Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
midgie schreef:IK vind het niet kunnen je paard op zo,n manier zadelmak te laten maken , in een wild vreemde omgeving , een wild vreemde man die een enorme ego tripper is ,
Vind het nog dommer van de eigenaren van het paard om het op deze manier te laten doen, als je je eigen paard niet zadelmak kan maken koop dan geen jong dier,
Het ergste is dat er waarschijnlijk jonge 3 jarige paarden die nog niet uit gegroeid zijn al verpest worden voor de rest van hun leven , de dieren worden gebroken, dat is niet meer van deze tijd, wanneer gaan mensen dat eens inzien???
geerke schreef:het zou ook helpen als sommige mensen gewoon braaf op een manege zouden blijven rijden,in plaats van een ingewikkelde jonge spaanse of Jazz paard aan te schaffen...
ceasario schreef:geerke schreef:het zou ook helpen als sommige mensen gewoon braaf op een manege zouden blijven rijden,in plaats van een ingewikkelde jonge spaanse of Jazz paard aan te schaffen...
Of een paard fokken die bruikbaar is.
https://www.facebook.com/video.php?v=573937039407776
Silly_Woman schreef:Hoezo zou iemand geen jong paard moeten kopen als je hem niet zelf in kan rijden? Daar wil ik wel een goed argument voor hebben. Kan ik dat goed onderbouwd doorgeven aan iedereen.
Ik heb toen ik jonger was en stage liep op stallen meerdere jonge dieren zadelmak gemaakt en aangereden. (niet op de gert stijl, ik kan wel aardig blijven zitten maar niet zó goed)
Alleen door lichamelijke blessures in de loop van de jaren ben ik niet zo happig meer om er een keer naast te liggen.
Daarom heb ik hem (mijn jonge paard) laten inrijden (JaJa ook door gert)
Mijn allerliefste schimmelmonster heeft tot op heden nog geen trauma's(voor zover ik kan zien)
Wil graag aandacht van mensen en ook een rondje rijden vind hij ok (in hoeverre wij mensen dat kunnen zien of ze dat ok vinden)
En hij is nu ondertussen alweer 4,5 a 5 jaar.
jasmijn78 schreef:Ailill schreef:er bestaan veel moeilijkere (eigenlijk eerder complex/slim/vlug) hengsten.
Vlak merries niet uit....
BloemBloem schreef:Ik stelde net de volgende vraag in het hengstenkeuringstopic:
Zou ... de mevrouw in kwestie ook op de tribune
in Den Bosch hebben gezeten, en al het hengstengeweld
hebben gezien? Ben zó benieuwd naar haar mening.
Electra63 schreef:Bij de commentaren beschreef iemand de theorieruiters die alles beter weten, toen moest ik ineens aan Bokt denken![]()
geerke schreef:Ja maar stel....alle Bokkers vinden het prima wat Gert doet,niks geen paardonvriendelijk gedoe....dan zijn het in ene verstandige bokkers in plaats van theorieruiters die alles bekritiseren.
Muppett schreef:Zeg dat ja. Neem een humeurige, hengstige, gauw beledigde pismerrie en je kan je lol op.