Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:40

Heel veel reiningpaarden worden zo getraind.
Reining is een sport met een sluier.
Maar gelukkig trainen ze niet allemaal zo.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:42

Compleet gestoord, beelden laten weer eens zien dat er veel mis is in paardenland.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:44

Ik moet zeggen dat ik wel vaker die slidings heb gezien dat ze recht op de muur afreden... en dan met eigen ogen gezien. Maar volgens mij mag je spins toch ook niet zo vaak en dan 1 richting doen? je moet het toch afwisselen?

In elk geval vind ik dit geen manier om om te gaan met je paard :n en hoop dat hij dat zelf nu ook inziet na al die reacties wereldwijd

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:45

Schangah schreef:
Compleet gestoord, beelden laten weer eens zien dat er veel mis is in paardenland.

Inderdaad, bah bah bah :r Dan ben je toch echt te ver door geschoten hoor, als je zo met je paarden omgaat :\

Verder ben ik bang dat dit niet iets western specifieks is, dus dat dit vaker voorkomt in de hogere takken van de paardensport...Hopelijk zijn er ook nog mensen aan de top die wel met respect naar hun paard handelen en rijden, want ik word hier toch wel heel verdrietig van...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:45

quarterH schreef:
ik zie niks verkeerd in de filmpjes.
heeft iemand van jullie de moeite genomen naar zijn clinic opw estern experience te gaan kijken? en luisteren wat zijn theorie is?

ik vind het werkelijk waar schandelijk dat een stel penny's met een camera en montage-cursus dit soort ophef kunnen veroorzaken. ze maken de topsport kapot. eerst dressuur en nu is western aan de beurd?

en dan al die reacties hier van mensen die werkelijk geen idee hebben waar het over gaat en waar ze het over hebben maar wel de grootste schande spreken over een filmpje van 3 minuten....

ik wordt misselijk van deze onterechte stemmingsmakerij. craig heeft mijn steun!

Dan ben je hartstikke bijziende :D :D , Nee ik vind dit niet onterechte stemmingsmakerij, het is terecht dat dit bekend gemaakt wordt, want dit soort dingen kan gewoon niet, Want dat is een dierenmishandeling.
En dat Graig jouw steun heeft??? :') , dan mag ik hopen dat je je paard niet op zelfde manier traint.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 27-05-11 12:52, in het totaal 2 keer bewerkt

silll91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:46

Je hebt mensen op de wereld die "onwetend" hun dieren mishandelen. Dit vind ik heel erg, maar wat je hier ziet is het bewust kapot maken van je paard. Het gebeurd overal, waar je ook kijkt. Niets in deze paardrijsport is vriedelijk te noemen, in dressuur heb je rotte appels, in western, springen, mennen, bitloos, recreatief enz. Ik ben bang dat wij hier niet veel aan kunnen doen, maar dit is wel een duidelijk voorbeeld van hoe je niet moet rijden en ik hoop dat we hierdoor (met al deze berichten op dit nieuws) wij wel kunnen zeggen dat we bewust diervriendelijk bezig zijn en dat we nadenken over onze trainingsmethoden!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:48

@quarterH: ik snap met de beste bedoelingen niet hoe je kunt beweren dat hier niks aan de hand is en dat dit niet paard-onvriendelijk is :n Wat is er goed aan dat getrek in zijn bek?? Theorie of niet, veel prijzen winnen of niet, ik vind dat je zo'n trainingsmethode of zo'n rijstijl gewoon af moet keuren, ook al legt hij het nog zo mooi uit waarom hij het doet :n

Elisa2

Re: Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:50

Bah gestoord inderdaad,dit heeft weinig met "trainen" te maken,ik hoop dat de Fei hier wat aan gaat doen!
En als ik er aan denk wat voor een scherpe bitten erin hangen bij die westernpaarden..

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:50

Veulen84 schreef:
Getver daar valt je mond toch van open.

En dat daar gewoon niemand ingrijpt. Zo iemand moet geschorst en wel meteen.

Dat heeft mij idd ook wel het meest verbaasd, dat er niemand ingrijpt :n

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:52

quarterH schreef:
ik zie niks verkeerd in de filmpjes.
heeft iemand van jullie de moeite genomen naar zijn clinic opw estern experience te gaan kijken? en luisteren wat zijn theorie is?

ik vind het werkelijk waar schandelijk dat een stel penny's met een camera en montage-cursus dit soort ophef kunnen veroorzaken. ze maken de topsport kapot. eerst dressuur en nu is western aan de beurd?

en dan al die reacties hier van mensen die werkelijk geen idee hebben waar het over gaat en waar ze het over hebben maar wel de grootste schande spreken over een filmpje van 3 minuten....

ik wordt misselijk van deze onterechte stemmingsmakerij. craig heeft mijn steun!

Hmmm dat bestaat hier de dierenbescherming dus ook uit pennys en mensen die nergens verstand van hebben? :+ :+
Even ter verduidelijking... de db is hier onderdeel van overheid en de inspecteurs hebben behoorlijk wat opleiding nodig om in dit vak terecht te komen.

En toch hebben ze een aanklacht ingediend tegen deze wijze van trainen
Terecht, vind ik. En velen met mij
(ook op het zwedenforum is met hier absoluut niet over te spreken)

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:02

QuarterH, als er niets verkeerd is aan deze manier waarom mag het filmpje dan niet gepubliceerd worden. Dat geruk met de teugels is nergens voor nodig. Ik zou me als ruiter dood chamen als ik deze trainingsmethode nodig zou hebben

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:05

liljebo schreef:
Even ter verduidelijking... de db is hier onderdeel van overheid en de inspecteurs hebben behoorlijk wat opleiding nodig om in dit vak terecht te komen.

De AID is een overheidsdienst. De DB niet, dat is een vereniging.

http://www.dierenbescherming.nl/geschiedenis

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:07

Dan zie ik Anky toch een stuk liever rijden :Y)
Gaat er ook een stuk vriendelijker aan toe :+

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:08

Isegrim schreef:
liljebo schreef:

Ik denk dat Liljebo het over de Zweedse situatie heeft :)

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:08

Hebben jullie btw wel eens naar de andere filmpjes gekeken naar de andere filmpjes die ertussen staan van Epona??
Misschien eens proberen? Dan gaan we hier (de meeste denk ik dressuur?) daarna weer 23 pagina's verder zeuren over "de westernsport" :') ;)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:13

Wranglerbutt schreef:
[

Ik denk dat Liljebo het over de Zweedse situatie heeft :)[/quote]

Jep.... daarom heb ik het over 'hier'. Ik woon nl in zweden.
Situatie DB is hier niet vergelijkbaar met nl.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:15

joany_pony schreef:
Hebben jullie btw wel eens naar de andere filmpjes gekeken naar de andere filmpjes die ertussen staan van Epona??
Misschien eens proberen? Dan gaan we hier (de meeste denk ik dressuur?) daarna weer 23 pagina's verder zeuren over "de westernsport" :') ;)

Ik denk niet dat de westernsport onder vuur ligt (iig niet wat mij betreft) maar de wijze waarop wordt getraind door een aantal mensen in de top en het feit dat het dan ook nog mogelijk is dat uitgerekend die mensen die top bereiken.
Zegt veel over het belang van het winnen en spectakel versus het belang van het paard

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:15

Renske_W schreef:
Veulen84 schreef:
Getver daar valt je mond toch van open.

En dat daar gewoon niemand ingrijpt. Zo iemand moet geschorst en wel meteen.

Dat heeft mij idd ook wel het meest verbaasd, dat er niemand ingrijpt :n

hoeveel mensen spreken (top)ruiters in dressuur en springen aan. Daar trekt toch ook bijna niemand de mond tegen open?

Ik vind het belachelijk hoe dit paard getraind wordt... Ik had een ander idee van western rijden, al snap ik er weinig van hoor. Maar goed overal heb je rotte appels idd. Maar hoe dit gaat is niet echt paardvriendelijk. Het paard ziet erook niet al te vrolijk uit...

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:19

wat een kutvent zeg op dat eerste filmpje! :(
Dat getrek en gepluk van hem, terwijl hij dus wel weet dat ie fout zit,
anders gaat hij niet naar de desbetreffende cameraman om te zeggen dat ie hem niet mag publiceren dat hij anders de rechter erbij haalt.
Dan heb je al zúlke scherpe bitten in, met een enorme hefboom werking, trek je ze ook nog lekker strak een en zit te roppen en te trekken..
Waar gaat het heen mensen.... Wel brave paarden trouwens dat ze dit pikken ;)

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:23

sporter schreef:
Dan zie ik Anky toch een stuk liever rijden :Y)
Gaat er ook een stuk vriendelijker aan toe :+

Anky rijd gelukkig in de westernsport ook totaal zonder teugeldruk :') *Misschien even zoeken op youtube naar rollkur en dan kijken wie daar naar boven komt*
Als jij je opmerking hetzelfde bedoeld als ik dan heb ik niks gezegd,haha.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:27

Ik snap idd niets van westernsport (eigenlijk van topsport in het algemeen) maar zie wel iets dat niet klopt: een paard dat doet wat er gevraagd wordt en alsnog met zeer grove hulpen wordt gereden. Ook zie ik een paard dat letterlijk met de kop op de borst moet lopen terwijl dat uit alle onderzoeken tegen hyperflexie blijkt dat dit niet prettig/ goed is voor een paard.
Ook zie ik een paard dat letterlijk duizelig is van de spins, kan ook niet goed zijn volgens mij.
Nee ik ben geen expert in de topsport, maar durf rustig te zeggen dat ik wel kan zien of een paard het naar zijn zin hefet of niet, en wat ik op de filmpjes zag waren geen paarden die het naar hun zin hadden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:31

ga denk ik even lekker rijden nu, even lekker het bit door de mond raggen, even 20 spins draaien en een paar keer vol tegen de muur zetten! Daarna even de gaten in de flanken goed insmeren want mn sporen zijn eigenlijk iets te scherp heb ik al vaker gemerkt. Oja niet vergeten alle verbandjes van oudere blessures aan de knieën te verwijderen anders word het zo warm en staat ze morgen alweer met een dik poot! Nouja maakt ook eigenlijk niks uit want ik heb een 2 jarige die nu klaar gestoomd word om haar stokje over te nemen!

Dit is wat jullie momenteel willen horen dus waarom zouden de reining ruiters de moeite gaan nemen om het één en ander aan jullie uit te leggen!

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:32

rapido schreef:
ga denk ik even lekker rijden nu, even lekker het bit door de mond raggen, even 20 spins draaien en een paar keer vol tegen de muur zetten! Daarna even de gaten in de flanken goed insmeren want mn sporen zijn eigenlijk iets te scherp heb ik al vaker gemerkt. Oja niet vergeten alle verbandjes van oudere blessures aan de knieën te verwijderen anders word het zo warm en staat ze morgen alweer met een dik poot! Nouja maakt ook eigenlijk niks uit want ik heb een 2 jarige die nu klaar gestoomd word om haar stokje over te nemen!

Dit is wat jullie momenteel willen horen dus waarom zouden de reining ruiters de moeite gaan nemen om het één en ander aan jullie uit te leggen!

Die van jou mag nog blij zijn,jij smeert haar flanken tenminste nog in :+

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:37

Leg het maar uit waarom hij dit dan doet...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:38

rapido schreef:

Omdat dít wat deze ruiter hier doet, niet uit te leggen valt.. daarom.