Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sim0ne schreef:Ik bedoel gewoon de boxen en stands vervangen door paddocks, dan heb je nog steeds dezelfde ruimte voor de bak enzo
Sim0ne schreef:Stands verbieden is zeker een goed begin en daar zijn ze ook mee bezig dacht ik...
Sim0ne schreef:Het hoeft ook niet 1 open ruimte te worden. Als je bijvoorbeeld telkens twee paarden bij elkaar zet die elkaar graag mogen... Het is maar een voorbeeld.
Er moet iig iets gebeuren. Je mag ook zelf met een constructief voorbeeld komen, in plaats van elk idee van mij naar beneden te halen... Ik probeer mee te denken voor een oplossing voor dit probleem. En mijn probleem is het niet, mijn paarden staan altijd samen buiten op een flink terrein, met droge voeten en ze kunnen naar binnen lopen wanneer ze willen.
KiWiKo schreef:Sim0ne schreef:Stands verbieden is zeker een goed begin en daar zijn ze ook mee bezig dacht ik...
Al 15 jaar![]()
Pluizebolpum schreef:Dus is het niet moeilijk voor te stellen dat verscherpte regelgeving nog wel mee zal vallen en vooralsnog geen reden tot paniek is.
Ondertussen ben ik wel blij dat er steeds meer wordt nagedacht over paardenwelzijn en dat er steeds meer mensen besef van krijgen. Dat is een goed begin.
Wat scherpe regels betreft; daar zitten we nu al mee. Als een van de paarden een scheet laat staat er al weer zo'n rentmeestermanneke aan de deur om te zien of we wel kosjer bezig zijn...Zelfs dat went.
Elke87 schreef:ja straks gaan we belasting betalen voor ons paard, moet de weideafrastering in een speciale kleur.. Wordt alleen maar duurder, is het probleem ook opgelost.. Alleen ben ik dan wel paardloos.. :S
piezze schreef:Ja elke87, de ministers, de raadsleden en de ambenaren moeten ook wat te bedenken en te controleren houden heIk denk dat de afrastering grasgroen zal moeten en dat er achter elk bosje een ambtenaar komt met een RAL kleurenwaaier en een agent met een digitaal bonnenboekje hahaha
piezze schreef:Straks komt een streepjescode op elke paardenvijg en krijg je automatisch een bekeuring voor elke paardendrol die op straat valt (speciale sensoren op de straat en je adres achterhalen ze met behulp van de chip) of draai ik nu door.
KiWiKo schreef:piezze schreef:Straks komt een streepjescode op elke paardenvijg en krijg je automatisch een bekeuring voor elke paardendrol die op straat valt (speciale sensoren op de straat en je adres achterhalen ze met behulp van de chip) of draai ik nu door.
nee hoor![]()
piezze schreef:oh ja en als je wilt paardrijden moet je eerst een speciaal rijbewijs, een gordel, kooiconstructie, helm en harnas en voor het houden van een shetlandpony moet je eers een speciaal inburgeringsexamen doen waarbij je de taal equus moet beheersen whahahaha ik lig al dubbel ook al is het te triest voor woorden eigenlijk. Misschien nog snelheidslimieten op ruiterpaden? kan er ook nog wel bij.