Urielle schreef:Ik denk dat Sali bij het zien van mij tegen Anky zegt: Ehm, Ank, ik pas
Dat ook

Eerste keer dat ik het met jou eens ben Karl

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urielle schreef:Ik denk dat Sali bij het zien van mij tegen Anky zegt: Ehm, Ank, ik pas
Tieneke schreef:Topsport houdt zoveel takken in...
Huertecilla schreef:Tieneke schreef:Topsport houdt zoveel takken in...
...en bij al die takken is het welzijnsbelang van het paard ondergesneeuwd.
De hoogste bomen vangen de meeste wind en in dit geval heeft die boom ook nog de ´pech´ een ter discussie staande methode te gebruiken.
Voor heel veel mensen binnen en buiten zelfs de NL-ruiterij heeft het goud van rollkür geen glans.
Kritiek door de publiek opinie op de klassieke ringdressuur met Anky als voorbeeld is een gevolg van de grootste zichtbaarheid ervan.
Dat noch de ringdresuur noch Anky de boosdoeners zijn is helder. Net zo helder als de terechtheid van de kritiek en het gevaar van het negeren of afwijzen ervan.
hc
Karl66 schreef:En wat die hollandse school betreft, zo'n beetje de hele wereldtop gebruikt deze methode
Citaat:The rollkur debate remains to be a hot topic three years after the discussion exploded following an article printed in St. Georg. At the 2008 CDIO Aachen, Edward Gal's Totilas (by Gribaldi) gave away the system he is trained in by positioning his head in the roll kur during the begin and end halt and in the rein back in the Prix St Georges test.
hopla schreef:Niet iedereen gebruikt deze methode Karl.
LDR wordt wel vaak gebruikt maar dat flexen doen echt maar een paar ruiters.
En natuurlijk de leerlingen van Anky.