Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cassidy schreef:Ik denk alleen niet dat de hooiprijzen gaan zakken als er deze week nog even wat extra's wordt binnengehaald...
Winddancer schreef:Ja dan vraag ik me inderdaad ook af waarom de prijzen zo hoog liggen, als je kijkt naar wat de kosten zijn van het maaien, schudden en persen en de prijzen waartegen ze verkocht worden
Rianneke schreef:Het is ook geen weer om te hooienHet is nog te lang nat van de dauw waardoor je nooit een goede kwaliteit hooi zult krijgen.
Bassenqua schreef:Nee het is geen verkeerd beheer maar ondanks dat we allemaal in Nederland wonen is er nogal een verschil geweest wat regenval betreft per provincie, hier in Drenthe hebben we van de zomer maar 1x kunnen hooien, waarom...omdat we hier tot onze enkels in het water stonden.
joenohoe schreef:Iedereen roept maar over tekorten maar als ik zie wat er vorige week ook weer geoogst is aan voordroog / kuil
luve_rozes schreef:En je hoort uit andere gebieden weer anders, die hebben 4 keer kunnen maaien, en wat hooi aangaat is er dus over het geheel(het gemiddelde) een normale uitkomst. Stro kan men niet aan twijfelen, dat is er zeker te weinig. Dat geldt voor alle graan produkten. Maar de mensen die uiteindelijk toch een normale opbrengst hadden, profiteren mee van de stijgende prijzen. Het maaien, schudden en eventueel wikkelen was dit jaar ook niet veel duurder.
Caira schreef:Wat betaal je dan voor persen en wikkelen de baal?