Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 10:41

Zam_Cas schreef:
Mijn reactie is verwijderd, tja ik heb de verantwoordelijkheid voor zo’n belachelijk hoog aantal paarden niet op me genomen. Dus ik vind dat ik me niet geroepen hoef te voelen mest te komen scheppen als ik kritisch ben. Maar wat zijn er veel mensen blind?

Daar heb je echt een goede punt

En blind ik denk het wel want ik vind het ook niet schoon.

Vraag me af hoe vaak er niet iets n uitglijd in die zooi
Laatst bijgewerkt door Christiene op 03-11-24 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 10:41

Vragen via mail ook niet.
Wordt gewoon genegeerd.
Of geven alleen reactie op vragen die ze wel willen beantwoorden...

Als je zoveel paarden hebt op een stuk grond, moet je creatief zijn met uitmesten. Modderschuit en dan scheppen is echt zo dom nog niet.

Hier wordt de paddock ook met shovel gedaan. Inloopstal is in een kruis met een dak er op, zodat ze aan alle kanten kunnen schuilen.
Uitmesten is heel simpel. Gas op je shovel en gaan met die banaan.
Stro wordt dagelijks opgestrooid en leeggehaald wanneer nodig.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 10:43

Nyaleti schreef:
Als er zoveel stront ligt dan ga je 2x per dag mesten. Jammer dat dat teveel tijd kost, zij willen zoveel paarden. Wat een gore bende zeg.

Maar blub en modder haal ik niet uit het filmpje? Ja er is een shot met natte voetjes maar dat is niet eens de helft van de hoef. Gewoon normaal nat na een bui maar geen modder blij ellende?

Ze hebben nu een 6 jarige sportpony staan. Hoe komen ze aan zo'n beest joh? Ziet er goed uit (eerder te dik dan te dun) dus of die nou van een slecht huisje komt?
En wie staat nou een jonge gezonde 'sport'pony af? Die zijn makkelijk te verkopen, desnoods aan een handelaar.
Ook wel benieuwd op wat ze baseren dat dit een leuke is voor de sport.
Vragen op facebook is kansloos want je krijgt toch geen normale reactie :=

Ik denk dan gelijk, die is verrot op de foto's en onverkoopbaar ofzoiets..afgestaan als weidemaatje.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 10:44

Hier gaat inderdaad ook de schuif met machine erover. De verharde buiten en binnen kant of de bak en dan na de mestbult.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 10:45

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat speculeren niet is toegestaan in nieuwsberichten.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 10:45

Nyaleti schreef:
Als er zoveel stront ligt dan ga je 2x per dag mesten. Jammer dat dat teveel tijd kost, zij willen zoveel paarden. Wat een gore bende zeg.

Maar blub en modder haal ik niet uit het filmpje? Ja er is een shot met natte voetjes maar dat is niet eens de helft van de hoef. Gewoon normaal nat na een bui maar geen modder blij ellende?

Ze hebben nu een 6 jarige sportpony staan. Hoe komen ze aan zo'n beest joh? Ziet er goed uit (eerder te dik dan te dun) dus of die nou van een slecht huisje komt?
En wie staat nou een jonge gezonde 'sport'pony af? Die zijn makkelijk te verkopen, desnoods aan een handelaar.
Ook wel benieuwd op wat ze baseren dat dit een leuke is voor de sport.
Vragen op facebook is kansloos want je krijgt toch geen normale reactie :=

Op hun insta pagina plaatsen ze regelmatig story's dat ze door de modder rijden met hun tractor of lopen. Tuurlijk elke stal/wei heeft het. Bij ons ook, maar dat is echt maar een klein deel. Het grootste gedeelte is gewoon droog.
Bij pzb zie ik voornamelijk veel modder.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 10:47

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat speculeren niet is toegestaan in nieuwsberichten.

Mars

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 11:02

Modder en blub is nooit te voorkomen in dit seizoen maar zo’n berg mest is gewoon laksheid. Te druk met lange verhalen typen op sm in plaats van de boel uit te mesten denk ik.

ConnemaraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 11:04

Zam_Cas schreef:
MarjanB schreef:
Zijn ook geen kritische reacties op :7 maar goed modereren kunnen ze wel..

Inderdaad, een vriendin had gereageerd maar rara waar is de reactie gebleven.

Ik had hier inderdaad ook op gereageerd, mijn reactie is ook weg.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 11:05

Ze hebben gewoon veel te veel paarden, zo'n sportpony horen zij niet aan te nemen. Die kan prima verkocht worden naar een goed huis, dit heeft niets meer met zielige paarden redden te maken, is mijn mening. Er gaan nauwelijks paarden weg door de idiote bedragen die ze er voor willen hebben, dus deze situatie creëren zij zelf.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 11:07

Paardenfann4 schreef:
Ze hebben gewoon veel te veel paarden, zo'n sportpony horen zij niet aan te nemen. Die kan prima verkocht worden naar een goed huis, dit heeft niets meer met zielige paarden redden te maken, is mijn mening. Er gaan nauwelijks paarden weg door de idiote bedragen die ze er voor willen hebben, dus deze situatie creëren zij zelf.

Inderdaad die pony moet 4950,- kosten, nou in geen 4950 jaar.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 11:13

Zam_Cas schreef:
Paardenfann4 schreef:

Inderdaad die pony moet 4950,- kosten, nou in geen 4950 jaar.

De pony veulens moeten ook dit bedrag opbrengen en dan noemen ze het adoptie, maar op papier is het een bruikleencontract op een andere BV. Wie in hemelsnaam trapt hier nog in? Echt niet te bevatten, op marktplaats kosten ze nog niet de helft en dan is het gewoon je eigen paard.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 11:17

Het is niet de eerste keer dat ik ze er zo bij zie staan :-( Benieuwd hoe lang mijn post dit keer blijft staan. Met mijn 1e FB account ben k al geblokkeerd. Benieuwd hoe lang dit nu duurt.
Er komen vast weer allemaal penny's overheen met hoe schandalig ik ben, hoe geweldig PZB is etc etc
Ik hoop dat mensen hun ogen eens open doen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 11:19

Ik ruik die beelden met die mest ondergrond gewoon... dat is denk ik niet echt gezond qua ammoniak. Lijkt mij idd gevalletje te veel paarden, te weinig mesten. Dat dat niet in balans is.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 11:20

Een tijd terug deelde een bekende van mij ook zo'n zielig verhaal wat pzb op Facebook had geplaatst.

Ik kon het niet laten om mijn mening te geven....
Oeps, geen Facebook "vrienden" meer. Maar het bericht had ze voortijd ook al verwijderd

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 11:21

Maar ook al heb je geen shovel (doneeractie incoming := ), dit is met een bezem, schep en kruiwagen toch prima te doen? Paar handjes om te schuiven, paar handjes om te scheppen en te kruien en je bent zo klaar. Het is niet dat je hier elk strootje om hoeft te keren om te zien of er wat ligt ofzo :=

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 11:22

Foaly schreef:
Maar ook al heb je geen shovel (doneeractie incoming := ), dit is met een bezem, schep en kruiwagen toch prima te doen? Paar handjes om te schuiven, paar handjes om te scheppen en te kruien en je bent zo klaar. Het is niet dat je hier elk strootje om hoeft te keren om te zien of er wat ligt ofzo :=

Een zorgboerderij is zo gemakkelijk nog niet.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 11:31

Babootje schreef:
Foaly schreef:

Een zorgboerderij is zo gemakkelijk nog niet.

Klopt, veel mensen denken dat het betalend personeel is, maar de praktijk is dat het mensen zijn die heel erg veel begeleiding nodig hebben niet zelfstandig kunnen werken.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 11:32

Mars schreef:
Modder en blub is nooit te voorkomen in dit seizoen maar zo’n berg mest is gewoon laksheid. Te druk met lange verhalen typen op sm in plaats van de boel uit te mesten denk ik.

Modder en blub is prima te voorkomen.
1) zorg dat je paarden niet alles stuk (kunnen) lopen
2) zorg dat ze niet op blub hoeven komen.

Die ondergrond in die stal is toch redelijk vlak?
Gewoon paar keer per dag met zo'n mestschuif/-schraper er overheen. Blijft het netjes en als je dat paar keer per dag doet, scheelt dat veel werk.
En voor de paarden veel viezigheid.

Bedenk me ineens, is het alleen mest of moeten die dieren ook op het harde plassen?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 11:42

Zal het niet zo zijn dat ze die pony gewoon gekocht hebben? Er zijn er nog een paar waar ineens niet bij staat dat ze een goed of slecht huisje hebben gehad. Zo ook die knappe 2,5 jarige springgefokte met witte manen. Die zou particulier toch gemakkelijk te verkopen moeten zijn. Kan me niet voorstellen dat die is afgestaan. Er zijn natuurlijk weer de nodige paardenmarkten geweest de laatste tijd.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 11:43

Dat is wel duidelijk, die moeten op een rubber mat plassen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 11:46

Dreamboy schreef:
Zal het niet zo zijn dat ze die pony gewoon gekocht hebben? Er zijn er nog een paar waar ineens niet bij staat dat ze een goed of slecht huisje hebben gehad. Zo ook die knappe 2,5 jarige springgefokte met witte manen. Die zou particulier toch gemakkelijk te verkopen moeten zijn. Kan me niet voorstellen dat die is afgestaan. Er zijn natuurlijk weer de nodige paardenmarkten geweest de laatste tijd.

Van de pony´s die ze krijgen hebben ze ook geen idee waar ze vandaan komen. Slaan er een slag naar want ze laten ze vaak brengen. Als je niet op de plek bent geweest waar het dier geweest is en niet hebt gezien wat het gevoerd heeft gekregen kun je daar niets over zeggen.Maar ze kochten ook wel op de Zuidlaardermarkt.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 11:51

Rizette schreef:
Dreamboy schreef:

Van de pony´s die ze krijgen hebben ze ook geen idee waar ze vandaan komen. Slaan er een slag naar want ze laten ze vaak brengen. Als je niet op de plek bent geweest waar het dier geweest is en niet hebt gezien wat het gevoerd heeft gekregen kun je daar niets over zeggen.Maar ze kochten ook wel op de Zuidlaardermarkt.

Nee dat klopt maar onder bijna elke foto staat " heeft een goed huisje gehad" of "heeft een slecht verleden" ect. Bij een aantal dus niet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 11:56

Dreamboy schreef:

Zou goed kunnen. Er is recent ook weer een aantal paardenmarkten geweest.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 11:57

PZB kan helemaal niet zeggen of paarden `altijd`een goed huisje hebben gehad. Bij veel paarden hebben ze er geen idee van en weten ze echt het hele verleden niet. Maar goed dat weten we inmiddels wel dat men niet zo nauw kijkt op verschillende vlakken.