Bokker Novalues van start in de Mongol Derby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Bokker Novalues van start in de Mongol Derby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:05

Nini_roosje, ik heb eigenlijk nog wel wat vragen aan Chris. Kunnen die gesteld en dus beantwoord worden? Wij zijn dus verstoken van hart van NL en radio 1 dus wellicht dat vragen daar al gesteld zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:18

pien_2010 schreef:
Nini_roosje, ik heb eigenlijk nog wel wat vragen aan Chris. Kunnen die gesteld en dus beantwoord worden? Wij zijn dus verstoken van hart van NL en radio 1 dus wellicht dat vragen daar al gesteld zijn.

Natuurlijk kan dat, wanneer Chris reageert durf ik niet te zeggen. Ze heeft het tot nu toe erg druk gehad met media. Waardoor ze nog amper de tijd gehad heeft haar familie te zien. Dus het kan zijn dat je een paar dagen op antwoord moet wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:23

11de is zeeer netjes :j

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 23:36

Anoniem schreef:
pien_2010 schreef:

Natuurlijk kan dat, wanneer Chris reageert durf ik niet te zeggen. Ze heeft het tot nu toe erg druk gehad met media. Waardoor ze nog amper de tijd gehad heeft haar familie te zien. Dus het kan zijn dat je een paar dagen op antwoord moet wachten.

Lijkt mij ook niet meer dan logisch, de vragen blijven wel! :D Ik ben wel reuze nieuwsgierig naar het verslag en haar verhaal! maar het hoeft niet accuut ja :P

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 08:36

Goede morgen allemaal! Even een berichtje van mijn kant! Ik ben echt helemaal flabbergasted dat iedereen zo mee heeft geleefd tijdens de derby. Na de race heb ik dit hele topic direct doorgelezen en ik kon de spanning gewoon voelen. Ik vond het zelfs spannend om te lezen wat ik aan het doen was haha. Echt super bedankt voor alle support op afstand en alle kaartjes die ik gekregen heb.
Het heeft inderdaad even geduurd voor jullie iets van mij hoorde, maar het was voor mij heel moeilijk om na 12 dagen volledig afgesloten te zijn geweest van alles, terug te komen in de bewoonde wereld met alle media ed. Dat was echt een ware shock. Heb nu eindelijk het gevoel dat ik weer prikkels van buitenaf kan verdragen. Daarnaast was ik ook heel erg moe en heb ik eerst vijf dagen geslapen, bijna letterlijk. Dus sorry voor late reactie! Ik heb wel alles gelezen, maar reageren ging even niet.
Op dit moment ben ik samen met bokt bezig met een interview/verslag dat op de voorpagina geplaatst gaat worden. Ik hoop dat ik daarin alle vragen van jullie kant kan beantwoorden. Mochten jullie vragen hebben, dan kun je ze plaatsen in dit topic, of later in het nieuwe topic op de voorpagina. Dan ga ik mijn best doen alles te beantwoorden!

Afbeelding

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 08:40

*stille meelezer *

Welcome Back Novalues :D

Ontzettend knappe prestatie van je. En logisch dat het stil was aan jouw kant. Het is nogal niet wat om allemaal te verwerken.

Van harte met je geweldige race!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 08:41

Wat leuk om een reactie can jouzelf te lezen, Chris. Ik ben benieuwd naar je verslag i.s.m. onze nieuwsredactie.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 08:46

Goedemorgen Chris. BEgrijp heel goed jouw reactie op het hele gebeuren en met name dat je weer moet wennen aan alle prikkels. Nogmaals proficiat. Je hebt een geweldige prestatie geleverd en hier dan mijn vragen (ik heb er vast nog meer := ):

1. Hoe was het om 9 dagen lang zoveel KM te rijden en zoveel uren op het paard te zitten?
2. Hoe heb jij de Mongoolse paardjes ervaren? Zijn ze vlug en temperamentvol? Hebben ze ponygangen? Zijn ze gemakkelijk en vriendelijk? Hebben ze uit houdingsvermogen? Lijken ze meer op pony’s of op paarden?
3. Hoe was het voor jou nadat je 160 KM had gereden en toen de andere dag ik geloof bij post 18 werd tegen gehouden omdat het veld anders te ver uit elkaar getrokken zou worden? Heb je het gevoel dat je door dat feit minder hoog bent geëindigd of maakte het niet uit? Of kwam het juist heel goed uit omdat je bij kon komen?
4. Ik heb begrepen dat je het geestelijk zwaarder vond dan lichamelijk? Kun je uitleggen waar dat door kwam of waar dat door veroorzaakt was? Sam Jones was het grootspraak toen ze na finish zei dat ze zo weer 1000 KM kon doen of was ze echt zo sterk, ook geestelijk? En denk je als dat zo was dat dit door haar leeftijd kwam (40 jaar oud dus meer levenservaring, wellicht omdat ze Australische is meer gewend aan de verlatenheid en afstanden)?
5. Je hebt ’s nachts op de vlakte geslapen, hoe was dat?
6. Je zat er een keer heel erg door heen, wat was er gebeurd? Je reed die dag ook een driehoekje en later vertrok je toch nog vanuit de post en sliep weer op de vlakte? Waarom deed je dat, was dat niet heel zwaar om dan toch nog te vertrekken?
7. Heb je veel steun gehad aan anderen en zo ja hoe zag die steun er uit? Ik las namelijk zo iets op face book.
8. Toen ging je over de finish, wat ging er door je heen?
9. En dan de laatste vraag, zou je het nog een keer gaan doen, of is het eens maar nooit weer?

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:01

Hoi Chris leuk om van jezelf te lezen. Logisch dat je daar nog helemaal geen tijd voor had en eerst moest bijkomen. Ik zie dat pien_2010 al heel veel interessante vragen heeft gesteld waar een deel ook van door mijn hoofd speelden :-)

Ik heb nog wel een andere vraag. Misschien een beetje raar maar hoe waren de hygienische omstandigheden. Geen douches had ik al begrepen en hoe deed je het dan als je moest plassen halverwege. Ergens achter een bosje en tegelijk je pony vasthouden oid?? En kwam je er dan makkelijk weer op want dan had je natuurlijk geen hulp. En hadden ze op de HS wel iets van geimproviseerde toiletten ofzo?

Sorry voor de aparte vraag :D :)

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:08

Welkom terug!

heb je de nachten tussen de punten eigenlijk bij een nomadenfamilie geslapen, of echt midden op de vlakte?
en idd, liep je paard dan niet weg?
heb je daar veel nieuwe vrienden gemaakt?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:15

Je mocht 5 kg bagage meenemen, was dat eigenlijk incl. drinken? Want bij zulke inspanning met die temperaturen moet je toch zeker 3 liter per dag drinken... wat logisch dus ook 3 kg is.
Hoe zat het eigenlijk wat betreft water, gewoon afstappen, camelbag opnieuw vullen en weer opstappen of vulde je deze alleen op de HS aan?
Ik ben ook wel benieuwd wat je deze dagen eigenlijk gegeten hebt, was het puur lokale cuisine dagelijks (als je op HS overnachtte natuurlijk), en hoe vond je dat?

En stiekum:
... Hoe vaak ben je er vanaf gegooid, gevallen? :')

Heb je vriendschappen opgebouwd waarvan je denkt dat ze blijvend (of iig nog langere tijd) zullen zijn?
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 20-08-14 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:16

pien_2010 schreef:
Helaas kan ik het niet kijken via deze link en de link via PB ontvangen. Onmiddelijk wordt gezien dat ik vanuit het buitenland kijk en dan word ik er af gegooid. Is ook altijd met uitzending gemist, helaas.
Bedankt voor plaatsen link en sturen pb. ERg lief!!

Misschien kun je dit filmpje bekijken? Is het stukje over de Mongol Derby bij Hart van Nederland.
http://www.bitmagazine.nl/media/chris-b ... -mongolie/

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:18

*stille meelezer en meelever!*

Welcome back

Zoals iedereen heb ik zelf ook 100.000 vragen aan je, maar ik wacht even je verslag af ;)
1 heel prangende vraag, hoe ben je op het idee gekomen en hoe heb je getraind?

Door de raceverhalen, het tracken en het boek van frederique ben ik denk ik verliefd geworden op de derby <3
Laatst bijgewerkt door brighteyes85 op 20-08-14 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:28

Welkom terug chris.
Ik heb maar 1 vraag er kwam hier op bokt een billen/benen foto voorbij.
Hoe heb je t zo stuk gereden? En vooral hoe heb je kunnen rijden met zoveel blaren/pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:32

Welkom terug :)

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:33

NathalietjeB schreef:
Welkom terug chris.
Ik heb maar 1 vraag er kwam hier op bokt een billen/benen foto voorbij.
Hoe heb je t zo stuk gereden? En vooral hoe heb je kunnen rijden met zoveel blaren/pijn.

Even een snelle reactie: Dat waren niet mijn benen gelukkig! Dit waren de benen van Michelle Jarvis van de US. Ik heb geen idee hoe het zo erg heeft kunnen worden bij haar. Ik zag het pas in het finishkamp, maar naar horen zeggen had ze al last op dag twee. Haar broek was nat geworden oid en is gaan schuren. Ik heb geen idee hoe zij door heeft kunnen rijden, echt te bizar. Het zag er zo smerig uit.. Na de finish liep ze dan ook met verband rond haar benen en normaal lopen kon ze niet meer.
Ik heb geen enkele schuurplek overigens. Ik heb op dag drie de plek net onder mijn knieen getaped, en ik droeg twee paar broeken en daarmee heb ik alles kunnen voorkomen, dus mijn benen zijn gelukkig nog mooi en pijn vrij. ;)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:33

Gelijk heb je dat je eerst even nodig hebt om op adem te komen. Van niks naar alles is een enorm verschil! En dan alle mediaaandacht... Je gaat zelf voor, hoe nieuwsgierig we allemaal ook naar je belevenissen zijn ;)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:48

Er was behalve dit topic ook nog een andere die later gesloten is, dat weet je zusje wel :-)

Ben heel benieuwd naar je verslag en mijn vraag: hoe was de verhouding tussen vriendschap en rivaliteit?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:59

Wat super leuk dat je zelf even reageerd! :D

Heb je deze week nog meer interviews dan op radio en tv?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:03

Ik ben ook benieuwd of je ook een keer een pony gehad hebt waar je echt niet mee vooruit kwam. :) zo van: waar ben ik aan begonnen?!

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:04

Welkom terug! Ik vind je stoer! Ben benieuwd naar je verhaal en foto's

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:12

Gefelicteerd met deze prestatie! Ik kan me goed voorstellen dat je nog wel wat tijd nodig hebt om bij te komen en te acclimatiseren in Nederland.

Ook ik heb twee vragen:

Als je alles wat je nu weet over deelname aan de Mongol Derby van te voren geweten had, was je er dan ook aan begonnen?

en

Begreep ik nou goed (HvN fragment) dat je onderweg overvallen bent door motorrijders? Wat is er gebeurd?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:39

Idd Welkom Thuis Chris :)F en helemaal begrijpelijk :Z :(:)

hihi grappig dat jij zelfs de spanning voelde tijdens het lezen :D

en we wachten gewoon nog even geduldig :j

idd hier ook 101 vragen/ gedachtes hier, maar vooral heel benieuwd naar je eigen verhalen over deze hele gebeurtenis/ reis 8-)

Verder stiekem ook wel erg benieuwd naar de ervaringen met de ponies. Heb er al eens documentaires over gezien. Ze lijken me echt een beetje "oer-ijslanders" en weet dat ze ook die extra gangen hebben.
Kon je daar een beetje mee overweg? heb je eigenlijk vooraf ook al eens gangen gereden?

en natuurlijk benieuwd naar wat er nu daadwerkelijk gebeurde tussen HS21-22 en na HS25 e.d.
en of je idd bij HS18 aan t balen was, of juist blij dat je er vroeg was en daar even wat langer kon uitrusten?

Hoe een dag en de omgeving/ route er voor je uitzag. Hoe (goed) het ging met navigeren enz enz...

en idd hoe was het contact/ slapen onder de sterren en bij HS/ de Nomaden? en daarbij ook hoe heb je de paardenmelk en het verdere eten daar ervaren enzo :=
(Heb van iemand die daar stage heeft gelopen wel al het e.e.a. gehoord over de paardenmelk enzo, maar ben benieuwd hoe jij dat zo daar met zo'n ander eten/ cultuur e.d. hebt ervaren :Y) )

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:32

begrijp ik nu goed dat nini_roosje jouw zus is? dan weet ik zeker dat ik jou een keer gesproken heb bij Bever, je vertelde toen over je zusje dat ook crosste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:37

Lielle schreef:
begrijp ik nu goed dat nini_roosje jouw zus is? dan weet ik zeker dat ik jou een keer gesproken heb bij Bever, je vertelde toen over je zusje dat ook crosste.

Klopt heb volgens mij ook wel eens een les bij jou gereden in breda