Anky voor Nederlands reiningteam naar de WEG *filmpje*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:17

Moeni11 schreef:
Maar dat is bij Engels rijden niet anders hoor!

98% daarvan heeft ook het talent/geld/mogelijkheid enz niet om dit te doen!

Ik doel overigens wel op de Nederlandse markt he, in USA is het allemaal anders natuurlijk!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:18

quarterH schreef:
DIE WILLEN NIET RIJDEN ONDER HET HOEDJE VAN DEZE BONDSCOACH EN ONDER DEZE OMSTANDIGHEDEN.

Sorry ik begrijp het echt niet en ik probeer het heel hard te begrijpen.
Ik haal uit de berichten dat er ruzie is met de bondscoach.
Dan denk ik als simpele ziel: screw de bondscoach, als er maar geld te verdienen is of je goed in de publiciteit kan komen. Interesseert mij het of ik voor Jan of voor Henk rij :?

Maar dan staat er : de WEG is niet interessant voor westernruiters want er valt toch geen rooie rotcent te verdienen. Met die gedachtengang kan ik meer, maar dan snap ik het probleem weer niet dat Anky naar daar gaat. Als niemand op de WEG wil rijden, laat haar dan lekker als zij er wel blij mee is 8-)

Blijkbaar mis ik dus iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:23

Adrienne, als dat inderdaad zo is, dan snap ik niet dat het uberhaupt georganiseerd wordt en dan wil ik eigenlijk onze 6 ton wel graag terug :).

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:24

Jullie (de dressuurruiters) willen toch ook graag zien dat het Nederlandse team de dressuur wint? Als ik tegen jullie zeg dat m'n buurvrouw naar de WEG gaat en in het nederlandse team zit, vinden jullie dat toch ook niet leuk? Anky is dan wel geen 'buurvrouw-persoon', maar in de reining is ze toch redelijk nieuw.
Jullie willen ook graag zien dat Edward Gal, Hans Peter Minderhoud, Anky van Grunsven en al die andere 'toppers' meegingen.. Dat willen wij ook voor onze sport!

Leuke instelling Lovely.. ;) :roll: Zeg je dat 'wij westernruiters' zogenaamd 'haat' hebben aan dressuurruiters.. ;)

Anoniem

Re: Anky voor Nederlands reiningteam naar de WEG *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:29

TiaraBungy, ik begrijp je punt wel hoor, maar ik denk dat de Nederlandse reiningwereld misschien eens in de spiegel moet kijken om te ontdekken wie de oorzaak is van dit 'gedoe'. Overigens zijn de Nederlandse dressuurruiters decennia lang verslagen door de Duitsers en op de hielen gezeten door Scandinaviers en Amerikanen :D. Tegelijkertijd bepaalt de bondscoach bij dressuur ook waar er getraind wordt, zodat een centrale trainer precies weet wat er speelt in het team en waar de sterke en zwakke puntjes zitten zodat het team optimaal voorbereid kan worden. Bij de dressuur lukt dat trouwens aardig, maar de reiners klinken mij als een samengebracht groepje individuen en niet als een team.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:35

TiaraBungy schreef:
Jullie (de dressuurruiters) willen toch ook graag zien dat het Nederlandse team de dressuur wint? Als ik tegen jullie zeg dat m'n buurvrouw naar de WEG gaat en in het nederlandse team zit, vinden jullie dat toch ook niet leuk? Anky is dan wel geen 'buurvrouw-persoon', maar in de reining is ze toch redelijk nieuw.
Jullie willen ook graag zien dat Edward Gal, Hans Peter Minderhoud, Anky van Grunsven en al die andere 'toppers' meegingen.. Dat willen wij ook voor onze sport!

Als je waarde hecht aan de WEG wel ja. Maar ik lees hier uit berichten dat de WEG niet zo belangrijk is. Wat dondert het dan wie er gaat, denk ik dan.
En als de achterban het wel belangrijk vindt, waarom dan zoveel kritiek op de bondscoach en degenen die wel gaan en niet op die ruiters die het erbij laten zitten?
Ik vind de posts allemaal zo tegenstrijdig sorry :o

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:47

Adrienne schreef:
Wha ha dat blijft lastig te geloven voor dressuur mensen blijkt. Ons wereldje is alles behalve klein. Ook zonder KNHS /FEI rijden Reiners NK's EK's en WK's maar dan onder de vlag van de AQHA, APHA en NRHA. ....

Je vergeet het kleine clubje western arabieren nog....die hebben ook een NK en een heus EK. :D De ene onder de vlag van de DAWRA en de ander onder de vlag van de wereld overkoepelende organisatie van de arabs de ECAHO. Nog geen WK voor de arabs, maar wel EK!! :+
En trouwens ook een EK voor de Dressuur Arabieren. Werd dit jaar in zweden gehouden te Bokeberg. Waar ook geregeld grote NRHA reining wedstrijden worden gehouden.

Nee dat jullie dat EK van de arabs maar ff niet vergeten ;) :Y)

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 09:16

Heb net alles beetje doorgelezen en het blijft altijd beetje een wij en zij discussie tussen reiners en dressuurruiters. Ik heb 1.5 jaar op een prof reining trainingstal gestaan, de stal van Jurgen Pouls, en heb echt respect voor deze tak van sport gekregen....
En ik snap de reacties van sommigen dat er andere reiners zijn, die verder zijn enzo. Ik sluit dan ook aan bij ´schoenmaker, blijf bij uw leest`.

Begreep overigens dat Anky vindt dat ze nog niet klaar voor is.......heeft paard pas jaar en nog weinig wedstrijden gereden.....dan had ik gepast en iemand anders die verder is de kans gegeven......

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:59

Beetje rare opmerking als je weet dat de mensen die hoger scoren ZELF niet willen gaan om welke reden dan ook. Dan is er dus niemand anders die verder is dus is zij verdiend teamlid.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 19:11

horseyfries schreef:
Beetje rare opmerking als je weet dat de mensen die hoger scoren ZELF niet willen gaan om welke reden dan ook. Dan is er dus niemand anders die verder is dus is zij verdiend teamlid.

Een paar mensen wilden niet, maar ik kan er zo nog 10 opnoemen die beter rijden dan Anky en niet zijn gevraagd om deel te nemen aan de WEG.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 21:14

horseyfries: wanneer snap je nu eens dat je moet opdelen met oordelen over iets waat je niks van weet?
je kan buiten anky en rieky niet 1 persoon noemen die in nederland reining rijd met scores volgens mij dus waarom steeds je menign moeten geven terwijl je duidelijk de ins en outs niet weet?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:03

Oei net trouwens via livestream Roy van de Hoeven zien rijden in Oostenrijk met BH Most Wanted.....Jeetje zeg...wat een talent!! :P Naast Roy deed uiteraard ook Michel mee met diverse paarden, ook met super scores. De rubriek is nog bezig...dus voor eventueel geinteresseerde...wel opschieten want tis bijna gedaan.... http://www.rh-video.de/powerstream/

Oh ja....voor de niet reiners onder ons...scores zijn meteen in beeld te zien van 3 jury's.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:07

ja ze hebben beide netjes gereden, vond de scores wat tegenvallen moet ik zeggen.

volgens mij komt kaystein zo nog met rudi? kaystein is in nederlands bezit

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:14

Nee helaas Kaystein had een nul score. Laatste stop was voorbij de laatste marker.....zooooo zonde. Maar reed wel ff met een ander de highscore. Wat kan die kaystein bizar mooi spinnen zeg! Het andere paard dat Rudi uitbracht deed dat bijna crack eender.

Wel lachen als Michel dan rijdt....dat gecoach van Bernard Fonck en Rudi? of Grischa? op de achtergrond..haha wat een TEAM!! En als Roy rijdt hoor je Bernard ook hihi.

Grischa Ludwig winnaar met paard van Roy de Bruin, Michel Sandijck 2e met paard van Roy de Bruin en Roy van der Hoeven 3e! Als ik de plaatsing allemaal goed gehoord heb, beetje lastig dat IO en Open...en dan de taal/geluid. Oh ja Rudi natuurlijk ook 1e...met Hot Spicy Whiz.

Wat een toppers allemaal zeg! Diep respect voor onze Nederlandse toptalenten _/-\o_ . Roy is toch ook nog ver onder de 30 net als Michel?
Laatst bijgewerkt door CounTree op 04-09-10 22:28, in het totaal 2 keer bewerkt

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:21

ohh wat zonde van kaystein!!! en erg domme domme fout van een ruiter als rudi maar goed....
ik ben fan van kaystein, geweldig paard. en da tvoor een 4 jarige

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:25

uhm maar stop na de laatste marker is toch geen 0 score? (sorry even off topic)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:32

quarterH schreef:
ohh wat zonde van kaystein!!! en erg domme domme fout van een ruiter als rudi maar goed....
ik ben fan van kaystein, geweldig paard. en da tvoor een 4 jarige

Ja die heeft denk ik wat uit te leggen bij Roy. Inderdaad beetje erg slordig op zo'n belangrijke wedstrijd :$ voor zo'n geroutineerd iemand en zeker als je DE kans hebber bent met dat kanon .

Rudi zelf keek ook al naar zijn spoor, vervolgens liepen de 3 jury leden er ook naar toe....vervolgens 3x "0".
Laatst bijgewerkt door CounTree op 04-09-10 22:34, in het totaal 2 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:33

quarterH schreef:
horseyfries: wanneer snap je nu eens dat je moet opdelen met oordelen over iets waat je niks van weet?
je kan buiten anky en rieky niet 1 persoon noemen die in nederland reining rijd met scores volgens mij dus waarom steeds je menign moeten geven terwijl je duidelijk de ins en outs niet weet?

Wat moet ik precies opdelen? :(:)

Ik meen veel eerder in dit topic al gevraagd te hebben wie jullie nog konden noemen die in aanmerking zou komen om te gaan en ook daadwerkelijk zou gaan als hij/zij moest worden aangewezen. Vervolgens komt iedereen weer met allerlei namen waarvan OF blijkt dat die mensen niet zouden gaan omdat het te duur is volgens hen en ze dat geld niet hebben/willen uitgeven, OF die mensen niet willen gaan onder deze bondscoach.

Dus als jij nu hier daadwerkelijk even een lijstje kan plaatsen met mensen die betere scores gereden hebben dan Anky, ook voldaan hebben aan alle verplichtingen voor selectie voor het team, het geld klaar hebben liggen om te gaan en ook nog eens willen gaan met deze bondscoach, dan zie ik die graag hier verschijnen.

Want vooralsnog blijft het vreemd dat een aantal mensen hier heel hard kunnen roepen en vinden dat andere mensen hier geen mening over mogen hebben (zelf mogen ze natuurlijk wel vinden dat Anky niet in het team hoort maar anderen mogen daar vooral geen mening over hebben), en als puntje bij paaltje komt, ze constant het antwoord schuldig blijven op deze vraag en dan met allerlei suggesties komen die allang niet meer kunnen, zoals de reeds oeverloos besproken combinatie met niet kloppende entingen en combinaties die ZELF hebben aangegeven niet te willen gaan.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:44

hebben we al vaker geplaatst.
een land is niet VERPLICHT een team uit te zenden. dus als je geen redelijk team kunt maken dan zend je geen team uit en laat je een aantal individuele ruiters gaan.

dan zorgen voor een nieuwe bondscoach die oog heeft voor meer dan 1 specifieke open ruiter en de banden met de toppers als ruben en michel kunnen lijmen en nu eraan gaan werken dat we over 4 jaar wel een goed team kunnen sturen.

dit heb ik al eerder geplaatst.....

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:48

quarterH schreef:
ja ze hebben beide netjes gereden, vond de scores wat tegenvallen moet ik zeggen.

...

Ja tegenvallen voor hun doen dan. whaha Blijft immers ver boven de 3x 70 dat wel. Wat zijn we in de loop van de jaren toch vreselijk verwend met scores door "onze" guys *\o/*. Ze scoren een keertje iets minder en het valt al tegen :D . Wat was het ook al weer 221? oftwel 73.5, 73.5, 74!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:52

CounTree schreef:
quarterH schreef:

...

Ja tegenvallen voor hun doen dan. whaha Blijft immers ver boven de 3x 70 dat wel. Wat zijn we in de loop van de jaren toch vreselijk verwend met scores door "onze" guys *\o/*. Ze scoren een keertje iets minder en het valt al tegen :D . Wat was het ook al weer 221? oftwel 73.5, 73.5, 74!

ik sna[p wat je bedoeld,,
dit doen onze jongens op hun slechte dag laat staan op een goede dag,,daar hoort onze anky nog niet in thuis met als haar hoogst score een 70 1/2
:+

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:02

quarterH schreef:
hebben we al vaker geplaatst.
een land is niet VERPLICHT een team uit te zenden. dus als je geen redelijk team kunt maken dan zend je geen team uit en laat je een aantal individuele ruiters gaan.

dan zorgen voor een nieuwe bondscoach die oog heeft voor meer dan 1 specifieke open ruiter en de banden met de toppers als ruben en michel kunnen lijmen en nu eraan gaan werken dat we over 4 jaar wel een goed team kunnen sturen.

dit heb ik al eerder geplaatst.....

Mee eens hoor....als je zulke toppers hebt met Nederlandse nationaliteit die zich keer op keer hebben gewezen in de sport, al jarenlang,....Ruben al helemaal, europese titels en wereldtitels hebben behaalt, dan mag je als bondcoach in je handen wrijven als deze toppers bereid zijn en kan je beter niet te veel "mopperen" cq eisen stellen.

Ze voldoen ruimschoots aan de minimale score....al vele jaren!! Wat was de minimale score ook al weer om toegelaten te worden??? Was het nou 68 of 70??? Kan me de tijd niet heugen dat michel of ruben zo'n lage score hebben gereden, ongeacht het paard.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:09

Moniek schreef:
dit doen onze jongens op hun slechte dag laat staan op een goede dag,,daar hoort onze anky nog niet in thuis met als haar hoogst score een 70 1/2
:+

Heeft ze deze score dan ergens gereden? Waar dan, weet je het heeeel zeker? Die heb ik dan gemist...
Weet niet beter dat ze een 70 had gehaald als ze geen domme fout had gemaakt (tja het gebeurd de beste, zie hierboven het verhaal van Rudi) waardoor ze uiteindelijk een nul of DQ kreeg. Dus 70.5 heeft ze toch nog ergens een keer gehaald?

Dat vind ik dan nog heel knap in zo'n korte tijd, dat meen ik serieus! Vorig jaar tijdens het wran NK haalde ze nog geen 60 en reed ze uiteraard niet in de finals. Dus als ze nu dan toch 1x een 70.5 heeft gereden....petje af.
Laatst bijgewerkt door CounTree op 04-09-10 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:17

zal wel bij de wran zijn geweest...die scores liggen paar punten hoger dan bij de nrha :P

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:23

quarterH schreef:
zal wel bij de wran zijn geweest...die scores liggen paar punten hoger dan bij de nrha :P

Ook dat nog ja! En ik had de punten al naar boven afgerond. Maar goed....toen nog geen 60, nu volgens zeggen al 70.5 bij NRHA jury? (CRI kwalificatie is immers ook NRHA judges = zelfde wedstrijd, maar aparte rubriek). Dus dat belooft wat....
Laatst bijgewerkt door CounTree op 04-09-10 23:30, in het totaal 3 keer bewerkt