Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:10

Rizette schreef:
Zam_Cas schreef:
En dan beseffen dat het merendeel van de volgers dit gewoon prima vindt. Bizar.

Dat vraag ik mij af gezien er 10 opmerkingen geplaatst waren bij een foto en er nog maar 3 staan. Ik denk dat er langzamerhand wel bewustzijn komt.

Er worden al jaren opmerkingen geplaatst en verwijderd, maar het overgrote deel van de volgers neemt het nog steeds voor ze op.

Rocamor

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:11

Zam, dat weet je niet, ze zijn gewoon heel druk met uitmesten van de reacties op Facebook.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:12

Deze heeft echt wel knie diep in de drek gestaan.
Geen idee of deze op de zelfde paddock loopt als de pony's hierboven.
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd door auteursrecht
Laatst bijgewerkt door Muiz op 13-11-24 04:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: verwijderd

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:13

NoGo schreef:
Wat ik niet begrijp is dat er mensen zijn die zeggen ja maar na een nacht op stal is het bij mij ook vies....
Ik heb een soortgelijk concept dus paddock verhard stuk (met ook een voerplaats) en een vrije inloop naar binnen.
Natuurlijk ligt er sochtends wel zand/modder en een paar drollen....maar no way dat ze het zo vies maken.
Dit zou anders zijn als ik op mijn stukje het aantal paarden zou verdubbelen en er dus niet genoeg ruimte is op de verharding en in de stallen en dat is dus ook hetgeen wat mij hier stoort, van 1 nacht of niet als dit is hoe het eruit ziet na 1 nacht dan heb je dus te weinig ruimte of teveel paarden.
Daarnaast zie ik dat ze op FB aangeven 13 hectare te hebben, is dat dan inclusief alle gebouwen of alleen het stuk waar die 80 paarden oplopen?

Ergens in de reacties reageren ze net dat de paarden 3,5 hectare hebben. En als iemand vraagt of die 80 paarden op maar 3,5 hectare lopen komen ermee dat ze 13 hectare beschikbaar hebben.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:14

Rocamor schreef:
Zam, dat weet je niet, ze zijn gewoon heel druk met uitmesten van de reacties op Facebook.

Ik zie het om me heen, er zijn genoeg mensen in mijn directe omgeving enorm lyrisch over ze. Haha ja ze zijn heel goed in het blokkeren van mensen die een tegengeluid laten horen. Ze kunnen beter een mestvork gaan vasthouden.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:15

Biebz schreef:
NoGo schreef:
Wat ik niet begrijp is dat er mensen zijn die zeggen ja maar na een nacht op stal is het bij mij ook vies....
Ik heb een soortgelijk concept dus paddock verhard stuk (met ook een voerplaats) en een vrije inloop naar binnen.
Natuurlijk ligt er sochtends wel zand/modder en een paar drollen....maar no way dat ze het zo vies maken.
Dit zou anders zijn als ik op mijn stukje het aantal paarden zou verdubbelen en er dus niet genoeg ruimte is op de verharding en in de stallen en dat is dus ook hetgeen wat mij hier stoort, van 1 nacht of niet als dit is hoe het eruit ziet na 1 nacht dan heb je dus te weinig ruimte of teveel paarden.
Daarnaast zie ik dat ze op FB aangeven 13 hectare te hebben, is dat dan inclusief alle gebouwen of alleen het stuk waar die 80 paarden oplopen?

Ergens in de reacties reageren ze net dat de paarden 3,5 hectare hebben. En als iemand vraagt of die 80 paarden op maar 3,5 hectare lopen komen ermee dat ze 13 hectare beschikbaar hebben.

Maar lopen deze paarden dan ook op die volledige 13 hectare of is dat inclusief al hun (bij)gebouwen enz.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:19

Ze hebben 13h in totaal. Dus idd ook met gebouwen, rijbaan etc. Hebben ze ooit toen ze het terrein kregen wel een vlog over gemaakt wat ik mij kan herrineren.
Ze hebben (geen idee of dat nog zo is) nog een 2de pp voor pensionpaarden. Deze hebben dus gewoon nog een eigenaar. Waarschijnlijk zullen ze die ook mee hebben gerekend in de 80 paarden.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:22

AmyJamess schreef:
Ze hebben 13h in totaal. Dus idd ook met gebouwen, rijbaan etc. Hebben ze ooit toen ze het terrein kregen wel een vlog over gemaakt wat ik mij kan herrineren.
Ze hebben (geen idee of dat nog zo is) nog een 2de pp voor pensionpaarden. Deze hebben dus gewoon nog een eigenaar. Waarschijnlijk zullen ze die ook mee hebben gerekend in de 80 paarden.

Dit meen ik mij ook te herinneren. Maar kan het even niet terug vinden.

Over hoeveel paarden we op het terrein lopen enzo blijven ze altijd onduidelijk over.
Alleen de adoptie paarden? Hoeveel pensioen paarden zijn er dan nog bij?
Of valt het aantal adoptie paarden dan mee?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:23

NoGo schreef:

Ja en dat is dus ook precies wat ik aan het eind schrijf. Dat er teveel paarden op dat stuk lopen. Maar dat paarden ook in de nacht poepen is een feit. Dat bedoel ik met dat de stallen bij mij in de ochtend ook vies zijn. Maar zo smerig of blubberig als bij hun heb ik het ook nog nooit gehad. Maar ik heb er dan ook maar drie. Maar ik praat nergens goed dat het zo smerig bij ze is. Ik ben er zelf alleen nog nooit geweest dus ik heb geen idee hoe het er daar normaal gesproken uit ziet. Ik kan niet (ver)oordelen op basis van 1 filmpje.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:25

Als ze daadwerkelijk 80 paarden op dit moment op 3,5 hectare hebben lopen, dan snap ik die bende wel. Is gewoon veel te veel paarden op dat stukje.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:26

Ik mag hopen dat het er idd geen 80 zijn op 3,5 hectare....

De rijbaan ligt er overigens wel mooi bij, denk dat de tijd daar in gaat zitten...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:26

Als je naar de locatie kijkt op Google maps dan kan 13 ha niet. 3,5 ha geloof ik dan nog wel maar dan zijn 80 paarden veel te veel. Zeker als je niet voldoende stallen hebt en je meer dan de helft buiten hebt lopen.
Als ze meer dan 3,5 ha tot hun beschikking hebben, moet dat op een andere locatie zijn.
Ik zag op google maps trouwens dat de locatie nu Zorgboerderij Twente heet.
Met een eigen website. Daarop zeggen ze trouwens dat het 11 ha terrein is.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 03-11-24 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:27

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd door auteursrecht

Hier geven ze aan dat de paarden op 3,5 hectare lopen.
De reacties waar ze op reageren zijn inmiddels verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Muiz op 13-11-24 04:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: verwijderd

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:29

Afbeelding

Geen idee hoe dit werkt eigenlijk of het überhaupt werkt.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:29

Oke dus dan lopen ze er 's-nachts niet? Dan is het inderdaad schandalig dat het zo smerig is. Dat is niet van 1 dag dan.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:31

Sorry dreamboy ik had het over pbs die ik krijg en niet specifiek over jou :o

Ik heb idd zelf ook even gezocht op maps en kadaster en kom uit op 25.690m2 (zonder randje naar de stal en de stal zelf), dat is dus geen 13 hectare waar de paarden oplopen en het is dus ook niet gek dat het zo een smeerboel is.
Ik blijf het ongekend vinden dat er mensen zijn die dit blijven goedpraten.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:33

Staat er nu echt "de paarden krijgen in de ochtend eten, sommige zelfs vaker"? Ik mag toch hopen dat ze allemaal vaker dan 1x per dag te eten krijgen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:37

Die 3,5 hectare zal de driehoek zijn zeg maar.
En dan aan de overkant van de weg incl dat bos ook van hen kom je aan die 13.

Afbeelding
Afbeelding

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:40

NoGo schreef:
Sorry dreamboy ik had het over pbs die ik krijg en niet specifiek over jou :o

Ik heb idd zelf ook even gezocht op maps en kadaster en kom uit op 25.690m2 (zonder randje naar de stal en de stal zelf), dat is dus geen 13 hectare waar de paarden oplopen en het is dus ook niet gek dat het zo een smeerboel is.
Ik blijf het ongekend vinden dat er mensen zijn die dit blijven goedpraten.

Maar als je naar de luchtfoto kijkt hebben de paarden nu zo te zien alleen de tracs en de stallen tot hun beschikking. Dus zelfs maar een deel van de 2,5 ha waar jij het over hebt.. Dan staan er echt gewoon teveel paarden als dat modder en stront wordt.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:44

DuoPenotti schreef:
Die 3,5 hectare zal de driehoek zijn zeg maar.
En dan aan de overkant van de weg incl dat bos ook van hen kom je aan die 13.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Juist en als je dan de percelen zelf bekijkt kom je dus op 25.690m2 waar die 80 paarden staan en als wat zij zeggen klopt komt hier nog 600m2 bij.
Dat blijft imo weinig voor 80 paarden.
Menig bokker gaat hier al lopen gillen als men een stuk grond heeft van 2000m2 en hier meerdere paarden op wil houden.
Toch blijft hun achterban ze verdedigen en dat blijf ik ronduit bizar vinden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:46

Op wat voor grond zitten ze eigenlijk? Klei of zand?
Niet dat het wat uitmaakt, want met zoveel paarden lopen ze het natuurlijk sowieso stuk.
Maar zeker bij kleigrond weet je al dat dit niet lang goed blijft gaan.
Lopen deze paarden niet op de paddock paradise?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:47

Ja je moet dan gewoon elke ochtend en avond gaan uitmesten met zoveel paarden op zo’n stuk.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:48

Cayenne schreef:
Niet dat het wat uitmaakt, want met zoveel paarden lopen ze het natuurlijk sowieso stuk.

Die 25.690m2 is de paddock paradise zover ik kan vinden.
Of ze moeten het weiland aan het bos gedeelte ook hebben 'omgetoverd' tot paradise.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:50

Zou wel een mooi stuk zijn met die bomen erbij :j
(die je dan wel moet beschermen anders is er zo geen bos meer)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:51

Cayenne schreef:

De regio hier is vooral zand, dus ik verwacht bij hun ook.