Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Ik moet zeggen dat ik dan wel weer goed vind dat ze die magere vos opvangen.
Die heeft duidelijk hulp nodig.
Nicky1963 schreef:Cayenne schreef:Ik moet zeggen dat ik dan wel weer goed vind dat ze die magere vos opvangen.
Die heeft volgens de omschrijving altijd een goed huisje (goede plek) gehad...![]()
Die omschrijving ook weer: 'Hij kan helaas niet meer bereden worden, omdat hij met vervroegd pensioen is'. Daar heb je toch helemaal niks aan? Zeg gewoon waarom hij met vervroegd pensioen is...
Deze vos heb ik eens voorgereden toen hij als 4-jarige te koop stond, een kennis heeft hem toen gekocht en helaas na een aantal jaren moeten verkopen om privéredenen.
Ik hoop dat hij een fijne nieuwe baas krijgt.
Nicky1963 schreef:Cayenne schreef:Ik moet zeggen dat ik dan wel weer goed vind dat ze die magere vos opvangen.
Die heeft volgens de omschrijving altijd een goed huisje (goede plek) gehad...![]()
Die omschrijving ook weer: 'Hij kan helaas niet meer bereden worden, omdat hij met vervroegd pensioen is'. Daar heb je toch helemaal niks aan? Zeg gewoon waarom hij met vervroegd pensioen is...
Deze vos heb ik eens voorgereden toen hij als 4-jarige te koop stond, een kennis heeft hem toen gekocht en helaas na een aantal jaren moeten verkopen om privéredenen.
Ik hoop dat hij een fijne nieuwe baas krijgt.
superpony schreef:Dat is inderdaad het probleem. Maar geld zal ook echt meespelen. Ik denk dat mensen ook graag nog iets voor hun paard willen en dat niet altijd meer lukt als je ze particulier aanbiedt.
kiki1976 schreef:Zou het belastingtechnisch uitmaken? Verkoop of adoptie (al staat het volgens uit een zogenaamde verplichte donatie).
Kijk bv naar paardenkamp Soest. Bij hun doe je ook afstand van je dier. En dienen ze ook recent bij de tandarts zijn geweest en de entingen in orde.
Verschil is wel. Je paard staat er echt op pensioen en blijft daar totdat hij/zij overlijd.
KimD schreef:kiki1976 schreef:Zou het belastingtechnisch uitmaken? Verkoop of adoptie (al staat het volgens uit een zogenaamde verplichte donatie).
Kijk bv naar paardenkamp Soest. Bij hun doe je ook afstand van je dier. En dienen ze ook recent bij de tandarts zijn geweest en de entingen in orde.
Verschil is wel. Je paard staat er echt op pensioen en blijft daar totdat hij/zij overlijd.
Vanuit professioneel oogpunt ben ik sowieso wel benieuwd hoe hun administratie & belastingdienst eruit ziet.
Ze hebben een geldige ANBI status. Volgens mij heb ik het ook wel een eerder ter sprake gebracht maar eerlijkheidshalve kan ik het me niet meer herinneren.
Voor een ANBI gelden zulke strenge regels en eisen, ik kan me niet voorstellen dat ze daar zomaar creatief mee kunnen boekhouden. Als ze die status hebben, dan heeft een donatie doen aan PZB voor de donateur wel een belastingvoordeel wat nog best wat kan opleveren in je inkomstenbelasting. Hoe hoger de donatie, hoe groter je voordeel (icm de gestelde drempel).
Dus zou, achter gesloten deuren, wel een creatieve manier zijn om zieltjes te winnen.
Dreamboy schreef:superpony schreef:Dat is inderdaad het probleem. Maar geld zal ook echt meespelen. Ik denk dat mensen ook graag nog iets voor hun paard willen en dat niet altijd meer lukt als je ze particulier aanbiedt.
Maar als je ze afstaat aan pzb krijg je er dus niets voor. Dus dan is het niet logisch om ze daar aan af te staan. Tenzij je weet dat er iets mee is wat er met een normale verkoop met keuring uit komt.