Vrouw sleept paard drie kilometer mee achter trailer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:51

Brainless schreef:
F_Orumster schreef:
Ik rij idd in een personenauto, maar mijn pa is vrachtwagenchauffeur en die voelt zijn lading ook verschuiven indien dat gebeurd.

.... en dan neem ik aan dat hij gelijk op de vluchtstrook stopt om te kijken of er lading uit de vrachtwagen is gevallen??!!

Daar gaat het hierom...
Iedereen zegt dat hij zijn paard voelt bewegen en dat deze chauffeur het ook had moeten voelen.
Mss heeft zij wel wat gevoeld, maar dacht dat het niet ernstig was.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen die hun paard een trap voelen geven in de trailer gelijk stoppen om te kijken of hij nog wel rechtop in de trailer staat!!!

Als jij met levende beesten rijdt heb je inderdaad die verantwoording ja. Doe je dat niet en blijkt achteraf dat er zich dus zo'n drama heeft afgespeeld, ben je in mijn ogen behoorlijk stom geweest!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:59

nikkielvis schreef:
[Ben het met je eens dat ongelukken vaak voortkomen uit fouten.
Correctie: ongelukken komen ALTIJD voor uit fouten, anders is het een technisch mankement.
Ik werk voor DuPont Training Solutions, dit is een onderwerp waar ik dagelijks mee bezig ben, het is mijn werk. Interessant onderwerp, alleen gezien de boktdiscussies, ga ik me er niet in mengen.
Maar deze onderwerpen spreek ik dus elke dag over met klanten! Echt interessant, om een training te ontwikkelen die dit soorten fouten dus verminderen door betere bewustwording van je eigen handelen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:47

sflj schreef:
Brainless schreef:
.... en dan neem ik aan dat hij gelijk op de vluchtstrook stopt om te kijken of er lading uit de vrachtwagen is gevallen??!!

Daar gaat het hierom...
Iedereen zegt dat hij zijn paard voelt bewegen en dat deze chauffeur het ook had moeten voelen.
Mss heeft zij wel wat gevoeld, maar dacht dat het niet ernstig was.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen die hun paard een trap voelen geven in de trailer gelijk stoppen om te kijken of hij nog wel rechtop in de trailer staat!!!

Als jij met levende beesten rijdt heb je inderdaad die verantwoording ja. Doe je dat niet en blijkt achteraf dat er zich dus zo'n drama heeft afgespeeld, ben je in mijn ogen behoorlijk stom geweest!

Weet je hoe vaak een paard geluid kan maken op de trailer?
Je hebt paarden waar je niks van voelt/hoort, maar ook paarden die (bijna) "constant" bewegen/geluid maken.
Ik heb 2 weken terug nog een paardje vervoerd die de hele weg probeerde door de bodem naar buiten te graven... dan ga ik niet elke km kijken of hij eruit ligt.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:00

In godsnaam, hoe lang was dat touw wel niet? Het moet er op 1 of andere manier zijn uitgesprongen, dan moet het wel vanachter zijn geland, want anders waren de sporen opzij te zien. Maar zo lang is een gewoon touw toch niet en een paard kan er toch niet achterwaarts uitspringen of zijn die trailers echt zo anders?
Wat erg voor het beestje zelf, wie weet hoelang dat die bij bewustzijn is gebleven. En is er dan nooit een auto voorbij gereden?

Sterkte voor die mensen !

HorseF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:08

Hoe erg , arm paard!
zou het pijn geleden hebben?
:s even een steek in mijn hart als ik de beelden zag hoor!

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Vrouw sleept paard drie kilometer mee achter trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:18

OMG hoe kan dit gebeuren :O ongelovelijk..

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:35

bij mij staat het kippevel op mijn lijf hoe in gods naam is dit toch mogelijk, ik voel al als een paard een voet verstapt op de trailer.
Zo erg als je nagaat dat een paard al een vlieg van zijn lijf slaat met zijn staart.
Hoe moet hij zich gevoeld hebben toen hij over straat werd gesleurd en het niet kan uit schreeuwen van de pijn, daar moet je toch niet over nadenken als dierenliefhebber?
Nee, dit is te erg voor woorden en dan die mensen waar ze evt. langs zijn gekomen heeft nu niet 1 iemand het gezien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 23:58

skyline schreef:
VivaLaVida schreef:
trouwens, toen ik mijn haf ging ophalen vanuit de opfok hadden wij zo'n jeep ervoor staan:
Afbeelding

het was dat ik gestommel hoorde, maar wij voelden niks in de auto.. toen ik toch maar ging kijken (paarden stommelen natuurlijk wel vaker) hing hij al over de voorstang heen, alleen zijn achterbenen nog in het 'vak' zeg maar. met de stang onder zijn buik ... Dan denk je ook: dat merk je toch? Nou blijkbaar niet..

hier heb je gelijk in in jeep zitten ook hele goede shok dempers.
Toen wij een paard voor een vriendin gingen ophalen was dat paar ook in een hele rare positie gekomen
En dat hadden wij ook niet gevoeld.
het wass idd het lawaai.
Zo iets zou iemand die een hart voor paarden heeft nooit express doen.
Volgende x zou ze wel iets beter moeten opletten,
maar helaas gebeurt is gebeurt :(:)

Nee had er dus echt niks van gevoeld. Terwijl t een flinke haf was! Daar voor hadden we een chrysler Voyager er voor staan en dan voelde je zoiets wel.
Nu een Dodge ram daar voel je helemaal niets mee!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 00:14

Ooh wat een verschrikkelijk drama.. Kippevel op mijn armen. Stel dat die vrouw nu echt niets gemerkt heeft, dat is echt verschrikkelijk, ik zeg STEL. Dan moet je je toch VERSCHRIKKELIJK voelen, geen zin meer in het leven, je hebt je eigen paard vermoord! Je kon er niets aan doen en je hebt niets gemerkt. Dan word je toch stapelgek jongens, is er dan verdomme geen GOD of wat dan ook, die dit had kunnen voorkomen?!?!?!? ARM ARM BEEST, verschrikkelijk... Brrr, geen woorden voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 00:21

Gen woorden hiervoor. Alleen: TRIEST.

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 07:34

Majo schreef:
nikkielvis schreef:
[Ben het met je eens dat ongelukken vaak voortkomen uit fouten.
Correctie: ongelukken komen ALTIJD voor uit fouten, anders is het een technisch mankement.
Ik werk voor DuPont Training Solutions, dit is een onderwerp waar ik dagelijks mee bezig ben, het is mijn werk. Interessant onderwerp, alleen gezien de boktdiscussies, ga ik me er niet in mengen.
Maar deze onderwerpen spreek ik dus elke dag over met klanten! Echt interessant, om een training te ontwikkelen die dit soorten fouten dus verminderen door betere bewustwording van je eigen handelen.

Ik wil inderdaad ook geen discussie verder.
Maar er spelen vaak meer factoren mee dan alleen maar fouten.
Begrijp dat dit je werk is dus je zal er zeker meer verstand van hebben als ik.
Maar als er iemand onwel wordt in de auto is dat dan ook een fout als die persoon een andere auto ramt.
En dan heb je inderdaad nog technische mankementen enz.
Maar ik begrijp je punt. :j

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 08:44

nikkielvis schreef:
Majo schreef:

Ik wil inderdaad ook geen discussie verder.
Maar er spelen vaak meer factoren mee dan alleen maar fouten.
Begrijp dat dit je werk is dus je zal er zeker meer verstand van hebben als ik.
Maar als er iemand onwel wordt in de auto is dat dan ook een fout als die persoon een andere auto ramt.
En dan heb je inderdaad nog technische mankementen enz.
Maar ik begrijp je punt. :j

Natuurlijk kun je door bewust handelen, controleren en bepaalde routines inbouwen de kans op fouten verkleinen. 100% voorkomen lijkt me wat moeilijker.
Kan me best voorstellen dat je normaal de klep van je trailer dicht doet en bewust visueel/handmatig nogmaals controleert of hij goed dicht zit. Nu wil je dat net gaan doen en komen je kinderen ruziënd voorbij en spreekt daarna je iemand aan om de weg te vragen en vergeet je je extra controle..... Foutje!

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:25

Daarom gebruiken wij alleen trailers met een ruitje erin waar je vanuit je achterspiegel kunt kijken of je paard er nog in staat of niet.

Sill____

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:39

Gatverdamme de rillingen lopen over mijn lijf.
Hoe kan je dat nou niet voellen ?? Als mijn pony even hangt en weer gewoon gaat staan voel je dat al.
Nou ja het zou voor de eigenaar zelf ook niet makkelijk geweest zijn.
Maar volgens mij zijn ze gewoon het paard vergeten.
Hoe kan die nou zo lang achter de trailer zijn aangesleept ?
Dan moet het halster toch knappen of het touw. En in de meeste gevallen is het touw toch nog niet eens zo lang dat het dier bij de klep kan komen.
Het is wel heel erg sneu .

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:21

ongelofelijk dit. het arme dier wat moet die geleden hebben. of je het voelt of niet.. ik weet het niet. ik voel mijn paard ook bewegen op de trailer. continu want ik heb een onrustige op de trailer maar als ze pas na 3 km in haar spiegel kijkt vind ik dat wel ontzettend laat. als zei regelmatiger in haar spiegel had gekeken dan had ze dat moeten zien. ik vind dit zo walgelijk. ik ben altijd bang dat mijn paard door de bodem zakt maar dit is helemaal verschrikkelijk.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:46

Ik denk dat iedereen beter eens vermeld met welke trailer en auto ze rijden bij hun bericht, misschien is het dan beter te doorgronden of de ene combinatie niet gevoeliger is dan de andere.
Ik heb eens een aanrijding gehad, een tegenligger die mijn trailer raakte op het spatbord. Onze Fautras (Amerikaans systeem) trailer bewoog nauwelijks en ook in de auto voelde we niks enkel door het geluid wisten we dat we geraakt waren. Toen ik een Henra trailer in leen had toen mijn Fautras in herstelling was, voelde ik duidelijk dat die veel minder baanvast lag en bewoog als een paard wat onrustig was, idem met windstoten. Ik vervoer verschillende paarden en sommige voel je niet anderen staan voordurend te bewegen zodat het lijkt dat je telkens stootjes krijgt. En ik heb onlangs een klapband gehad, dit leek ook even op een paard dat niet stilstond maar door het rondvliegende rubber dat ik in de spiegel zag wist ik wat er aan de hand was. Dus je kan niet oordelen als je de volledige situatie niet kent. Het is en blijft wel een drama vooral voor de betrokkenen en toeschouwers. Maar dit is een ongeluk, als je ziet hoe paarden soms op transport gaan voor de slacht in sommige landen daar gaat het wel eens heel beestig aan toe.

Ik ben ooit eens gestopt toen nog met mijn vrachtwagen omdat het ineens te stil was, normaal ging dat paard altijd onrustig te keer en die stilte was abnormaal. Toen bleek dat het schot tussen beide paarden op de grond lag. Soms voel je instinktief dat er iets mis is.
Ik heb paarden die in noodsituaties lijken te verstijven en heel rustig blijven mijn hengst is zo, en andere die voor het minst panikeren.

Wij zijn gewoon om heel veel in de spiegels te kijken hier is het immers altijd heel druk. Daar is 3km in vergelijking wat hier enkele meters is op wegen waar weinig of zelfs geen verkeer is, dan ben je veel minder gewoon om in de spiegels te kijken. Een wedstrijd waar je 100km moet voor rijden is voor de meesten hier al ver, daar zijn dat dikwijls meerdere dagreizen dus vermoeidheid kan ook onoplettendheid veroorzaken.

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:53

ik vond het zo zielig dus ik vertel het aan mijn broer..
wat doet hij.....hij lacht er gewoon om...ik had de neiging om het te slaan :o

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:59

jemig, bah wat erg !

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 00:08

pfff wat een vreselijk verhaal
ik kan me niet voorstellen dat je dat niet merkt
maar ze zal echt niet bewust zijn doorgereden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 00:33

moniek131 schreef:
ik vond het zo zielig dus ik vertel het aan mijn broer..
wat doet hij.....hij lacht er gewoon om...ik had de neiging om het te slaan :o

sommige mensen kunnen zich niet indenken hoe zoiets er uit ziet en hoe zielig het is, de een heeft meer inlevingsgevoel dan de ander... :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 00:35

Inn schreef:
Ik denk dat iedereen beter eens vermeld met welke trailer en auto ze rijden bij hun bericht, misschien is het dan beter te doorgronden of de ene combinatie niet gevoeliger is dan de andere.
Ik heb eens een aanrijding gehad, een tegenligger die mijn trailer raakte op het spatbord. Onze Fautras (Amerikaans systeem) trailer bewoog nauwelijks en ook in de auto voelde we niks enkel door het geluid wisten we dat we geraakt waren. Toen ik een Henra trailer in leen had toen mijn Fautras in herstelling was, voelde ik duidelijk dat die veel minder baanvast lag en bewoog als een paard wat onrustig was, idem met windstoten. Ik vervoer verschillende paarden en sommige voel je niet anderen staan voordurend te bewegen zodat het lijkt dat je telkens stootjes krijgt. En ik heb onlangs een klapband gehad, dit leek ook even op een paard dat niet stilstond maar door het rondvliegende rubber dat ik in de spiegel zag wist ik wat er aan de hand was. Dus je kan niet oordelen als je de volledige situatie niet kent. Het is en blijft wel een drama vooral voor de betrokkenen en toeschouwers. Maar dit is een ongeluk, als je ziet hoe paarden soms op transport gaan voor de slacht in sommige landen daar gaat het wel eens heel beestig aan toe.

Ik ben ooit eens gestopt toen nog met mijn vrachtwagen omdat het ineens te stil was, normaal ging dat paard altijd onrustig te keer en die stilte was abnormaal. Toen bleek dat het schot tussen beide paarden op de grond lag. Soms voel je instinktief dat er iets mis is.
Ik heb paarden die in noodsituaties lijken te verstijven en heel rustig blijven mijn hengst is zo, en andere die voor het minst panikeren.

Wij zijn gewoon om heel veel in de spiegels te kijken hier is het immers altijd heel druk. Daar is 3km in vergelijking wat hier enkele meters is op wegen waar weinig of zelfs geen verkeer is, dan ben je veel minder gewoon om in de spiegels te kijken. Een wedstrijd waar je 100km moet voor rijden is voor de meesten hier al ver, daar zijn dat dikwijls meerdere dagreizen dus vermoeidheid kan ook onoplettendheid veroorzaken.

helemaal mee eens.... mensen die met een normale gezinsauto een trailer trekken voelen alles... is ook zo!!! maar met een enorme dodge ram of jeep wrangler voel je zowat niks... ik ook niet terwijl mijn ruin van rond de 500 kilo stond te steigeren in de trailer...

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 09:16

Inn schreef:

ik ben het echt volledig met je eens maar om nou over zo een lange afstand niet 1 keer in je spiegels te kijken vind ik wel raar hoor. ook op rustige wegen en vooral als je een auto hebt waar je weinig in voelt of een onrustig paard hebt. toen ik mijn jonge ruin (die toen een half jaar was) naar de opfok ging brengen (vaders reed) keek ik in elke etalage of raam of meneer zijn hoofd niet aan de achterkant naar buiten stak. en dan ben ik niet eens de chauffeur. en toen wij hem een jaar later ophaalde idem. bij mijn merrie doe ik dat ook en op het moment dat we duidelijk langere tijd stil moeten staan voor rood licht oid en alles om ons heen staat stil dan stap ik even uit om snel te controleren en dat puur omdat ze zo een stresskip is op de trailer. mischien ben ik dan overbezorgd maar ik ben liever overbezorgd dan dat ik dit aantref achter mijn trailer.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:54

@carolalisa helemaal mee eens hier in onze kleine landjes, maar dat is in Amerika wel heel anders. Als je weet hoe lang en weinig bebouwd die wegen zijn, al zeker geen etalages of verkeerslichten zoals hier. Als wij ons land dwars doorreizen vinden we dat ver rijden daar is dat misschien even ver als naar de volgende stad. Een auto die vlak achter mijn trailer rijd zie ik ook niet in de spiegels.
Ik wil haar niet verdedigen maar ook niet veroordelen als ik de hele situatie niet ken geef ik haar het voordeel van de twijfel.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:56

Inn daar heb je ook wel weer gelijk in, maar als ze in haar spiegels had gekeken had ze dat spoor neem ik aan kunnen zien. dan zal ze niet denken dat t paard achter de trailer hangt maar ik neem aan dat ze dan zou stoppen. maar goed gebeurd is gebeurd ze doet er niks meer aan. ik hoop iig zoets nooit mee te hoeven maken.

Ben_Hur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 00:00

In Amerika kan het voorkomen dat je urenlang geen auto's tegen komt.
Ik ken die Goosenecks wel. De kans is erg groot, dat de vrouw in de auto niks heeft gemerkt.