Demonstratie Gert van den Hof levert klachtenbrief op

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:27

*Heeft nu een beeld van 100 cavia's voor een sulky* }:0

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:44

Foto's? Filmpjes?

Vind één irri mini hengstje ervoor al meer dan genoeg >;) en waar haal je die tuigjes??

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:46

WowAmigo schreef:
*Heeft nu een beeld van 100 cavia's voor een sulky* }:0

Met Gert op de bok

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:43

midgie schreef:
IK vind het niet kunnen je paard op zo,n manier zadelmak te laten maken , in een wild vreemde omgeving , een wild vreemde man die een enorme ego tripper is ,
Vind het nog dommer van de eigenaren van het paard om het op deze manier te laten doen, als je je eigen paard niet zadelmak kan maken koop dan geen jong dier,
Het ergste is dat er waarschijnlijk jonge 3 jarige paarden die nog niet uit gegroeid zijn al verpest worden voor de rest van hun leven
, de dieren worden gebroken, dat is niet meer van deze tijd, wanneer gaan mensen dat eens inzien???

Ik was eigenlijk nog alleen een meelezer, maar dan toch maar een reactie.
(ook al is het niet de originele stelling, ik ben zelf van mening dat het niet hoeft op zo'n groot evenement. Maar de manier an sich heb ik geen proleem mee.)

Hoezo zou iemand geen jong paard moeten kopen als je hem niet zelf in kan rijden? Daar wil ik wel een goed argument voor hebben. Kan ik dat goed onderbouwd doorgeven aan iedereen.
Ik heb toen ik jonger was en stage liep op stallen meerdere jonge dieren zadelmak gemaakt en aangereden. (niet op de gert stijl, ik kan wel aardig blijven zitten maar niet zó goed :+ )
Alleen door lichamelijke blessures in de loop van de jaren ben ik niet zo happig meer om er een keer naast te liggen.
Daarom heb ik hem (mijn jonge paard) laten inrijden (JaJa ook door gert)

Mijn allerliefste schimmelmonster heeft tot op heden nog geen trauma's(voor zover ik kan zien)
Wil graag aandacht van mensen en ook een rondje rijden vind hij ok (in hoeverre wij mensen dat kunnen zien of ze dat ok vinden)
En hij is nu ondertussen alweer 4,5 a 5 jaar.

ps ik wil een boogschiet cavia dan! Als jullie een sulky cavia nemen :D

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:46

geerke schreef:
het zou ook helpen als sommige mensen gewoon braaf op een manege zouden blijven rijden,in plaats van een ingewikkelde jonge spaanse of Jazz paard aan te schaffen...

Of een paard fokken die bruikbaar is.

https://www.facebook.com/video.php?v=573937039407776

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:51

ceasario schreef:
geerke schreef:
het zou ook helpen als sommige mensen gewoon braaf op een manege zouden blijven rijden,in plaats van een ingewikkelde jonge spaanse of Jazz paard aan te schaffen...

Of een paard fokken die bruikbaar is.

https://www.facebook.com/video.php?v=573937039407776

Filmpje is briljant!!!!!!!!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:00

Silly_Woman schreef:
Hoezo zou iemand geen jong paard moeten kopen als je hem niet zelf in kan rijden? Daar wil ik wel een goed argument voor hebben. Kan ik dat goed onderbouwd doorgeven aan iedereen.
Ik heb toen ik jonger was en stage liep op stallen meerdere jonge dieren zadelmak gemaakt en aangereden. (niet op de gert stijl, ik kan wel aardig blijven zitten maar niet zó goed :+ )
Alleen door lichamelijke blessures in de loop van de jaren ben ik niet zo happig meer om er een keer naast te liggen.
Daarom heb ik hem (mijn jonge paard) laten inrijden (JaJa ook door gert)

Mijn allerliefste schimmelmonster heeft tot op heden nog geen trauma's(voor zover ik kan zien)
Wil graag aandacht van mensen en ook een rondje rijden vind hij ok (in hoeverre wij mensen dat kunnen zien of ze dat ok vinden)
En hij is nu ondertussen alweer 4,5 a 5 jaar.

Ongeveer zo'n zelfde reden, waarom ik mijn volgende (hoop ik) paard ook naar Gert doe.
Ik heb ook altijd veel paarden zadelmak gemaakt, maar heb nu een baan in het onderwijs, dus heb een bepaalde verantwoordelijkheid waar ik niet zo snel onderuit kom.
Ik kan het niet permitteren, dat er iets ergs gebeurt.
Wel wil ik weer een jong paard en deze hopen wij te gaan fokken met onze merrie. Deze nakomeling zal dan met 4 jaar ook naar Gert gaan, omdat ik goede ervaring met hem heb.
Of naar de jongens van Harke, die het ongeveer op dezelfde wijze doen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 12:31

ik reed vroeger ook paarden in...nu niet meer.Mijn rug is niet best en als ik er af klap heb ik toch wel een probleem.(met de verzorging van drie paarden,vijf honden en vijf hectare grond :+ )

Colorance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 15:56

Vakmanschap is meesterschap. Alle lof voor Gert van der Hof
Arnold Wenmenhove, Hengstenhouderij De Voorsprong

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:19

jasmijn78 schreef:
Ailill schreef:
er bestaan veel moeilijkere (eigenlijk eerder complex/slim/vlug) hengsten.

Vlak merries niet uit....

Dat sowieso, doelde meer op hengsten als vader dier. Merries kunnen er inderdaad ook wat van, heb daar zelf weinig ervaring mee. Zelf echt een hengsten-man, kan er niet echt over oordelen. Al heb ik wel enkele merrie's gereden, toevallig ging het voornamelijk om nakomelingen van Jazz en Apache, erg eerlijke paarden :)

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:33

jasmijn78 schreef:
Ailill schreef:
er bestaan veel moeilijkere (eigenlijk eerder complex/slim/vlug) hengsten.

Zeg dat ja. Neem een humeurige, hengstige, gauw beledigde pismerrie en je kan je lol op.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:37

Muppett schreef:
jasmijn78 schreef:

Zeg dat ja. Neem een humeurige, hengstige, gauw beledigde pismerrie en je kan je lol op.

Zo'n soort merrie (Jazz x Gribaldi) heeft mij wel geleerd hoe je een paard moet respecteren :+

Sheran

Re: Demonstratie Gert van den Hof levert klachtenbrief op

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:02

Gert... het kan je stijl zijn en het kan niet je stijl zijn. Maar wat het ook is, ik ben niet van mening dat hij paarden mishandelt, net zoals ik niet van mening ben dat mensen die er liever een jaar over doen om een paard stapje voor stapje in te rijden hun paard mishandelen. En zolang dat niet gebeurt, vind ik dat iedereen moet kiezen waar hij zich prettig bij voelt.

Gert is daarbij niet geheel mijn stijl, maar ik zie het persoonlijk wel weer liever dan een heel lang inrijdproces. Ik hou meer van 'niet zeuren, gewoon erop, er is niets aan de hand'. Dat mag wat mij betreft wel iets rustiger dan Gert het doet, maar ik ben blij dat er nog mensen zoals hij zijn :)

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:07

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 12:58

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:24

Bij de commentaren beschreef iemand de theorieruiters die alles beter weten, toen moest ik ineens aan Bokt denken ;) *D

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:24

Electra63 schreef:
Bij de commentaren beschreef iemand de theorieruiters die alles beter weten, toen moest ik ineens aan Bokt denken ;) *D

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:26

Electra63 schreef:

zouden hier alleen maar theorieruiters zitten?

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:30

geerke schreef:
Electra63 schreef:

Denk 99% van bokt toch wel meer theorieruiters zijn met uitzonderingen van die 1%.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:32

Ik stelde net de volgende vraag in het hengstenkeuringstopic:

Zou ... de mevrouw in kwestie ook op de tribune
in Den Bosch hebben gezeten, en al het hengstengeweld
hebben gezien? Ben zó benieuwd naar haar mening.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:52

geerke schreef:
Electra63 schreef:

Wel veel theorieruiters die alles bekritiseren en alles beter weten ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:54

BloemBloem schreef:
Ik stelde net de volgende vraag in het hengstenkeuringstopic:

Zou ... de mevrouw in kwestie ook op de tribune
in Den Bosch hebben gezeten, en al het hengstengeweld
hebben gezien? Ben zó benieuwd naar haar mening.

Ik zou zo iemand wel met bv Apache willen zien of vroeger de Sjiem. Als Jeroen daar moeite mee had, heb ik niet de illusie dat een bokker daar wel veilig mee wegrijdt :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:35

Electra63 schreef:

zouden hier alleen maar theorieruiters zitten?[/quote]

Wel veel theorieruiters die alles bekritiseren en alles beter weten ;)[/quote]

Ja maar stel....alle Bokkers vinden het prima wat Gert doet,niks geen paardonvriendelijk gedoe....dan zijn het in ene verstandige bokkers in plaats van theorieruiters die alles bekritiseren.

Het kan toch niet zo zijn dat als mensen deze methode niets vinden,dat mag namelijk...dat het meteen theorieruiters zijn.Dat vind ik altijd zo apart.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:40

ik ben van mening dat al zouden er geen moeilijke paarden onder t zadel zijn dat gert geen baan meer zou hebben.

maar ik kan alleen maar over lof spreken over deze man, heb em bezig gezien met een paard wat ik kon nou ik zou daar zelf voor geen goud er op willen springen.
maar gert is gewoon hop dr op en die lijkt gewoon nergens bang voor te zijn

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:59

geerke schreef:
Ja maar stel....alle Bokkers vinden het prima wat Gert doet,niks geen paardonvriendelijk gedoe....dan zijn het in ene verstandige bokkers in plaats van theorieruiters die alles bekritiseren.

Er is ook nog een derde optie; ergens geen mening over hebben tot je daadwerkelijk uit eigen ervaring kunt spreken of kennis van zaken hebt....

Muppett schreef:

Damn right.... ;)