Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:01

Rizette schreef:
Dat is wel duidelijk, die moeten op een rubber mat plassen.

Op zich is dat nog niet het probleem. En zelfs wel een fijne ondergrond.
Snap wel dat het niet allemaal stro is. Dat is duur en zeker voor deze mensen niet bij te houden.

En juist zo'n rubber mat is zo gemakkelijk machinaal schoon te maken.
2 keer per dag er door en het is een heel ander beeld. En als dat niet genoeg is dan 3 of 4 keer.
Of 4 keer minder paarden, denkt dat dat de beste optie is :D

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:05

Rizette schreef:
PZB kan helemaal niet zeggen of paarden `altijd`een goed huisje hebben gehad. Bij veel paarden hebben ze er geen idee van en weten ze echt het hele verleden niet. Maar goed dat weten we inmiddels wel dat men niet zo nauw kijkt op verschillende vlakken.

Nee oke, maar dat geldt natuurlijk ook als je een paard particulier koopt. Dan weet je ook lang niet altijd het verleden, of het paard moet van jongs af aan bij de zelfde eigenaar hebben gestaan. En zelfs dan is het nog de vraag of je het eerlijke verhaal te horen krijgt. Maar zij gaan waarschijnlijk uit van de staat waarin het paard verkeerd als het binnen komt en dus ook van het verhaal van de eigenaar die het afstaat. Bij inbeslag genomen paarden is het een duidelijker verhaal. Ze zijn niet in beslag genomen omdat ze het zo goed hadden.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:09

DuoPenotti schreef:
Rizette schreef:
Dat is wel duidelijk, die moeten op een rubber mat plassen.

Op zich is dat nog niet het probleem. En zelfs wel een fijne ondergrond.
Snap wel dat het niet allemaal stro is. Dat is duur en zeker voor deze mensen niet bij te houden.

En juist zo'n rubber mat is zo gemakkelijk machinaal schoon te maken.
2 keer per dag er door en het is een heel ander beeld. En als dat niet genoeg is dan 3 of 4 keer.
Of 4 keer minder paarden, denkt dat dat de beste optie is :D

De meeste paarden kiezen een plek om te plassen waar het niet spettert. Hebben zeker een voorkeur voor zand of stro om te plassen en te liggen en dan bedoel ik een dikke laag tot aan de knieen en niet wat strooisel voor de show. . Nu moeten ze verplicht op de matten plassen waar ze ws ook op moeten liggen. Niet echt een situatie waar je heel blij van wordt. Het kost niet wat en kost vrijwel geen werk dat weer wel. En weinig mest maar wenselijk nee, dat vind ik niet. Als je jezelf in veel gevallen een beter huisje vindt dan mag het wel anders.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:10

Nyaleti schreef:
Ze hebben nu een 6 jarige sportpony staan. Hoe komen ze aan zo'n beest joh? Ziet er goed uit (eerder te dik dan te dun) dus of die nou van een slecht huisje komt?
En wie staat nou een jonge gezonde 'sport'pony af? Die zijn makkelijk te verkopen, desnoods aan een handelaar.
Ook wel benieuwd op wat ze baseren dat dit een leuke is voor de sport.
Vragen op facebook is kansloos want je krijgt toch geen normale reactie :=

Bij een eerdere post staat ook dat die pony 10 is. Lekker duidelijk :=

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:11

En ik ben ook met dit account geblokkeerd :+

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:12

Rizette schreef:
De meeste paarden kiezen een plek om te plassen waar het niet spettert. Hebben zeker een voorkeur voor zand of stro om te plassen en te liggen en dan bedoel ik een dikke laag tot aan de knieen en niet wat strooisel voor de show. . Nu moeten ze verplicht op de matten plassen waar ze ws ook op moeten liggen. Niet echt een situatie waar je heel blij van wordt. Het kost niet wat en kost vrijwel geen werk dat weer wel. En weinig mest maar wenselijk nee, dat vind ik niet. Als je jezelf in veel gevallen een beter huisje vindt dan mag het wel anders.

Eens hoor, wil het zelf om die reden ook niet.
Maar in hun geval met veel paarden en lamme handjes snap ik het nog wel.
Het is als je een keer wappert met die handen heel fijn schoon te houden.
Dus in principe goed voor de hoeven enz.

Als ik het goed zie staan de stallen wel open en zouden ze kunnen liggen.... mist het daaar beter bij gehouden is dan...

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:16

Dreamboy schreef:
Nee oke, maar dat geldt natuurlijk ook als je een paard particulier koopt. Dan weet je ook lang niet altijd het verleden, of het paard moet van jongs af aan bij de zelfde eigenaar hebben gestaan. En zelfs dan is het nog de vraag of je het eerlijke verhaal te horen krijgt. Maar zij gaan waarschijnlijk uit van de staat waarin het paard verkeerd als het binnen komt en dus ook van het verhaal van de eigenaar die het afstaat. Bij inbeslag genomen paarden is het een duidelijker verhaal. Ze zijn niet in beslag genomen omdat ze het zo goed hadden.

Er wordt een waarde oordeel gegeven wat PZB in veel gevallen helemaal niet waar kan maken dat ze daar kennis van hebben.Het gaat er niet om wat er particulier speelt bij verkoop. Er zijn ook particulieren waar je geen eerlijk verhaal krijgt dat klopt maar dat wil niet zeggen dat daarom iedereen zo maar wat mag roepen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:18

DuoPenotti schreef:
Rizette schreef:

Eens hoor, wil het zelf om die reden ook niet.
Maar in hun geval met veel paarden en lamme handjes snap ik het nog wel.
Het is als je een keer wappert met die handen heel fijn schoon te houden.
Dus in principe goed voor de hoeven enz.

Als ik het goed zie staan de stallen wel open en zouden ze kunnen liggen.... mist het daaar beter bij gehouden is dan...

Is de foto niet binnen en staan ze buiten niet in de modder? Vies tot aan de knieen dus ik stel me voor dat ze daarvoor diep weg moeten zakken om dat zo te krijgen. Dat lukt niet zo egaal op deze mest lijkt mij

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:19

Smee__ schreef:
Nyaleti schreef:
Ze hebben nu een 6 jarige sportpony staan. Hoe komen ze aan zo'n beest joh? Ziet er goed uit (eerder te dik dan te dun) dus of die nou van een slecht huisje komt?
En wie staat nou een jonge gezonde 'sport'pony af? Die zijn makkelijk te verkopen, desnoods aan een handelaar.
Ook wel benieuwd op wat ze baseren dat dit een leuke is voor de sport.
Vragen op facebook is kansloos want je krijgt toch geen normale reactie :=

Bij een eerdere post staat ook dat die pony 10 is. Lekker duidelijk :=

Was mij ook opgevallen en als ze deze pony nu wat minder hooi geven en een ander een beetje meer scheelt dat weer gebedel om hooi

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:21

Ze zeggen dat ze, toen het fimpje gemaakt werd, nog niet hadden uitgemest. Dat kan natuurlijk. Er ligt wel heel veel maar als er veel paarden de hele nacht op gelopen hebben dan is dat ook niet zo raar. Als ik 's-morgens bij mijn paarden kom zijn mijn stallen ook vies. En toen ze nog 24/7 buiten liepen was mijn paddock ook vies, ondanks dat ik 2x per dag uit mestte. Maar dan is het gewoon niet zo handig dat ze niet eerst gezorgd hebben dat de boel schoon was voor ze gingen filmen. Denk dat er sowiezo veel te veel paarden op dat stuk lopen. Daar wordt het ook niet beter van.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:21

Koekie73 schreef:
En ik ben ook met dit account geblokkeerd :+

Kansloos, had je die opmerking met foto geplaatst?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:22

Zam_Cas schreef:
Paardenfann4 schreef:
Ze hebben gewoon veel te veel paarden, zo'n sportpony horen zij niet aan te nemen. Die kan prima verkocht worden naar een goed huis, dit heeft niets meer met zielige paarden redden te maken, is mijn mening. Er gaan nauwelijks paarden weg door de idiote bedragen die ze er voor willen hebben, dus deze situatie creëren zij zelf.

Inderdaad die pony moet 4950,- kosten, nou in geen 4950 jaar.

En volgens Calijn vraagt pzb maar de helft van de reguliere marktprijs dus deze pony is volgens hen €9900 waard :))

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:24

Mars schreef:
Zam_Cas schreef:

Ze hebben gewoon veel te veel paarden, zo'n sportpony horen zij niet aan te nemen. Die kan prima verkocht worden naar een goed huis, dit heeft niets meer met zielige paarden redden te maken, is mijn mening. Er gaan nauwelijks paarden weg door de idiote bedragen die ze er voor willen hebben, dus deze situatie creëren zij zelf.

Inderdaad die pony moet 4950,- kosten, nou in geen 4950 jaar.

En volgens Calijn vraagt pzb maar de helft van de reguliere marktprijs dus deze pony is volgens hen €9900 waard :))[/quote]

Dan is het echt heel logisch dat je zo'n pony gratis af staat aan pzb. Lekker ongeloofwaardig.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:34

Haha ik ben ook geblokkeerd nu en een vriendin ook die vroeg naar de werkelijke leeftijd van die peperdure pony. Ze zou 6 zijn, maar op de website staat 10.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 10-03-25 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht in overleg met plaatser aangepast

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:35

Dreamboy schreef:
Ze zeggen dat ze, toen het fimpje gemaakt werd, nog niet hadden uitgemest. Dat kan natuurlijk. Er ligt wel heel veel maar als er veel paarden de hele nacht op gelopen hebben dan is dat ook niet zo raar. Als ik 's-morgens bij mijn paarden kom zijn mijn stallen ook vies. En toen ze nog 24/7 buiten liepen was mijn paddock ook vies, ondanks dat ik 2x per dag uit mestte. Maar dan is het gewoon niet zo handig dat ze niet eerst gezorgd hebben dat de boel schoon was voor ze gingen filmen. Denk dat er sowiezo veel te veel paarden op dat stuk lopen. Daar wordt het ook niet beter van.

Al die fimpjes staan die paarden op het natte beton met hier en daar een spier stro. Dat filmpje met dat paard met het hoofd door dat hek. Het feit dat je dat filmt en het paard zo laat staan........ Zal ook wel weer een verhaal bij gemaakt worden als je dat plaatst. Dikke bende daar zo op de filmpjes.Niet alleen op het hier geplaatste filmpje. Zie onder 1 bericht 10 opmerkingen staan maar er staan er nog maar 3 dus 7 verwijderd............ zegt genoeg denk ik.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:36

Zam_Cas schreef:
Haha ik ben ook geblokkeerd nu en een vriendin ook die vroeg naar de werkelijke leeftijd van die peperdure pony. Ze zou 6 zijn, maar op de website staat 10.

Die pony is niet blij loopt constant met de oren in de nek en dat is niet als reactie op hulpen van de ruiter.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 10-03-25 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Oorspronkelijke bericht aangepast

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:36

Mars schreef:
En volgens Calijn vraagt pzb maar de helft van de reguliere marktprijs dus deze pony is volgens hen €9900 waard :))

Dat filmpje zag ik ook, ik moest echt hardop lachen om hoe zij het zo normaal doet voorkomen, de prijzen die ze vragen. :')

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:37

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de Bokt regels voldoet.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:38

Inderdaad die pony moet 4950,- kosten, nou in geen 4950 jaar.[/quote]

En volgens Calijn vraagt pzb maar de helft van de reguliere marktprijs dus deze pony is volgens hen €9900 waard :))[/quote]

Hahaha ja, hoe geloofwaardig ben je als stichting?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:48

Rizette schreef:
Is de foto niet binnen en staan ze buiten niet in de modder? Vies tot aan de knieen dus ik stel me voor dat ze daarvoor diep weg moeten zakken om dat zo te krijgen. Dat lukt niet zo egaal op deze mest lijkt mij

Het filmpje is grotendeels van paarden onder een overkapping.
Ik zie niet of het rubber of beton is, maar bokkers zeggen rubber, dus zou best kunnen.
En zo te zien kun je vanuit de overkapping naar stallen, waar deuren van openstaan.
En er is ook een buiten met modder.
Niet kniediep. Maar ook geen droge hoeven. En als dat net zo goed bij word gehouden dan de overkapping is het snel niet alleen modder.....

En ook nog een buitenbak die wel droog lijkt.

Ik neem aan dat foto's plaatsen mag omdat het van een openbaar filmpje komt?
Zo niet dan zie ik het wel verdwijnen.

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd door auteursrecht
Laatst bijgewerkt door Muiz op 13-11-24 04:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: verwijderd

Babootje

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:00

Wat een drek zeg!. Vreselijk ook wat ze van die mooie locatie hebben gemaakt.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:01

Het kniediep ging over het ponytje van de laatste foto en diegene die er rechts naast staat met vieze achterbenen.

Zam_Cas

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:05

En dan beseffen dat het merendeel van de volgers dit gewoon prima vindt. Bizar.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:09

Zam_Cas schreef:
En dan beseffen dat het merendeel van de volgers dit gewoon prima vindt. Bizar.

Dat vraag ik mij af gezien er 10 opmerkingen geplaatst waren bij een foto en er nog maar 3 staan. Ik denk dat er langzamerhand wel bewustzijn komt.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:09

Wat ik niet begrijp is dat er mensen zijn die zeggen ja maar na een nacht op stal is het bij mij ook vies....
Ik heb een soortgelijk concept dus paddock verhard stuk (met ook een voerplaats) en een vrije inloop naar binnen.
Natuurlijk ligt er sochtends wel zand/modder en een paar drollen....maar no way dat ze het zo vies maken.
Dit zou anders zijn als ik op mijn stukje het aantal paarden zou verdubbelen en er dus niet genoeg ruimte is op de verharding en in de stallen en dat is dus ook hetgeen wat mij hier stoort, van 1 nacht of niet als dit is hoe het eruit ziet na 1 nacht dan heb je dus te weinig ruimte of teveel paarden.
Daarnaast zie ik dat ze op FB aangeven 13 hectare te hebben, is dat dan inclusief alle gebouwen of alleen het stuk waar die 80 paarden oplopen?