Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
shadowflower schreef:Elk dier wat zo tot zijn eind komt is er 1 teveel. Heel de wereld gaat gewoon naar de knoppe als we op deze manier door blijven leven, niet nadenken over ons voedsel en alleen maar meer,meer en meer willen. Dat is de reden waarom de bio-industrie en al die gore slachtingen plaatsvinden. om aan de consument zijn verwachtingen te voldoen. Veel vlees voor weinig.
Nemurin schreef:Zijn mensen die wel vlees eten trouwens de optie 3 mensen?
Yamcha schreef:Nemurin schreef:Zijn mensen die wel vlees eten trouwens de optie 3 mensen?
Lijkt me niet
Denk als je heel bewust consumeert, weet waar je eten vandaan komt, bewust vlees koopt van dieren waarvan je wéét dat ze het goed hebben gehad, ben je in mijn ogen een optie 2 mens
Denk dat iemand die vlees vooral goedkoop wil hebben en dan de ogen maar sluit voor het dierenleed wat daarachter ligt, een optie 3 mens is.
Ninx schreef:Je hebt drie keuzes:
1: proberen ALLES goed te doen.
2: proberen ZOVEEL MOGELIJK goed te doen.
3: NIETS goed doen.
Optie 1 is geweldig, maar op grote schaal wellicht niet echt haalbaar. Optie 3 vind ik geen optie, afgaande op de posts in dit topic is dit echter wel de keuze van velen.
Ik opteer voor optie 2 voor allen.
Ik vind het pure kolder dat iemand die zijn best doet zoveel mogelijk zaken goed te doen bij de poten afgezaagd wordt omdat diegene alleen maar recht van spreken zou hebben wanneer ze de rest van hun leven alleen karton eten.
De volkomen achteloze volproppers die stellen dat iedere individuele actie toch tot niets leidt trachten hiermee wellicht een latent schuldgevoel te verlichten.....
Storm76 schreef:Houden jullie het wel een beetje ontopic hier? Het gaat hier om de Canadese manier van slachten, en niet over half gefrituurde vissen enz. Zo kunnen we namelijk wel het hele rijtje opgaan noemen en welk leed er nog meer in de wereld afspeeld, maar nogmaals, daar gaat het in dít topic niet over.
Juangi schreef:Joh, op de foto's zie je echt helemaal niks.. Geen bloed alleen paarden in een soort container en een man.
Tja.. of die maatregelen er gaan komen hangt van het volk af..
Juangi schreef:Waar staat dan iets over het Canadees slachten?
Ik snap het niet helemaal
Jannyman schreef:Ja? Dat heb ik gelukkig niet, ik zit al met een dikke keel en tranen als ik het stukje van pagina 1 lees. Ik zie gewoon voor me wat er gebeurt, ik kan NIET begrijpen dat er mensen zijn die dit kunnen/doen. Afgezien van het paardenleed dat ze dus 10 minuten of meer gruwelijke pijnen moeten hebben voordat ze eenmaal dood zijn, ik begrijp gewoon niet hoe mensen dit kunnen doen! Ik bedoel, ik heb zelf een hond, een paard, een poes en wat kippen, en als er een keer wat is, wil ik ze troosten, ik wil ze helpen en bel eventueel de dierenarts als ze zelf niet beter kunnen worden. Ik wil ze aaien, de tranen uit hun ogen vegen mochten ze die hebben. Ik wil ze kroelen en verzorgen en zorgen dat ze zich prettig voelen.De drang is groot om de foto's te bekijken...