Hickstead overleden tijdens concours in Verona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

puccalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:50

R.I.P Hickstead!!
Heel veel sterkte gewenst aan de ruiter, grooms en het hele team er omheen.
Verschrikkelijk om op deze manier je paard te moeten verliezen!
Heb met kippevel en tranen in mijn ogen alle filmpjes bekeken.....
De laatste tribute, schitterend!
De muziek omschreef Hickstead precies zoals hij was!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:53

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:55

rowo schreef:
LynnS_ schreef:
Ducatie: Ik denk dat het vrij duidelijk is dat hij in shock verkeert.. Veel mensen zouden zo reageren.
Als je zo wordt overvallen door het moment, door wat er gebeurt..
Hij staat er vol ongeloof en machteloos bij.
Wat die zweep betreft, dat heb je waarschijnlijk verkeerd gezien..

Volgens mij doet ie dat wel degelijk. Maar hij is gewoon in shock en weet duidelijk niet wat hem overkomt. In zo'n situatie weet je niet hoe je reageert en niet wat je moet doen.....

Tja, je weet niet hoe je dan reageert.
Ik was erbij toen bij mijn ouders een kalf opeens dood ging. Heb in de schrik lopen duwen, trekken en schreeuwen.
Het kalf was toen al dood. Achteraf voelde ik me rot daar over. Maar ik was zo in paniek. Zag die ogen weg draaien. |(

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:59

Vol spanning rijd je je ronde. Vol blijdschap na de laatste sprong......Je loopt trots richting uitgang en je paard stort onder je vandaan... Je maat, je gabber........ wat doe je??
Niemand weet wat ie zal doen in zo'n situatie. De 1 zal schreeuwen, de ander zal huilen, de volgende zal proberen hem overeind te schoppen, want hij gaat toch niet dood!!

Hoe is het mogelijk dat mensen hem kwalijk nemen dat ie een een klein tikje tegen het hoofd geeft?
Je staat daar voor duizende mensen, je staat daar voor camera's, de beelden die heel internet overgaan. De beelden die gemaakt worden van hoe jouw maatje daar ligt te sterven. Dus je moet tijdens de shock waar je ingaat er ook nog rekening mee houden dat je goed reageert volgens het publiek!

Zolang je zelf nooit zoiets hebt meegemaakt kun je niet oordelen.

Het applaus? Super, dat verdient ze allemaal, de eigenaar, verzorgers, Eric en Hicksteadl!! Een stukje respect op dat moment, en de minuut stilte achteraf verdienen ze ook.

Verwerking zal nu beginnen, de lege stal, geen training, zijn hoofdstel die blijft hangen, en de vele beelden van dit unieke paard op internet.

Sterkte aan iedereen, en Hickstead.......braaf zijn voor de merries daarboven he! Topper!

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:00

http://www.horses.nl/springen/nieuws/22 ... -hickstead

Citaat:
Eric:
Dit is het meest tragische wat me ooit is overkomen. We hebben een fantastische tijd samen gehad”, reageerde de Canadees Eric Lamaze zondagavond geëmotioneerd op het overlijden van zijn kampioenspaard Hickstead (v. Hamlet). Het paard zakte tijdens de wereldbekerkwalificatie in Verona in de ring ineen en stierf. “Hij was het beste paard ter wereld. We zijn er allemaal kapot van.

Cynthiaaapje

Re: Hickstead overleden tijdens concours in Verona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:03

Verschrikkelijk.. Brok in mn keel..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:05

potverdikkie schreef:
Vol spanning rijd je je ronde. Vol blijdschap na de laatste sprong......Je loopt trots richting uitgang en je paard stort onder je vandaan... Je maat, je gabber........ wat doe je??
Niemand weet wat ie zal doen in zo'n situatie. De 1 zal schreeuwen, de ander zal huilen, de volgende zal proberen hem overeind te schoppen, want hij gaat toch niet dood!!

Hoe is het mogelijk dat mensen hem kwalijk nemen dat ie een een klein tikje tegen het hoofd geeft?
Je staat daar voor duizende mensen, je staat daar voor camera's, de beelden die heel internet overgaan. De beelden die gemaakt worden van hoe jouw maatje daar ligt te sterven. Dus je moet tijdens de shock waar je ingaat er ook nog rekening mee houden dat je goed reageert volgens het publiek!

Het applaus? Super, dat verdient ze allemaal, de eigenaar, verzorgers, Eric en Hicksteadl!! Een stukje respect op dat moment, en de minuut stilte achteraf verdienen ze ook.

Verwerking zal nu beginnen, de lege stal, geen training, zijn hoofdstel die blijft hangen, en de vele beelden van dit unieke paard op internet.

Sterkte aan iedereen, en Hickstead.......braaf zijn voor de merries daarboven he! Topper!

Mooi verwoord PVD..!

Heel naar om te zien, vreselijk om mee te moeten maken lijkt me..

Een geweldig paard is er niet meer, maar man, wat een topper was hij en dat zal nooit vergeten worden!

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:13

Op youtube staat nu 5 min durend filmpje van het overlijden van Hickstead, ik heb het niet uit kunnen zien vind het echt verschrikkelijk eric machteloos bij zijn paard en dan Gerco Schröder op de achtergrond niets vermoedend. wat moet dat naar voor iedereen zijn die er bij geweest is. Verschrikkelijk wat er gebeurd is! R.I.P mooie jongen!
Gestroven in het Harnas een topper is heengegaan... ;(
Laatst bijgewerkt door marjan1986 op 07-11-11 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_emmma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:14

Loves_Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:18

Jeetje, echt heel heftig dit.. ;(

Ninie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:23

Heb het filmpje vanochtend op televisie gezien en het heeft op mij ook erg veel indruk gemaakt, zat er met een brok in mijn keel naar te kijken. Verschrikkelijk om te zien hoe dit mooie paard plotseling door zijn benen gaat en in bijzijn van zoveel mensen overlijd.....

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:24

jemig wat ontzettend sneu, voor het arme paard maar ook voor de ruiter en de omstanders die zoiets van zo dichtbij meemaken.. Jammer dat het voor dit paard zo heeft moeten eindigen, hij had nog zoveel jaren voor zich..

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:43

potverdikkie schreef:

sluit ik mij volledig bij aan, snap ook niet dat sommige mensen het applaus niet waarderen, op deze manier laten zij zien dat Hickstead een geweldig paard was, en steunen zij Eric. vind het wel verschikkelijk om allerlei filmpjes op youtube te zien waar ze die rotstukjes maar blijven knippen en plakken! Heb het filmpje gezien waarvan je het begin tot eind ziet en dat is al erg genoeg, ik hoop met heel mijn hart dat dit paard weinig tot geen pijn heeft gehad.

RIP mooie man

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:43

Hij was op dat moment nog niet eens officieel dood verklaart of afgevoerd...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:46

Ik vind het altijd weer zo typisch dat er mensen over vallen, een tikje tegen zijn hoofd of dat applaus. Wat maakt het nu uit dat Hickstead er nog lag? Je weet toch nooit wat je in zo'n situatie doet...

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:51

vreselijk dit!
echt zonde om zo´m topper te verliezen!
ik zag het filmpje en wist meteen wat het was, heb dit al eerder meegemaakt! echt vreselijk beeld om te zien.
heel veel sterkte voor iedereen die deze topper kon!

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:56

Wat vreselijk om zo een Toppaard te moeten verliezen. RIP Hickstead.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:00

jammer dat er altijd weer wat negatiefs gezegd moet worden.... Is natuurlijk ieders vrijheid om dat te doen, maar persoonlijk vind ik dat niet echt gepast en bovendien overdreven.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:06

Jeetje wat vreselijk voor dit arme dier..
Wat zal het ook een onwijze schok geweest zijn voor zijn berijder..
Gelukkig heeft het dier niet heel veel pijn geleden Y;(

Ik vind echt dat mensen hier ronduit grof reageren.
Weer een duidelijk geval van de beste mensen staan aan wal :roll:

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:11

Grof?

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:11

potverdikkie schreef:

amen. Ik kan me ook nauwelijks voorstellen hoe dat voor die ruiter moet zijn, en ik kan me voorstellen dat toen het paard daar lag, de ruiter niet als eerste dacht dat hij doodging. Dat verwacht je gewoon niet, dat dat zomaar gebeurt. Eric zal echt niet gedacht hebben "paard ligt dood te gaan, laat ik 'm nog eens even tegen z'n hoofd meppen". Zo werkt het niet, maar wat ik hieronder ook al ergens las, de beste stuurlui staan aan wal, maar deze mensen mogen wel hopen dat hen nooit hetzelfde zal overkomen.
het applaus vind ik inderdaad niet disrespectvol, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen het niet zo zien. Maar ik vind wel dat het paard dit verdient, hij is geweldig geweest dus hij verdient dat applaus om die laatste ronde van zijn leven.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:18

_emmma_ schreef:
verschrikkelijk om zo je paard te verliezen |(
hier een mooi filmpje over wat Hickstead betekend heeft voor Eric Lamaze
http://www.youtube.com/watch?v=AyFD103Op7g

om kippen vel van te krijgen.
ooit zei men over hem die is te klein om ooit een goed spring paard te worden.
maar hij bewees het tegendeel.
dankzij hem kreeg eric een tweede kans.
eric zal enorm verlies hebben.
zijn kampion die hem ooit uit de put haalde is er niet meer. :(:)

Mercredi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:20

Gisteren de beelden al gezien, ik wou dat ik niet gekeken had. Ik krijg het beeld van die stervende held niet meer uit mijn hoofd.

Wat een onmacht moet Eric Lamaze gevoeld hebben en wat een paniek. Ik hoop dat Hickstead er zelf niets van mee heeft gekregen.

Verschrikkelijk! |(
Laatst bijgewerkt door Mercredi op 07-11-11 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:21

Jeetje wat vreselijk zeg!! Y;(

Megacarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:22

Zit hier met tranen in de ogen...