Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:58

helemaal mee eens kelly. beter 100 euro kwijt dan 3000 .maar het leed van die dieren , |(

newnails

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:59

xx_Kelly_xx schreef:
newnails schreef:
Ja kelly inderdaad je heb wel een punt hier.
Maarrrrr..............

Jij hebt niet in deze situatie gezeten en weet ook niet hoe het komt dat er gedupeerden van deze vrouw zijn!!!
Dus aub niet oordelen voordat je echt all feiten weet graag.
Ik heb zelf ook een eigen bedrijf en heb echt wel mensenkennis.
en toch...........
Maargoed ik ben blij voor jou dat het jou natuurlijk niet overkomt.
Maar daar hebben de gedupeerden niks aan, an neem van me aan dat zijn niet maar 2 gedupeerden hoor dat zijn er echt veeeel meer.

Wij zijn gedupeerden geweest van een fokker die ons heeft belazerd met onze hond.. dus ik weet wel degelijk waar ik over praat.

Dus waarom oordeel je dan over de gedupeerden van deze vrouw, jou is ook al ooit iets overkomen dus.
Zo zie je maar niemand is perfect!
De gedupeerden van deze vrouw dus ook niet.

En idd beter een klein bedrag voor een keuring neertellen dan een slachtpaard.
Maargoed dat is achteraf kijk je een koe in zijn ....
Dit gebeurd de gedupeerden ook géén 2e keer dat kan ik je verzekeren.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:05

Nee niemand is perfect, maar bij ons is het ook 1 keer en nooit meer. Nou vind ik een paard ook een behoorlijk grote aankoop, je koopt een paard om te rijden/te werken (in de meeste gevallen dan), als er iets mis is met een paard, en dit is niet altijd te zien aan de buitenkant, dan kan je je hobby niet uitoefenen, en is er dus niet te rijden/ te werken met een paard.
Benen zijn zo ontzettend belangrijk bij een paard.

Bij onze hond was het zo, wij hebben een Newfoundlander, en hadden mondeling een prijs afgesproken, dat ging toendertijd om 800 euro. De dag dat wij onze Balou (de hond) op gingen halen, gaf zij hem niet mee want volgens haar was de afspraak 1000 euro. Natuurlijk ga je je hecten aan zo'n beest en uiteindelijk 1000 euro betaalt, toen we bij de dierenarts kwamen bleek ze een overbeet te hebben en als een hond een overbeet heeft, mag je geen shows met hem lopen. Dus eigenlijk moet een fokker dan juist omlaag met de prijs. Want een dier geldt voor de wet als een product, en om maar even grof te zeggen: ons product was niet 100% goed. Niet dat we shows met haar willen lopen, maar toch. Het is niet netjes gegaan.

Wiwabalia

Re: Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:09

Wij hebben trouwens bij de aankoop van al onze pony's/paarden het voor de aankoop laten keuren door een dierenarts. Want een paard koop je toch met een doel, en wat je tegenwoordig betaalt voor sommige viervoeters dat schud je niet zomaar uit je mouw.

Als een paard aan 1 been niet goed is, kan je niet even naar de dierenarts om een been te laten amputeren, dat is wat anders dan met een hond.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:12

Kelly, je hebt een heel goed verwoord. Ik kan het er niet anders dan mee eens zijn.
Het is niet netjes wat deze persoon doet en ik keur het zeker niet goed, alleen doe ik dat ook niet bij geheime filmopnames voor publiek vermaak......
Gedupeerde wil ik ook sterkte wensen.

Ik heb de petitie niet getekend en zal het niet doen ook, zeker niet door bepaalde reacties van mensen.

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:12

Maar Kelly begrijp me niet verkeerd ik val je niet aan. Een onderbeet kun je zelf ook zien? Je kijkt de pup toch na van top tot teen? Ik in elk geval wel.
Een hond kun je ook voor een doel kopen, zoals mijn moeder shows loopt met haar Schotse terriers.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:15

Als jij hetzelfde (en al eerder afgekeurde) paard aan 100 potentiele kopers laat zien, is er altijd wel eentje bij die het paard niet laat keuren...
hetzelfde geld voor een pup, er zijn altijd mensen bij die niet op de hoogte zijn en nog altijd in de goedheid van de mens geloven. Misschien dus niet de eerste die je tegenkomt, maar wel de 45e of de 63e.... Niet iedereen doet zijn huiswerk...

newnails

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:15

xx_Kelly_xx schreef:
Wij hebben trouwens bij de aankoop van al onze pony's/paarden het voor de aankoop laten keuren door een dierenarts. Want een paard koop je toch met een doel, en wat je tegenwoordig betaalt voor sommige viervoeters dat schud je niet zomaar uit je mouw.

Als een paard aan 1 been niet goed is, kan je niet even naar de dierenarts om een been te laten amputeren, dat is wat anders dan met een hond.

Ja daar vroegen wij ook om maar tegen ons werd gezegd dat de pony gekeurd was in het buitenland maar dat daar geen keuringsbewijs afgegeven werd dat was heeel normaal zij men.
vandaar .
En verder wij waren complete leken op het gebied van paarden.
Dus dan is het niet zo gek dat je nergens van weet.
Maar zoals gezegd eigenlijk was dit een snelcursus wat weet je van paarden/pony's af en hoe handel je wel en niet, en wat komt er bij kijken, en wat kan je beter wel en niet doen.
Bij wie koop je wel en bij wie koop je vooral niet!
Laatst bijgewerkt door newnails op 14-05-10 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:18

newnails schreef:
xx_Kelly_xx schreef:

Ja daar vroegen wij ook om maar tegen ons werd gezegd dat de pony gekeurd was in het buitenland maar dat daar geen keuringsbewijs afgegeven werd dat was heeel normaal zij men.
vandaar .

Vind je dat soort vehalen niet raar? Het keuringsrapport niet aanwezig? Hoe kun je dan zien als potïentiele koper dat het paard gekeurd is? Bij dat soort verhalen zou ik toch wel mijn vraagtekens zetten, en het voor de zekerheid laten keuren door mijn EIGEN dierenarts.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 14-05-10 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:19

van fouten leer je , alleen zijn sommige leermethode,s wel heel duur

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:21

Inderdaad. Vroeger was er ook een stel wat veel op de manege kwam. Zij gingen ook een paard kopen,type praatjesmaker, maar als je doorvroeg kwam je erachter dat ze er heel weinig van wisten. Ze zijn meerdere keren bedonderd en toch is er nooit een lampje gaan branden.
Keuren vonden ze zonde geld, dat hadden zij met hun verstand van paarden niet nodig :roll:

newnails

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:23

Nou dit gebeurd de gedupeerden ook geen 2e x hoor.
Daar hebben ze nu denk ik wel genoeg verstand van paarden door gekregen.
En idd altijd door je eigen DA laten keuren, daar zijn gedupeerden ook achter.
Zoals ik net al zei......
Achteraf kijk je een koe in zijn ..............! Helaas.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:25

Krissie0 schreef:
Maar Kelly begrijp me niet verkeerd ik val je niet aan. Een onderbeet kun je zelf ook zien? Je kijkt de pup toch na van top tot teen? Ik in elk geval wel.
Een hond kun je ook voor een doel kopen, zoals mijn moeder shows loopt met haar Schotse terriers.

Nee dit hebben wij niet gedaan, dat was destijds onze fout. Al kochten wij de hond met doel als gezeldschaps hond, gewoon een lieve thuis hond waarmee we kunnen wandelen enz. Shows lopen hoefden van ons niet meer, we hadden hier ook geen tijd meer voor, want dat hebben wij in het verleden weleens gedaan. En nou hadden wij natuurlijk kunnen zeggen van: 1000 euro? Dat was niet de afspraak, dus laat maar zitten. Alleen zaten we wel elke week weer een uur in de auto om even te kijken bij onze toekomstige pup. Je gaat je toch aan een beest hechten, dus dan laat je hem niet zitten.
Je bericht is niet aanvallend hoor, begrijp wat je bedoelt. ;)

Maar even terg naar het onderwerp: ik hoorde dat de vrouw in kwestie haar zaken deed met een dierenarts die haar valse keuringsrapporten verschaften? Is hier meer over bekend? Ben benieuwd naar de uitspraak van de rechter.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:27

ik vind dat iedereen hier wel heel erg blind vaart op keuren........
als iemand een slecht paard koopt is het eigen schuld want je had maar moeten keuren. :roll:

enig idee hoeveel aandoeningen er NIET uitkomen bij een keuring?

tuurlijk moet je keuren voor aankoop maar ook dat is niet 100%.....

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:27

T'is zonde dat dit soort mensen rondlopen op de wereld, maar ze lopen er nou eenmaal. En soms zou je echt willen geloven in de goedheid van mensen, maar zoals ik al eerder zei: iemand blindelings vertrouwen, daar is de tijd niet naar.

Helaas maar.. waar.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:32

ik ben er ook achter gekomen om wie het gaat. Als ik alleen al terug lees hoe deze dame in kwestie bezig is geweest op dit forum kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat het hier een heel oneerlijk en bovenal manipulatief persoon betreft.
Ik ben het absoluut in grote lijnen met de meeste eens dat er toch zeker de kopers bij hun aankoop kritischer mogen zijn. Helaas zullen deze mensen er altijd zijn, door schade en schande wordt men, helaas ten koste van henzelf en dieren, immer wijzer. Maar juist door deze uitzending op een zender als SBS6, wat een heel wijd bereik heeft en wat door alle lagen van de bevolking wordt gezien, zou mensen kunnen behoeden voor deze misstanden. Daarom betreur ik het ten zeerste dat de uitzending, al dan niet in aangepaste vorm, wordt uitgesteld tot nadere orde.
Toch denk ik dat door alle ruchtbaarheid die nu aan de zaak wordt gegeven steeds meer mensen er achter komen om wie het gaat. Het paardenwereldje is klein, dat stelde de dame in kwestie zelf al, ik denk dus dat haar naam en reputatie allang al als een olievlek verspreid zijn. Al is de leugen nog zo snel..

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:33

mariska32 schreef:
ik vind dat iedereen hier wel heel erg blind vaart op keuren........
als iemand een slecht paard koopt is het eigen schuld want je had maar moeten keuren. :roll:

enig idee hoeveel aandoeningen er NIET uitkomen bij een keuring?

tuurlijk moet je keuren voor aankoop maar ook dat is niet 100%.....

Maar met keuren kom je wel achter de meest grote fouten. Als je je paard niet laten keuren voor de aankoop vind dat op zijn zachts gezegd gewoon dom.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:35

kelly@ er staat ook dat een keuring aan te raden is,maar........ook daar is erg veel in en mee te doen. ;)

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:37

een keuring is een moment opname of je moet het met foto,s laten doen en dat wil ook nog niet alles zeggen .
moet zeggen dat wij mazzel hebben gehad met het paard niet gekeurd en wel goed maar ken ook mensen die het paard hebben laten keuren en goed gekeurd was en toch naar de groene weides heen moest

marlies1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:38

Wat een ophef allemaal, ik ben zelf eens op onderzoek uitgegaan en kan weing vinden over deze mevrouw, het lijkt meer op een ruzie van een aantal mensen die in de media uitgevochten wordt.
Waar zijn hier de gewonnen rechtzaken, foto's en ander bewijs?
Ik lees alleen verhalen en sorry hoor ik kan ook van alles schrijven!
Als Stegeman het nu echt eerlijk wil spelen moet hij met zijn beelden en verder bewijs naar de rechter stappen, als de rechter haar dan schuldig vindt dan is het ok dat de beelden uitgezonden worden.
Stegeman is nu eigen rechter aan het spelen en meneer staat er bekend om dat hij beelden knipt zodat het in zijn eigen straatje past, neem dat maar van mij aan, ik werk bij de overheid meer mag ik helaas niet zeggen.
We maken zo ook de paardenhandel kappot doormiddel van de media, iedereen is nu verdacht dus ook de goede mensen, astublieft mensen als je een foute ervaring hebt speel het uit in de rechtbank, paardenleed geef je aan bij de dierenbescherming.
We zijn door hier nu zo te doen allemaal schuldig aan het kappot maken van een persoon die nog niet eens is veroordeeld door de rechtsstaat als schuldig.
Stegeman wil alleen maar media aandacht en wil zijn brood verdienen door programma's te maken zodat SBS deze uitzend, scoort deze geen luistercijfers dan is deze man werkeloos, ik heb medelijden hiermee, want de rechtstaat moet hem nu echt hebben, al zeg ik dat dat niet voor niks is, ik hou van eerlijkheid jullie toch ook?
Normaal plaats ik nooit iets in forums, maar ik vindt het nu echt te ver gaan, mijn mening is het verhaal ook altijd van twee kanten te horen.
Ik hoop dat het berichtje blijft staan, als het verwijderd wordt weet je genoeg.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:40

nou de dierenbescherming zal er wat aan doen laat me niet lachen

RSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:42

marlies1969 schreef:
Wat een ophef allemaal, ik ben zelf eens op onderzoek uitgegaan en kan weing vinden over deze mevrouw, het lijkt meer op een ruzie van een aantal mensen die in de media uitgevochten wordt.
Waar zijn hier de gewonnen rechtzaken, foto's en ander bewijs?
Ik lees alleen verhalen en sorry hoor ik kan ook van alles schrijven!
Als Stegeman het nu echt eerlijk wil spelen moet hij met zijn beelden en verder bewijs naar de rechter stappen, als de rechter haar dan schuldig vindt dan is het ok dat de beelden uitgezonden worden.
Stegeman is nu eigen rechter aan het spelen en meneer staat er bekend om dat hij beelden knipt zodat het in zijn eigen straatje past, neem dat maar van mij aan, ik werk bij de overheid meer mag ik helaas niet zeggen.
We maken zo ook de paardenhandel kappot doormiddel van de media, iedereen is nu verdacht dus ook de goede mensen, astublieft mensen als je een foute ervaring hebt speel het uit in de rechtbank, paardenleed geef je aan bij de dierenbescherming.
We zijn door hier nu zo te doen allemaal schuldig aan het kappot maken van een persoon die nog niet eens is veroordeeld door de rechtsstaat als schuldig.
Stegeman wil alleen maar media aandacht en wil zijn brood verdienen door programma's te maken zodat SBS deze uitzend, scoort deze geen luistercijfers dan is deze man werkeloos, ik heb medelijden hiermee, want de rechtstaat moet hem nu echt hebben, al zeg ik dat dat niet voor niks is, ik hou van eerlijkheid jullie toch ook?
Normaal plaats ik nooit iets in forums, maar ik vindt het nu echt te ver gaan, mijn mening is het verhaal ook altijd van twee kanten te horen.
Ik hoop dat het berichtje blijft staan, als het verwijderd wordt weet je genoeg.

een beetje jammer dat je dit opschrijft als je heel de verhalen niet kent! er zijn wel degelijk dingen gebeurd, en deze vrouw is zeker wel een oplichter!!!
een ruzie die in de media uitgevochten wordt, nee absoluut niet! als de uitzending uitgezonden zou mogen worden zou iedereen eens zien wat voor oplichter het is!!!!

newnails

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:43

bruceandnoon schreef:
ik ben er ook achter gekomen om wie het gaat. Als ik alleen al terug lees hoe deze dame in kwestie bezig is geweest op dit forum kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat het hier een heel oneerlijk en bovenal manipulatief persoon betreft.
Ik ben het absoluut in grote lijnen met de meeste eens dat er toch zeker de kopers bij hun aankoop kritischer mogen zijn. Helaas zullen deze mensen er altijd zijn, door schade en schande wordt men, helaas ten koste van henzelf en dieren, immer wijzer. Maar juist door deze uitzending op een zender als SBS6, wat een heel wijd bereik heeft en wat door alle lagen van de bevolking wordt gezien, zou mensen kunnen behoeden voor deze misstanden. Daarom betreur ik het ten zeerste dat de uitzending, al dan niet in aangepaste vorm, wordt uitgesteld tot nadere orde.
Toch denk ik dat door alle ruchtbaarheid die nu aan de zaak wordt gegeven steeds meer mensen er achter komen om wie het gaat. Het paardenwereldje is klein, dat stelde de dame in kwestie zelf al, ik denk dus dat haar naam en reputatie allang al als een olievlek verspreid zijn. Al is de leugen nog zo snel..

Het word vanmiddag pas duidelijk of de uitzending doorgaat en in welke vorm dat dan zal zijn! De gedupeerden krijgen hier bericht van.
Het is echter ook mogelijk dat de uitzending tot nader order uitgesteld wordt.
Het zal op bokt ook door de nieuwsredacie bekend of bevestigd worden wat de uitsprak/motivatie van de rechter is.
En idd al is de leugen nog zo snel.... de waarheid achterhaald hem wel

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:45

De dierenbescherming? Laat me niet lachen, dat vind ik de laatste tijd echt een organisatie om op te kotsen. :r
Als het paard eten en drinken heeft dan word 'ie goed behandelt.

marlies1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:47

[/quote]

een beetje jammer dat je dit opschrijft als je heel de verhalen niet kent! er zijn wel degelijk dingen gebeurd, en deze vrouw is zeker wel een oplichter!!!
een ruzie die in de media uitgevochten wordt, nee absoluut niet! als de uitzending uitgezonden zou mogen worden zou iedereen eens zien wat voor oplichter het is!!!![/quote]

Aan verhalen heb ik niets, bewijzen en rechtuitspraak, we leven in Nederland niet in de 18de eeuw, als je de verhalen kent waar zijn dan de rechtzaken?