat mee bereikt? Zelfs ik heb talentvolle paarden gereden omdat gehoopt werd dat dat mijn tekortkomingen misschien zou verbloemen :)

En hierin ben ik niet de enige dus snap ook niet waarom er zo raar gesproken word over deze mensen. Kijk eerst maar eens om je heen, dan zal je zien dat dit echt heel vaak voorkomt.

Ik vind het jammer dat hij stuk is, maar om daar nou iemand de schuld van te geven? Nee dat vind ik laag..

dat hij kapot is komt wel door mensen....niet van op de wei lopen