Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 16:40

En ook de paarden van het pensioenverblijf wat ze aanbieden worden meegerekend.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:52

Vraag me af of ze überhaupt de vergunningen op orde hebben voor zoveel paarden. En toen ze er net zaten was dit ook niet cfm bestemmingsplan dus ben benieuwd wat de gemeente er mee heeft gedaan dat ze dit allemaal doen. Blijft een super apart verhaal dit.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 18:08

Nu ben ik er zelf niet in thuis, maar heb je niet een vergunning nodig bij de aanleg van een PP en of Wadi/vijver?

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 20:49

Cayenne schreef:
En ook de paarden van het pensioenverblijf wat ze aanbieden worden meegerekend.

Maar dan nog hoor en zie je daar weinig tot niets van, ze zeggen elke keer we hebben zoveel paarden, maar je ziet op geen van hun kanalen zoveel paarden terug. Ik ben ook wel benieuwd hoeveel pensioenpaarden daar lopen en hoeveel opvang en bruikleenpaarden ze in totaal hebben. Het blijft inderdaad vaag allemaal, misschien als ze dit lezen dat ze wat openheid van zaken kunnen geven daarover? Ik ben oprecht wel benieuwd hoe ze zoveel paarden huisvesten en bekostigen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 21:07

AmyJamess schreef:
Nu ben ik er zelf niet in thuis, maar heb je niet een vergunning nodig bij de aanleg van een PP en of Wadi/vijver?

Ligt aan de gemeente. Maar verharding (en zand laten storten is al verharding) is vaak gelimiteerd en vergunningsplichtig.
In onze gemeente zien ze de slijtagepaadjes die de paarden van nature lopen als verharding. Totale waanzin natuurlijk.
Maar een relief verschil aanbrengen (dus een wadi of een heuvel) moet vaak een vergunning voor zijn. Daarnaast is dit een bedrijf/stichting en gebeuren daar bedrijfsmatige activiteiten dus zit je ook weer met bestemmingsplannen enzo.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 10:54

Babootje schreef:
De paarden krijgen ze van particulieren om een goed adres te zoeken. Daar betalen ze niet voor.
Of de paarden komen van 1 van de opvangcentra. Die moeten ze kopen.

De paarden die ze krijgen van particulieren zijn meestal wel goed verzorgde dieren.
De paarden die van opvangcentra komen zijn ook al opgeknapt. De dierenarts heeft ze al gecontroleerd. De paarden die niet plaatsbaar zijn worden daar al ingeslapen.

De paarden die er komen zijn dus in de regel gezond genoeg om direct te herplaatsen. Soms kopen ze zelf een paard op de paardenmarkt die nog moet worden opgeknapt.
Dan blijft over wat PzB beweert de geestelijke achterstand/beschadiging waarvan paarden moeten herstellen die uit een slechte situatie komen.

Wat mij vooral opvalt is dat veel van de paarden en pony's die daar staan veel te dik zijn.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 16:15

-O-
Dreamboy schreef:
Babootje schreef:
De paarden krijgen ze van particulieren om een goed adres te zoeken. Daar betalen ze niet voor.
Of de paarden komen van 1 van de opvangcentra. Die moeten ze kopen.

De paarden die ze krijgen van particulieren zijn meestal wel goed verzorgde dieren.
De paarden die van opvangcentra komen zijn ook al opgeknapt. De dierenarts heeft ze al gecontroleerd. De paarden die niet plaatsbaar zijn worden daar al ingeslapen.

De paarden die er komen zijn dus in de regel gezond genoeg om direct te herplaatsen. Soms kopen ze zelf een paard op de paardenmarkt die nog moet worden opgeknapt.
Dan blijft over wat PzB beweert de geestelijke achterstand/beschadiging waarvan paarden moeten herstellen die uit een slechte situatie komen.

Wat mij vooral opvalt is dat veel van de paarden en pony's die daar staan veel te dik zijn.

Het is ook nooit goed hè. Zeiken om het zeiken dit.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 16:40

Change3x, nee, dit zijn feiten. Ik zie dat en dit kan iedereen zien die ze volgt. Beter te dik dan verwaarloosd maar sommige zitten echt in de gevarenzone met alle gevolgen van dien. Heeft helemaal niets met zeiken te maken.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:24

Dreamboy schreef:
Change3x, nee, dit zijn feiten. Ik zie dat en dit kan iedereen zien die ze volgt. Beter te dik dan verwaarloosd maar sommige zitten echt in de gevarenzone met alle gevolgen van dien. Heeft helemaal niets met zeiken te maken.

En wie zegt dat ze daar niks aan doen..

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:32

Change3x schreef:
Dreamboy schreef:
[/quote

En wie zegt dat ze daar niks aan doen..

Ik mag dat toch zeggen? Ik zeg nergens dat ze er niets aan doen. Maar als die paarden graatmager binnen komen en nu veel te dik zijn gaat daar toch iets niet helemaal goed lijkt mij.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:39

Dat mag je zeggen, maar ik vind het een beetje zeuren, omdat het PZB is…

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:41

Change3x schreef:
-O-
Het is ook nooit goed hè. Zeiken om het zeiken dit.

Inderdaad. Te dik is nooit goed nee.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:42

Change3x schreef:

Laat me raden, jij hebt op de een of andere manier een connectie met ze. Iedereen met een beetje verstand van paarden ziet dat er daar heel veel mis gaat en niet klopt.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:54

Maar kan natuurlijk ook dat er paarden te dik zijn binnen gekomen bij hun en dat ze ondertussen proberen hun af te laten vallen.
Dat kan je vanachter een beeldscherm niet weten, dus in die zin ben ik het wel eens met change.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 18:02

AmyJamess schreef:
Maar kan natuurlijk ook dat er paarden te dik zijn binnen gekomen bij hun en dat ze ondertussen proberen hun af te laten vallen.
Dat kan je vanachter een beeldscherm niet weten, dus in die zin ben ik het wel eens met change.

Dat klopt. Maar ik heb het over paarden en pony's die mager bij hun binnen zijn gekomen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 18:08

AmyJamess schreef:

Bedankt. :j Is altijd zo lekker makkelijk oordelen vanaf een schermpje.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 18:10

Dreamboy schreef:
Change3x schreef:

Laat me raden, jij hebt op de een of andere manier een connectie met ze. Iedereen met een beetje verstand van paarden ziet dat er daar heel veel mis gaat en niet klopt.

Omdat ik het niet met je eens ben? Dat niet alles goed gaat betekent niet dat ze om letterlijk alles afgezeikt hoeven te worden.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 18:21

Change3x schreef:
Dreamboy schreef:

Omdat ik het niet met je eens ben? Dat niet alles goed gaat betekent niet dat ze om letterlijk alles afgezeikt hoeven te worden.[/quote]

Nogmaals, ik zeik ze niet af. Ik zeg alleen dat het me opvalt. Ik zeg ook nergens dat ze er niets aan doen en dat het allemaal hun schuld is. Weet je eigenlijk wel wat afzeiken betekent? Ik versta daar ieder geval iets heel anders onder.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 18:22

In dit geval vind ik het afzeiken allerlei redenen zoeken om even commentaar te kunnen geven. En je hoeft niet te doen alsof ik dom ben. :')

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 18:27

Change3x schreef:
In dit geval vind ik het afzeiken allerlei redenen zoeken om even commentaar te kunnen geven. En je hoeft niet te doen alsof ik dom ben. :')

Je bent in ieder geval heel goed in verkeerde conclusies trekken. Fijne avond.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 18:48

Ik heb al een hele poos niks meer langs zien komen van ze maar de laatste foto's die ik zag dat waren baggervette ponies in ieder geval... en dan ook vaak het onderschrift erbij dat deze gewoon op het gras konden / niet gevoelig waren voor hoefbevangenheid..... ik denk niet dat dat zo zou blijven, je kon die beestjes echt rollen joh.

Maargoed, ik weet er ook het fijne niet van natuurlijk, hoe het precies gaat buiten die kleine foto momentopnames om.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 22:36

Hebben jullie gezien dat ze een nieuwe " back up" Facebook pagina hebben?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 22:56

Hoeveel pagina's hebben ze dan? :')

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 23:04

Die back up pagina bestaat toch al even of hebben ze weer een nieuwe?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 00:04

Volgens mij gaat het om dezelfde?
Ik ben wel verbaasd dat de oude pagina nog niet terug is op FB :=