Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) Jannepauli schreef:@ Liljebo: het zal je verbazen maar de meeste schade is gevonden bij paarden die alleen met een trensje gereden werden. Dat een ijzerwinkel (s/t) meer schade oplevert dan een gewoon bitje is niet vastgesteld. Ja, ik noem bij herhaling amateurs en recreanten omdat die over het algemeen heel wat minder vaardig zijn en omdat juist onder die groep die meeste naäpers zijn - "wat Anky kan, kan ik ook" - en dus ongedoseerd het paard in de klem rijden. Je kuntde bal echt niet alleen bij de 'top' neerleggen.
.
Jannepauli schreef:Zojuist nog eens een onderzoeksrapport gelezen van drie artsen/chirurgen/professoren van Gent; hoe opmerkelijk is het niet dat men daar niet met keiharde oordelen komt over eventuele schade veroorzaakt door bitgebruik. Men houdt daar veel meer slagen om de arm en noemt het 'waarschijnlijk' of 'mogelijk' maar niet 100% bewezen. .
nombrado schreef:Electra63 schreef:
Insinueer jij nou, dat de artsen zouden kunnen liegen ?
![]()
je staat niet onder ede!
pien_2010 schreef:Oh ik wist niet dat ik mee deed aan een wedstrijd.
Verklaring van NOmbrado over Heuschmann klopt.
Mijn instructrice was bij die desbetreffende Clinic, vertelde ze me. Paard was zwaar LDR gereden en onttrok zich aan alle hulpen of anders gezegd denderde overal doorheen. Hij is toen de eerste minuten LDR begonnen (tegen zijn zin in) en na paar minuten was de ongehoorzaamheid over en na 15 minuten had hij het paard goed aan het lopen. Mijn instructrice (Duits klassieke instructrice) vertelde dat alleen van het eerste gedeelte de foto's zijn gemaakt en geplaatst en niet meer toen het wel goed ging. Tijdens de clinic legde hij precies uit waarom hij begon zoals hij begon. Maar naar haar zeggen had hij beter niet op dat paard kunnen klimmen want daardoor kregen mensen de kans om hem te beschadigen.
Mooi voorbeeldje van hoe mensen ergens met een gekleurde bril naar kunnen kijken...... nombrado schreef:In een kort geding sta je niet onder ede
dat is alleen in een strafzaak......
dus je kan liegen dat je barst bij een rechtbank
nombrado schreef:horseyfries schreef:Hoe weet jij dat U2 LDR getraind werd? Heb je het gezien?
Als de mensen dat niet kunnen beoordelen die het wél hebben gezien, dan lijkt het me dat iedereen die hem NIET heeft gezien in training al helemaal de mond moet houden volgens jou, want die zijn helemaal niet in staat om te oordelen dan.....
goed kijken, waar de knik in de hals zit!
Dit valt onder de noemer valse knik, die wordt erin getrokken, niet een juiste aanleuning die er vanachter naar voren ingereden wordt.
https://www.youtube.com/watch?v=C_f8-6MxXWE
Gezien de mooie evenwichtige bouw van dit paard, was het geen probleem geweest onder de juiste rijder GP oefeningen aan te leren.
pien_2010 schreef:Jannepauli schreef:.
Een ander opmerkelijk detail is dat bij ieder paard dat met bit gereden wordt, er wel een mate van schade aan te tonen is, ja, dus ook bij de brave amateurs, de recreanten en niet alleen bij de dressuurders, menners, dravers en polopaarden.
Slechts de paarden die nog nimmer een bit in de mond hadden waren 'schadevrij'..
Daarom is dit nieuws voor ieder van ons zo belangrijk. Ik heb onmiddellijk toen ik dit nieuws hoorde van U2 de jaarlijkse tandarts beurt afgesproken voor mijn paarden en met hulp van een vriendin in de mond gekeken van beiden of alles ça va is. De mondjes blijken er heel goed uit te zien volgens de tandarts en ik hoef me niet ongerust te maken gelukkig.
Het is altijd zo gemakkelijk naar anderen te wijzen maar wat hier op het erf gebeurd is natuurlijk voor mijn paarden vele male belangrijker dan elders en alleen ik kan goed voor ze zorgen. Vandaar dat het goed zou zijn als iedereen de hand in eigen boezem steekt en gelijk paard controleert en laat controleren. Kijk ik kan wel denken dat ik met een zachte hand rijdt, maar alleen een ander die deskundig is en die objectief is, kan dat beoordelen door in de mond te kijken.
Jannepauli schreef:nombrado schreef:In een kort geding sta je niet onder ede
Jaja, je bent kennelijk niet goed op de hoogte. Meineed wordt gepleegd wanneer een getuige opzettelijk niet de waarheid spreekt, nadat de eed of de belofte is afgelegd. Dat kan zowel in een strafzaak als in een civielrechtelijk proces voorkomen en ook als getuigen een verklaring onder ede voor een bijzondere onderzoekscommissie moeten afleggen, zoals in Nederland bijvoorbeeld bij een parlementaire enquête.
. Maar een civiel rechterlijk proces. horseyfries schreef:Vind jij dit filmpje nu echt een bewijs dat dit paard LDR gereden? Weet je eigenlijk wel wat dat is, LDR?
Je laatste statement is een heel rare. Wat is er zo mooi en evenwichtig aan deze bouw en waarom zou alleen de bouw een voorwaarde zijn voor Grand Prix oefeningen aan te leren? Hoe kom je aan deze wijsheid? Heb je zelf überhaupt één paard opgeleidt tot Grand Prix dat je dit zo stellig weet te zeggen?
nombrado schreef:nombrado schreef:In een kort geding sta je niet onder ede
vermoedelijk wordt in deze zaak gewoon de schriftelijke verklaringen van de da meegenomen!
meer niet.
Mocht dan de rechter toch deze als getuige willen horen? dan kunnen ze hem oproepen. (en daar balen ze van, want dat zijn ze verplicht) Ze kijken dus wel heel goed uit, hoe ze iets omschrijven en beschrijven. Vandaar de diplomatieke benaming.
Ik neem aan dat dit geen strafzaak is. Maar een civiel rechterlijk proces.