Totilas maakt rentree in Kapellen *update: video*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:03

Ik vraag me af of sommige zich dit stuk nog herinneren:

[VN] Edward Gal voert de druk op voor Matthias Alexander Rath

Citaat:
'Een tweede plaats behalen met Totilas zal altijd gelden als een nederlaag.'

Edward Gal, voormalig ruiter van KWPN hengst Totilas, voorziet een moeilijke tijd voor zijn opvolger Matthias Alexander Rath. "Matthias zal er een zware kluif aan krijgen om zich te bewijzen als ruiter van Totilas. Hij zal veel geduld moeten opbrengen om een team te vormen met hem, en wanneer ze tijdens een wedstrijd een tweede plaats behalen, dan zal dit volgens het publiek altijd als een nederlaag gelden," vertelde de Nederlandse ruiter aan het CHIO Aachen magazine.

Citaat:
Volgens Edward heeft Rath veel geduld en gevoel nodig om met Totilas om te kunnen gaan. "Wanneer hij eenmaal voor je wilt lopen, hoef je als ruiter bijna niets meer te doen. Totilas loopt dan compleet op eigen benen en dat is een ongelooflijk gevoel," aldus Edward.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:05

Lara_Silver schreef:
Gini schreef:
Eigenlijk best gek, de jongen rijdt zich dikke 10 procent los van de concurrentie, maar "neeeeuj hoor, is niet goed wat die doet hoor."

Dit dus! :)

Ze willen het waarschijnlijk niet zien, omdat ze krampachtig vasthouden aan een combinatie die voorbij is, en nooit meer herenigd zal worden. Dat ze dat loslaten en zien dat hij er weliswaar een tijdje over gedaan heeft, maar nu toch aan de start is gekomen en niet onverdienstelijk ook. Ik denk dat we vanaf nu een mooie stijgende lijn te zien krijgen. Dat heeft MR verdiend, die horde moddergooiers laten zien dat hij gewoon keihard zijn best doet en er ook wat moois van aan het maken is. Soms klikt het zo goed en soms hebben paard en ruiter tijd nodig. Wat was die uitspraak van de moddergooiers? 'die zien we nooit meer terug'? Wel dus, en het gaat prima, ik gun het hem!

Dat is wederom een aanname. Ik hoef helemaal niet meer Edward op Toot te zien, zo erg leef ik niet mee met het feit dat Nederland altijd bovenaan moet gaan rijden. Prima dat hij van Schockemohle is en voor Duitsland rijdt, ik gun het Rath van harte dat het goed gaat!

Ik vind het behoorlijk irritant worden dat constant de aanname gemaakt wordt dat er aan een combinatie gehangen wordt, omdat dat 'Nederland' eerst was waarvoor Toot uit kwam. Natuurlijk is het een hele nette proef, natuurlijk is het een goede ruiter met een wereldpaard. Het is ook zeker vooruit gegaan. Echter zie ik dingen die mij opvallen en die ik erg apart vind na hem een lange tijd niet gezien te hebben. Pi/Pa en pirouettes zijn alsnog hartstikke goed, petje af. Mij valt me de ontzettend doorgeslagen stang, de scheve staart en het achter de teugel lopen op.. Tja. Dat mag ik best zeggen, dat zijn zelfs feiten.

Dat hij wat foutjes maakt, tja dat vind ik meer dan normaal na zo'n tijd! :)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:10

Vandaag wezen kijken naar MAR en Totilas.
Het gehele plaatje was het net niet, dat magische is er niet, al zie je wel wat een fenomenaal paard het is en MAR is zeker geen slechte ruiter.
Vind toot niet meer de spierbundel die hij was, ik mistte in het rijden ook de aanspanning in het lijf.
MAR reed op safe en de proef was niet slecht.
Erg jammer vond ik wel dat toot vrijwel continue met zn mond open liep, de stang stond extreem horizontaal en dat deed echt afbreuk aan het plaatje.
Na 2 jaar blessureleed, wedstrijd time out en trainen had ik wel iets meer verwacht.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:15

Urielle schreef:
Ik vind het juist verstandig dat hij de proef op safe reed, eerst maar eens samen die ringervaring opdoen, elkaar goed leren kennen (we weten allemaal dat een proef thuis of bij je trainer rijden heel anders is dan op de echte wedstrijden ;) ) en als dat bevestigd is pas voluit proberen.

Nee dat weten alleen degene die wedstrijden rijden :D

bliver

Re: Totilas maakt rentree in Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:27

Ik vind het er goed uitzien. Op fb zijn de reacties soms eecht belachelijk bot. mooi ontspannen! De aanspanning moet beter maar het is meer dan logisch dat dit de eerste keer na twee jaar niet prioriteit nummer 1 is

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:49

CK88 schreef:
Citaat:
Ik heb geen idee wie het is en hoe ze normaal rijd.
Maar wat ik ervan zie rijd ze hier de proef ;)

Met peesbeschermers om?

Nee dat lijkt me niet, maar als ze zo losrijd, waarom zou ze de proef niet zo rijden?
Waarom moeten we hier nu over disucussieren?
Het maakt geen klap uit en het is offtopic.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 22-05-14 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:50

Ja weet je, Die Rath is 26 jaar oud, Gal 40. Rath deed tot 2011 een business opleiding, Gal heeft zich volgens wiki vanaf zijn 17e (dus sinds 1987) helemaal op dressuurrijden gestort. Mág het dan dat dhr Rath minder goed kan rijden, alleen al in uren rijden per dag lijkt het me moeilijk om een veteraan als Gal in te halen.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:52

Het komt bij lange niet bij de perfectie van met gal. Maar wat vond ik hem ontspannen! En "open" gereden voor (soms te) maar dat had ik niet verwacht na training bij SJ die toch vaak heel rond traint. Nog heel veel verbeterpunten, en of hij ooit weer op die scores komt ik denk het niet. Maar vind het netjes gereden.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:53

ilayda schreef:
Komt tie nou zondag weer of had ik dat verkeerd begrepen ?

Iemand die dit weet?

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:54

Leuk stuk Cayenne in de hoefslag!

Dan zie je dat de echte mensen die er verstand van hebben wel positief zijn en begrijpen dat Rath eerst eens vertrouwen in de ring moet krijgen. Knallen kunnen ze altijd nog want het is inderdaad geen WK! :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:57

essie_blue schreef:
Dat is wederom een aanname. Ik hoef helemaal niet meer Edward op Toot te zien, zo erg leef ik niet mee met het feit dat Nederland altijd bovenaan moet gaan rijden. Prima dat hij van Schockemohle is en voor Duitsland rijdt, ik gun het Rath van harte dat het goed gaat!

Ik vind het behoorlijk irritant worden dat constant de aanname gemaakt wordt dat er aan een combinatie gehangen wordt, omdat dat 'Nederland' eerst was waarvoor Toot uit kwam. Natuurlijk is het een hele nette proef, natuurlijk is het een goede ruiter met een wereldpaard. Het is ook zeker vooruit gegaan. Echter zie ik dingen die mij opvallen en die ik erg apart vind na hem een lange tijd niet gezien te hebben. Pi/Pa en pirouettes zijn alsnog hartstikke goed, petje af. Mij valt me de ontzettend doorgeslagen stang, de scheve staart en het achter de teugel lopen op.. Tja. Dat mag ik best zeggen, dat zijn zelfs feiten.

Dat hij wat foutjes maakt, tja dat vind ik meer dan normaal na zo'n tijd! :)

En waarom voel je je dan aangesproken en heb je er nood aan je te verdedigen? Beschouw je jezelf als moddergooier? Een moddergooier is voor mij iemand die er juist geen genuanceerde mening op na houd, en waarvoor iets gewoon altijd slecht is en dus afgebrand dient te worden. Daar hoef je maar één Toot-topic voor te kiezen om er daar genoeg van te herkennen. Mijn post ging dus zeker niet specifiek over jou mocht je dat zo gelezen hebben.

Maargoed; ik ga hier verder niet meer op in, ik kan er alleen maar van genieten hoe hij alle critici heeft laten zien dat hij het wel kan. *\o/* En dat Totilas het overigens ook nog steeds kan.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 22-05-14 20:00, in het totaal 2 keer bewerkt

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:58

ilayda schreef:
ilayda schreef:
Komt tie nou zondag weer of had ik dat verkeerd begrepen ?

Iemand die dit weet?

De Special rijdt hij sowieso zei hij in een interview aan de hoefslag
Daar werd wel geen woord gezegd over de kür

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:01

Volgens mij zei hij dat hij zich nu ging richten op de Grand Prix Special, weet niet welke dag dat is?

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:03

De special is zaterdag, verdorie hoopte dat tie zondag moest dan had ik kunnen kijken

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:04

R12312 schreef:
Urielle schreef:
Ik vind het juist verstandig dat hij de proef op safe reed, eerst maar eens samen die ringervaring opdoen, elkaar goed leren kennen (we weten allemaal dat een proef thuis of bij je trainer rijden heel anders is dan op de echte wedstrijden ;) ) en als dat bevestigd is pas voluit proberen.

Nee dat weten alleen degene die wedstrijden rijden :D

De spijker op de kop geslagen! :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:05

Ik heb net het filmpje maar even bekeken en ik vind het ook erg netjes gereden.
Komt op mij heel ontspannen over en er missen hier en daar wat puntjes maar dat komt wel.
Ben het ook niet eens met sommige commentaar hier, Rath geeft hem nu meer ruimte voor dan Gal deed.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:07

Hij KAN hem nu meer ruimte geven omdat hij vandaag meer op ontspanning reed. Hoe meer hij gaat aanspannen om het spectaculairder te krijgen, hoe moeilijker het gaat worden om die ruimte te geven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:09

anneliesdj schreef:
Komt op mij heel ontspannen over en er missen hier en daar wat puntjes maar dat komt wel.
Ben het ook niet eens met sommige commentaar hier, Rath geeft hem nu meer ruimte voor dan Gal deed.

Iemand zei dat ie eng in de hals werd in de eners. Feit dat je dat verschil nu ziet vind ik positief. Vind hem veel fijner met meer lucht vanvoor. En zal Totilas ook niet erg vinden.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:17

Ayasha schreef:
anneliesdj schreef:

Iemand zei dat ie eng in de hals werd in de eners. Feit dat je dat verschil nu ziet vind ik positief. Vind hem veel fijner met meer lucht vanvoor. En zal Totilas ook niet erg vinden.

Ik zag op fb ook commentaar op de stap terwijl hij nog nooit zo ruim heeft gestapt. De onrustige aanleuning in de uitgestrekte stap heeft ie altijd gehad.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:18

en stap vinden ze meestal heel moeilijk...ze kunnen zoveel kunstjes dat de stap dan in ene moeilijk wordt.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:19

Ik vind hem juist minder met zijn neus er uit lopen bij Rath. Lager in de hals en meer controle, bij Edward zag je regelmatig dat Totilas er uit piepte. Die hield zijn handen ook hoger en meer voor, Rath wat lager en breder, en zo loopt het paard ook. Wat beter is hou ik in het midden :)
Maarja dit is een oneindige 'discussie', iedereen kijkt er anders tegenaan. ;)

Lara_Silver. Ik vind mezelf geen moddergooier, ik zeg gewoon wat er is, daarbij zeg ik ook dat ik het Rath van harte gun en dat ik hoop dat het nog goed komt met die twee. Dus zo negatief ben ik ook niet. Als je doelt op mijn opmerkingen over de staart/stang, dat zijn gewoon feiten, daar hoef ik geen genuanceerde mening over te hebben.

Ik kan me herinneren dat toen Totilas verkocht werd een topic over de 100 pagina's ging met haat over Rath en Schockemohle, mede vanwege hun 'air' en vooral gewoon onbegrip dat hij verkocht was. En nu mag je niks meer over Rath zeggen want dan ben je gelijk een moddergooier? :+ Ik vind mezelf geen moddergooier hoor :)

Stap was nooit zijn beste punt, toen niet en nu ook niet. :)

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:23

Mij stoort het ongelijke voorbeen het meest. Lv wel 10 cm hoger dan rechtsvoor en de taktfouten steeds hierdoor. De stang is doorgeslagen, dat zie je overigens tegenwoordig veel. Wat ik geen fijn beeld vind. Verder oogt het soms inderdaad ontspannen maar ik vind het geen combinatie en uitstraling hebben.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:25

@essie_blue: Mocht je het nog niet begrepen hebben, je betrekt mijn post juist onnodig op jezelf. Ik legde in mijn post al uit wat ik modder gooien vind, ik vind het niet bepaald toepasbaar op jou posts. En zoals ik al zei, mijn post ging niet over jou. Maar voel je vrij je alsnog aangesproken te voelen. :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:27

bliver schreef:
Ik zag op fb ook commentaar op de stap terwijl hij nog nooit zo ruim heeft gestapt. De onrustige aanleuning in de uitgestrekte stap heeft ie altijd gehad.

Dat was ook wat mij opviel, was ff vergeten bij het posten.
Maar hij gaat nu idd veel ruimer dan ik me herinner.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:28

Zonder verder over goed of slecht te discussiëren had Gal hem imo 'vaster'. Dan Rath. :) dus 'korter' zeg maar.. IK vind wat losser fijner om te kijken MAAR dat is smaak.. :)
Zegt niks over kwaliteit v rijden verder. Is gewoon anders.