Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
johnvt schreef:Ik ben druk doende met de gemeente om gedeeltelijk te saneren zodat het paarden gedeelte weer open kan daarna en zolang ik officieel nog niets weet zet ik hier dus bewust weinig tot niets neer. Kan wel melden dat ik
morgen een gesprek heb met een wethouder over de gang van zaken hier en hoe hier mee verder te gaan.
Uiteraard zijn jullie eigendommen hierin het gebeuren mkeegenomen met het saneer bedrijf die hier dan aan de slag moet gaan.
John
Marlis schreef:Ik had het geld gewoon simpel weg niet om het te laten reinigen. Betaal me paard al jaren zelf en dat gaat prima maar om dan ook nog zulke kosten erbij te krijgen is teveel. Dat lukt niet als scholier die 1 dag per week werkt.
Maar me spullen als verloren opgeven? Nee echt niet. Ze hebben het recht niet om mijn spullen daar weg te halen ofzo dus als alles goed is liggen die er gewoon nog steeds.
LHO schreef:Marlis schreef:Ik had het geld gewoon simpel weg niet om het te laten reinigen. Betaal me paard al jaren zelf en dat gaat prima maar om dan ook nog zulke kosten erbij te krijgen is teveel. Dat lukt niet als scholier die 1 dag per week werkt.
Maar me spullen als verloren opgeven? Nee echt niet. Ze hebben het recht niet om mijn spullen daar weg te halen ofzo dus als alles goed is liggen die er gewoon nog steeds.
Als jouw spullen mogelijk gevaarlijk voor de volksgezondheid zijn, dan hebben "ze" dat recht wel. Wél zou je de staleigenaar aansprakelijk kunnen stellen welke, wat ik uit de berichten hier zo opvang, het dan weer bij de aannemer neer kan leggen.

Jetta schreef:Ja, leuk idee..... Als John al iets meer duidelijkheid had kunnen verschaffen, had hij dat ook moeten doen, maar ik hoor nooit wat van hem. Misschien is het een idee om een info-brief aan je klanten te sturen, met alle nieuws over de sanering. Het zou toch niet zo moeten zijn, dat we als klanten van SMD zelf achter de informatie aan moeten gaan. Doordat we officieel nooit iets horen, is er ( in ieder geval bij mij) weinig vertrouwen op een positieve afloop van de hele zaak. Ik vind dat jammer, ik dacht dat degene die verantwoordelijk is, de verantwoording ook zou nemen met alles wat daarbij hoort.
Ik belde de gemeente, maar degene die er iets over kon vertellen was er blijkbaar niet. Ik probeer het later nog eens.
johnvt schreef:Afgelopen woensdag is er een plan ingediend bij de gemeente voor deel sanering van het terrein en de stallen en eigendommen. Vanmorgen is hier over gesproken en ze stonden daar niet direct negatief tegen over. Ze willen ook het bedrijf spreken om hun plan van aanpak bekend te maken over het deel saneren, ik ga ervan uit dat dit deze week gebeurd.
Daarna zal er bekeken worden of dit kan.
Zoja is het een kwestie van vergunning aanvragen en bij verlening kunnen ze starten. ze denken dan ongeveer 1,5 week werk te hebben en is de stal weer vrij toegangelijk.
Wanneer er meer info hierover is zal ik dit melden.
? Marlis schreef:Wij hebben hier niet voor gekozen en ik vind dat wij op de hoogte gehouden moeten worden door de stalhouder en niet er zelf achteraan hoeven gaan. Eens in de zoveel tijd kan er best wat contact gezocht worden met de klanten om te vertellen hoe het op dat moment is.