Nederlandse paardenredders nu zelf in nood in Spanje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nederlandse paardenredders nu zelf in nood in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 13:26

Ik lees op facebook dat Laura last van haar ogen heeft en erg slecht ziet.....

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:21

Pfff echt weer iets voor bokt dit. Als er een paard verwaarloosd wordt zie je zat topic's voorbij komen, en zijn er gelijk mensen die het paard op gaan halen. Over een stichting wordt negatief gedaan :? , en gedacht dat ze teveel geld voor zich zelf zou gebruiken. Ze is zelfs verhuisd, en heeft nu een locatie waar ze meer paarden op kan vangen. Ik vind sommige reactie's echt overdreven en gemeen als je ziet hoeveel ze voor die paarden gedaan hebben, en alle tijd erin steken. Ook wel makkelijk om te zeggen dat ze de paarden naar de slacht moeten brengen.

Ik ben er zelf 1x bij geweest toen het paard van de buurman (in Spanje) opgehaald moest worden door een andere stichting. Waarom gelijk af maken als een paard ergens anders nog een goed leven kan krijgen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:01

Volgens mij heb je niet helemaal goed gelezen. Het gaat in mijn ogen om de hopeloze gevallen die ook "gered" worden, terwijl het geld beter gestoken zou kunnen worden in bemiddelbare gevallen. Verder worden er verwaarloosde paarden gekocht van handelaren, die vervolgens weer hetzelfde kunnen gaan doen met de volgende lichting. Er zegt volgens mij niemand dat ze niet veel voor die paarden doen, maar of het altijd verstandig is...

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:58

russel schreef:
Ik lees op facebook dat Laura last van haar ogen heeft en erg slecht ziet.....

Ze heeft een ongeluk gehad, hoef in haar oog.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 12:02

Oei dat is naar, ik hoop dat ze daar snel en zonder blijvende gevolgen van herstelt. Gaat het om een oog of om beide ogen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:17

Ja echt erg, zicht is nog 20%....ze moet gedwongen rust houden...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:20

Jakkie, ik hoop dat ze er zonder blijvende gevolgen onder vandaan komt.

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:45

Het laatste Facebook bericht gaat oa over bokt.
Dat paardje uit het bericht wordt hopelijk snel ingeslapen, daar is geen redden meer aan volgensmij

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 08:48

Ik lees haar facebook berichten niet. Maar als dit is veroorzaakt is door een te redden paardje, dan vrees ik dat er misschien anders met het dier moet worden omgegaan, bij voorkeur door mensen die ervaring hebben met paarden die zo bang zijn dat ze omslaan naar agressie.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 19:02

Het is haar eigen hengst die dat gedaan heeft. Ervaring zullen ze nu vast wel hebben na al die verschillende paarden die ze gered hebben. Het was niet uit agressie maar joligheid staat er op facebook. Gelukkig al wel wat vooruitgang. Ze denkt dat 90% van haar zicht terug zal komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 08:35

Cassidy, als je facebook niet leest, dat kan.....moet je niet speculeren over onkunde....

Het is een dier en ook wij lopen daarmee dagelijks een bep. Risico, iets wat we ons niet bewust zijn....wn toch fout kan gaan...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:30

De risico's in omgang met paarden kun je beperken. Door te weten waar je moet staan, wanneer je ermoet staan en hoe je er moet staan. En dan komt er nog bij de hengsten - jaja, ga ik weer - toch net even dat tikkeltje gevaarlijker kunnen worden dan ruinen of merries.

Maar ik hou het erbij dat - als het door een hengst is gedaan die ze van haver tot gort denkt te kennen - dit dan een gevalletje is van op de verkeerde plek staan op het verkeerde moment. En als ik filmpjes zie van de omgang met paarden, dan concludeer ik dat dit wel vaker gebeurt. Dat je op de verkeerde plek staat, en dingen doet die niet handig zijn. Zoals gaan rennen en spelen met een veulen. Als dit de eerste aanvaring is, dan is het nog lang goedgegaan.

Ik wil haar iig wensen dat ze hiervan compleet hersteld. Negentig procent herstel is eigenlijk al niet goed genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:46

Ja hoor......als hebben is geweest is hadden te laat...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:09

Je kunt je schouders ophalen, en zeggen, gebeurd is gebeurd, en doorgaan op de oude voet.
En je kunt er wat van leren en even kritisch kijken wat je normaal doet en of dat niet misschien anders kan of moet. Puur voor je eigen veiligheid.
Keus is aan de persoon zelf.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:06

Ik hoop dat het werk alleen niet al te veel stil ligt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:16

Ik denk dat zij heus wel,weet wat ze doet en zo een lesje niet nodig heeft...iedereen die met paarden werkt loopt indirekt een risico...

Blackminx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:21

Klopt, het zijn dieren en geen computers. Alles kan heel snel gaan, een ongeluk zit in een klein hoekje. Achteraf heb je altijd wel alles precies op een rijtje en weet je wat je wel en beter niet had kunnen doen....met paarden, of je er nu op zit of er naast loopt, loop je altijd een risico hoe braaf ze ook zijn. Al ben je zo voorzichtig, zo deskundig, er kan altijd iets mis gaan.........

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:24

Je roept dat ik geen aannames moet doen, zelf ben je er ook mee bezig. Ik blijf erbij: ook als nog zo ervaren mens die met paarden omgaat blijf je altijd doorleren. Roepen dat je dit niet nodig hebt is...tja, ik heb hard nagedacht hoe ik het wat vriendelijker kan formuleren maar ik kan er niets anders van maken dan: ronduit dom.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:25

Blackminx schreef:
Klopt, het zijn dieren en geen computers. Alles kan heel snel gaan, een ongeluk zit in een klein hoekje. Achteraf heb je altijd wel alles precies op een rijtje en weet je wat je wel en beter niet had kunnen doen....met paarden, of je er nu op zit of er naast loopt, loop je altijd een risico hoe braaf ze ook zijn. Al ben je zo voorzichtig, zo deskundig, er kan altijd iets mis gaan.........

En daar kun je dan weer wat van leren.

Blackminx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:35

Tuurlijk leer je er van alleen is iedere situatie weer anders. Als ik erg gewond raak, afgelopen zomer van mijn paard gevallen, dan ben ik alleen al een hele tijd bezig om van mijn angst af te komen, vertrouwen terug te krijgen, voordat ik er überhaupt weer op durf te klimmen. Het zijn dieren, ze kunnen er niets aan doen, wij moeten vooral op ons zelf passen. Al heb ik van mijn ongeluk geleerd, dit vrijwaart mij niet van een eventueel andere gevaarlijke situatie......leren doen we van iedere situatie.

We leren van positieve en negatieve ervaringen Cassidy! Ik in ieder geval wel en niet alleen in situaties met paarden.

Hahaha ik zie dat je ook coach bent, Cassidy, dan kunnen we elkaar een hand geven!
Laatst bijgewerkt door Blackminx op 29-03-14 21:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:38

Dan een vraag aan jou Blackminx, en ik hoef geen antwoord. Leren we echt van iedere situatie of van de situaties waarin dingen fout gaan?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 08:19

Blackminx schreef:
Hahaha ik zie dat je ook coach bent, Cassidy, dan kunnen we elkaar een hand geven!

Dat is een aanname, en als jij coach bent zou je als eerste hebben moeten geleerd om geen aannames te doen :D. Ik ben namelijk geen coach.

Blackminx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 10:38

Cassidy schreef:
Blackminx schreef:

Dat is een aanname, en als jij coach bent zou je als eerste hebben moeten geleerd om geen aannames te doen :D. Ik ben namelijk geen coach.

Jeetje wat is dit voor een belerende manier van communiceren, dag Cassidy. Ik heb er weer iets heel belangrijks bij geleerd en wat dat is daar mag jij eens over nadenken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 14:56

Blackminx schreef:
Jeetje wat is dit voor een belerende manier van communiceren, dag Cassidy. Ik heb er weer iets heel belangrijks bij geleerd en wat dat is daar mag jij eens over nadenken.

Zonder dat ik meer informatie heb, en duidelijke vragen heb gesteld, is er niets om over na te denken. Als ik dat wel zou doen zou dat weer in de categorie aannames doen vallen. :D

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:02

Heel nuttig toevoeging aan dit topic. Nu maar weer terug naar het onderwerp??