Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 23:10

Ze spreken zichzelf toch enorm tegen door op Facebook het steeds over adoptie te hebben en als je daar een paard wil adopteren dan is het geen adoptie, maar een bruikleenovereenkomst en het verplichte (enorme) donatiebedrag gaat dan naar de BV. Dus niet naar de stichting, ik begrijp ook niet dat mensen hier akkoord mee gaan. Als ik daar een paard zou willen adopteren, dan verwacht ik een adoptieovereenkomst en geen bruikleenovereenkomst. Ook wil je dat geld wat je dan moet betalen, aan de stichting betalen en niet aan een BV die er los van staat. Of ze hun eigen paarden er wel of niet van betalen, dat doet er naar mijn idee niet toe. Ze kunnen ook gewoon op de loonlijst gaan staan, daar is ook niets mis mee. Ik vind dat ze ook echt wel goed werk doen en ze werken ook hard, dus daar mag best iets tegenover staan.

MyWishMax

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 07:34

Adoptie bestaat niet voor dieren, dus dat kan gewoon nooit.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 07:38

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 08:43

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat speculeren niet is toegestaan.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 08-11-24 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie bericht

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 08:48

Idd Bezig met werk of studie.
Euh dat is toch ook werk?

En ja niet iedereen kan zo'n pand betalen. Ook veel ouders niet.
Dat heeft weinig te maken dat andere jeugd dit niet zou kunnen of willen.
Maar die werken gewoon bij de baas.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 25-10-24 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 08:54

Mars schreef:
Citaat:
Moderatoropmerking:
Oorspronkelijke bericht verwijderd

En laten we niet vergeten dat vrijwilligers het werk doen of zijn er inmiddels al betaalde krachten in dienst?
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 10-03-25 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 09:01

De elektriciteit aanleggen doen de dames zelf, hahahaha. Nou dan mag de brandverzekering wel omhoog.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 09:09

Dat zal ook door vrijwilligers gebeuren ga ik dan vanuit. Wat ik van de dames zelf zie is vooral zichzelf promoten op de social media. Niet dat ze jaar in jaar uit dagelijks meerdere uren achter een uitmestkruiwagen lopen. Als ze dat zelf moesten doen verwacht ik wel dat ze er al klaar mee waren.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 09:19

Als je zo'n groot bedrijf runt, ga ik er vanuit dat je uitmesten toch niet meer alleen met een kruiwagen doet :+

Ik hoop dat dit goed komt en dat cliënten de juiste gediplomeerde begeleiding krijgen. Het idee van een zorgboerderij kan heel mooi zijn. Ik ken meerdere plekken waar mensen uit bepaalde doelgroepen echt opbloeien van werken op de boerderij. Waar ze passend werk kunnen doen, daar goed in begeleid worden, ook een plekje hebben als het even mis gaat met 1 op 1 begeleiding, waar veiligheid goed geborgd is.

Maar ik ken ook meerdere plekken waar cliënten als vrijwilliger worden ingezet, dus niet betaald krijgen, de eigenaar van de boerderij vooral de pgb's en andere geldstromen vangt en zelf vrij weinig doet, laat staan de cliënten goed begeleiden. En waar helemaal geen veilige situatie is en gecreëerd wordt, omdat de begeleiding te wensen overlaat. Dat is gewoon uitbuiting en een verdienmodel.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 11:31

Aan ene kant is het een mooi iets idd, paarden opvangen die nergens anders terecht kunnen. En een vorm van adoptie zou ik ook nog snappen, lease bv. Of gewoon verkoop. Maar hoge bedragen, alle kosten moeten dragen maar eigenlijk geen zeggenschap hebben klopt niet. Helemaal niet als ze daarbij ook niet eerlijk zijn over het verleden van de paarden (zoals hierboven blijkt). En wat ik ook sneu vind, maar wel bij andere organisaties ook vaak zie, over de rug van hele slechte paarden zieltjes (en dus geld) winnen. Terwijl die beestjes beter af waren geweest als hun het lijden zou worden bespaard....

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 10:29

Duidelijk dat ze hier mee lezen, staat opeens een heel verhaal op facebook waarom het herplaatsen steeds moeilijker gaat...

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 10:31

Maaike_Ma schreef:
Duidelijk dat ze hier mee lezen, staat opeens een heel verhaal op facebook waarom het herplaatsen steeds moeilijker gaat...

Ja mensen onderschatten vaak de kosten die het met zich mee brengt, laten we nou op bokt zitten met veel paarden eigenaren,,nee die weten niet wat het kost :')

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 10:32

Maaike_Ma schreef:

Oh ja, dat doen ze al jaren. Maar iets daadwerkelijk verbeteren ho maar. :+

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 10:36

Maar ze lezen blijkbaar niet dat mensen gewoon eigenaar willen worden bij flinke prijzen.
En bij die flinke prijzen ook de echte medische toestand, niet wat ze zelf denken wat het in houd of een dier nog wel kan. Feiten, feiten op papier door de dierenarts opgesteld.

Overigens een weidemaatje voor 250 wil ik ook in eigendom en echt weten wat het dier heeft.
Nogal een verschil een weidemaatje met en peesblessure die wel mag sprinten, of die het niet mag.
Of met een peesblessure en nog 5 verzwegen aandoeningen.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 11:26

Met de enorme prijzen die zij hanteren en de steeds duurder wordende onderhoudskosten, denk ik dat het logisch is dat de paarden niet weg gaan. Ze zullen toch iets anders moeten verzinnen, anders zitten ze straks stampvol en kunnen ze geen enkel paard meer opvangen. Die paarden kosten elke dag geld zolang ze daar staan, ik begrijp ook niet waarom ze vast blijven houden aan die bedragen? Het is echt handel op deze manier, heeft niets meer met adoptie of wat dan ook te maken.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 20:23

Paardenfann4 schreef:
Met de enorme prijzen die zij hanteren en de steeds duurder wordende onderhoudskosten, denk ik dat het logisch is dat de paarden niet weg gaan. Ze zullen toch iets anders moeten verzinnen, anders zitten ze straks stampvol en kunnen ze geen enkel paard meer opvangen. Die paarden kosten elke dag geld zolang ze daar staan, ik begrijp ook niet waarom ze vast blijven houden aan die bedragen? Het is echt handel op deze manier, heeft niets meer met adoptie of wat dan ook te maken.

De kennis over PZB en handelswijze zullen zich toch verspreiden als een olievlek eens houdt het op.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 18:40

Er staat op fb een filmpje van 3 dagen geleden met welke paarden een huisje zoeken. Nou als mijn paarden zo in de stront stonden dan had ik de dierenbescherming al op de stoep. Wat een enorme gore bende zeg!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 19:06

MarjanB schreef:
Er staat op fb een filmpje van 3 dagen geleden met welke paarden een huisje zoeken. Nou als mijn paarden zo in de stront stonden dan had ik de dierenbescherming al op de stoep. Wat een enorme gore bende zeg!

:oo

Dat is echt goor...

Rubbere schuif op mini trekker en in 10 minuten klaar.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 19:09

Nou dat, echt om je voor te schamen, dit is niet van 1 dag ook. Stallen ook zo enorm vies.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 19:13

Wow, wat ontzettend smerig! Ze moeten zich echt schamen...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 19:20

Ff willekeurige screenshot.

Als je dit zelf niet ziet op het moment dat je een filmpje maakt is het dus ook heel gewoon

Afbeelding

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 19:25

Nieuw filmpje incoming waarin ze hier ook weer een smoes voor hebben...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 19:47

Dit valt toch niet goed te praten? Op geen enkele manier. Een recept voor hoefproblemen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 19:51

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de regels voldoet.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 08-11-24 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie bericht

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 20:07

Zijn ook geen kritische reacties op :7 maar goed modereren kunnen ze wel..