Grote hoeveelheid asbest bij Stal Midden-Delfland - met film

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jetta

Re: Grote hoeveelheid asbest bij Stal Midden-Delfland - met film

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:48

toch apart, als het over onze onkosten gaat, als paardeneigenareen, dan reageert er niemand van de verantwoordelijken. Als die zich communicatief zouden opstellen, zouden we misschien met wat coulance van beide zijden tot een voor iedereen acceptabele oplossing kunnen komen. Tot nu toe is er niets ontvangen van verantwoordelijken, ook niets wat ons op de hoogte stelt van het verloop van de hele zaak.

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:03

johnvt schreef:
Ik ben druk doende met de gemeente om gedeeltelijk te saneren zodat het paarden gedeelte weer open kan daarna en zolang ik officieel nog niets weet zet ik hier dus bewust weinig tot niets neer. Kan wel melden dat ik
morgen een gesprek heb met een wethouder over de gang van zaken hier en hoe hier mee verder te gaan.

Uiteraard zijn jullie eigendommen hierin het gebeuren mkeegenomen met het saneer bedrijf die hier dan aan de slag moet gaan.

John

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:36

ik had ook liever mn spulletjes gewoon opgehaald :D
en alles compleet meegenomen.

Soof had je pb gestuurd, maar denk niet dattie verstuurd was. Kon de pagina niet laden op mn mobiel :(

ben blij dat iedereen weer rustig aan aan het opbouwen is.

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:08

Je hebt PB terug!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:27

Ik had het geld gewoon simpel weg niet om het te laten reinigen. Betaal me paard al jaren zelf en dat gaat prima maar om dan ook nog zulke kosten erbij te krijgen is teveel. Dat lukt niet als scholier die 1 dag per week werkt.

Maar me spullen als verloren opgeven? Nee echt niet. Ze hebben het recht niet om mijn spullen daar weg te halen ofzo dus als alles goed is liggen die er gewoon nog steeds.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:49

Marlis schreef:
Ik had het geld gewoon simpel weg niet om het te laten reinigen. Betaal me paard al jaren zelf en dat gaat prima maar om dan ook nog zulke kosten erbij te krijgen is teveel. Dat lukt niet als scholier die 1 dag per week werkt.

Maar me spullen als verloren opgeven? Nee echt niet. Ze hebben het recht niet om mijn spullen daar weg te halen ofzo dus als alles goed is liggen die er gewoon nog steeds.

Als jouw spullen mogelijk gevaarlijk voor de volksgezondheid zijn, dan hebben "ze" dat recht wel. Wél zou je de staleigenaar aansprakelijk kunnen stellen welke, wat ik uit de berichten hier zo opvang, het dan weer bij de aannemer neer kan leggen.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:51

LHO schreef:
Marlis schreef:

Als jouw spullen mogelijk gevaarlijk voor de volksgezondheid zijn, dan hebben "ze" dat recht wel. Wél zou je de staleigenaar aansprakelijk kunnen stellen welke, wat ik uit de berichten hier zo opvang, het dan weer bij de aannemer neer kan leggen.

Ja maar raar blijft het wel. Dat ze zomaar even jouw spullen 'in beslag' nemen om het zo te zeggen, van honderden euro's (of meer).
En aansprakelijk stellen kan ja, maar wat als er niet betaalt wordt..? Ik blijf het bizar vinden dat dat zomaar kan..

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:02

John kan vanalles in dit topic neerzetten, prima, maar dat is geen officieële berichtgeving naar rechthebbenden toe. Daarbij is het summiere informatie zonder duidelijke gegevens waar je als rechthebbende iets mee kan.

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:10

Afgelopen woensdag is er een plan ingediend bij de gemeente voor deel sanering van het terrein en de stallen en eigendommen. Vanmorgen is hier over gesproken en ze stonden daar niet direct negatief tegen over. Ze willen ook het bedrijf spreken om hun plan van aanpak bekend te maken over het deel saneren, ik ga ervan uit dat dit deze week gebeurd.

Daarna zal er bekeken worden of dit kan.

Zoja is het een kwestie van vergunning aanvragen en bij verlening kunnen ze starten. ze denken dan ongeveer 1,5 week werk te hebben en is de stal weer vrij toegangelijk.

Wanneer er meer info hierover is zal ik dit melden.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:39

klinkt goed!
Duim mee dat de vergunningen niet lang op zich laten wachten!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:42

Mooi, ben benieuwd.......

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:46

zo dat is goed nieuws john!
Hopelijk werken ze een beetje mee.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:57

Het gaat niet zozeer om meewerken.....er is zeer strenge wetgeving rondom asbestverwijdering en afvoer. Alles en iedereen die bij het saneringsproces betrokken is, moet aan die eisen voldoen. De overheden zitten er met hun neus bovenop. Zij hebben een controlerende taak. Het gaat dus vooral om het volgen van al die strenge regels en eisen die in de wet gesteld worden.

lido_4_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:18

dat is zeker goed nieuws ;)
hopen dat alles zo snel mogenlijk achter de rug is voor iedereen

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 11:19

Ben nog steeds heel benieuwd. Ik ga ook de gemeente maar eens bellen, misschien kunnen zij enigzins een idee geven van hoe het er nu voorstaat.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:30

Is er al meer bekend over hoe en wat nu en over de spullen die er van de paardeneigenaren nog liggen?

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:39

bel john anders even....

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:51

Ja, leuk idee..... Als John al iets meer duidelijkheid had kunnen verschaffen, had hij dat ook moeten doen, maar ik hoor nooit wat van hem. Misschien is het een idee om een info-brief aan je klanten te sturen, met alle nieuws over de sanering. Het zou toch niet zo moeten zijn, dat we als klanten van SMD zelf achter de informatie aan moeten gaan. Doordat we officieel nooit iets horen, is er ( in ieder geval bij mij) weinig vertrouwen op een positieve afloop van de hele zaak. Ik vind dat jammer, ik dacht dat degene die verantwoordelijk is, de verantwoording ook zou nemen met alles wat daarbij hoort.
Ik belde de gemeente, maar degene die er iets over kon vertellen was er blijkbaar niet. Ik probeer het later nog eens.

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:43

Jetta schreef:
Ja, leuk idee..... Als John al iets meer duidelijkheid had kunnen verschaffen, had hij dat ook moeten doen, maar ik hoor nooit wat van hem. Misschien is het een idee om een info-brief aan je klanten te sturen, met alle nieuws over de sanering. Het zou toch niet zo moeten zijn, dat we als klanten van SMD zelf achter de informatie aan moeten gaan. Doordat we officieel nooit iets horen, is er ( in ieder geval bij mij) weinig vertrouwen op een positieve afloop van de hele zaak. Ik vind dat jammer, ik dacht dat degene die verantwoordelijk is, de verantwoording ook zou nemen met alles wat daarbij hoort.
Ik belde de gemeente, maar degene die er iets over kon vertellen was er blijkbaar niet. Ik probeer het later nog eens.

Als ik meer duidelijkheid had kunnen verschaffen Jet had ik dat zeker gedaan aan al de mensen die deze info nodig hebben. Voor mij persoonlijk is het ook afwachten wat de resultaten zijn van de sanering zoals eerder gemeld hier in het plan wat is opgestuurd. Moet ik dan iedere week een info brief gaan sturen met inhoud die net zo is als zo het ernu voorstaat?. Zodra er harde feiten zijn over hoe of wat laat ik dit zeker weten aan een ieder die deze info nodig heeft voor wat betreft sanering.

En inderdaad is een belletje naar mij ook geen verboden iets, graag zelfs, want via deze toppic wordt er niemand veel wijzer met eigen gedachtes zoals het hier soms wordt neergezet.

Daarbij komt dat het rapport wat ik heb gehad (9 juli) veteld dat het terrein wat betreft de stallen, zadelkamers en kantine schoon is van besmetting, dus naar mijn idee dan ook de inhoud van de zadelkasten.

Later is dit alsnog besmet verklaart omdat er een aantal toch zelf in de avond of nacht spullen heeft weggehaald en de zegels op de deuren naar de zadelkamers verbroken waren. Deze personen hebben het eigenlijk moeilijker gemaakt voor mij alsook voor de overige om hun spullen te krijgen.

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:24

johnvt schreef:
Afgelopen woensdag is er een plan ingediend bij de gemeente voor deel sanering van het terrein en de stallen en eigendommen. Vanmorgen is hier over gesproken en ze stonden daar niet direct negatief tegen over. Ze willen ook het bedrijf spreken om hun plan van aanpak bekend te maken over het deel saneren, ik ga ervan uit dat dit deze week gebeurd.

Daarna zal er bekeken worden of dit kan.

Zoja is het een kwestie van vergunning aanvragen en bij verlening kunnen ze starten. ze denken dan ongeveer 1,5 week werk te hebben en is de stal weer vrij toegangelijk.

Wanneer er meer info hierover is zal ik dit melden.

Ter info

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:12

Wij hebben hier niet voor gekozen en ik vind dat wij op de hoogte gehouden moeten worden door de stalhouder en niet er zelf achteraan hoeven gaan. Eens in de zoveel tijd kan er best wat contact gezocht worden met de klanten om te vertellen hoe het op dat moment is.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:37

En als het op dat moment nou gewoon nog precies hetzelfde is :+?

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 14:16

Marlis schreef:
Wij hebben hier niet voor gekozen en ik vind dat wij op de hoogte gehouden moeten worden door de stalhouder en niet er zelf achteraan hoeven gaan. Eens in de zoveel tijd kan er best wat contact gezocht worden met de klanten om te vertellen hoe het op dat moment is.

Tuurlijk snap ik best dat je graag op de hoogte wordt gehouden wat de stand van zaken zijn omtrent je spullen, want daar gaat het om voor jullie. je moet ook begrijpen dat als ik geen nieuws kan brengen ik niet iedere week ofzo hier neerzet nog niets gehoord van de gemeente. Een gemeente werkt nu eenmaal anders als ik of jullie, alles gaat van het ene bureau naar de andere. Hoevaak ik ook contact heb met mensen erover krijg ook ik hetzelfde verhaal te horen van we zijn er nog niet uit hoe we toestaan om bv deel sanatie toe te passen en hoe we dat dan moeten uitvoeren qua plan van aanpak, wetgeving asbest enz enz. Het is gewoon ook voor jullie afwachten.

En nogmaals zodra ik harde feiten heb van het geheel laat ik dit ZEKER als eerste aan jullie allen weten.

John

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 14:28

Moderatoropmerking:
Omdat hier inmiddels alles wel gezegd is gaat dit topic op slot. Mochten er nog updates komen van de stalhouder dan worden deze in dit topic geplaatst.