Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adanka_Paula

Re: Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:10

Maar het is gewoon te zielig.
Je hoort zelf een paard vol angst hinniken.

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:15

shadowflower schreef:
Elk dier wat zo tot zijn eind komt is er 1 teveel. Heel de wereld gaat gewoon naar de knoppe als we op deze manier door blijven leven, niet nadenken over ons voedsel en alleen maar meer,meer en meer willen. Dat is de reden waarom de bio-industrie en al die gore slachtingen plaatsvinden. om aan de consument zijn verwachtingen te voldoen. Veel vlees voor weinig.

ben ik t helemaal meeens!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:38

Ja precies, dat ben ik helemaal mee eens.

Die rotmannen ook die er rondlopen, die zoiets doen. Ik las hier ergens dat een slachter een trap kreeg van een paard dat ondersteboven hing, ik hoop maar dat dat paard die slachter goed en gericht heeft getrapt, lekker vol op dr smoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:40

Nemurin schreef:
Zijn mensen die wel vlees eten trouwens de optie 3 mensen?

Lijkt me niet :)

Denk als je heel bewust consumeert, weet waar je eten vandaan komt, bewust vlees koopt van dieren waarvan je wéét dat ze het goed hebben gehad, ben je in mijn ogen een optie 2 mens :)

Denk dat iemand die vlees vooral goedkoop wil hebben en dan de ogen maar sluit voor het dierenleed wat daarachter ligt, een optie 3 mens is.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:58

Yamcha schreef:
Nemurin schreef:
Zijn mensen die wel vlees eten trouwens de optie 3 mensen?

Lijkt me niet :)

Denk als je heel bewust consumeert, weet waar je eten vandaan komt, bewust vlees koopt van dieren waarvan je wéét dat ze het goed hebben gehad, ben je in mijn ogen een optie 2 mens :)

Denk dat iemand die vlees vooral goedkoop wil hebben en dan de ogen maar sluit voor het dierenleed wat daarachter ligt, een optie 3 mens is.

Jep!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:11

tsja , ik houd wel van vlees, en op het moment heb ik sucadelappen van een paard in mn koelkast liggen. Ik vind paardenvlees erg lekker en zal ook geen vegetarier worden.
maar on topic hier vind ik het vreselijk hoe er op de filmpjes gehandeld word. voor de paarden , maar ook voor de andere dieren die geslacht worden in slachthuizen. Als we het doen moeten we ervoor zorgen dat we het goed doen.

Jannyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:37

De drang is groot om de foto's te bekijken...
maar alleen de gedachten er achter maakt me al ziek... :(
Wat erg dat dit nog kan gebeuren... hopen dat hier snel strikte maatregelen op worden genomen.
ongelooflijk dit!!!!!!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:40

Joh, op de foto's zie je echt helemaal niks.. Geen bloed alleen paarden in een soort container en een man.

Tja.. of die maatregelen er gaan komen hangt van het volk af..

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:50

Ninx schreef:
Je hebt drie keuzes:

1: proberen ALLES goed te doen.
2: proberen ZOVEEL MOGELIJK goed te doen.
3: NIETS goed doen.

Optie 1 is geweldig, maar op grote schaal wellicht niet echt haalbaar. Optie 3 vind ik geen optie, afgaande op de posts in dit topic is dit echter wel de keuze van velen.
Ik opteer voor optie 2 voor allen.

Ik vind het pure kolder dat iemand die zijn best doet zoveel mogelijk zaken goed te doen bij de poten afgezaagd wordt omdat diegene alleen maar recht van spreken zou hebben wanneer ze de rest van hun leven alleen karton eten.
De volkomen achteloze volproppers die stellen dat iedere individuele actie toch tot niets leidt trachten hiermee wellicht een latent schuldgevoel te verlichten.....

Ha Ninx! :) Wat heb je dat mooi verwoord! Daar ben ik het echt helemaal mee eens. Niemand hoeft hier 100% ethisch te leven. Ik probeer het wel, maar het is gewoon niet altijd mogelijk. Het gaat toch ook om de intentie, en het feit dat mensen realiseren wat er met dieren gebeurd en hoe zij dit eventueel kunnen veranderen.

Laatst viel iemand me aan op het feit dat ik een asielkat heb en in de trein soms op leren stoelen zit. Dan zou ik geen 'echte' vega zijn en kon ik net zo goed weer vlees gaan eten. :roll: Helaas denken mensen erg zwart wit en vergeten ze dat er ook zoiets als een middenweg is.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:56

Storm76 schreef:
Houden jullie het wel een beetje ontopic hier? Het gaat hier om de Canadese manier van slachten, en niet over half gefrituurde vissen enz. Zo kunnen we namelijk wel het hele rijtje opgaan noemen en welk leed er nog meer in de wereld afspeeld, maar nogmaals, daar gaat het in dít topic niet over.

Dit snap ik niet helemaal, net zoals ik niet begrijp dat iemand ergens (in het begin van?) dit topic tot een boycot jegens Canada (in de trant van: "Eerst die zeehondjes en nu dit weer...") opriep.

Ik begrijp wel dat half gefrituurde vissen op dit moment niet relevant zijn. Maar het punt is juist dat deze manier van slachten niet alleen in Canada gebeurt, maar dat deze praktijken inherent zijn aan de Westerse wijze van omgaan met dieren voor consumptie. Er zijn verschillende bewijzen dat dit er ook zo aan toe gaat bij verschillende slachthuizen in de Verenigde Staten en West Europa... Daarom gaat het hier mijns inziens niet om Canada, maar om slachthuizen.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:01

Ragdollcat begon over het andere dierenleed in de wereld. Waaronder de halfgefrituurde vissen uit China. Daar word alleen het lijfje gefrituurd en levend opgeggeten. Vandaar de opmerking van de modjes.

Maar als we over al het andere dierenleed gaan houden is het handiger om een apart topic te maken :) Dit gaat oorspronkelijk over de slachtpaarden in Canada.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:02

Ik snap je punt. Maar begrijp jij dat dit niet 'de Canadese manier van slachten' is, maar dat 't inherent is aan het huidige Westerse systeem van dieren houden en slachten? Daar gaat 't me om.

Edit: Het gaat hier te ver om een hele uiteenzetting van bovenstaand onderwerp te geven, maar voor degenen die wel geïnteresseerd zijn en van een goed boek houden is Eating Animals van Jonathan Saffran Foer zeer interessante kost. Hij spreekt met veehouders, dierenactivisten, dierenfokkers, slagers etc. en probeert op basis hiervan een zo objectief mogelijk beeld te krijgen van de vee-industrie.
Laatst bijgewerkt door Fitch op 06-04-10 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:03

Waar staat dan iets over het Canadees slachten?

Ik snap het niet helemaal :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:05

Is dit 'de Canadese manier van slachten'? Lijkt mij niet? :=
Lijkt me meer een uitzondering op de regel mag ik hopen..

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:08

Nou, het is niet de Nederlandse manier, iniedergeval.

Misschien bedoelt ze dat ze geen schietmasker gebruiken?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:09

Juangi schreef:
Joh, op de foto's zie je echt helemaal niks.. Geen bloed alleen paarden in een soort container en een man.

Tja.. of die maatregelen er gaan komen hangt van het volk af..

Zie je op het filmpje ook niet, althans weinig bloed ed. - op die manier vind ik ze niet schokkend. ;)

Heb ze even allemaal gekeken, belachelijk. :n Ziek hoe mensen met dieren kunnen omgaan. Ik snap ook niet waarom ze dit doen - het lijkt me dat een slachthuis zo snel mogelijk hun dieren wil slachten, waarom doen ze het dan op zo'n onpraktische manier? Het lijkt me dat het veel sneller en beter kan (wat dus ook voor het dier véél diervriendelijker is, voor zover slachten dat kan zijn).

Hopen dat ze de boel daar snel sluiten en strenger gaan controleren... Ik denk dat je niet meteen alle Canadese slachthuizen over één kam moet scheren, zoals Iris82 ook zegt - dit is eerder uitzondering dan regel (hoop ik!) toch? Wat niet wegneemt dat het gruwelijk is. Ik kan niet bevatten dat je op zo'n manier een dier af kunt maken, hoe krijg je het in je hoofd?

Ik hoop dat ze er wat van geleerd hebben en strenger gaan controleren. Misschien wordt het ook eens tijd om het schietmasker daar in te voeren. Overigens komt er wel steeds meer aandacht voor het slachten en het transport van dieren (in ieder geval in Europa), dat is al een goede ontwikkeling.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:11

Maar het is wel een beetje vreemd... de 2 grootste slachthuizen daar worden erop gepakt... Hoe zal het dan wle niet in de kleinere gaan??

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:17

Ik kan nergens de filmpjes vinden. Ik heb de foto's bekeken, maar vind ze erg onduidelijk en eigenlijk niet zo schokkend.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:18

Ik pb je even. ;)

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:23

Juangi schreef:
Waar staat dan iets over het Canadees slachten?

Ik snap het niet helemaal :+

Ik zal nog één keer verduidelijken wat ik bedoel: in de modopmerking stond dat we het alleen maar over 'de Canadese manier van slachten' moesten hebben. Dit begrijp ik niet. Waar 't mij om gaat is dat dit soort taferelen:

1. Niet alleen in Canada voorkomen maar ook in andere landen.
2. Dit niet de 'Canadese manier van slachten' is. Er zullen ook slachthuizen in Canada zijn waar het er minder erg of nog erger aan toe gaat.
3. Dit weinig met het land Canada te maken heeft maar meer met de Westerse samenleving.

Snap je het nu? :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:26

Ik denk dat de mod gewoon bedoelde dat het hier ontopic over slachten moet gaan, zoals het in deze slachthuizen aan de gang is (wat natuurlijk vergeleken kan worden met andere slachthuizen en andere landen) maar dat het niet de bedoeling is om het over haaienvinnen, levend gevilde wasberen, doodgeknuppelde zeehondjes ed. te hebben.

IngeBrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:46

Heb de foto's al even bekeken maar daar zie je idd niet echt veel op, je leest er onder wat er mis mee is. Erg genoeg!

In principe kunnen ze toch met 1 goed schot in 1 keer gedood worden?

Het zijn gewoon hufterige praktijken op het moment dat dat niet meer gebeurd......
Ik ben dan geneigd te zeggen: Laat zo 1 die niet goed schiet (waarschijnlijk met opzet) maar eens aan den lijve ondervinden hoe dat voelt..... Maar jah.... dan is het ineens moord. En dat mag dan weer niet......

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:55

Heb de filmpjes bekeken op youtube. Ongelooflijk....ze schieten van een grote afstand en nog paar x mis ook. Bahh.
En ze doen het nog fluitend met de radio aan ook. kan dit gewoon niet geloven,afschuwelijk, deze dieren lijden overduidelijk.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:56

Jannyman schreef:
De drang is groot om de foto's te bekijken...
Ja? Dat heb ik gelukkig niet, ik zit al met een dikke keel en tranen als ik het stukje van pagina 1 lees. Ik zie gewoon voor me wat er gebeurt, ik kan NIET begrijpen dat er mensen zijn die dit kunnen/doen. Afgezien van het paardenleed dat ze dus 10 minuten of meer gruwelijke pijnen moeten hebben voordat ze eenmaal dood zijn, ik begrijp gewoon niet hoe mensen dit kunnen doen! Ik bedoel, ik heb zelf een hond, een paard, een poes en wat kippen, en als er een keer wat is, wil ik ze troosten, ik wil ze helpen en bel eventueel de dierenarts als ze zelf niet beter kunnen worden. Ik wil ze aaien, de tranen uit hun ogen vegen mochten ze die hebben. Ik wil ze kroelen en verzorgen en zorgen dat ze zich prettig voelen.
HOE kan iemand een levend paard optakelen en opensnijden, hoe DOE je dat? Hoe KUN je een paard dat al in het slachthuis is, met een zweep bewerken zodat ie eerder doodgaat? Ik vraag me af welke hersencellen deze mensen missen. Als zij zich zo kunnen uitlaten naar weerloze dieren, hoe kunnen deze mensen dan gelukkig getrouwd zijn? Hoe kunnen zij kinderen hebben en deze liefhebben? Dit moet toch volledig onmogelijk zijn?

Ik word hier zo verdrietig van, kan er echt niet (meer) tegen dat je dit soort leed overal leest.
Ik ben lid van de WSPA en WWF en zorg zelf zo goed mogelijk voor mijn dieren, waarom doen anderen dat nu niet?

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:59

Deze mensen missen idd hersencellen ja. Hun kunnen deze mensen leven met zichzelf.