Proefwedstrijd Bitloos rijden een succes - nu met foto's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 07:24

Arabesk schreef:
We zullen ook eens op een reguliere wedstrijd gaan kijken 8-)

Dank Arabesk, MP zal allang blij zijn dat ze er rustig op zit... die maakte zich echt "zorgen" voor de confrontatie in slomo :D

Wel is heel duidelijk te zien dat paard achter niet genoeg onderkomt en daar komt hij mee weg door heerlijk tegen de neusriem aan te hangen en door te drukken. Dat doet hij ook op het bit als het spannend wordt, dus wederom geen enkel verschil of je met of zonder bit rijdt.

Dus van mij mag het worden ingevoerd hoor, ik weet zeker dat de "problemen" en moeilijkheden om een paard echt goed voor te stellen exact hetzelfde zijn.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 07:35

Arabesk schreef:
We zullen ook eens op een reguliere wedstrijd gaan kijken 8-)

Sterk plan :D

Anoniem

Re: Proefwedstrijd Bitloos rijden een succes - nu met foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 07:55

Vraagje tussendoor:
heeft iemand ook foto's van de eerste 6 combinaties? Dus de B en de 1e L-deelnemer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 08:08

CattleBitch schreef:
Snoekiej schreef:
Nee hier wordt je blij van :+
foto
Wat ziet dat paard er zielig uit en wat zullen die 5000 mensen op de tribune een medelijden met hem hebben ;) Misschien is dit wel zo erg dat de Equitana voortaan wordt afgeschaft door de dierenbescherming...

Jongens waar hebben we het over...

ja zielig!! die oren strak naar achter en die hele lichaamshouding van het paard |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 08:18

verkeerd gequote maar ja ;)

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 08:42

dit zijn de eerste
http://picasaweb.google.com/Sjolvir/200 ... Wedstrijd#

En ook ik ergerde me enorm aan dat boompje
maar kans dat paard zou schrikken tijdens proefje als boom om hoog gezet werd was ook groot
en kans dat ze daarna weer zeggen van ja bij de eerste combinatie lag hij al om dus dan is het niet eerlijk... ja kweet t niet :+

oh en dat filmpje zeg... bahbah. Maar al die fotos ja dat zijn wel moment opnames. Ben het er niet mee eens hoor!! Zeker niet maar er word natuurlijk wel met de meest érge filmpjes vergeleken. Er zijn zat fijne beelden te vinden op internet, toch? Met passende bitjes, en stille handen dus rustige paardenmondjes..

Maar als je zoiets wilt maken... bv vrijdag kon je ook een aantal van die foto's maken.
Mijn paard (lees diva) springt altijd over de mest van een ander, daar loopt ze NIET doorheen. Tot twee keer toe nam ze in de losrijring een enooorme sprong omdat ook maar dacht dat ze er in terecht kwam. Hier rekende ik dan niet op, dus zal ik aan haar hoofd gehangen hebben dat wil ik niet weten of zien, dat moet wel wat als je op een sprong niet berekend bent vlieg je achter de bewegingen aan, dus ook met je handen. Als daar foto's van gemaakt zijn, ja je raad het al. Geen fijn beeld lijkt mij. Foto 1!
Nou dan zetten we er een paard foto's bij van Cattlebitch (sorry maar om even iets duidelijk te maken haha..) foto 2!
Een trekmoment van een willekeurige andere ruiter, net zoals ik ook trekmomenten had weet ik zeker. Dus dan heb je een plaatje van
Oh en dan nog 1 van de pony die met het hoofd zwaaide foto 3!
een paard met de kin op de borst ofzo of in ieder geval veel te diep. Foto 4, 5, 6 ? meer?
en vooral dan van het paard waar de lippen zo vrolijk heen en weer vlogen. Één verkeerd moment opname en hij ziet er vréselijk zielig uit. Die er in zetten, wellicht een filmpje ??

Op Youtube zetten. En er bij zetten: bitloos is dierenmishandeling..........

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:05

Fahya, dan wil je dus eigenlijk de nederlandse topruiters vergelijken met 20 ruiters die nog nooit een wedstrijd met hun paard bitloos gereden hebben. :?

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:08

das waar..
haha touché!!
Ok daar heb je gelijk in zeg. domm.

Maarr..al die fotos geen topruiters hoor denk ik. Dan zijn foto's op willekeurige (spring)wedstrijden gemaakt. En met springen hangen ze zowieso al in de bekkies tussen de hindernissen door.
Maar stuk van Anky ja dat is duidelijk. Topsport.

Maar begrijp je mn punt wel?
Enik rijd al 2 (wauw..) jaar bitloos met mn paard van vrijdag. Ik begreep dat er 2 aanwezig waren die hun paard bitloos hadden afgericht (jeujj blij dat ik hier bij zit :D )

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:30

Ja natuurlijk begrijp ik je punt, je kan overal wel wat mindere punten schieten. Het gaat mij vooral om het paardvriendelijke beeld. Dat wil niet zeggen dat je dat alleen maar bitloos zou kunnen bereiken. Ik heb een filmpje in mn profiel staan wat een heel ander voorbeeld geeft :)

(als ik alleen al kijk hoe onvoordelig ik zonder paard soms al op een foto terecht kom...)

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:37

dat boompje was heeeel eng vond ukkie.

ik heb zelfs gedroomd over het filmpje, voor ik hem gezien had, dat ik er meters uit stuiterde en dat ik helemaal wiebelde haha maar het viel gelukkig mee.
ik kreeg hem er inderdaad niet meer bij van achter, hij kroop zowat door de baan zo spannend was het allemaal

maar ik heb zijn hoofd er liever ietsje voor dan er écht duidelijk achter, ik kan me zo indenken dat die achterbenen er dan al helemaal niet meer bijkomen. als hij maar vanuit de schof omhoog komt. en dat doet hij met hackamore wél makkelijker dan met bit.

en als ik deze proef met bit had moeten rijden, was het een bulldozer geworden die van spanning gewoon wou halsstrekken.
Daar hebben we een filmpje van uit sonnega, indoor toch amondi? op een gegeven moment zie je hem dan ook even knappen, en het op een lopen zetten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:50

CattleBitch schreef:
Arabesk schreef:
nou hier alvast wat beelden van onze Anky (?) op 1.05 min
op normale snelheid al niet om aan te zien }:0

Ja hoor da's Anky. Ik heb haar een vorig jaar mailtje gestuurd, of ze wist dat ze als dierenmishandelaar op de Nevzorov DVD stond. Nooit antwoord gehad, haha. Ze weet het dus wel!
Ach, onze lieve Anky, uitvindster van de inmiddels talloos veel gepeste paarden met de aansnoerneusriem... Wie zooiets uitvind, kan in mijn ogen nooit meer iets goed doen! Geen 100 gouden medailles. Trouwens, mijn nichtje zit in het gouden hockeyteam en heeft Anky nu enkel OS meegemaakt. Ze kent geen grotere opgeblazen kikker als Anky zegt ze... Medailles mooi weer afpakken!

Ten eerste, ik kan Anky niet vinden in de filmpjes. Als je zou zeggen dat het Imke is of Isabell Werth, zou ik je ook geloven.

Ten tweede, nee je wordt niet vrolijk van zulke filmpjes. Maar hoeveel filmpjes bestaan er niet dat er paarden mét bit superlekker lopen?? Mooi over de rug, mooi klassiek (Kijk naar Totilas, hartstikke klassiek paardje).

Ik vind niet dat je het hele bitrijdende gedeelte van de paardensport mag afrekenen op basis van een paar idioten die er niet mee om kunnen gaan.

Medailles mooi weer afpakken? Dus de kür die ze heeft neergezet op de OS van Beijing was maar lelijk? Beetje oneerlijke redenatie dit. Als we bij jou fouten vinden gaan we je daar ook niet in je proef op afrekenen. De proef wordt beoordeeld, niet alles eromheen. Als je proef goed gaat, verdien je die gouden medaille gewoon!
Laatst bijgewerkt door Marjo op 14-07-09 09:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:52

laat maar

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:53

VivaLaVida schreef:
Ik vind anky juist heel aardig irl.... misschien stelde je nichtje zichzelf wel arrogant op...

Nou, ze heeft ook wel haar trekjes hoor, vriendin van mijn zus werkt op een kinderboederij waar Anky was laatst, en ze was wel even verontwaardigd dat ze wat langer op de patatjes moest wachten...

Verder ken ik Anky niet, en ga ik geen oordeel over haar geven. Buiten dit voorval op de kinderboederij om, weet ik niets van haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:55

Marjoow schreef:
[Ik vind niet dat je het hele bitrijdende gedeelte van de paardensport mag afrekenen op basis van een paar mongolen die er niet mee om kunnen gaan.

Zou je deze tekst aub willen aanpassen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:56

Hoezo? Vind jij dan dat mensen die zo hun paard trekken als op het filmpje normaal zijn? Ik bedoel daar geen mensen uit dit topic mee hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:57

Marjoow schreef:
VivaLaVida schreef:
Ik vind anky juist heel aardig irl.... misschien stelde je nichtje zichzelf wel arrogant op...

Nou, ze heeft ook wel haar trekjes hoor, vriendin van mijn zus werkt op een kinderboederij waar Anky was laatst, en ze was wel even verontwaardigd dat ze wat langer op de patatjes moest wachten...

Verder ken ik Anky niet, en ga ik geen oordeel over haar geven. Buiten dit voorval op de kinderboederij om, weet ik niets van haar.

heb het juist verwijderd omdat ik geen zin heb in een welles nietes discussie. elk verhaal zitten 2 kanten aan en over mij zeggen ook mensen: ooh das zo'n leuke meid, en anderen zeggen weer: das echt een arrogante trut :P
zo nutteloos om zo iemand publiekelijk af te kraken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:57

Marjoow, ik vind getrek uit den boze.

Het gaat mij om het woord 'mongolen'. Niet erg respectvol tav mensen die het syndroom van down hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:58

daarbijn zitten bij veel combinaties het bitloos hoofdstel strakker aangesnoerd door de hand vd ruiter (op sommige momenten) dan een aansnoerneusriem...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:58

lees daarom mijn laatste zin ;)

Mensen met het syndroom van Down zijn geen mongolen. Dat zijn gewone mensen met een beperking.
Maar heb het even aangepast voor je ;)

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:08

Dames, lees onderschrift van Marjoow en tot 10 tellen maar even :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:11

Wat heeft dat te betekenen?

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:14

Dat je jong bent, en wat heftig reageert zonder na te denken. Is niet erg, als iedereen er rekening mee houd. We waren net zo lekker aan het kletsen. Heb geen zin in een Anky discussie....

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:14

Whinnylando schreef:
Dat je jong bent, en wat heftig reageert zonder na te denken. Is niet erg, als iedereen er rekening mee houd. We waren net zo lekker aan het kletsen. Heb geen zin in een Anky discussie....

Lees daarom de laatste zin in mijn post ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:30

CattleBitch schreef:
RedPassion schreef:
Ik neem toch aan dat je als uitgangspunt wilt hebben dat je de adem sowieso niet afsnijdt, met welke optoming dan ook?

Verder vraag ik me -serieus- af hoe je als ruiter correct wilt zitten als je je hand zo dicht bij de hals wilt hebben, want dat is waar het op neerkomt als je de neckrope zo hoog hebt zitten. Dan zit jij te ver naar voren of moet het paard het hoofd (te) hoog oprichten, anders gaat het m.i. niet.

Spaans paard....

Tja, daar kan ik in zoverre in meegaan dat die meer opgericht zijn dan bv. mijn Appaloosa, maar dan nog steeds niet dusdanig hoog dat jij en het paard in een goede/fijne houding verkeren.
Dat zie ik ook op de foto's op je site. http://www.unbridled.nl/demo.htm (onder dit kopje)
Bij de allereerste foto's zit jij recht, weliswaar neig je nog wat naar voren maar het is niet de (bijna) verlichte zit die je op andere foto's aanneemt. De neckrope zit op de eerste foto's ook een plek die daar veel geschikter voor is dan zo vlak achter de oren op andere foto's.

Hoe meer jij naar voren gaat zitten, hoe sneller je paard gaat lopen. Verder komen gewichtshulpen minder goed door als jij niet goed zit of zelfs uit het zadel komt. Ik heb je ook in Aalten zien rijden en daar viel me dat ook op. Je moet behoorlijk streng inkomen met je neckrope omdat je met je gewicht veel minder kan omdat je niet goed in het zadel zit. Ook daar gaf je de hulpen met je neckrope vaak voordat je een andere hulp gaf, naar mijn mening de verkeerde volgorde. Maar logisch als je andere hulpen beperkt zijn door een minder goede zit.
Ik bedoel dit niet als aanval, ik vind het namelijk leuk wat je wilt doen maar ik denk dat je het niet helemaal op de goede manier probeert te bewerkstelligen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:49

eindelijk een duidelijke uitleg over die neckrope.. ik vroeg me nl al af wat er verkeerd aan was. heb eerder een meisje ermee zien rijden op een evenement en vond het niet eens echt zo vrienelijk.. maar die gebruikte hem dus ook verkeerd!
heb er geen ervaring mee, als ik zonder hoofdstel rij rijd ik ook écht zonder hoofdstel en stuur puur op zit en been..