FEI Meeting: LDR toegestaan, hyperflexie voortaan verboden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:45

Vudress schreef:
Het is alleen wat jammer dat je daar mee bezig bent zonder je er daadwerkelijk in verdiepen.

Ik hoef me er niet in te verdiepen, want ik ken het systeem al meer dan 30 jaar. Dan weet je wel hoe het zit. Ik ben meer dan een half jaar bij Schockemohle geweest, en daar was het gewoonte.
PS. Wist je dat Schockemohle zijn staltrainer ontslagen heeft, onlangs, omdat deze een aanhanger van de Rollkur methode was?
Nu heeft hij een andere trainer aangenomen die meer de amerikaanse manier van trainen voor staat.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:49

Dus je komt op voor het dierenwelzijn mits je het de nek niet kost.......

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:51

Vudress schreef:
Dus je komt op voor het dierenwelzijn mits je het de nek niet kost.......

Ja. Maar dat is nog altijd beter dan lieden die helemaal niks doen, in mijn ogen.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:52

MarcelDufour schreef:
Vudress schreef:
Het is alleen wat jammer dat je daar mee bezig bent zonder je er daadwerkelijk in verdiepen.

Ik hoef me er niet in te verdiepen, want ik ken het systeem al meer dan 30 jaar. Dan weet je wel hoe het zit. Ik ben meer dan een half jaar bij Schockemohle geweest, en daar was het gewoonte.

Citaat:
Dat moet je maar gaan vragen aan iemand die zo diep rijdt. Ik heb geen idee wat hun filosofie is daar achter.
Dan kan je me dat wel blijven vragen, en het streelt me dat je me zo hoog inschat, maar ik kan niet in het hoofd van anderen kijken en hun beweegredenen uitleggen.

..... :list:

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:58

Vudress schreef:
Waarom rijden springruiters hun paarden zo diep?

Marcel schreef:
Dat moet je maar gaan vragen aan iemand die zo diep rijdt. Ik heb geen idee wat hun filosofie is daar achter.
Dan kan je me dat wel blijven vragen, en het streelt me dat je me zo hoog inschat, maar ik kan niet in het hoofd van anderen kijken en hun beweegredenen uitleggen.

Dan weet ik nog steeds niet wat hun filosofie is. Komt bij dat ik heus wel wist dat jij naar de bekende weg vroeg, en als ik dat merk, dan laat ik me echt niet uit mn tent lokken. Ik heb geen zin om vragen te beantwoorden waarvan de steller zelf al weet wat het antwoord is. -:)

Vudress

Re: FEI Meeting: LDR toegestaan, hyperflexie voortaan verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:19

Dat is niet mijn quote. Wel juist quoten svp.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:49

sorrie......... maar dat vind ik een beetje hypocriet........ of je vecht voor alles, of je vecht niet......

maar niet alleen de dressuurtak aanpakken omdat dit voor jou veilig is...... Als echt zo ontzettend achter je statement staat, dan horen alle takken van sport erbij en dus ook de springsport...... en dus ook je vrienden

Sorrie

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:50

*RECTIFICATIE*
VUdress vroeg me om juist te quoten, aangezien ik niet terug kon vinden wat de juiste quote was, schreef ik "Waarom rijden springruiters hun paarden diep?". Inderdaad stelde zij de vraag niet zo, maar (weer uit mijn hoofd) meer zoals onderstaande tekst.
Vudress schreef:
Waarom rijden springruiters hun paarden LDR?

Marcel schreef:

Dan weet ik nog steeds niet wat hun filosofie is. Komt bij dat ik heus wel wist dat jij naar de bekende weg vroeg, en als ik dat merk, dan laat ik me echt niet uit mn tent lokken. Ik heb geen zin om vragen te beantwoorden waarvan de steller zelf al weet wat het antwoord is. -:)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:51

KiWiKo schreef:
sorrie......... maar dat vind ik een beetje hypocriet........ of je vecht voor alles, of je vecht niet......

maar niet alleen de dressuurtak aanpakken omdat dit voor jou veilig is...... Als echt zo ontzettend achter je statement staat, dan horen alle takken van sport erbij en dus ook de springsport...... en dus ook je vrienden

Sorrie

Maakt niks uit wat anderen er van vinden. Dit is zoals ik het doe, en als er mensen zijn die zich geroepen voelen om de springers aan te pakken, Be my guest!

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:18

Maakt ook niks uit toch wat anderen vinden of denken. :+

Erg interessant om te lezen wat je beweegredenen zijn en erg slim van je om dat op te schrijven.
Dan kunnen we je steeds beter leren kennen.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:42

Paardentango schreef:
Maakt ook niks uit toch wat anderen vinden of denken. :+

Erg interessant om te lezen wat je beweegredenen zijn en erg slim van je om dat op te schrijven.
Dan kunnen we je steeds beter leren kennen.

Ik ben een open boek, en of anderen vinden dat ik ook springruiters aan moet pakken, dat maakt me inderdaad niks uit.
Ieder moet doen wat hij/zij vindt dat ie moet doen. En ik doe dat op mijn manier.
Ik heb gewoon een bloedhekel aan het zicht van paarden die met hun kin op de borst lopen, en als anderen dat ook vinden moeten ze er ook wat tegen doen. De ergste zijn degene die weten dat het niet in de haak is, en er toch niks van zeggen. Die zijn net zo schuldig als de uitvoerders.
Buiten dat zal ik er op concours niemand op aanspreken, dressuurruiters niet en springruiters niet. Daar wordt de strijd niet gewonnen want die veranderen echt niet omdat ik wat zeg. De strijd wordt in de openbare publiciteit gestreden. Als ik een ding gemerkt heb de afgelopen 6 maanden is dat via openbare publiciteit 100x meer bereikt wordt dan de personen er zelf op aan spreken.
Dus dat is hoe ik mijn steentje bijdraag in het afbreken van deze paardenkwellerij.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:49

Zo is het maar net.
Fijn een open boek, dan weet je tenminste wat iemands principes zijn. Anders ga je toch gissen hè.

Inderdaad, en niks ergens van zeggen terwijl je weet dat het niet aan de haak is nèt zo erg, zoniet nog wel erger.
Precies wat je zegt:
MarcelDufour schreef:
De ergste zijn degene die weten dat het niet in de haak is, en er toch niks van zeggen. Die zijn net zo schuldig als de uitvoerders.

:j

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:59

Paardentango schreef:
Zo is het maar net.
Fijn een open boek, dan weet je tenminste wat iemands pricipes zijn. Anders ga je toch gissen hè.

Daar verschillen we van mening, maar dat is ook geen probleem. Als ik ook maar de minste illusie had dat er iets zou veranderen als ik op concours iets zei, zou ik het iedere week doen. Daar dit niet zo is, ga ik er geen enkele energie aan verliezen. Vooral omdat ik weet dat er veel doeltreffendere middelen zijn, waar ik dan wel al mijn energie aan geef. Publiciteit, dat is het enige dat werkt. Foto's maken, en opsturen naar kranten, Internetsites en omroepen. Daarmee bereik ik gelijk degene die ik wil bereiken. maar zo ver is het nog niet, eerst wacht ik rustig de commissie Kemperman af. Misschien ben ik helemaal tevreden, en dan hoef ik niks te doen.
En nu mijn vraag aan jou. Wat doe jij er tegen?
Laatst bijgewerkt door Springert op 19-02-10 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:05

O, jeetje, wat gek toch, want dit heb je zelf geschreven? Het kwam zo sterk op me over van je.
Maar jij gaat foto's maken van mensen en die opsturen naar de media en internetsites, nou joh da's helemaal daadkrachtig.
Jeemieniee. *\o/*

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:10

Paardentango schreef:
O, jeetje, wat gek toch, want dit heb je zelf geschreven? Het kwam zo sterk op me over van je.
Maar jij gaat foto's maken van mensen en die opsturen naar de media en internetsites, nou joh da's helemaal daadkrachtig.
Jeemieniee.

Ja, zeker weten. Maar nogmaals mijn vraag, wat doe jij er tegen?

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:18

Nogmaals, nee hoor die vraag tikte je er nu net bij.

Wat ik doe? Vind jij dat interessant? :=
Ik ben niet zo beroemd en slim als jij, en ik durf ook niet in de bosjes te gaan liggen met mijn cameraatje. Ik zou me er niet fijn bij voelen. Dergelijke acties hebben mij nooit aangesproken.

Ik doe wat ik kan, en dat is vergeleken bij jouw enorme faam en grootse bekendheid met al jouw kennis van zaken vast en zeker heel beperkt.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:28

Paardentango schreef:
Nogmaals, nee hoor die vraag tikte je er nu net bij.

Wat ik doe? Vind jij dat interessant? :=
Ik ben niet zo beroemd en slim als jij, en ik durf ook niet in de bosjes te gaan liggen met mijn cameraatje. Ik zou me er niet fijn bij voelen. Dergelijke acties hebben mij nooit aangesproken.

Ik doe wat ik kan, en dat is vergeleken bij jouw enorme faam en grootse bekendheid met al jouw kennis van zaken vast en zeker heel beperkt.

Dat ik die vraag er net bij typte kan ik makkelijk weerleggen, want kijk maar naar de tijd dat ik die vraag al eerder stelde, staat duidelijk dat ie voor het laatst 15 minuten geleden bijgewerkt is. Dus net als ik het wel eens mis heb, geldt dit nu voor jou.
Ik zal zeker niet in de bosjes liggen, maar zal dat gewoon open en bloot op de opwarmpiste doen. Mocht het uberhaupt al nodig zijn, daar ik Frank Kamperman goed ken en veel vertrouwen heb in de uitkomst van wat zijn commissie gaat dicteren.
En ik vroeg niet hoeveel je er aan deed, maar wat.
Jazeker vind ik dat interessant. Vraag en antwoord is een tweerichtingsspelletje. Je kunt niet verwachten dat je mij allerlei vragen blijft stellen, en antwoord krijgen, terwijl dat blijkbaar vice versa niet geldt.
Paardentango schreef:
k doe wat ik kan, en dat is vergeleken bij jouw enorme faam en grootse bekendheid met al jouw kennis van zaken vast en zeker heel beperkt.

Die kwalificatie heb jij er geheel zelf aan gegeven, want je kunt onmogelijk weten wat ik daar van vind.
Laatst bijgewerkt door Springert op 19-02-10 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:36

Die kwam er ook net bij:
Citaat:
Jazeker vind ik dat interessant. Vraag en antwoord is een tweerichtingsspelletje. Je kunt niet verwachten dat je mij allerlei vragen blijft stellen, en antwoord krijgen, terwijl dat blijkbaar vice versa niet geldt.

Is mijn antwoord niet goed ?

Ah er kwam nog meer bij... :):)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:38

Paardentango schreef:
Is mijn antwoord niet goed ?

Het was niet een antwoord op mijn vraag WAT je er aan doet. Je geeft een antwoord op een niet gestelde vraag. Als ik had willen weten hoeveel je er aan doet, had ik dat wel gevraagd.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:42

MarcelDufour schreef:
*RECTIFICATIE*
VUdress vroeg me om juist te quoten, aangezien ik niet terug kon vinden wat de juiste quote was, schreef ik "Waarom rijden springruiters hun paarden diep?". Inderdaad stelde zij de vraag niet zo, maar (weer uit mijn hoofd) meer zoals onderstaande tekst.
Vudress schreef:
Waarom rijden springruiters hun paarden LDR?

Marcel schreef:

Er bestaat een zoekfunctie en als die vraag al gesteld is heb ik hem niet gesteld. Ik haakte in op jouw opmerking, niet meer dan dat.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:49

Citaat:
Er bestaat een zoekfunctie en als die vraag al gesteld is heb ik hem niet gesteld. Ik haakte in op jouw opmerking, niet meer dan dat.

Kopt helemaal.....een grote vergissing van mijn kant....ineens weet ik weer wie de vraag wel stelde. Bij deze mijn excuses, want jij vroeg dat inderdaad niet aan me, dat was PaardenTango.
Maar de quote die je plaatste kwam wel bij die vraag vandaan, dus je wist wel precies wat ik bedoelde.
Om helemaal precies te zijn, hier kwam die quote die jij gebruikte vandaan;

Paardentango schreef:
Terwijl dezelfde persoon onmogelijk kan uitleggen waarom de springruiters zo apart, in mijn ogen dan, laag diep en rond rijden.

Marcel Dufour schreef:

Zo, nu zijn we weer precies, en op de hoogte.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:18

Hadden jullie het over mij? :D
Weet je Vudress, ik kan er hier soms geen touw meer aan vastknopen. Wat bedoelt die jongen nou.

Ik heb nog steeds geen antwoord, want zo reed hij niet dus wist hij het niet of zoiets. Dat kwam zo vreemd op me over, hij weet wel àlles van LDR en gaat allerlei acties doen.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:24

Paardentango schreef:
Hadden jullie het over mij? :D
Weet je Vudress, ik kan er hier soms geen touw meer aan vastknopen. Wat bedoelt die jongen nou.

Ik heb nog steeds geen antwoord, want zo reed hij niet dus wist hij het niet of zoiets. Dat kwam zo vreemd over, hij weet alles van LDR.

Was een misverstand omdat vudress een quote gebruikte wat een antwoord was op een vraag die jij gesteld had. In eerste instantie dacht ik dat zij die vraag gesteld had, maar ineens besefte ik dat jij het was geweest. Dus heb ik het stukje waar die quote uit kwam er maar even bijgehaald.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:31

Met een camera in de bosjes gaan liggen en nare publicaties verspreiden doen alleen de kanslozen onder ons. Gabrielle Pochenhammer en Ulrike Thiel gingen je voor. Zonder Anky & Sjef hebben zij geen verhaal en zijn het absolute NO-NO's. Best triest als je geen eigen verhaal hebt en dat van een ander moet breken om toch bekendheid te trekken.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:36

Och Vudress, maar Henk van der Meyden heeft er toch ook een leuk grijpstuivertje mee verdiend met rioolpolitiek?
Daar zit wel een snabbeltje in.

Je kunt altijd later zeggen ja nu weet ik beter, toen dacht ik zo en zo, maar nu, nee nu niet meer. 'Waait wind, waait jas...' een leuker woord daarvoor is gebruik maken van de flexibiliteit van de vrijheid van meningsuiting in NL.
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 19-02-10 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt