janderegelaa schreef:Wat een flauwekul, geen pottenkijkers, er stonden 300 man omheen. Als niemand het had mogen zien hadden ze hem wel in een grote tent of afgesloten binnenbak laten rijden.
Het is een kwestie van tijd voordat die Duitsers door hebben dat hun klassieke manier (die ook niet altijd even vriendelijk is ) niet meer de beste resultaten geeft.
Ik snap niet dat er nog steeds mensen klagen over het vermeende mishandelen met LDR terwijl we al eeuwen dingen met paarden uithalen die geaccepteerd zijn en normaal bevonden worden. Dan vind ik LDR, als dat al mishandeling zou zijn, nog één van de minst erge.
Dat er al eeuwen dingen met paarden worden uitgehaald die geaccepteerd en normaal bevonden worden, ben ik met je eens.
Veel van wat de "klassiekers" toepassen, is ook het "knechten" en onder "controle" brengen van een paard.
Net zo goed als dat het bij LDR/Rollkür gebeurd.
En bij het "losrijden" van Rath mochten er inderdaad genoeg pottenkijkers aanwezig zijn.
Veel grote namen van duitse "klassiekers" waren/zijn faliekant tegen LDR/Rollkür.
Maar ik denk niet dat PS onder de tegenstanders zit, was het niet zijn broer die als één van de eerste duitsers LDR liet zien op grote concoursen?
Maar het komt wel op een zeer goed moment, de ommezwaai van Rath naar een andere rijmethode.
Hoe zal nu het standpunt van de tegenstand zijn, nu één van de grote kanshebbers op een blingbling-medaille, door te laten zien dat LDR/Rollkür zo "slecht" nog niet is, een duitser is?
En door de jury is maar weer eens gebleken dat het blijkbaar toch echt de "moderne" manier van rijden is, die scoort.
SJ vaart hier wel bij, op verschillende manieren.