Totilas terug naar Edward Gal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:16

Ik vraag me af of we hem weer terug kunnen krijgen van de Duitsers. Stiefmamma Rath zal zeker niet happy zijn := Die zullen er waarschijnlijk meer geld voor willen zien dan is betaald, ondanks dat het dier onder zijn huidige ruiter niet optimaal presteert. Ik gun het Edward wel van harte dus ik zal voor hem duimen! :D

Tweetyj

Re: Totilas terug naar Edward Gal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:17

Dan nog is de vraag hoelang het duurt voordat Toot weer de oude is, zal ook niet 123 gaan denk ik :n

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:20

Tweetyj schreef:
Dan nog is de vraag hoelang het duurt voordat Toot weer de oude is, zal ook niet 123 gaan denk ik :n

Zoals in het vorige topic al gezegd is... Ed kent toot door en door en weet dus precies de knopjes te vinden, natuurlijk is dit niet van vandaag op morgen al goed te rijden, maar zeker dat hij er geen jaar mee bezig is om hem ook maar een beetje op zn benen terug te krijgen. Ik denk dat alleen het voelen van zijn oude stabiele ruiter op zijn rug voor Toot al heel veel doet. :D

charlie_x

Het zou toch geweldig zijn als die twee weer bij elkaar komen!

s6801881

Tweetyj schreef:

Het beest is niet mishandeld hoor := Hij heeft gewoon geen klik mijn zijn ruiter. De combinatie zal even moeten wennen, maar dat is ook alles. om nu van trauma's te spreken vind ik wel heel ver gaan :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:21

Als die bok terug komt bij Edward, kan hij niet in een nog luxere positie zitten... Ongelooflijk. Sommige doen hier bijna alsof dat beest getraumatiseerd is.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:23

Ayasha schreef:
die bok
???

Beetje respect zeg.

Tweetyj

Nee ook weer waar inderdaad :j

Bomba

Fanniehh schreef:
Haha, ik zie dat er al een script voor de film wordt geschreven. Ik ben zelf al met de casting begonnen. Denk aan Johnny Depp voor de rol van Edward en Jack Sparrow voor de rol van Totilas (als ie zelf niet beschikbaar is).

Johnny Depp als Edward Gal? Dat is appels met peren vergelijken..

Is het niet interessanter nieuws dat Edward inmiddels zijn eerste paard van Glock onder het zadel heeft? Dat is de 11-jarige Undercover (Ferro x Donnerhall x Roemer) die door Stefano van Zuijlen is klaargemaakt tot en met Grand Prix niveau.

Op Eurodressage is het volgende te lezen:

Citaat:
The rumour about a potential sale of Totilas back to Holland has put the rumour mill into overdrive

Iedereen kan iedereen vragen of ze een paard kunnen kopen. Ik kan ook aan Charlotte Dujardin vragen of ik Valegro kan kopen. Maar dat betekent niet dat het daadwerkelijk ook zo is.. Een roddeltje en heel Bokt op stelten..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:24

Ayasha schreef:
Als die bok terug komt bij Edward, kan hij niet in een nog luxere positie zitten... Ongelooflijk. Sommige doen hier bijna alsof dat beest getraumatiseerd is.

:= idd, Hij is alleen maar door een ruiter gereden die er (schijnbaar) niet goed bij past. Nou én? Denken jullie nou echt dat een paard van 15 mil waar ze de OS mee wilde rijden in een hokje van 2x2 wordt opgesloten, niet wordt gevoerd, geen aandacht krijgt etc.? Dat paard werd hoogwaarschijnlijk uitstekend verzorgt (zoals hij er uit ziet) alleen de ruiter paste gewoon niet. Ben het met je eens dus Ayasha.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:24

setteke schreef:
Ayasha schreef:
die bok
???

Beetje respect zeg.

Denk je dat ie het erg vindt?

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:25

s6801881 schreef:
Tweetyj schreef:

Het beest is niet mishandeld hoor := Hij heeft gewoon geen klik mijn zijn ruiter. De combinatie zal even moeten wennen, maar dat is ook alles. om nu van trauma's te spreken vind ik wel heel ver gaan :')

Het is natuurlijk wel een punt. Als Totilas bij Edward terug komt worden er weer scores van 90% verwacht. Maar wat als Edward die scores niet meer waar kan maken? Dat zou pas gênant zijn. Gribaldi ging op een gegeven moment ook in de staak.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:26

Bomba schreef:
s6801881 schreef:

Het is natuurlijk wel een punt. Als Totilas bij Edward terug komt worden er weer scores van 90% verwacht. Maar wat als Edward die scores niet meer waar kan maken? Dat zou pas gênant zijn. Gribaldi ging op een gegeven moment ook in de staak.

Klopt. Maar dan wordt er hoogwaarschijnlijk geschreeuwd dat dat allemaal aan MAR te danken is...

Ayasha
Blogger

Bomba schreef:

Simpel, dan is het Rath zijn schuld.

Bomba

Dat wordt dan zeker geschreeuwd, ik zou dat risico niet eens durven nemen als ik Edward was.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:27

Bomba schreef:
Dat wordt dan zeker geschreeuwd, ik zou dat risico niet eens durven nemen als ik Edward was.

Ik denk dat Edward alleen al heel blij is als hij zijn Toot weer in z'n armen kan nemen en zeggen dat hij hem gaat rijden. Hoe dat afloopt, dat is dan een 2e. Maar niet geschoten is altijd mis en niemand kan van te voren zeggen hoe het gaat lopen.

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:28

Denk dat we ons daar geen zorgen om moeten maken, Edward gaat heus niet meteen met Totilas op wedstrijd als hij hem weer mag rijden, daar gaat een lange trainingsperiode overheen, en als het blijkt dat het toch nog niet helemaal goed gaat verschijnen ze vast niet op wedstrijd dus kan niemand daar wat over zeggen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:29

Wel interessant trouwens. Bij de FEI staat Totilas als volgt geregistreerd:

Owner: Linsenhof, Ann-Katrin & Schockemöhle, Paul

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:30

ben het met jullie allemaal eens :)

Totilas heeft het goed waar hij ook staat, dat heeft niks met de (niet klik) of de combi te maken.

Paarden blijven dieren je weet natuurlijk nooit hoe het zou gaan als ed er weer op zou klimmen.
paard zal echt geen trauma's hebben opgelopen daar als t allemaal zo erg zou zijn, had rath er echt geen grand prix proef mee kunnen rijden. ze zijn echt niet zo stom om niet zuinig te zijn op zo'n paard! al is t alleen al t geld wat ervoor betaald is.

maar ondanks dat, zou ik t wel gaaf vinden als ie terug komt. Ze waren samen gewoon top. prachtig om van te genieten. de combinatie doet t m gewoon!!

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:32

I hope so..

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:32

Sportrechten liggen bij Linsenhof, vandaar waarschijnlijk de FEI-registratie.
Zoals het nu gaat is het ook niet goed voor Rath, die werd toch vaak omschreven als een sympatieke talentvolle ruiter...zal ook niet echt happy zijn op dit moment.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:35

Totilas en Edward zijn een gouden combinatie, natuurlijk verwacht niemand dat hij meteen weer aan de top komt, zolang hij beter rijdt dan Rath lijkt me er al genoeg bewezen.
Bovendien vind ik dat Rath helemaal geen slechte ruiter is, het klikt alleen overduidelijk niet met toot.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:36

Kendra schreef:
Sportrechten liggen bij Linsenhof, vandaar waarschijnlijk de FEI-registratie.
Zoals het nu gaat is het ook niet goed voor Rath, die werd toch vaak omschreven als een sympatieke talentvolle ruiter...zal ook niet echt happy zijn op dit moment.

Maar het is wel de vraag of zijn stiefmoeder zijn geluk ook belangrijker vind dan het paard... Ze heeft veel geld neergelegd om dat paard voor Rath te kopen. Dus ik denk dat zij zoiets heeft van; tanden op elkaar een doorbijten. Ik denk niet dat ze zomaar op het eerste bod reageert. Wat ik al zeg, ik verwacht dat ze er meer geld voor wil zien dan ze ervoor heeft neergelegd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:36

Fenna_s schreef:
Totilas en Edward zijn een gouden combinatie, natuurlijk verwacht niemand dat hij meteen weer aan de top komt, zolang hij beter rijdt dan Rath lijkt me er al genoeg bewezen.
Bovendien vind ik dat Rath helemaal geen slechte ruiter is, het klikt alleen overduidelijk niet met toot.

Van een "gouden" combinatie verwacht niemand het en van een nieuwe wel? :? Leg me die logica eens uit?

XxLiEsJuHhxX

Re: Totilas terug naar Edward Gal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:40

zou echt super zijn als toot terug komt.. Maar denk wel dat edward wel eventjes bezig is toot weer te krijgen zoals toot was als het lukt..

Ben echt heel erg benieuwd.. :D en als hij terug komt zal hij natuurlijk op het moment niet meer zoveel waard zijn. gezien zijn prestaties nu..