Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:42

Bulck,veel succes, ik hoop dat hij bij jou in wei komt te staan, je kunt hem altijd nog als schouwhengst gebruiken.

StableEnable

Re: Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:44

Bulck, ik ben erg benieuwd naar de werkelijke toestand van de pony en succes met de aankoop!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:51

bulck schreef:
Ik ga sowiezo morgen, maar vrees een beetje dat er te veel op de pony geboden zal worden. Tot een paar duizend euro's ga ik wel mee, al is het maar om zo'n mooie pony hier te hebben. En verder wil ik wel eens wat meer weten...

laat je niet gekmaken............. de kiloprijs is hij feitelijk waard, hoe erg het ook is...........

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:53

StableEnable schreef:
Bulck, ik ben erg benieuwd naar de werkelijke toestand van de pony en succes met de aankoop!

Ja idd ik ben ook benieuwd naar de pony en hoe hij er nu bijstaat. Maar of kopen er zal inzitten dat betwijfel ik, wss gaat die toch nog voor een veels te hoog bedrag naar een stichting ofzo. En zowieso wil ik wel eerst weten wat de mogelijkheden nog zijn, want hij moet zowieso nog pijnvrij kunnen rondlopen op de wei.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:54

bulck schreef:
StableEnable schreef:

Ja idd ik ben ook benieuwd naar de pony en hoe hij er nu bijstaat. Maar of kopen er zal inzitten dat betwijfel ik, wss gaat die toch nog voor een veels te hoog bedrag naar een stichting ofzo. En zowieso wil ik wel eerst weten wat de mogelijkheden nog zijn, want hij moet zowieso nog pijnvrij kunnen rondlopen op de wei.

Zou natuurlijk belachelijk zijn als hij niet pijnvrij is en dan te koop wordt aangeboden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:55

Vraag mij af hoe hij wordt voorgesteld in de verkoop. Mooi knuffelpaard?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:56

de trotse pappa is vast op zakenreid, en dochterlief ergens op een andere pownie

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:56

KiWiKo schreef:
bulck schreef:
Ik ga sowiezo morgen, maar vrees een beetje dat er te veel op de pony geboden zal worden. Tot een paar duizend euro's ga ik wel mee, al is het maar om zo'n mooie pony hier te hebben. En verder wil ik wel eens wat meer weten...

laat je niet gekmaken............. de kiloprijs is hij feitelijk waard, hoe erg het ook is...........

maar er zullen er zat zijn die meer dan de kiloprijs zullen willen geven... hoe waar zoiets ook is, verder is het niet een kwestie van gekmaken, is gewoon een heel leuke pony nog steeds, dat hij de sport niet meer inkan tja, of de dekdienst, er zijn zat mensen die dat toch niet willen.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:01

KiWiKo schreef:
bulck schreef:

Kiwiko als zoon van een kalfsvleesgroothandelaar weet ik dat maar al te best ;-)
Maar ik heb die pony altijd machtig gevonden en als hij pijnvrij kan rondlopen en het bedrag is aanneembaar en ze laten hem ervoor, dan mag hij de grens over hoor ;) .

Toch denk ik dat er stilletjes wel al wat achter gesloten deuren geregeld zal zijn.
Laatst bijgewerkt door bulck op 25-05-10 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Solitude197

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:06

KiWiKo schreef:
de trotse pappa is vast op zakenreid, en dochterlief ergens op een andere pownie

ja was pappa toen geloof ik ook. Na poging de pony aan te betalen uit het YDF vrijwilligers werk...

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:07

Solitude197 schreef:
KiWiKo schreef:

ja was pappa toen geloof ik ook. Na poging de pony aan te betalen uit het YDF vrijwilligers werk...

Wat wordt er bedoeld met datYouth Dressage Festival gedoe, wat is daar dan gebeurd? Kan iemand me dat uitleggen?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:15

Moderatoropmerking:
Hoi, willen jullie ontopic blijven?

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:16

Mindfields schreef:
StableEnable schreef:
Ten tweede, hoe kom je op het idee dat DVB zoveel geld heeft verdiend aan de pony? De rol die DVB heeft gehad is het trainen van de combinaties met de pony. Dat brengt niet heel veel geld op, maar kost vooral veel geld en heel veel tijd.

Ik denk dat je er met 100 euro per uur les net bent en misschien nog niet eens. Nou dat lijkt me toch vrij goed verdienen?

Coby 150€ per uur,
Marlies 100€ per uur en
Marrigje ook al 60€ per uur.
(bron extra dressuurbijlage van de paardenkrant)
Niet echt modaal.
En ik geloof er niets van dat concoursbegeleiding gratis zou zijn.
Kom op, een kind van modale ouders krijgt echt die gepassioneerde all-in begeleiding niet, ook niet als het een supertalent is.

Maar dat vermindert niet dat dit allemaal triest is voor het dier.
Alleen is hij helaas maar 1 van de vele, vele pechvogels.
Ik ben bang dat de paarden en pony's die van hun oude dag mogen genieten ver en ver in de minderheid zijn.

Bulck, succes morgen en hou ons op de hoogte.
Laatst bijgewerkt door idje op 25-05-10 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:19

Mindfields schreef:
Solitude197 schreef:

Wat wordt er bedoeld met datYouth Dressage Festival gedoe, wat is daar dan gebeurd? Kan iemand me dat uitleggen?

Ik snap het ook niet helemaal, maar ik weet nog wel dat de aangepaste sport een onderdeel zou worden van het Youth Dressage Festival (en zelfs meerdaags internationaal) na een proef in Wouwse Plantage en een nationale in Weert en dat dat niet meer door kon gaan vanwege ernstige financiele problemen. Misschien heeft dat er mee te maken. Het is toch ook verplaatst?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:19

Dat zijn nog eens prijzen.
Kijkend naar al die uren en concoursbegeleiding dan denk ik dan je wel gauw over >1000,- praat.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:21

idje schreef:
StableEnable schreef:
Ten tweede, hoe kom je op het idee dat DVB zoveel geld heeft verdiend aan de pony? De rol die DVB heeft gehad is het trainen van de combinaties met de pony. Dat brengt niet heel veel geld op, maar kost vooral veel geld en heel veel tijd.

Coby 150€ per uur,
Marlies 100€ per uur en
Marrigje ook al 60€ per uur.
(bron extra dressuurbijlage van de paardenkrant)
Niet echt modaal.
En ik geloof er niets van dat concoursbegeleiding gratis zou zijn.
Kom op, een kind van modale ouders krijgt echt die gepassioneerde all-in begeleiding niet, ook niet als het een supertalent is.

Maar dat vermindert niet dat dit allemaal triest is voor het dier.
Alleen is hij helaas maar 1 van de vele, vele pechvogels.
Ik ben bang dat de paarden en pony's die van hun oude dag mogen genieten ver en ver in de minderheid zijn.

Bulck, succes morgen en hou ons op de hoogte.

Wat je hier noemt zijn losse lessen. een heel ander verhaal.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:26

KiWiKo schreef:
bulck schreef:

er is (gelukkig, en ook logisch) ook zoiets als emotionele waarde, en die ligt bij deze pony neem ik aan een heel stuk hoger dan die 'kiloprijs'.
ik hoop dat P&P gewoon via een regeling ofzo binnen dezelfde deuren blijft, óf een mooi pensioen gaat krijgen ook al is dat op zich al sneu op deze vrij jonge leeftijd.
zo'n pony kan normaal mee tot zijn 25e ofzo, maar hij heeft zoveel moeten werken wat mogelijk de oorzaak is van vroegtijdige slijtage.
een pony die zoveel aandacht heeft gehad en zoveel betekend voor zoveel mensen kan je toch niet gewoon weg doen zomaar de kille handel in?
(ik gun dat geen enkel paard maar ja het gaat nu even om P&P).

ben benieuwd hoe dat morgen gaat, leuk dat er iemand van Bokt naar toe gaat ben benieuwd naar de update morgen.
wellicht krijgt een rijk meisje (voormalige amazone ofzo) hem van haar vader, zoiets.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:32

SE, word eens wakker!
Ja, dagelijkse training zal best per uur goedkoper zijn, maar DVB is geen charicatieve instelling(en gelijk hebben ze, de schoorsteen moet roken)
Dat jullie andere ervaringen hebben, wil niet zeggn dat kindjes van zeer gefortuneerde ouders voor een duppie op de eerste rang zullen zitten.
Ik denk dat dit 2 heel verschillende dingen zijn.
Fijn voor jullie dat jullie geholpen worden.
Maar geloof me, stel dat ik een paard daar neer wil zetten en mijn dochter daar begeleid wil hebben, dat redden we echt niet als modale tweeverdieners, ook niet als we vandaag nog stoppen met wonen en eten.
(Goed voor mijn lijn trouwens :D)
Laatst bijgewerkt door idje op 25-05-10 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:34

@ marigold: wat moet een rijke, voormalige amazone die allang verder is gegaan met haar leven, met een kreupele oude pony?
(ik zou het wel weten, maar de meesten meiden die een rijke pappie hebben willen de herinnering aan de glorie-ponytijd bewaren, en door gaan met een nieuwe krack in paardenmaat...)

@ bulck: veel succes!
en geef je ook een kleine samenvatting hoe alles is gegaan als je terug bent?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:35

bulck schreef:
Maar ik heb die pony altijd machtig gevonden en als hij pijnvrij kan rondlopen en het bedrag is aanneembaar en ze laten hem ervoor, dan mag hij de grens over hoor ;)

Succes! Je weet maar nooit..

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:42

Marigold schreef:
er is (gelukkig, en ook logisch) ook zoiets als emotionele waarde, en die ligt bij deze pony neem ik aan een heel stuk hoger dan die 'kiloprijs'.
ik hoop dat P&P gewoon via een regeling ofzo binnen dezelfde deuren blijft, óf een mooi pensioen gaat krijgen ook al is dat op zich al sneu op deze vrij jonge leeftijd.
zo'n pony kan normaal mee tot zijn 25e ofzo, maar hij heeft zoveel moeten werken wat mogelijk de oorzaak is van vroegtijdige slijtage.
een pony die zoveel aandacht heeft gehad en zoveel betekend voor zoveel mensen kan je toch niet gewoon weg doen zomaar de kille handel in?
(ik gun dat geen enkel paard maar ja het gaat nu even om P&P).

ben benieuwd hoe dat morgen gaat, leuk dat er iemand van Bokt naar toe gaat ben benieuwd naar de update morgen.
wellicht krijgt een rijk meisje (voormalige amazone ofzo) hem van haar vader, zoiets.

welke emotionele waarde?
pony is uitgemelkt en afgeschreven.
hup, nieuw paard, eentje waar je wel mee kan pronken

ik wens bulkje morgen veel succes :)
anders zetten ze hem hier maar in de wei neer.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:48

Yep minikatje, het dier is een middel om tot roem te komen.
Een stuk gereedschap!
Het is om misselijk van te worden.
Voorbeelden te over daarvan gezien.
Soms schaam je je ervoor dat je in dit eereldje rondloopt.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:49

idje schreef:
SE, word eens wakker!
Ja, dagelijkse training zal best per uur goedkoper zijn, maar DVB is geen charicatieve instelling(en gelijk hebben ze, de schoorsteen moet roken)
Dat jullie andere ervaringen hebben, wil niet zeggn dat kindjes van zeer gefortuneerde ouders voor een duppie op de eerste rang zullen zitten.
Ik denk dat dit 2 heel verschillende dingen zijn.
Fijn voor jullie dat jullie geholpen worden.
Maar geloof me, stel dat ik een paard daar neer wil zetten en mijn dochter daar begeleid wil hebben, dat redden we echt niet als modale tweeverdieners, ook niet als we vandaag nog stoppen met wonen en eten.
(Goed voor mijn lijn trouwens :D)

Ik ben klaarwakker!
Nu toch even over tarieven. Ik vind nl. toch dat jullie daar wat naiëf en rooskleurig over denken.

Natuurlijk is stallen en trainen op een stal als DVB prijzig vergeleken bij de basis. Dat heeft enerzijds te maken met de enorme kosten die het draaien van zo'n tot in de puntjes verzorgd complex met zich meebrengt en anderzijds met de prijs/kwaliteit verhouding. De kosten voor een stal als DVB zijn denk ik het drievoudige van die van mij.

Even een sommetje.
Stel je voor dat ik 50 euro reken voor een les. En 9 tot 5 kennen we niet in de paarden dus zeg maar 10 lessen per dag de hele week door. Dan kost mijn dag zeg maar 500 euro.

Nu ga ik met een leerling naar het Europees Kampioenschap. We zijn een week weg.
Thuis zou ik dus 7 x 10 lessen kunnen doen en die week EK kost dus eigenlijk 3500 euro aan mijn tijd. Daar komt reis en hotel nog bij (nog eens ca. 1000 euro) totaal kosten 4500 euro.
Dan zijn er een stuk of wat van die meerdaagse buitenlandse concoursen per jaar.
Thuis dagelijkse training zou bij mij dan op 1300 per maand komen. los van stalling.
Denk je werkelijk dat dat allemaal door die leerling wordt betaald???? Dat is niet te doen. Dus als je hart hebt voor je combinatie en ze naar succes wil brengen dan kost het jezelf veel. Dat is voor DVB niet anders. In de paardensport worden de uren en inzet zelden vergoed. Zonder liefde voor het vak zou de hele paardensport niet kunnen bestaan.

Ben ik degene met de roze bril? Nee, er wordt te makkelijk gedacht dat de hoge bomen niet alleen veel wind, maar ook het geld vangen. Zo is het eenmaal niet.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:56

Naief en rooskleurig? Ik vind juist dat jij dat een beetje bent eigenlijk?

Reken maar dat ze grof geld verdienen aan die rijkeluiskindjes en hun ouders.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:57

waarom neem je het de hele tijd op voor DVB, die staan hier volledig buiten