Arabische paarden zeer ernstig mishandeld in Luik *update 8*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Re: Arabische paarden zeer ernstig mishandeld in Luik *update 7*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:20

hmmmm, nog steeds geen dader dus :(

Hopelijk heeft Tibet geen bacterie...

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:16

Facebook:

Citaat:
News of the 12.5.2011 Tibet : He was X-rayed today and the veterinarians saw two pieces of bones which are coming out (it's called "séquestres" in french). It's one of the reasons of the flows, between others. They have to open again the suture tomorrow and to extract it, to clean up ... two aggressive bacterias were found in the samplings ... a new antibiotic has been added to the treatment. I'm shocked by these complications, it's terrible to see it ! I hope that he doesn't suffer too much, he doesn't seem, he haves a very nice moral and is healthy for the rest, besides he is rather thin ... Thanks to God, his eye is better now ! The veterinarians will "flush" the little artificial tear duct tomorrow. Pokupka : good for her. She is still pregnant and the Tibet's baby is two months and half old now. She will not abort anymore now because of the trauma of the drugs. Then, uncertain news ... I hope that all will well evolve. A very impressive thing is that, when he snorts, the air is passing by both extremities of the suture ! Happy that you're beside us in this awful ordeal !

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:01

Hierbij het nieuws van vandaag. Ben niet blij ermee, wat Tibet betreft dan.
Kaarsjes aan morgen maar of duimen!

Tibet : He was X-rayed today and the veterinarians saw two pieces of bones which are coming out (it's called "séquestres" in french). It's one of the reasons of the flows, between others. They have to open again the suture tomorrow and to extract it, to clean up ... two aggressive bacterias were found in the samplings ... a new antibiotic has been added to the treatment. I'm shocked by these complications, it's terrible to see it ! I hope that he doesn't suffer too much, he doesn't seem, he haves a very nice moral and is healthy for the rest, besides he is rather thin ... Thanks to God, his eye is better now ! The veterinarians will "flush" the little artificial tear duct tomorrow.

Pokupka : good for her. She is still pregnant and the Tibet's baby is two months and half old now. She will not abort anymore now because of the trauma of the drugs.

Then, uncertain news ... I hope that all will well evolve. A very impressive thing is that, when he snorts, the air is passing by both extremities of the suture !

Happy that you're beside us in this awful ordeal !

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:15

Jeetje.. Dat is nogal wat, ik hoop dat het goed komt. Ik ga zeker een kaarsje branden..

Ik begrijp alleen dat laatste stukje niet helemaal.. Als hij ademt dan?

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:17

Dubbel op Jodi. Had het niet gezien. Ik bel haar morgen even voor meer nieuws. Ze staat stijf van dit alles dus ik bel niet de hele tijd. En krijg wel mail van haar maar kan me voorstellen dat ze en haar familie het nogal druk en stresserend hebben. Ieder die nog iets wilt helpen, pb'tje welkom!!
Laatst bijgewerkt door karin444 op 12-05-11 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:18

lieveranders : de lucht komt uit twee uiteinden van de hechting. Ik weet niet wat dit betekent.

In ieder geval, duimen omhoog morgen en kaarsjes aan. Wat vreselijk dit.
Laatst bijgewerkt door karin444 op 12-05-11 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:19

Lieveranders schreef:
Jeetje.. Dat is nogal wat, ik hoop dat het goed komt. Ik ga zeker een kaarsje branden..

Ik begrijp alleen dat laatste stukje niet helemaal.. Als hij ademt dan?

Als hij briest,komt de lucht aan beide zijden van de hechting naar buiten...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:26

Jeetje wat een heftige berichten allemaal.
Dat mensen tot zoiets in staat zijn.
Sterkte voor de mensen om de paarden heen!

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:28

Oké ja ik snap het, dankje..

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 08:19

Hierbij het nieuws van vandaag over de paardjes :
Niet echt geweldig nieuws maar we moeten het er maar mee doen.

Bij Tibet zijn de botfragmentjes eruit gehaald gisteren via de sonde, een hechting was losgekomen en de dierenartsen hebben alle weefsels schoongemaakt om de aangroei van cellen te bevorderen. Ze hebben verbindingen gemaakt omdat de wond nu te ver openstaat. Een bandage is over de zone aangebracht om infectie van buitenaf te vermijden en een nieuwe drain is aangebracht.
Pokupka maakt het beter, alles evolueert langzaam. Ook zij heeft een paar fragmentjes maar ze hoeven niet eruit gehaald worden.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 09:23

Jeetje zeg, ik hoop maar dat er snel positieve berichten komen...

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 23:01

Ik blijf het ook volgen,zoawel hier als op Facebook. Vind wel dat het wat meer in de belangstelling zou mogen blijven op de voorpagina...

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 23:04

ja het zakt er snel naar beneden helaas. overal. geld komt er ook niet meer binnen nu.

Ik heb geen nieuws vandaag over Tibet maar geen nieuws is vaak goed nieuws!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 07:59

foto's van gisteren:

Tibet schuurt met zijn verband :(

Afbeelding

Poku die graag geborsteld wordt <3

Afbeelding

Ik vind dat ze beiden beter uit de ogen kijken,maar ze zijn nog lang niet gered....

En ik zou graag horen dat ze de dader(s) te pakken hebben!Veel te stil van die kant! _-:(

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 08:20

Dank je, had de foto's al gezien maar kon ze niet plaatsen.

Verder hebben vele mensen gisteren via Paypall geholpen met de hoge medische onkosten voor de paardjes.
Veel mensen uit Frankrijk, Canada zelfs eentje. Stond er versteld van.

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 08:38

gelukkig heb ik het topic ook teruggevonden, was al benieuwd naar de vorderingen.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:27

Ik blijf dit topic dagelijks volgen, verschrikkelijk wat die paarden en eigenaren aangedaan is..
Ze kijken inderdaad wat helderder uit de ogen! :)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:59

Ik vind Tibet er juist zorgerlijker uitzien dan op de vorige foto.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:12

als ik eerlijk ben vind ik Tibet ook wel zorglijk nu als ik de verhalen lees en foto zie...

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:22

Ik was net eens gaan kijken op de website van Arabian Fantasie, de Nederlandse fokkerij aan wie hij deze zomer verleast was. Prachtig filmpje van deze hengt die behalve een mooi showpaard is ook nog eens fatsoenlijk door de dressuurproeven heen komt, net zoals een zoon van hem.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:30

Kan iemand al dat engels aub vertalen? Ben niet zo goed in het engels.

Ik vind het zo erg zeg, en volg dan ook deze topic.

albigeois

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:48

ik heb echt moeilijk te geloven hoe zo dingen kunnen gebeuren ! zijn de mensen zo slecht voor zo dingen te doen ?
maar de eigenaares van de paarden lijkt iets speciaal te zijn :.....
Op een franse forum was iemand die vriendelijk twee vragen steelde aan de eigenaares van de paarden : -hoe dat het kwaam dat er een hengst samen met merrie’s op de weide loopte, en als de weide alleenstande was...en als het niet mogelijk was dat de hengst een klap gekreggen had van de merrie ?
De eigenaares van de paarden heeft echt op een ongelooflijk manier antwoord ! (echt niet vriendelijk !)... (ik vond het personneel mogelijk dat de paard een klap gekreggen had)
Ik verstaat toch niet goed dat de eigenaares van de arabian paarden zo antwoorde ! die vrouw heeft zekker een slechte periode, maar toch, de mensen hebben interest in het verhaal en (het is toch normaal ) iedereen vraagt zich toch af hoe zo dingen kunnen gebeuren - als het geen ongeluk kan zijn (dat de merrie tegen de hengst geklapt heeft of zo iets! !). Maar voor de eigenaares van de paarden, is het alleen haar verhaal die de goede is, en niemand mag vragen daarop stellen !!, of zelf aan een andere versie denken .....u mag alleen geld opsturen of nieuws van de paarden vragen...maar zekker geen andere versie dan haar denken !
Niet al te vriendelijk voor iemand die geld ontvangt voor de paarden....
De paarden staan in dierenkliniek in Luik (universiteit kliniek), dus geen privé kliniek....

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:01

filame, ben je extra lid geworden van bokt om dat te komen vertellen?
(Kon er door de schrijffouten sowieso weinig uit opmaken)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:05

Filame, ik vind jouw verhaal juist raar en moeilijk te lezen/begrijpen. Ben je soms iemand die ruzie heeft met de eigenaren van deze arabieren?

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:17

Ragdollcat waar het kort op neerkomt is dat de wond opnieuw geopend is omdat er losse botstukjes in zaten. Ook is er een agressieve bacterie in de wond en krijgt hij daarvoor alvast antibiotica. Verontrustend is dat er bij proesten van de hengst aan beide kanten van de hechting lucht uitkomt. Ze weten nog niet precies wat dit betekent.

De merrie is nog steeds drachtig en gevaar van afstoten door alle medicijnen is nu geweken.

Geen woord voor woord vertaling, maar wel in hoofdlijn.